Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

nestje Jack Russells

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

Stippie
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Stippie »

Alles gaat goed, de pups zijn allemaal een beetje aangekomen. Moeder ligt nog wel een beetje te trillen en heeft wat verhoging, maar verder is ze niet ziek. Ze eet en drinkt normaal en oogt gezond.
Is temperatuur verhoging na de bevalling normaal, zowiezo wordt het goed in de gaten gehouden, maar wil het toch ff van jullie horen...

Vanmiddag ga ik weer even kijken... wat zijn ze toch lief!!!
Afbeelding
borderke
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door borderke »

proficiat met de 9puppies
leuke site
Memuska
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door Memuska »

Wat een bende! Van harte gefeliciteerd!
Willy
Actief

Ongelezen bericht door Willy »

Het is vaker zo dat de moeder wat verhoging heeft de eerste dagen na de worp. Wel moet dit goed in de gaten gehouden worden i.v.m. de kans op een baarmoeder onsteking. Bij twijfel even de dierenarts bellen. Zijn alle nageboortes gezien?
Willy en de meiden

Afbeelding
Stippie
Vaste gebruiker

Ja alle nageboorten zijn eruit en waren volledig! 4 heeft ze daarna opgegeten, 5 zijn weggegooid. Vrouwtje van het teefje neemt nu 2x per dag de temp op, dus het wordt goed in de gaten gehouden!
Afbeelding
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

hou het maar goed in de gaten , hier hebben ze nooit verhoging na een bevalling :wink:
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
Stippie
Vaste gebruiker

Temp was net 38,5, eerder vandaag 39,2. Hele lichte verhoging had ze dus, maar is nu weer goed. Natuurlijk wordt het nog steeds goed in de gaten gehouden!!
Afbeelding
Goldenfan
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Goldenfan »

Gefelicteerd :cheer:
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Stippie schreef:Temp was net 38,5, eerder vandaag 39,2. Hele lichte verhoging had ze dus, maar is nu weer goed. Natuurlijk wordt het nog steeds goed in de gaten gehouden!!
volgens mij DA kan de temp de eerste week na de bevalling net boven de 39 blijven hangen en hoef je je geen zorgen te maken als hij maar niet boven de 39,5 komt (structureel),
Umi heeft de eerste week ook rond de 39,1/39,2 gezeten (heb daar dus een paar keer over gebeld met de DA en met bevriend fokkers omdat ik het ook niet vertrouwde)
Stippie
Vaste gebruiker

Met moeder en de pups gaat het hartstikke goed! De pups groeien goed en hebben het goed naar hun zin.
Wel zijn ze de pups bij gaan voeden, niet omdat ze het nodig hebben, maar om moeder te ontlasten. Het is voor haar een heel karwei om ze alle 9 te voeden. Ze krijgen nu 2-3 x per dag een flesje en de rest drinken ze lekker bij moeder. De meeste melk is dus gewoon puur natuur, het beste!!!

Nog enkele fotootjes...
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Groetjes
Afbeelding
Willy
Actief

Ongelezen bericht door Willy »

De onderste foto, lief!! Trouwens de andere foto's ook. Fijn dat het allemaal goed gaat.
Willy en de meiden

Afbeelding
russeltje
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door russeltje »

ahhhh wat een dotjes zeg
blijven lief die puppels :ok:
hebben ze al een baasje?
Afbeelding
Stippie
Vaste gebruiker

Nog niet allemaal zijn ze voorzien van een baasje.
2 pups hebben definitief hun baasje gevonden en er staan nu nog 5
afspraken met serieuze kopers gepland. Als het dus een beetje meezit hebben 7 pups dadelijk al een nieuw baasje gevonden en moet er voor 1 of 2 pups nog een huisje gevonden worden. De eigenaresse twijfelt of ze zelf een pup zal houden.
Maar goed, de pups zijn net 1 1/2 week oud, dus dat komt wel goed! Ze heeft ook nog email contact met een hoop geinteresseerde, maar dat is even afwachten of die serieus zijn....
Afbeelding
russeltje
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door russeltje »

:ok: dat is goed nieuws.
mailers zijn nog geen kopers hoor :wink:
maar komt allemaal goed denk ik :wink:
Afbeelding
mellow

Ongelezen bericht door mellow »

gefeliciteerd hoor met dat mooie nest.
Gelukkig is alles goed gegaan.
Je moet idd de temperatuur goed in de gaten houden!
Is de dierenarts nog bij de teef wezen kijken na de bevalling?
Wij geven de teef altijd een pyton spuit na de bevalling,dit is om de baarmoeder goed samen te laten trekken en zo de ergste rommel en eventuele nageboortes uit te drijven.
Bij mij hebben ze ook nog nooit koorts gehad na een bevalling hoor.
En wat bijvoeren betreft je zegt iedere 3 uur een fles maar geef je ze dan allemaal een fles?
Dit is niet echt bevoordelijk hoor het is namelijk de bedoeling dat ze de melk toevoer van mams spekken als ze zo vaak allemaal de fles krijgen zullen ze minder bij haar aan leggen en dan komt het vraag aanbod van de melk nooit op goede verhouding.
Mijn pupjes hebben bandjes om en iedere 2 uur drinken er van een groot nest 2 pups de fles en de rest bij mams.
in jullie geval ligt er dan tijdens het drinken altijd 1 tepel vrij die is voor de pup die van de fles af komt eventueel als toetje en de rest van de tepels word gewoon genoeg uitgehaad.
Nou heel erg veel plezier en succes met het grut en lekker foto's blijvne plaatsen.

Groetjes Mellow
Letchimi©

Ongelezen bericht door Letchimi© »

Proficiat
Stippie
Vaste gebruiker

Het teefje heeft dus maar 7 tepels. Dus er is niet voor elke pup een plekje. Meestal drinken ze toch niet allemaal tegelijk, dus dat zit wel goed.
Daarnaast krijgen ze dus 2x per dag (niet om de 2 uur) een flesje.
De pups komen goed aan, moeder ziet er super uit, dus wat wil je nog meer!!
De pups zijn nu 2 weken geweest en ze beginnen het lopen te ontdekken en ook de oogjes gaan langzaam open. Het zijn zo'n schatjes.
6 van de pups hebben inmiddels hun definitieve baasje gevonden. Voor de andere 3 wordt nog gezocht. Maar dat komt ook wel goed! Er is veel mailcontact met verschillende mensen (al wil dat natuurlijk niet zeggen dat zij ook gaan kopen, maar toch)

p.s. dit nestje is niet van mij, maar van een kennis.... Ik ben er alleen erg nauw bij betrokken geweest.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”