Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Aanstaren
Moderator: moderatorteam
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
Aanstaren
Doet jullie hond dat ook? Dat hij op een meter afstand van je gaat staan en minutenlang stil naar je kijkt?

Linda, Izzie en Bram
- Moos
- Zeer actief
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
- Zoek stok!
- Zeer actief
-
Danoontje
- Vaste gebruiker
- Moos
- Zeer actief
Moos doet het alleen als we dagen achter elkaar te kort hebben gewandeld. Dat gebeurt (gelukkig!) niet wekelijks, dus die keren dat hij het doet ga ik dan ook maar met hem spelen.Zoek stok! schreef:Ja, aandacht! Maar ik negeer het, anders staat hij straks de hele dag naar me te kijken, de flapdrolMoos schreef:Ja, dan willen ze wat![]()
Met name Moos doet het, dan gooi ik wat weg, brengt hij het terug en gaat weer zo staan staren. Gek word ik er soms van
Maar dan nog word ik er gek van soms

- scooby1
- Zeer actief
- Contacteer:
- Silvia
- Zeer actief
- Contacteer:
-
schumax
- Actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
Hahaha....Nika gaat zo vanuit de keuken naar me staren als het water op is.
Of ze gaat aan de andere kant van de tafel zo naar me staren omdat ze of eten wil of uitgelaten wil worden.
Marouck doet het als speluitdaging...kijk ik maar even terug dan komt ze heel blij aanrennen met een speeltje
Marouck doet het als speluitdaging...kijk ik maar even terug dan komt ze heel blij aanrennen met een speeltje
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Contacteer:
Hou op schei uit..ik negeer al jaren maar het maakt echt geen hol uit! Nelson kan staren en piepen tegelijk en dat ook nog rustig een uur volhouden ook.
Hij is echt vreselijk wat dat aangaande.
Kiki doet het niet. Kiki hypnotiseert hetgeen wat ze wil. Wil ze uit gaat ze naar de deur staren, wil ze eten gaat ze naar de koelkast kijken. Kijk, zo heb ik ze het liefste!
Stuart staart non-stop..hahahaahh! Ik geloof niet dat ik daar iets mee hoef!
Hij kan je trouwens ook met zo'n zachte iets toegeknepen blik aankijken...vreselijk lief!
Kiki doet het niet. Kiki hypnotiseert hetgeen wat ze wil. Wil ze uit gaat ze naar de deur staren, wil ze eten gaat ze naar de koelkast kijken. Kijk, zo heb ik ze het liefste!
Stuart staart non-stop..hahahaahh! Ik geloof niet dat ik daar iets mee hoef!
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
-
joline
- Zeer actief
- majelle
- Zeer actief
Bikkel doet het soms ook maar altijd als het echt nodig is. Vaak iets wat ik al had moeten zien. Zoals de katten bewaken zijn waterbak of zijn slaapplek of hij moet echt heel nodig uit. Wil ie een kriebel of aai dan komt ie dicht tegen me aan zitten en kijkt de andere kant op en kijkt af en toe stiekum naar me of ik hem opmerk. Weet iemand of dit laatste betekent? Ik probeer iets af te dwingen maar durf het ook niet echt ofzo. Ik ga er eigenlijk altijd wel op in.
Groetjes majelle
Groetjes majelle
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
- Belle
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Dat doet Belle dus ook, en dan vooral als ze lekker, tevreden ligt te soezen na een wandeling ofzo, zo'n verliefde blikEline* schreef: Stuart staart non-stop..hahahaahh! Ik geloof niet dat ik daar iets mee hoef!Hij kan je trouwens ook met zo'n zachte iets toegeknepen blik aankijken...vreselijk lief!
Staren omdat ze iets willen doen ze hier nooit. Catootje heeft wel de vreemde gewoonte ontwikkeld om naar het trapgat (de trap van de kelder) te gaan staren als ze nodig moet plassen, i.p.v. naar mij of naar de deur. Zal ze wel een paar keer succes mee hebben gehad
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
- Assie
- Zeer actief
- Contacteer:
Pff, tip is daar ook zo ongelofelijk goed in. Hij kijkt dan heel erg lief en bedelend. En als ik hem negeer gaat hij puf en zucht geluidjes maken. Meestal trek ik hem dan maar op schoot, of gooi ik zijn kong weg en dan is het ook weer goed.
Hij doet het vooral als ie honger heeft, of als hij uit moet. Dus van mij mag het best. Maar niet te lang, als hij na een aantal knuffels nog doorgaat, dan moet ie zijn mand in. Ik weet het, ik ben inconsequent.
Hij doet het vooral als ie honger heeft, of als hij uit moet. Dus van mij mag het best. Maar niet te lang, als hij na een aantal knuffels nog doorgaat, dan moet ie zijn mand in. Ik weet het, ik ben inconsequent.
Als je zegt dat er 40 biljoen sterren in het heelal staan, word je meteen geloofd, maar als je zegt dat de deurpost nog nat is van de verf moeten ze meteen voelen.
-
Reini
- Zeer actief
- Seahorse
- Actief
Ik herken het helemaal niet en ik verbaas me er eigenlijk over dat jullie honden dit doen en dat jullie dit blijkbaar niet echt een groot probleem vinden. Lastig misschien, maar meer ook niet. Als Billy een andere hond lang aanstaart is dat geen goed teken. Ik zou me dan ook zorgen maken als hij het bij mij ook deed.
Groetjes,
Jolanda en Billy

Jolanda en Billy

-
Reini
- Zeer actief
Die blikken ken ik ook wel jaInge O schreef:lief aankijken, ja, maar aanstaren......nee, en daar hoeven ze ook echt niet mee te beginnen, ik zou ze metéén wegsturen :N: .
wat ze vaak doen 's avonds, is dat ik voorbij hun mand of ligplek kom, en dat ze dan net eventjes hun kop optillen, en me met een koppel lieve, slaperige oogjes aankijken, zo van : 'baasje, mag ik nog een knuffeltje, toeoeoe'
.....en dan geeft baasje braaf een knuffeltje.
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07

- Zoek stok!
- Zeer actief
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Als Bente 's avonds uit wil en ik nog even tv zit te kijken gaat ze precies in beeld zitten
Één beweging van mijn kant is dan voldoende om haar voorpoten op schoot te hebben en gezellig even wat te kroelen
Het is een toneelstukje,en dat weten we allebei
Één beweging van mijn kant is dan voldoende om haar voorpoten op schoot te hebben en gezellig even wat te kroelen
Het is een toneelstukje,en dat weten we allebei

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- clausipaus
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zooitje kruisingen
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Keizer doet het ook. Haha soms wordt je er echt gek van, dan staar ik terug
En lang dat hij het dan vol houd, zonder met zijn ogen te knipperen.
Dan kijkt hij je echt zo heel doordringend aan met die pikzwarte ogen van hem. En als hij het dan zat is, springt ie zo ineens overeind en probeert hij in je neus te bijten

Penotti & Sombra!

En niet meer onder ons, maar ook zeker niet vergeten: Floeboe & Keizer

En niet meer onder ons, maar ook zeker niet vergeten: Floeboe & Keizer
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Kaya kan het soms wel doen als ze echt persé wil spelen. Zit ik op de bank rustig tv te kijken en daar komt ze met iets in d'r bek... dan kan ze dus wel even volhouden om me aan te kijken.
Soms speel ik, soms negeer ik en dan druipt ze af en soms stuur ik haar weg (afhankelijk van mezelf en van de manier waarop Kaya het doet).
Soms speel ik, soms negeer ik en dan druipt ze af en soms stuur ik haar weg (afhankelijk van mezelf en van de manier waarop Kaya het doet).
- Laswinta
- nieuw lid
Re: Aanstaren
Ja, vooral als m'n Dalmaat vindt dat het etenstijd is.....Zoek stok! schreef:Doet jullie hond dat ook? Dat hij op een meter afstand van je gaat staan en minutenlang stil naar je kijkt?
-
Marion.
- Tamara.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hovawart
- Aantal honden: 4
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
ik vind dit een beetje te vergelijken met aandacht vragen.Zoek stok! schreef:Daar zet ik ernstig m'n twijfels bij. Een hond die achter je staat en dan naar je kijkt met van die lieve ogen? Drammerig, ja dat zou kunnen, maar dominant? Dat vind ik wel erg kort door de bocht.Aimee schreef:dat is dus gewoon dominant gedrag...
als jou hond bijvoorbeeld zen neus tegen je aanduwt om een aai te vragen,en dwingt je ook met strak aankijken.dan vind ik dat dominant gedrag,die hond verwacht van jou dat je hem aait.als jij een dominante hond hebt en je moet alle rangorderegels opnieuw gebruiken,dat betekend dus ook dat JIJ moet beslissen wanneer hij aandacht krijgt..en niet hij.
kan ook dat ik dit verkeerd zie...maar echt strak aankijken...dat is in mijn ogen gewoon uitdagerij en dus grenzen verkennen...
gr Aimee
- majelle
- Zeer actief
\kan een hond wellicht ook gewoon geleerd hebben dat het werkt en verder gewoon onderaan de roedel staan. Aan alles merk ik dat ik een onderdanige hond heb als ik bij alles op mijn strepen ga staan krijg ik een gedrukte hond dus van mij mag ie best wat baldadig zijn, ik zie dat het hem vrolijker maakt. ik heb ook niet zoveel regeltjes alleen als ik het echt niet goed vind en ik zeg het dan zal hij het niet doen. vergeet ik dan te belonen is ie een soort van ontdaan dus over dat staren maak ik me niet zo druk. Alleen als ie serieus zou proberen de boel over te nemen door middel van kleine stapjes ja dan trek ik wel een grens. \maar in mijn geval vind ik het onschuldig gestaar
Als je hond je echt gaat fixeren dan voel je in je buik dat het iets anders is dan aanstaren heb ik een keer gemerkt bij een vreemde hond.
groetjes majelle
Als je hond je echt gaat fixeren dan voel je in je buik dat het iets anders is dan aanstaren heb ik een keer gemerkt bij een vreemde hond.
groetjes majelle
- Zoek stok!
- Zeer actief
Ik denk dat je staren en staren hebt. Bram kan heel drammerig zijn als hij vindt dat het tijd is voor z'n laatste rondje. Dan gaat hij voor het tv beeld staan, blijft tussen ons in hobbelen etc etc. Dat vind ik vervelend en daar reageer ik niet op.Aimee schreef:ik vind dit een beetje te vergelijken met aandacht vragen.Zoek stok! schreef:Daar zet ik ernstig m'n twijfels bij. Een hond die achter je staat en dan naar je kijkt met van die lieve ogen? Drammerig, ja dat zou kunnen, maar dominant? Dat vind ik wel erg kort door de bocht.Aimee schreef:dat is dus gewoon dominant gedrag...
als jou hond bijvoorbeeld zen neus tegen je aanduwt om een aai te vragen,en dwingt je ook met strak aankijken.dan vind ik dat dominant gedrag,die hond verwacht van jou dat je hem aait.als jij een dominante hond hebt en je moet alle rangorderegels opnieuw gebruiken,dat betekend dus ook dat JIJ moet beslissen wanneer hij aandacht krijgt..en niet hij.
kan ook dat ik dit verkeerd zie...maar echt strak aankijken...dat is in mijn ogen gewoon uitdagerij en dus grenzen verkennen...
gr Aimee
Hij staart ook als ik iets lekkers aan het eten ben. Dan zit hij keurig naast me en volgt alles wat ik doe. Dat vind ik niet vervelend, zolang hij geen pogingen doet het eten te bemachtigen
En dan heb je ook nog staren waarbij hij volgens mij van mij wil weten wat hij moet doen. Vaak is hij dan al een beetje moe en dan gaat hij naar me staren terwijl ik aan het pc'en ben. Als ik dan zeg 'tis goed jongen, ga maar lekker slapen' komt hij naar me toe om een knuffel te halen en dan gaat hij liggen.
Hij kan ook enorm drammen om te gaan spelen oid, maar dan staart hij niet. En dat vind ik juist veel dominanter dan het staren.....vandaar dat ik zei dat ik het kort door de bocht vind. Ik denk dat het aan de hond en de situatie ligt.

Linda, Izzie en Bram