Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
voor het eerst aan de lijn
Moderator: moderatorteam
- Silvia
- Zeer actief
- Contacteer:
-
BeëlzeBubble
- Zeer actief
- Silvia
- Zeer actief
- Contacteer:
was niet in me opgekomen maar zal hondje koekjes mee nemen. ik had trouwens pas kokejes voor hem gekocht maar die zijn veel te groot voor hem en zaten in een doos dus kon het formaat niet zien. Ik zal het met brokken proberen. (resultaat volgt)BeëlzeBubble schreef:Lokken met een snoepje of een speeltje?
Gedragen worden is voor meisjeshonden,
Groetjes Silvia en Diesel
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Je kunt het ook proberen met een stukje kaas.twinmamasilvia schreef:was niet in me opgekomen maar zal hondje koekjes mee nemen. ik had trouwens pas kokejes voor hem gekocht maar die zijn veel te groot voor hem en zaten in een doos dus kon het formaat niet zien. Ik zal het met brokken proberen. (resultaat volgt)BeëlzeBubble schreef:Lokken met een snoepje of een speeltje?
Gedragen worden is voor meisjeshonden,

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
-
BeëlzeBubble
- Zeer actief
- Silvia
- Zeer actief
- Contacteer:
- Silvia
- Zeer actief
- Contacteer:
die ik heb zijn zo hard dat ik ze nog niet eens door krijg gebeten bekant. maar ik rij zo langs de dierenwinkel op zoek naar kleine koekjesBeëlzeBubble schreef:Ik had en heb voor Smekkie van die minibotjes. Dat zijn vrij kleine snoepjes die ook makkelijk in 2en of 3en te breken zijn.
Deze dus:
Frolicjes kun je ook vrij makkelijk in kleinere stukjes breken.
Groetjes Silvia en Diesel
- starfleet
- Erelid
Frolic in vieren gebroken is ideaal voor zulk soort dingen als je geen vieze zak en handen wil krijgen. Ze zijn zacht en vrijwel alle honden zijn er gek op.twinmamasilvia schreef:
die ik heb zijn zo hard dat ik ze nog niet eens door krijg gebeten bekant. maar ik rij zo langs de dierenwinkel op zoek naar kleine koekjes
Anne
- Belle
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Ik gebruik ook Frolic als beloning, want de honden zijn er gek op, maar dat je er geen vieze jaszak van krijgt, ben ik niet met je eens, ik heb een hele frolic-walm om me heen hangen als ik m'n hondenjas draag.starfleet schreef:Frolic in vieren gebroken is ideaal voor zulk soort dingen als je geen vieze zak en handen wil krijgen. Ze zijn zacht en vrijwel alle honden zijn er gek op.twinmamasilvia schreef:
die ik heb zijn zo hard dat ik ze nog niet eens door krijg gebeten bekant. maar ik rij zo langs de dierenwinkel op zoek naar kleine koekjes
Anne
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
-
Elleke
- geregistreerd lid
Hallo,
Ik borduur maar even verder op dit onderwerp. Wilde geen nieuw aanmaken daar mijn 'probleem' over hetzelfde gaat.
We hebben een pup, een reu ,van drie maanden. We hebben hem een week nu, hij zat in het plaatselijke asiel hier, waar hij van te voren geweest is, is niet te achterhalen. Hij was over het hek bij het asiel gedropt.
waarschijnlijk heedft hij in zijn jonge leven al klappen gehad want hij is nog vrij schrikachtig, is overal bang van en maakt zich als het mogelijk is onzichtbaar, maar het gaat de goede kant op.
Raar genoeg is hij al zindelijk vanaf dat hij hier in huis zat. In het asiel zat hij bij andere kleine honden buiten.
Voordat jullie dat raar vinden.... We wonen op een eiland in de indische oceaan, net onder Mauritius en het is op het moment zomer
Nu mijn probleem, hij weet zich geen raad aan de lijn. Het halsbandje heb ik hem de eerste dag omgedaan en na een beetje ronddollen accepteerde hij dat. Nu hij meer en meer op zijn gemak is in en rondom het huis wilde ik hem gaan aanlijnen . Dat dus gedaan maar hij gaat in zitstaking. Geen beweging in te krijgen. Ik heb geen idee hoe te reageren, ik heb naast hem gelopen en hem geroepen,geprobeerd hem te lokken maar niets. Moet ik hem dwingen,trekken gaan?? Moet ik hemm belonen met eten??
Wie weet hier raad op
Bedankt alvast Elleke
Ik borduur maar even verder op dit onderwerp. Wilde geen nieuw aanmaken daar mijn 'probleem' over hetzelfde gaat.
We hebben een pup, een reu ,van drie maanden. We hebben hem een week nu, hij zat in het plaatselijke asiel hier, waar hij van te voren geweest is, is niet te achterhalen. Hij was over het hek bij het asiel gedropt.
waarschijnlijk heedft hij in zijn jonge leven al klappen gehad want hij is nog vrij schrikachtig, is overal bang van en maakt zich als het mogelijk is onzichtbaar, maar het gaat de goede kant op.
Raar genoeg is hij al zindelijk vanaf dat hij hier in huis zat. In het asiel zat hij bij andere kleine honden buiten.
Voordat jullie dat raar vinden.... We wonen op een eiland in de indische oceaan, net onder Mauritius en het is op het moment zomer
Nu mijn probleem, hij weet zich geen raad aan de lijn. Het halsbandje heb ik hem de eerste dag omgedaan en na een beetje ronddollen accepteerde hij dat. Nu hij meer en meer op zijn gemak is in en rondom het huis wilde ik hem gaan aanlijnen . Dat dus gedaan maar hij gaat in zitstaking. Geen beweging in te krijgen. Ik heb geen idee hoe te reageren, ik heb naast hem gelopen en hem geroepen,geprobeerd hem te lokken maar niets. Moet ik hem dwingen,trekken gaan?? Moet ik hemm belonen met eten??
Wie weet hier raad op
Bedankt alvast Elleke
- starfleet
- Erelid
-
Elleke
- geregistreerd lid
Ik heb dat dus geprobeerd maar hij raakte na twee meter gelopen te hebben vreselijk in paniek en rende met lijn en al pijlsnel weg. Ik heb meteen achterna ,hjij rende het huis in en vluchtte in kamer binnen al piepend. Ik heb de riem maar afgedaan en zal eens wat hondensnoepjes kopen. alhoewel ik twuijfels heb of het daarmee lukt. Hij was gewend in het asiel rijst met kip en melk . Daar ben ik hem langzaamaan van het afwennen.Iemand daar nog tips over??? Kwas nou niet bepaald van plan elke dag een kipfiletje te bakken.Inge O schreef:als het lokken en belonen niet helpt, hem eerst wat met de lijn los slepend zelf rond laten lopen. dan een langer lijntje eraan, en terwijl hij loopt af en toe het lijntje even oppakken en goed belonen. dit dan steeds meer, tot je hem gewoon de hele tijd aan de lijn kan houden.
Elleke
- mitmig
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Drie dwergpinschers en twee Thaise 'soidogs'
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
- toxic
- Actief
- Contacteer:
Kian heeft er nooit geen probleem van gemaakt, het enige wat die doet is als ie zen behoeftes allemaal gedaan heeft gaat ie in het wild beginnen springen en doen
in me mouw bijten van me jas,op mij springen, en probeer hem er maar eens af te houden :N:
heb wel vroeger bij mijn vriendin gezien dat die met haar hondje ging wandelen en haar hond ging gewoon liggen bij het stappen, hij vond het blijkbaar wel zo leuk niet
groeten
in me mouw bijten van me jas,op mij springen, en probeer hem er maar eens af te houden :N:
heb wel vroeger bij mijn vriendin gezien dat die met haar hondje ging wandelen en haar hond ging gewoon liggen bij het stappen, hij vond het blijkbaar wel zo leuk niet
groeten
kian en zohra, mijn schatjes!!
- petra1
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Teckel
- Aantal honden: 5
Je kan ook beginnen met in het begin alleen een musketonhaakje (is de sluithaak die de riem aan de halsband verbind) aan zijn halsband te hangen.
Op die manier went hij alvast aan het gewicht daar van.
Daarna kan je er een licht riempje of stukje touw aan vastmaken.
Dat voelt hij dan niet echt meer als extra gewicht,omdat hij al aan dat gewicht gewend is.
In ieder geval erg veel succes!
En TOP dat je aan deze uitdaging begonnen bent!!
Groetjes Petra.
Op die manier went hij alvast aan het gewicht daar van.
Daarna kan je er een licht riempje of stukje touw aan vastmaken.
Dat voelt hij dan niet echt meer als extra gewicht,omdat hij al aan dat gewicht gewend is.
In ieder geval erg veel succes!
En TOP dat je aan deze uitdaging begonnen bent!!
Groetjes Petra.
-
Elleke
- geregistreerd lid
Oke, bedankt vor de adviezen . Ik ga vanmiddag eens proberen met een kleine stukje touw aan zijn halsbandje, alleen om hem aan het idee te wennen. Hij is wel nu van de kipfilet af, en eet twee keer per dagbrokken en ik keer brokken met blikvoer en melk hoeft ook niet meer.
Bijkomend geval is dat er een jong poesje is komen aanlopen die mee wilt eten. In het begin was Dakar te bang om zich te verweren maar nu, sinds vanmorgen laat hij zich zijn eten niet voor zijn neus wegkapen. De poes heb ik zelf maar wat gegeten(weer een eter erbij!!) Zo'n haakje ken ik niet. dus om dat te proberen wordt lastig. Ik laat wel wat horen als ik resultaat heb
Elleke
Bijkomend geval is dat er een jong poesje is komen aanlopen die mee wilt eten. In het begin was Dakar te bang om zich te verweren maar nu, sinds vanmorgen laat hij zich zijn eten niet voor zijn neus wegkapen. De poes heb ik zelf maar wat gegeten(weer een eter erbij!!) Zo'n haakje ken ik niet. dus om dat te proberen wordt lastig. Ik laat wel wat horen als ik resultaat heb
Elleke
- Lance
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse stafford, Engelse stafford x Franse Bulldog
- Aantal honden: 2
Lance wist in het begin ook niet hoor wat hij er mee aan moest. Een beetje rond rennen, en hij vond het toch wel heel erg raar als de lijn "op" was. Nu weet hij niet anders, ook al loopt hij voor het grootste gedeelte los. Wanneer hij blij is, of net met een andere hond gespeelt heeft gaat hij wel in de riem bijten, maar dat gaat steeds beter.
Oefening baart kunst
Groetjes Marloes
Oefening baart kunst
Groetjes Marloes

-
Malleboe
- Actief
Chica gaat ook zitten aan de lijn. Als we weer naar binnen gaat loopt ze beter mee maar verder gaat ze zitten en kan ik negeren wat ik wil maar ze zet geen stap meer. Sta ik daar op de stoep met een klein dotje wol aan een riempje
Snoepjes lokken werkte in het begin wel maar nu niet meer.
Nu heeft ze onlangs ook commando zot (clicker) aangeleerd en ik denk dat ze ook een beetje probeert om zo een beloning te verdienen.
Oh ja, en als mijn vriend mee loopt dan loopt ze veel beter mee. Zeker als hij voorop gaat en haar roept.
Snoepjes lokken werkte in het begin wel maar nu niet meer.
Nu heeft ze onlangs ook commando zot (clicker) aangeleerd en ik denk dat ze ook een beetje probeert om zo een beloning te verdienen.
Oh ja, en als mijn vriend mee loopt dan loopt ze veel beter mee. Zeker als hij voorop gaat en haar roept.
Ze is klein, ze is wit, ze is ontzettend ondeugend en ze kan vreselijke stink poepies laten....
CHICA!

CHICA!

-
Elleke
- geregistreerd lid
Het lukt dus van geen kanten met Dakar.
Hij verzet echt geen poot en is ook zo overdag erg rustig, speelt weinig en zeker niet uit eigen initiatief. het liefst ligt hij bij iemand in de buurt of nog beter in iemands armen. Hem met hondensnoepjes lokken lukt ook niet want eten interesseert hem weinig. Hij eet net wat hij nodig heeft en is dus niet te lokken met iets lekkers. Vanmorgen dacht ik. Ik pak hem op en zet hem eens buiten onze tuin aan de riem, het zelfde, zitten en blijven zitten,alleen toen ik hem vlak voor de ingang van onze tuin zette liep hij wel naar binnen. Het lijkt er dus op dat hij echt heel erg bang is.
zou het nu een goed idee zijn om eens ergens naartoe te gaan waar ik hem los kan laten?? Ons hondenstrandje bijvoorbeeld(daar zijn natuurlijk wel veel andere honden) Of waar ik ook aan dacht is dat hij zijn gezelschap mist uit het asiel, daar zat hij tenslotte ook samen met een paar andere puppy's
Zou dat kunnen?? wie weet er weer raad??
Bedankt Elleke
Hij verzet echt geen poot en is ook zo overdag erg rustig, speelt weinig en zeker niet uit eigen initiatief. het liefst ligt hij bij iemand in de buurt of nog beter in iemands armen. Hem met hondensnoepjes lokken lukt ook niet want eten interesseert hem weinig. Hij eet net wat hij nodig heeft en is dus niet te lokken met iets lekkers. Vanmorgen dacht ik. Ik pak hem op en zet hem eens buiten onze tuin aan de riem, het zelfde, zitten en blijven zitten,alleen toen ik hem vlak voor de ingang van onze tuin zette liep hij wel naar binnen. Het lijkt er dus op dat hij echt heel erg bang is.
zou het nu een goed idee zijn om eens ergens naartoe te gaan waar ik hem los kan laten?? Ons hondenstrandje bijvoorbeeld(daar zijn natuurlijk wel veel andere honden) Of waar ik ook aan dacht is dat hij zijn gezelschap mist uit het asiel, daar zat hij tenslotte ook samen met een paar andere puppy's
Zou dat kunnen?? wie weet er weer raad??
Bedankt Elleke
-
Malleboe
- Actief
Ik heb een nieuwe techniek mee gekregen van onze trainster. Ik mag niet meer lokken en ook geen aandacht meer geven. De lijn moet zo lang mogelijk zodat je zo veer mogelijk bij de pup vandaan staat (bij ons is dat 2 meter). Als ze gaat zitten of teruhtrekt aan de riem dan houd ik de riem strak en kijk ik niet op of om. Zodra ze gaat lopen (en dat gaat ze echt wel) dan beloon ik haar met mijn stem en een speeltje.
Tis even geduld hebben maar ze leert het nu wel!
Ze is klein, ze is wit, ze is ontzettend ondeugend en ze kan vreselijke stink poepies laten....
CHICA!

CHICA!

-
Elleke
- geregistreerd lid
Dank je voor deze tip. Ik ga dus de lijn verlengen of koop een langere, kijk wel even. Het is een goed idee inderdaad.Malleboe schreef:Ik heb een nieuwe techniek mee gekregen van onze trainster. Ik mag niet meer lokken en ook geen aandacht meer geven. De lijn moet zo lang mogelijk zodat je zo veer mogelijk bij de pup vandaan staat (bij ons is dat 2 meter). Als ze gaat zitten of teruhtrekt aan de riem dan houd ik de riem strak en kijk ik niet op of om. Zodra ze gaat lopen (en dat gaat ze echt wel) dan beloon ik haar met mijn stem en een speeltje.
Ik hou jullie op de hoogte
Elleke