Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

voeding halveren?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

starfleet
Erelid

voeding halveren?

Ongelezen bericht door starfleet »

Buffy is veel te dik. Ze was al wat te zwaar, maar tijdens haar loopsheid is er zeker nog bijgekomen. Op dit moment krijgt ze 200 gram Rodi per dag, ruim de helft minder dan de aanbevolen hoeveelheid. Ze krijgt daarnaast belonigen omdat we haar geestelijk bezig willen houden en ze heel voergevoelig is.

Nou kan ik wel maar 100 gram Rodi geven en de rest van de dag is haar eten dan bij het trainen, maar dat gaat natuurlijk erg lastig met vers vlees. Iemand ideeën hoe ik de helft van het eten tijdens het "trainen" kan geven en dat ze toch voldoende voedingsstoffen binnenkrijgt en niet te veel troep?

Ze lust alles.

Anne
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

mijn lola is door nieuw voer en de loopsheid nu ook een klein varkentje en ik heb het voer dus wel gehalveert.

merk ik dat het te weinig is geef ik wel weer wat bij, maar nu zit ze al 2 weken op de helft en merk ik niet dat ze iets tekort komt.
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Nutro Choice brokjes? Zijn brokken zonder toevoegingen en ook de enige brok waarop ze hier zonder problemen over kunnen schakelen van de Rodi.

Ik heb toen Moos af moest vallen hem ook een tijdje minder Rodi gegeven en dan als beloningsbrokjes Nutro Choice (lam-rijst) zodat hij op die manier ook voedingsstoffen binnenkreeg.
Afbeelding
starfleet
Erelid

Ik ga morgen uit op een goede brok. Vanmorgen heeft ze 100 gram Rodi gehad en door de dag hele piepkleine stukjes frolic bij het spelen en trainen. 's avonds geheel tegen mijn principes sperziebonen (wel verse zonder zout en helemaal tot flinters gehakt) met een heel klein beetje (misschien 10 gram) rundergehakt erdoor. Ze vond het prima, heel erg lekker en zeurt ook niet om eten.

Eten halveren is op zich goed, maar dan krijgt ze ' smorgens maar 50 gram Rodi, dat is wel weer heel erg weinig. Ik ga die brok proberen en dan 25% van de aanbevolen hoeveelheid afwegen in een bak. De helft geven tijdens de dag en de rest in haar bak voor de avondmaaltijd (nou ja zeg maar avondsnackje).

Anne
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

starfleet schreef:Ik ga morgen uit op een goede brok. Vanmorgen heeft ze 100 gram Rodi gehad en door de dag hele piepkleine stukjes frolic bij het spelen en trainen. 's avonds geheel tegen mijn principes sperziebonen (wel verse zonder zout en helemaal tot flinters gehakt) met een heel klein beetje (misschien 10 gram) rundergehakt erdoor. Ze vond het prima, heel erg lekker en zeurt ook niet om eten.

Eten halveren is op zich goed, maar dan krijgt ze ' smorgens maar 50 gram Rodi, dat is wel weer heel erg weinig. Ik ga die brok proberen en dan 25% van de aanbevolen hoeveelheid afwegen in een bak. De helft geven tijdens de dag en de rest in haar bak voor de avondmaaltijd (nou ja zeg maar avondsnackje).

Anne
Klinkt als een goed plan denk ik. 50 gram Rodi is inderdaad erg weinig, dat krijgen die arme hondjes van mij altijd 's ochtends :jank: :mrgreen:

Bij Moos werkte het heel goed om wat minder Rodi te geven en dan als beloning Nurto Choice brokjes (ik ben een hele grote fan van die brokken omdat dat dus de enige brok (de lijm-rijst of kip-rijst) is die ik Moos kan geven zonder dat hij meteen heel veel poept, waaronder dunne fladders)

Ik gaf Moos dan inderdaad ook weleens een handje brokjes tussendoor, of 's avonds. Hij zeurde dan verder ook niet om eten gelukkig.

Het enige nadeel hier was wel dat hij soms wat minder goed ging luisteren omdat hij die brokjes nou wel gezien had. Ik gaf hem dan ook weleens tussendoor als beloning opeens zo'n bros kluifje (maatje mini), daar zit ook niet zoveel in denk ik :denken:
Afbeelding
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

Mijn vorige hond werd snel dik en hij zette al helemaal aan van Rodi.
Ik ben toen overgestapt op carnibest en daarvan zette hij niet aan.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik nooit heb begrepen waarom het zo was, maar goed...Misschien kun je ook eens proberen of Buffy wat slanker wordt van een ander Kvv merk?
Jan40
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jan40 »

Wij geven onze honden vlees en trainen met een goede brok.Meestal klein handje per dag ipv koekjes.
Afbeelding
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

Uit pure nieuwsgierigheid:
Is Buffy inmiddels aan de brok?
starfleet
Erelid

pooh schreef:Uit pure nieuwsgierigheid:
Is Buffy inmiddels aan de brok?
Het waren allemaal best grote zakken en dat vond ik ook weer zo wat, want ik wil dat niet lang blijven voeren en ik had uitgerekend dat ze zo'n 50 gram per dag van broken zou mogen naast de Rodi. Ik heb nu Dog show classic in een kiloverpakking, maar daar doe ik verstoppertje mee en af en toe als ze iets komt brengen (plastic/geld/sokken/pen) dan krijgt ze zo'n ding.

Vanmorgen kreeg ze een ei en was daar tevreden mee en 's avonds een plak Rodi en verder loopt ze weer veel los en spelen met de bal. Komt denk ik wel goed zo met even opletten. Ik wil eigenlijk zo snel mogelijk weer terug naar 200 gram Rodi en dan niet teveel tussendoor. Ze is nu al minder worsterig dan een week geleden, er komt weer iets taille in gelukkig.

Anne
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Anne, is het idd niet iets om Carnibest eens te proberen? Zoals je weet, krijgt Bram 500 gram per dag en hij wordt er absoluut niet dik van.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Natas.
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Natas. »

En bij Carnibest heb je ook nog een Light versie.
Afbeelding
starfleet
Erelid

Zoek stok! schreef:Anne, is het idd niet iets om Carnibest eens te proberen? Zoals je weet, krijgt Bram 500 gram per dag en hij wordt er absoluut niet dik van.
Ik heb even gezocht en er zit toevallig een verkooppunt hier vlabij tegenover de school van mijn dochter. Maar hoe werkt dat bij zo'n verkooppunt. Moet je dan eerst bellen om te bestellen en hoe zwaar is een zo'n verpakking? Is er een minimumafname?

Anne
amiwoods
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door amiwoods »

pooh schreef:Mijn vorige hond werd snel dik en hij zette al helemaal aan van Rodi.
Ik ben toen overgestapt op carnibest en daarvan zette hij niet aan.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik nooit heb begrepen waarom het zo was, maar goed...Misschien kun je ook eens proberen of Buffy wat slanker wordt van een ander Kvv merk?
hier precies zo :wink: van rodi en energique werden ze ook mollig.
met Bibi en carnibest heb ik daar geen last van.
misschien eens een andere KVV proberen :wink:
groetjes Karen en de doggies
Afbeelding
www.nudos.nl
amiwoods
Zeer actief
Contacteer:

starfleet schreef:
Zoek stok! schreef:Anne, is het idd niet iets om Carnibest eens te proberen? Zoals je weet, krijgt Bram 500 gram per dag en hij wordt er absoluut niet dik van.
Ik heb even gezocht en er zit toevallig een verkooppunt hier vlabij tegenover de school van mijn dochter. Maar hoe werkt dat bij zo'n verkooppunt. Moet je dan eerst bellen om te bestellen en hoe zwaar is een zo'n verpakking? Is er een minimumafname?

Anne
carnibest is er in 250 en 500 gr en een kilo verpakking.
zou eerst effe bellen of ze voldoende voorraad hebben en of ze ook de kleinere verpakkingen verkopen. veel hebben alleen de kilo verpakking omdat die het voordeeligst is :wink:
Afbeelding
www.nudos.nl
Natas.
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Natas. »

starfleet schreef:Ik heb even gezocht en er zit toevallig een verkooppunt hier vlabij tegenover de school van mijn dochter. Maar hoe werkt dat bij zo'n verkooppunt. Moet je dan eerst bellen om te bestellen en hoe zwaar is een zo'n verpakking? Is er een minimumafname?
Kan per verkooppunt denk ik verschillen, maar bij de mijne is het handiger als ik van te voren even bel. Dan weet ik zeker dat ze een paar dagen later alles in de maat verpakkingen die ik wil in huis heeft.
Afbeelding
Djinny
Zeer actief

Ongelezen bericht door Djinny »

Een kilo verpakking hoeft geen probleem te zijn met een wat kleinere hond.
Ik leg altijd zo'n kilo verpakking een kwartiertje in een bak koud water en dan kun je 'm gemakkelijk snijden in de hoeveelheden die je nodig hebt.
Dat stop ik in zakjes en dat gaat dan weer de vriezer in.
Is stukken voordeliger dan die 250 grams verpakkingen. :wink:
Afbeelding
amiwoods
Zeer actief
Contacteer:

Djinny schreef:Een kilo verpakking hoeft geen probleem te zijn met een wat kleinere hond.
Ik leg altijd zo'n kilo verpakking een kwartiertje in een bak koud water en dan kun je 'm gemakkelijk snijden in de hoeveelheden die je nodig hebt.
dat zeg ik ook altijd :wink: maar sommigen zijn er een beetje vies van en die durven dan geen porties te maken :roll:
maar dan wel emmeren dat de prijs zo duur is van een kleine verpakking :denken: moet ieder voor zich weten natuurlijk. :wink:
Afbeelding
www.nudos.nl
Djinny
Zeer actief

Ongelezen bericht door Djinny »

amiwoods schreef:
Djinny schreef:Een kilo verpakking hoeft geen probleem te zijn met een wat kleinere hond.
dat zeg ik ook altijd :wink: maar sommigen zijn er een beetje vies van en die durven dan geen porties te maken :roll:
maar dan wel emmeren dat de prijs zo duur is van een kleine verpakking :denken: moet ieder voor zich weten natuurlijk. :wink:
Ik mag graag een beetje kleien, dus mij hoor je niet klagen. :mrgreen: :wink:
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

starfleet schreef:

Anne
Bij zo'n verkooppunt zou ik idd even bellen. Ik koop het altijd in de winkel, dus ik bel niet.

Als je 10 kilo koopt, is het goedkoper (of: minder duur :wink: ). Ik koop zelf altijd 500 gram verpakkingen omdat Bram dat dus in 1 dag opeet. Maar je kunt ook 250 gram verpakkingen krijgen.

Ben benieuwd of het bevalt!
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”