Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

aankleden van honden

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Baily schreef: :smile: Marion we willen wel foto's he, van jou en Saar en Miep in een zelfgefreubeld jasje................ :N: :mrgreen:
Hoeveel geduld heb je :mrgreen:
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door twinkeltje »

na mijn mening woorden de laaste tijd wel erg veel honden in jasjes geprop
ook voor de hond waar het niet nodig is
mijn honden dragen geen kleding
ja alleen eff voor een grap voor een foto
hele oude honden waarvan de vacht dun woord oke
en naakt honden
maar voor de rest over dreven
het is gewoon weer zo over gewaaide rage uit amerika
honden woorden al jaren gewoon oud zonder die flauwekul
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Toch, oordeel niet te snel! Kiki staat met dit weer echt te rillen en die heeft toch echt ogenschijnlijk genoeg op haar lijf om zichzelf warm te houden. :wink:
Verder vind ik een hond geen pop, dus geen kleren aan als het onnodig is. Ik hou daar niet van.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Marion.

twinkeltje schreef:na mijn mening woorden de laaste tijd wel erg veel honden in jasjes geprop
Twinkel :eek: :eek: :eek:
Wat voor slechte hondenbaas ben jij nu weer? Jouw hondjes zijn klein, dus die moeten een jasje aan. Vertel maar, welke leuke kleurtjes mag ik voor Happy en Ruby maken. Kan ik eeeeeeeeindelijk hondenjasjes fröbelen :mrgreen:
Wacht, ik maak ze gewoon effen in een knalkleur, en dan kun jij je fantasien erop botvieren met glitters en verf enzo. Wedden dat wij samen de orgineelste en degelijke jasjes tevoorschijn toveren :smile: :smile: :smile:
twinkeltje
moderator

Marion. schreef:
twinkeltje schreef:na mijn mening woorden de laaste tijd wel erg veel honden in jasjes geprop
Twinkel :eek: :eek: :eek:
Wat voor slechte hondenbaas ben jij nu weer? Jouw hondjes zijn klein, dus die moeten een jasje aan. Vertel maar, welke leuke kleurtjes mag ik voor Happy en Ruby maken. Kan ik eeeeeeeeindelijk hondenjasjes fröbelen :mrgreen:
Wacht, ik maak ze gewoon effen in een knalkleur, en dan kun jij je fantasien erop botvieren met glitters en verf enzo. Wedden dat wij samen de orgineelste en degelijke jasjes tevoorschijn toveren :smile: :smile: :smile:
ja we zouden best een lopend handeltje kunnen beginne
kijk hier al een kleine colectie
moet natuurlijk nog wat aan gesleuteld woorden :smile:
http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=82160
ben ik nu weer een goede baas :jank:
Afbeelding
Marion.

twinkeltje schreef:Ben ik nu weer een goede baas :jank:
Ben ik nu weer een goede baas, vraagt ze. Die laatste foto :smile: :smile: :smile:

Nee Twinkel. Jij bent bruut. Laat die honden van je maar hierheen komen, dan kan Marco aan èchte honden beginnen (Goldens).
Pffffffffffffffff
twinkeltje
moderator

Marion. schreef:
twinkeltje schreef:Ben ik nu weer een goede baas :jank:
Ben ik nu weer een goede baas, vraagt ze. Die laatste foto :smile: :smile: :smile:

Nee Twinkel. Jij bent bruut. Laat die honden van je maar hierheen komen, dan kan Marco aan èchte honden beginnen (Goldens).
Pffffffffffffffff
oooo je wil ruilen :mrgreen:
Afbeelding
Marion.

twinkeltje schreef:oooo je wil ruilen :mrgreen:
Neeeeeeeeeee, van ruilen komt huilen :pffff:
twinkeltje
moderator

Marion. schreef:
twinkeltje schreef:oooo je wil ruilen :mrgreen:
Neeeeeeeeeee, van ruilen komt huilen :pffff:
van weg geven ook :jank: zeker als ik niks terug krijg :pffff:
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Inge O schreef:en toch heb ik er sterk mijn twijfels over of ze zo rillerig zou gebleven zijn als je haar iets meer tijd gegeven zou gegeven hebben om zich om op onze winters in te stellen. ik zie namelijk in kiki helemaal niks wat haar tot een koukleum zou moeten maken : supergezond, goeie vacht, aktief, net voldoende vetlaagje.

haar thermostaat stond misschien nog op spanje ingesteld, wie weet.
Maar wat is dan het nut? Ik denk dat de mensen die meewaren op de forumwandeling even terug haar wel hebben zien staan riebelen. Wat is dan het nut om haar zich zo ellendig te laten voelen terwijl je dat met een jasje kan oplossen? Overigens, er zit erg weinig vet op dus ze houdt zichzelf alleen warm als ze rent. :wink:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

Ik zie honden liever zonder, veel mooier. Maar ik geloof er ook sterk in dat hondenbazen zelf kunnen oordelen of het bij hun hond ECHT nodig is. Natuurlijk zijn er uitzonderingen op, maar dat zie je snel genoeg aan wat het hondje draagt.
Natas.
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Natas. »

Raisa's vacht ziet er dan wel lekker warm uit maar is heel dun en ze heeft totaal geen ondervacht.
Bij haar moet ik ook opletten dat ze het niet te koud krijgt in dit soort weer. Blijven we lopen dan houdt ze zichzelf wel warm, maar staan we even stil zoals laatst op een forumwandeling dan begint ze al snel te rillen.

Persoonlijk hou ik daar dan liever rekening mee door in beweging met haar te blijven dan haar een jasje aan te trekken.
Ze heeft het overigens ook heel snel te warm, en wat zou je daar dan weer tegen moeten doen.
Afbeelding
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Ik vind het zoooooo een onzin! Voor sommige honden snap ik het wel, maar het is zonde dat honden dan worden gefokt bv zonder ondervacht. Die zullen het dus altijd wel koud hebben.
ik ben blij dat ik geen tuttelhonden heb. Nanni vindt kleren echt niets, die gaat zielig zijn. Zij heeft toen ze geopereerd was aan der poot met een t-shirt gelopen. Ze vond het echt niets.
Tuana scheurt het kapot, die zal het meteen slopen
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Inge O schreef:ik kan me heel goed voorstellen dat het er op zich zielig kan uitzien hoor, een hondje dat rilt van de kou. en dat er rassen zijn waarvan je weet dat ze het waarschijnlijk niet zonder onze bescherming redden.
maar ik ben dan waarschijnlijk zelf toch wat harder, en denk dan eerder dat dit na een tijdje wel went, en dat de hond in kwestie er dan alleen maar wel bij vaart.

.
Ik behoorde vroeger tot de meisjes die in het zwembad rillend en bibberend, blauw van de koud met een mager lijfje ook hoorde dat het wel went en dat je wat vet moet kweken! :boos:
Nu heb ik het nog steeds koud als het koud is en nee, het went niet! :mrgreen:
Als Kiki rilt krijgt ze iets aan en ik vind dat ook niet gek. Ze ligt hier in de warmte van de kachel, ze kruipt in de nacht onder de dekens en dan zou ze met dat zelfde vachtje de sneeuw in moeten zonder het koud te hebben. Dat is toch raar?
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Als het nut heeft dan vind ik het vrij logisch dat je je hond een jasje of dekje aandoet. Ze lopen hier alleen met jasje(s) aan als ze anders echt lopen te bibberen, anders niet. Maar goed, als ze dan toch een jasje aanmoeten dan liever een leuk jasje, dat dan weer wel.

Moos heeft zeer zeer zelden wat nodig. Alleen een regenjas als we in de hozende regen bij 3 graden 1.5 uur gaan wandelen. Het is namelijk ook maar net wat je met je honden doet in bepaald weer of ze een jasje nodig hebben (bij bepaalde rassen dan he).
Als ik bij 3 graden en regen en storm een blokje om ga hoeft Moos geen jasje aan; kan ie prima hebben. Maar als ik lang weg moet loop ik graag zo'n 1.5 uur met ze vantevoren en dan moet Moos dus een regenjas aan. Doe ik dat niet dan is hij binnen een kwartier tot op het bot nat zo zonder ondervacht en gaat hij na een half uur vreselijk rillen.

Saar is een geval apart; Saar heeft een redelijk dun vachtje (veel fijner dan Moos) en is zelf ook iel. Het is een beetje een scharminkeltje. Zij moet ook een jasje aan als we bij 3 graden en storm en regen een blokje om gaan.
Ik kan het ook niet doen, maar dan is ze binnen 5 minuten een verzopen rat die trillend als een rietje achter me aansjokt.
Laatst gewijzigd door Moos op 12 feb 2006 19:38, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Marion.

Eline* schreef:Dat is toch raar?
Ik ben blij dat ik natuurlijke honden heb, die het ook in deze 'extreme omstandigheden :N: ' gewoon met hun eigen ik redden :roll:
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Marion. schreef:
Ik ben blij dat ik natuurlijke honden heb, die het ook in deze 'extreme omstandigheden :N: ' gewoon met hun eigen ik redden :roll:
Nou, koop er een brood voor. :roll:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Marion. schreef:
Dat is iets waar ik bij mijn raskeuze niet echt bij stil heb gestaan. Ik zou ook graag willen dat Saar en Moos 1.5 uur in de storm en regen bij 3 graden kunnen lopen zonder te verzuipen en te gaan bibberen als een rietje. Maar ja, dat kunnen ze dus niet. Dan kan je daar heel moeilijk over gaan doen, en gaan zeuren over 'onnatuurlijke' honden. Of je kan niet zo moelijk doen en ze een paar keer per jaar even een jasje aantrekken.
Afbeelding
Marion.

Moos schreef:Als het nut heeft dan vind ik het vrij logisch dat je je hond een jasje of dekje aandoet. Ze lopen hier alleen met jasje(s) aan als ze anders echt lopen te bibberen, anders niet. Maar goed, als ze dan toch een jasje aanmoeten dan liever een leuk jasje, dat dan weer wel.
Tja. Als ze hier gaan bibberen, dan gaan we met z'n allen rennen. Of puppenkinderen stop ik dan in hun rugzak, compleet met handdoek.
Als een Nikki (favo-nichtje) blauwe lippen heeft omdat ze het koud heeft, dan gaan we een tandje harder lopen. Lipjes worden vanzelf weer rood dan. En thuis krijgt ze dan een warme chocolademelk. Kind word er niet slechter van hoor :19:
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Inge O schreef:
Eline* schreef: Dat is toch raar?
ja, dat is het zeer zeker. het is vooral raar dat de meeste dieren nog wel de eigenschap hebben om hun temperatuur zelf beter te regelen, en wij niet (meer). want ook in het wild kunnen ze niet even van vachtje wisselen als het in de overgangsseizoenen van zonnig en behaaglijk plots rotslecht weer wordt :19: .
Daar heb je gelijk in. Ieder geval is Kiki's termostaat nog niet ingesteld op echte hollandse kou en ik zie gewoon het nut niet zo, ook niet na je verhaal, om haar te laten rillen. :wink:
Overigens, als het gewoon vriest heeft ze geen jasje aan hoor. Het is echt met gure koude wind dat ik haar iets aandoe. Nu, met weer als vandaag heeft ze ook geen jas meer aan. Ik zie haar ook liever zonder als met, maar haar laten rillen gaat me te ver. Verder houdt ze erg van de warmte. Ze slaapt inderdaad ook in bed, dan geniet ze.
ik was overigens vroeger ook zo'n blauw koukleumpje, moest al na 10 min. het water uit, ik zag er dan echt uit als een hartpatiëntje :mrgreen: .
Zielig hè? :mrgreen:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Marion.

Eline* schreef:
Marion. schreef:
Hahahaaaaa. Grappig zeg!
Jacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): retrievers
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jacky »

het gaat mij vooral om het NIET functioneel aankleden van honden, dus inderdaad met Carnaval of gewoon voor de leuk.
Als honden het koud krijgen, zoals de naakthondjes etc. vind ik het prima, maar niet voor de LEUK
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Marion. schreef:
Eline* schreef:
Marion. schreef:
Hahahaaaaa. Grappig zeg!
Vind je? Was net zo grappig bedoelt als jouw opmerking! :idea:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Marion.

Eline* schreef:Overigens, als het gewoon vriest heeft ze geen jasje aan hoor. Het is echt met gure koude wind dat ik haar iets aandoe.
Waait er zo'n gure wind door je huis dat je haar thuis ook kleren aan moet trekken?
Marion.

Eline* schreef:Vind je? Was net zo grappig bedoelt als jouw opmerking! :idea:
Blijkbaar heb je iets meer humor dan ik.
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Moos schreef:Dan kan je daar heel moeilijk over gaan doen, en gaan zeuren over 'onnatuurlijke' honden. Of je kan niet zo moelijk doen en ze een paar keer per jaar even een jasje aantrekken.
Ik weet niet hoe het met jouw hondjes is, maar mijn honden hollen nog rond als het warm is, daar waar anderen plat in de schaduw liggen en mensen met badjes in de weer zijn. Honden zijn onnatuurlijk, per definitie want ze leven niet in het wild. De ene hond kan beter tegen kou en de ander tegen de warmte. Het is jammer dat er weer eens geoordeelt moet worden.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Marion. schreef:
Eline* schreef:Overigens, als het gewoon vriest heeft ze geen jasje aan hoor. Het is echt met gure koude wind dat ik haar iets aandoe.
Waait er zo'n gure wind door je huis dat je haar thuis ook kleren aan moet trekken?
Wil je graag ruzie maken of zo? :denken: Ik mag aannemen dat ik niet hoef uit te leggen dat mijn hond hier geen kleren aan heeft en als je zo zeikerig zielig wil zijn te miepen omdat ik haar wel eens op de foto met haar trui aan heb gezet dan wil ik je met alle liefde vertellen dat ik die foto heb gemaakt om degene die dat truitje gemaakt heeft te bedanken.
Ben je nou weer gerustgesteld?
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Marion. schreef:
Moos schreef:Als het nut heeft dan vind ik het vrij logisch dat je je hond een jasje of dekje aandoet. Ze lopen hier alleen met jasje(s) aan als ze anders echt lopen te bibberen, anders niet. Maar goed, als ze dan toch een jasje aanmoeten dan liever een leuk jasje, dat dan weer wel.
Tja. Als ze hier gaan bibberen, dan gaan we met z'n allen rennen. Of puppenkinderen stop ik dan in hun rugzak, compleet met handdoek.
Als een Nikki (favo-nichtje) blauwe lippen heeft omdat ze het koud heeft, dan gaan we een tandje harder lopen. Lipjes worden vanzelf weer rood dan. En thuis krijgt ze dan een warme chocolademelk. Kind word er niet slechter van hoor :19:
Ze rennen dan al hoor Marion; of denk ik je dat ik 1.5 uur met ze aan de riem loop? Maar ja, mijn onnattuurlijke honden kunnen ook weer niet 1.5 uur lang non stop achter een bal aanrennen, dus tja, ze staan ook weleens stil om te snuffelen of ze hobbelen wat achter me aan gek he?

En het wandelt ook weer zo beroerd als ik ze van die 1.5 uur 1 uur samen in een rugzak kan gaan stoppen :roll:

Jouw honden kunnen het hebben; prima, fijn voor je. Mijn honden niet voor een langere tijd. En nogmaals, daar kan je vreselijk over gaan lopen zeuren, of je doet ze een paar keer per jaar een jasje aan. Het wordt pas zielig als je ze de hele tijd doorweekt tot op het bot bibberend van ellende 1.5 uur laat lopen.
Afbeelding
Jacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): retrievers
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jacky »

Marion. schreef:
Eline* schreef:Vind je? Was net zo grappig bedoelt als jouw opmerking! :idea:
Blijkbaar heb je iets meer humor dan ik.
DAMES :neenee:
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
Marion.

Eline* schreef:
Moos schreef:Dan kan je daar heel moeilijk over gaan doen, en gaan zeuren over 'onnatuurlijke' honden. Of je kan niet zo moelijk doen en ze een paar keer per jaar even een jasje aantrekken.
Ik weet niet hoe het met jouw hondjes is, maar mijn honden hollen nog rond als het warm is, daar waar anderen plat in de schaduw liggen en mensen met badjes in de weer zijn. Honden zijn onnatuurlijk, per definitie want ze leven niet in het wild. De ene hond kan beter tegen kou en de ander tegen de warmte. Het is jammer dat er weer eens geoordeelt moet worden.
Je kapt nu fijn even, Eline, want je zit nu wéér te speculeren.

Mijn honden doen het prima. In de winterse kou, in de zomerse warmte. Ik hobbel niet met badjes heen en weer, ik ben niet druk met kleertjes aan en uit doen.

Heel per ongeluk zijn het rashonden, maar ik denk dat die van jou qua gezondheid maar nèt aan die van mij kunnen tippen hoor. Maar ook maar net.
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”