Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
aankleden van honden
Moderator: moderatorteam
- Jacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): retrievers
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
aankleden van honden
wat is jullie mening hierover. Ik vind het helemaal niks om honden aan te kleden voor carnaval of andere zaken voor je eigen plezier.
Sterker nog, ik heb er een bloedhekel aan. Net zoals honden een bril opzetten oid. Je doet je hond geen plezier met dit soort ongein.
Ik vind het wat anders om een hond tegen kou te beschermen, dat doe je voor de hond, maar een hond laten rondlopen in kleding omdat JIJ dat zo leuk vindt, nee.
Wat is jullie mening?
Sterker nog, ik heb er een bloedhekel aan. Net zoals honden een bril opzetten oid. Je doet je hond geen plezier met dit soort ongein.
Ik vind het wat anders om een hond tegen kou te beschermen, dat doe je voor de hond, maar een hond laten rondlopen in kleding omdat JIJ dat zo leuk vindt, nee.
Wat is jullie mening?

Odin 2001-2013
Ivan 2001
Ben het helemaal met je eens ik vind het als het niet functioneel is zelfs een aantasting van een hond zijn waardigheid.
Het lijkt tegenwoordig trouwens wel een modegril en als je ziet wat er hondenmodegebied allemaal te koop is ,jurkjes ,brillen,hoedjes dan vraag ik me echt af wat met een hond te maken heeft.
Vrienden van mij komen regelmatig in Amerika en nemen daar veel hondenbladen vandaan mee voor mij nou nou je weet niet wat je ziet
echt belacelijk.
Ik snap best dat als je hond ene jasje aan moet voor de kou je er een kiest die je leuk vind maar sommige kleding en toeters en bellen hebben niets meer met functionaliteit te maken en ik kan me bijna niet voorstellen dat een hond dit soort onzin leuk of pretiig vind.
Nee voor mijn honden niets van dit soort poespas want als je voor dat formaat moet gaan breien ben je nog wel even bezig ook natuurlijk
Overigens had mijn vorige kleine hondje Benji op het laast ook een jasje voor de kou ,hij had een hartkwaaltje en door de slechte doorbloeding denk ik kreeg hij koud ,daar heb ik uiteraard geen enkele moeite mee.
Het lijkt tegenwoordig trouwens wel een modegril en als je ziet wat er hondenmodegebied allemaal te koop is ,jurkjes ,brillen,hoedjes dan vraag ik me echt af wat met een hond te maken heeft.
Vrienden van mij komen regelmatig in Amerika en nemen daar veel hondenbladen vandaan mee voor mij nou nou je weet niet wat je ziet

Ik snap best dat als je hond ene jasje aan moet voor de kou je er een kiest die je leuk vind maar sommige kleding en toeters en bellen hebben niets meer met functionaliteit te maken en ik kan me bijna niet voorstellen dat een hond dit soort onzin leuk of pretiig vind.
Nee voor mijn honden niets van dit soort poespas want als je voor dat formaat moet gaan breien ben je nog wel even bezig ook natuurlijk

Overigens had mijn vorige kleine hondje Benji op het laast ook een jasje voor de kou ,hij had een hartkwaaltje en door de slechte doorbloeding denk ik kreeg hij koud ,daar heb ik uiteraard geen enkele moeite mee.
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
- M@ri@nne
- Zeer actief
Ik zie er totaal geen kwaad in om voor de gein je hond ff een bril op te doen of een shirt aan te trekken voor een foto ofzo. Als de hond het tenminste toelaat.
En hondwaardig? Nou ik denk niet dat de hond een deuk in zijn ego krijgt of er een trauma aan overhoud.
De komplete kledinggekte die overwaaid vanuit Amerika vind ik weer een andere uiterste.

En hondwaardig? Nou ik denk niet dat de hond een deuk in zijn ego krijgt of er een trauma aan overhoud.
De komplete kledinggekte die overwaaid vanuit Amerika vind ik weer een andere uiterste.
Groetjes, Marianne.

-
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Ik vind dat je eerst en vooral een onderscheid moet maken tussen grote honden en mini hondjes.
Bij grote honden vind ik aankleden ronduit afschuwelijk, dat staat totaal niet.
Bij kleine honden zie je het ook meer en heb ik zo iets van ach ja, degene die het willen moeten het maar doen. In de winkels zie je soms ronduit belachelijke kledingsstukken maar in het echte leven heb ik alleen nog maar pelsen jasjes gezien voor in de winter en voor sommige hondenrassen kan dit wel nuttig zijn.
Zelf koop ik geen hondenkleding, het is natuurlijk grappig om te zien
maar ik geef liever mijn geld aan een nieuw lijntje of een draagzakje dan aan kleding voor een hond. Wat ik wel super vind zijn sommige carnavalspakjes voor hondjes! zo lachen
maar dat is toch maar om eventjes aan te doen en je merkt het wel snel of je hond dit graag heeft of niet.
Bij grote honden vind ik aankleden ronduit afschuwelijk, dat staat totaal niet.
Bij kleine honden zie je het ook meer en heb ik zo iets van ach ja, degene die het willen moeten het maar doen. In de winkels zie je soms ronduit belachelijke kledingsstukken maar in het echte leven heb ik alleen nog maar pelsen jasjes gezien voor in de winter en voor sommige hondenrassen kan dit wel nuttig zijn.
Zelf koop ik geen hondenkleding, het is natuurlijk grappig om te zien

- Sjalot
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler - Aantal honden: 1
- Contacteer:
- jip007
- Erelid
- Mijn ras(sen): naakthonden .
- Aantal honden: 4
tja
ik koop wel kleertjes voor naqui want hij heeft het echt koud , en ik merk niet dat hij het vervelend vind ,hij trekt ze tegenwoordig al bijna zelf aan
Maar ik zal blij zijn als het straks niet meer nodig is , want hij is gewoon mooier zonder kleertjes. En petjes en brillen zal ik echt nooit kopen, dat vindt ik 

Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
Ik vind Tinus echt een T-shirtjes hond kan er niets aan doen maar vind het gewoon , ik heb vrijdag toen we naar het ziekehuis gingen zijn we naar mijn oom geweest in R dam , die woont vlakbij Oosterhof , dat is een heel groot winkelcentrum , volgens mij het grootste , vlakbij Woonmall alexandrium heb je Pet's place zitten en ja ik natuurlijk naar binnen , en ja hoor daar hadden ze het , leuke truitjes , met motiefjes , petjes etc noem maar op , ik heb gekkgen waren 30 euro , en als ik het op dat moment daarvoor had had ik het meegenomen , ik vind het gewoon geinig voor een keer , en als we terug gaan ga ik er zeker een halen 

-
- Actief
- russeltje
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
persoonlijk zou ik het dus nooi doen bij mijn honden.
geloof ook niet dat ze dat in dank af zullen nemen.
maar honden die het erg koud hebben en lopen te rillen buiten kan ik me voorstellen dat je hem dan een jasje aandoet.
ook honden die geopereerd zijn en bv de draadjes uit willen trekken kan je een tshirt aan doen zodat ze er niet bij kunnen.
maar verder vind ik het niet bij een hond passen, of ie nou groot of klein is maakt niet uit.
het is een rage bij de popsterren enzo, maar dit zal ik nooit overnemen
geloof ook niet dat ze dat in dank af zullen nemen.
maar honden die het erg koud hebben en lopen te rillen buiten kan ik me voorstellen dat je hem dan een jasje aandoet.
ook honden die geopereerd zijn en bv de draadjes uit willen trekken kan je een tshirt aan doen zodat ze er niet bij kunnen.
maar verder vind ik het niet bij een hond passen, of ie nou groot of klein is maakt niet uit.
het is een rage bij de popsterren enzo, maar dit zal ik nooit overnemen

- Mama Sanneke
- Zeer actief
Ik denk dat vooral kleine hondjes kleding krijgen.
Heb nog nooit een Duitse Herder met een tutu gezien
Een jasje voor de regen en kou daar kan ik inkomen.
Bij sommige is dat echt nodig.
Ik vind Luka geen kleding nodig hebben ik vind hem prachtig zo.
Mocht ie staan bibberen zou ik een jasje kopen maar tot hiertoe
strenge vorst, sneeuw en wind, Luka deert het niet
Heb nog nooit een Duitse Herder met een tutu gezien

Een jasje voor de regen en kou daar kan ik inkomen.
Bij sommige is dat echt nodig.
Ik vind Luka geen kleding nodig hebben ik vind hem prachtig zo.
Mocht ie staan bibberen zou ik een jasje kopen maar tot hiertoe
strenge vorst, sneeuw en wind, Luka deert het niet

Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans

Ik ben gewoon mezelf

Ik ben gewoon mezelf
- yeppe
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Mee eens. Functioneel is het best. En natuurlijk kies je dan voor kleding die je zelf ook leuk vind. Maar verder....Inge O schreef:omdat het geen recht doet aan het individu 'hond', omdat wij mensen een keer moeten afleren om de hele wereld naar onze hand te zetten, en daarbij nog te denken dat het een verbetering is ookZoek stok! schreef:Tsja, persoonlijk zou ik het niet doen, maar als een hond het niet erg vindt, waarom dan niet?.
een hond is een hónd, maar met kleertjes aan wordt het een baby, een knuffel, een surrogaatpop, en dat is dood- en doodzonde.
overigens heeft mijn stokoude cairn in de winter ook een truitje gekregen, het is niet zo dat ik omwille van de principes een beestje dat er echt nood aan heeft zijn comfort niet gun.
maar meestal IS het niet nodig.
Ik vind ook dat je een ras heel erg fout kan presenteren door de hond constant met kleertjes aan te showen. Je maakt een Disney figuur van je ras.
- Jacky
- Zeer actief
- Contacteer:
dat zeg ik ook, als het functioneel is heb ik geen problemen.Sjalot schreef:Ik hou sowieso helemaal niet van carnaval, maar als mensen zichzelf en hun honden een paar dagen per jaar uitdossen dan heb ik daar verder geen problemen mee.
Verder kan een hondenjas wel een functie hebben bij bepaalde rassen met een dunne vacht of met een rugprobleem.
Maar zou een hond het leuk vinden om uitgedost te worden, al is het maar voor een paar dagen? Trouwens een hond zou ik al helemaal niet meenemen naar carnaval, alleen al om de drukte niet en dan ook nog aankleden.

Odin 2001-2013
Ivan 2001
- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
Benno geeft daar dus echt geen hol om. Die loopt zo met een shirtje aan of strikje om. Als hij mee mag vindt hij dat helemaal geweldigJacky schreef:dat zeg ik ook, als het functioneel is heb ik geen problemen.Sjalot schreef:Ik hou sowieso helemaal niet van carnaval, maar als mensen zichzelf en hun honden een paar dagen per jaar uitdossen dan heb ik daar verder geen problemen mee.
Verder kan een hondenjas wel een functie hebben bij bepaalde rassen met een dunne vacht of met een rugprobleem.
Maar zou een hond het leuk vinden om uitgedost te worden, al is het maar voor een paar dagen? Trouwens een hond zou ik al helemaal niet meenemen naar carnaval, alleen al om de drukte niet en dan ook nog aankleden.

Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
- Jacky
- Zeer actief
- Contacteer:
- Annelies
- Zeer actief
Kom ik laatst thuis met een bikini voor Noa -rechtstreeks uit de zomercollectie 2006-, wórdt ze me daar toch giftig...!!
"Ik wil geen roze bikiniiiii...!! Ik heb méér dan twee borstjes en ik heb ze ook niet op me ruhuuuuug....!!"
Tja....die hondjes van tegenwoordig....

Tja....die hondjes van tegenwoordig....

Overgave kan de grootste overwinning zijn...
- russeltje
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
wij hebben hier een grote optocht met vele grote wagens die een joekel van een instalatie op de wagen hebben staan
het leukste wat hun vinden is natuurlijk die bas open te zetten.
dat dreunt door je hele lijf, nee denk niet dat mijn honden dat leuk zullen vinden om bij de optocht te kijken
tevens moeten ze ook zo een 2 uur op hetzelfde plek staan, dat gaat vervelen.
maar het ergste is die arme oortjes denk ik want wat voor ons hard is dat klinkt voor de hond helemaal hard
het leukste wat hun vinden is natuurlijk die bas open te zetten.
dat dreunt door je hele lijf, nee denk niet dat mijn honden dat leuk zullen vinden om bij de optocht te kijken
tevens moeten ze ook zo een 2 uur op hetzelfde plek staan, dat gaat vervelen.
maar het ergste is die arme oortjes denk ik want wat voor ons hard is dat klinkt voor de hond helemaal hard

-
- Zeer actief
- Contacteer:
Voor honden die het echt nodig hebben een functioneel jasje, prima.
En voor de rest vind ik het er vanaf hangen of de hond ook echt hond kan blijven, dus continue getut en gefrut lijkt me niks. Maar sommige honden vinden het voor een keertje helemaal niet erg, leuk al die aandacht van de baas.
Zelf doe ik het niet en vind al die poespas honden ook voor geen meter staan.
En voor de rest vind ik het er vanaf hangen of de hond ook echt hond kan blijven, dus continue getut en gefrut lijkt me niks. Maar sommige honden vinden het voor een keertje helemaal niet erg, leuk al die aandacht van de baas.
Zelf doe ik het niet en vind al die poespas honden ook voor geen meter staan.

- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Ik ben totaal geen type om mijn honden kleertjes aan te trekken en heb ook het type honden er niet voor
Maar goed, mits binnen proporties denk ik niet dat het kwaad kan voor een hond. Met binnen proporties bedoel ik dan: niet dat enorme getut ermee (zag gisteren een modeshow voor honden op tv, dat was dus echt om te
), maar als je ze eens voor een foto ofzo een t-shirt aantrekt dan lijkt me dat ook niet erg traumatisch 
Maar goed, mits binnen proporties denk ik niet dat het kwaad kan voor een hond. Met binnen proporties bedoel ik dan: niet dat enorme getut ermee (zag gisteren een modeshow voor honden op tv, dat was dus echt om te

Ik kan me voorstellen in het geval van Jip met Naqui dat de hond af en toe kleding aan moet voor de kou, en dat vind ik in dat geval ook helemaal niet storend ofzo.
Maar het lijkt echt een modegril te worden bij veel mensen met honden die prima zonder kleding kunnen. Ik vind het echt vreselijk in ieder geval.
Maar het lijkt echt een modegril te worden bij veel mensen met honden die prima zonder kleding kunnen. Ik vind het echt vreselijk in ieder geval.

- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja precies. Dat is dus iets waar ik bij "mijn" ras serieus bang voor ben. En wat ik echt heel erg zou vinden.Inge O schreef:en een stapje verder is nog erger : dat mensen met het oog op dat 'kleren-getut' bepaalde rassen gaan aanschaffenBaily schreef: Maar het lijkt echt een modegril te worden bij veel mensen met honden die prima zonder kleding kunnen. Ik vind het echt vreselijk in ieder geval..
Precies. Staat er in de wintermaanden in de zelf-mode-maken bladen zelfs maandelijks een patroontje voor een jasje voor je hond. In dezelfde stijl als je eigen jasje. Walgelijk.Inge O schreef:dan heb ik het minder over een carnavalsact van enkele dagen, maar meer over de amerikaanse en japanse toestanden, die blijkbaar ook in europa uitbreiden als een smerige olievlek.
- Jacky
- Zeer actief
- Contacteer:
Marion. schreef:Precies. Staat er in de wintermaanden in de zelf-mode-maken bladen zelfs maandelijks een patroontje voor een jasje voor je hond. In dezelfde stijl als je eigen jasje. Walgelijk.Inge O schreef:dan heb ik het minder over een carnavalsact van enkele dagen, maar meer over de amerikaanse en japanse toestanden, die blijkbaar ook in europa uitbreiden als een smerige olievlek.

Odin 2001-2013
Ivan 2001
Jacky schreef:Marion. schreef:Precies. Staat er in de wintermaanden in de zelf-mode-maken bladen zelfs maandelijks een patroontje voor een jasje voor je hond. In dezelfde stijl als je eigen jasje. Walgelijk.Inge O schreef:dan heb ik het minder over een carnavalsact van enkele dagen, maar meer over de amerikaanse en japanse toestanden, die blijkbaar ook in europa uitbreiden als een smerige olievlek.

helemaal mee eens.Marion. schreef:Ik vind het niks. Maar ik vind hondenriemen al ontsierend, dus bij mij is het al snel tè![]()
Overigens vind ik dat het tegenwoordig ook in het "noodzakelijke" jasjes-gedoe is doorgeslagen. Tegenwoordig is het ongeveer bij ieder klein hondje "noodzakelijk" om hem een jasje aan te doen
Je ziet tegenwoordig (ook hier op het forum) foto's van honden met kleding aan dat ik denk 'kom op die hond kan echt wel zonder hoor'. Zeker bij jonge gezonde honden met een gewone vacht. Maar goed, als het echt zo is dat die hondjes het anders koud hebben...tsja prima dan. Maar ik vraag me dat weleens af hoor.
Wij lopen iedere zaterdag met Joyce (Chatterbox) die een Chiuaua (?? schrijf ik dat zo? vast niet) heeft en die loopt zonder niks aan en koud heeft ie het niet hoor.
Voor de kou, prima! maar gewoon voor de fun om aan te kleden...nee ik hou er absoluut niet van.
- Belle
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Ik houd niet van aangeklede honden, maar als het functioneel is, mag het er van mij wel ook leuk uitzien. De pakjes van Naqui bijvoorbeeld vind ik altijd heel erg leuk. En ook de gebreide trui van Kiki vond ik leuk. Vroeger zag je alleen van die schots geruite regendekjes voor poedels, geen gezicht. Maar nu zie je de leukste kleertjes. Dus als het dan toch moet, heb je tenminste keus.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012