Toen wij (mijn vriendin en ik) samen gingen wonen hebben we een Berner sennen gekocht.
In augustus hebben we hem na negen jaar in moeten laten slapen wegens kanker.
Ondanks dat Hij een respectabele leeftijd heeft gehaald, is de keuze voor een nieuwe Berner niet een optie. Helaas is het ras zo populair, dat je over alles behalve raszuiver kan spreken.
Het karakter stond ons erg aan, en op die basis kijken we nu langzaam weer.
De eisen zijn eigenlijk redelijk eenvoudig, en bij de meeste honden wel terug te vinden. Echter zijn de meeste ook heel erg populair, en daar ben ik een beetje huiverig voor. Het laat zich raden waarom.
De eisen:
Hij moet er voor het gezin zijn, hij moet het leuk vinden om continu overal mee te gaan (immers, net als de kinderen gaan ze overal mee, hij zal ons kindje ook zijn natuurlijk!) En hij moet kinderen als vanzelfsprekend vinden en als roedelmembers zien. (klinkt een overbodige eis, maar ik weet dat er honden zijn die het niet kunnen velen, die kinderen...) Enne.... Hij moet wel luisteren (dwz, als ik iets EIS van hem, dat ie reageert)
De honden tot nu toe op het lijstje:
Mastin de los pirneo
Tibetaanse Mastiff
Boerboel
Bloedhond
Deense Dog
De laatste 2 is op dit moment nog niet veel naar gekeken, en de Boerboel is er net bijgekomen.
Ondanks dat kort (stok)haar een mindere is, langhaar zuig je nl makkelijker op...
Doen jullie nu eens je mening gelden hier.
G
[edit]
Daar wil ik aan toevoegen dat er honden bij kunnen komen of afvallen. De keuze is dus niet fixt op deze 5
[/edit]