Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ander gedrag andere baas

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ander gedrag andere baas

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Zijn er meer mensen die net zoals ik bijna alle wandelingen met de hond doen, eten geven, trainen met hem etc? Maar wel samenwonen?

Dan heb ik een vraagje aan jullie.

Bram is alleen op woensdag overdag alleen met m'n vriend. Alle andere dagen ben ik z'n 'aanspreekpunt' :mrgreen: M'n vriend vertelde net dat Bram zich dan buiten heel anders gedraagt dan bij mij. Dat Bram af en toe meeloopt met andere honden, daar heb ik ook last van. Maar bij hem gebeurt het echt altijd. En bij hem springt Bram tegen toevallige voorbijgangers op, terwijl hij dat bij mij echt helemaal nooit doet. Hij kijkt niet eens naar ze!

M'n vriend vindt het niet echt leuk meer om met Bram te lopen en dat kan ik me goed voorstellen. Ik heb een flexi besteld en hij moet Bram dan maar een tijdje aan de flexi houden, want zo gaat het niet.

Hoe gaat het met jullie partner en de hond? Zijn er ook dit soort verschillen? En hoe hebben jullie dat opgelost?

Zelf denk ik dat het probleem niet ligt in overwicht, want Bram luistert binnen zeer goed naar m'n vriend. Volgens mij ligt het in het feit dat ze zo weinig samen wandelen en dat hij zich daarom zo anders gedraagt. Mijn vriend heeft z'n hele leven honden gehad, maar was dan altijd gelijkwaardige baas of zelfs 'hoofdbaas' van die honden. Hij heeft nog nooit zoiets meegemaakt als bij Bram.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

eten krijgen ze van mij, ik train met ze maar pascal doet de wandelingen. ik loop eigenlijk alleen in het weekdn met ze.

met lola train ik een aantal uur in de week en met sam knuffel en speel ik. (met lola ook, maar met sam train ik niet)

lola is echt pascals meisje en zal als hij gaat zitten van mij uit verhuizen naar pascal terwijl sammy weer heel erg naar mij trekt en tot voor kort pascal zelfs ontweek omdat pascal altijd de boeman was die de zalfjes etc moest toedienen.

tegenwoordig gaat dat beter, maar sam en ik trekken we meer naar elkaar toe dan dat lola dat naar mij doet, maar dat is niet erg.
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Nou, weet je, ik denk dat je vriend ook iets meer met Bram moet gaan doen om dit soort dingen te voorkomen. Niet lullig bedoeld hoor :wink:

Als je niet echt regelmatig met een hond traint, en niet zo heel veel doet samen dan is de band natuurlijk ook veel minder. Dan kan hij Bram natuurlijk wel aan de flexi doen, maar ik vraag me af of het dan veel beter gaat.

Misschien heeft het ook iets te maken met het feit dat jij Bram nu zo goed kan lezen dat je dingen soms voor kan zijn, en dat je precies de juiste timing hebt gevonden? Je kan Bram waarschijnlijk precies op het juiste moment roepen als hij aan het spelen is zodat hij komt. En misschien heb je een tijd lang ook (onbewust) iets gedaan als je het aan voelde komen dat Bram tegen iemand op wilde gaan springen.

Moos luistert ook minder goed naar mijn moeder dan naar mij, en doet op de wandeling met haar soms dingen dat ik denk "dat doet ie anders nooit" :denken:
Ze past natuurlijk heel veel op, ziet hem gemiddeld zo'n 4 dagen per week, maar dat 'lezen' van een hond krijg je denk ik pas als je echt een hele goede band samen hebt opgebouwd en heel veel tijd samen doorbrengt met trainen e.d.
Bij haar vreet Moos bijvoorbeeld veel erger van de straat. Ik zie aan zijn houding dat hij ervandoor wil spurten omdat hij wat lekkers ruikt, en als ik hem dan roep ben ik op tijd. Mijn moeder ziet dat niet en is dus standaard te laat. :wink:
Afbeelding
Danoontje
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Danoontje »

Bij ons is het zo dat ik zeg maar de "alfa" ben in onze roedel. Ik ga er mee wandelen, voer ze, ga ermee naar cursussen enz enz. Mijn vriend is er wat hun betreft alleen voor de fun. Hij staat wel boven hun in de roedel.... maar weer onder mij. Ik ben ook degene die ingrijpt als er te ruw gespeeld wordt........ maar toch meen ik niet dat een hond maar 1 baas kan hebben..... als je allebei dezelfde lijn trekt bereik je hetzelfde..., mijn honden gedragen zich niet anders als mijn vriend ze eens uit moet laten.................
Vito en Juna 4ever.............
Zoie
Zeer actief

Re: Ander gedrag andere baas

Ongelezen bericht door Zoie »

Zoek stok! schreef:Zelf denk ik dat het probleem niet ligt in overwicht, want Bram luistert binnen zeer goed naar m'n vriend. Volgens mij ligt het in het feit dat ze zo weinig samen wandelen en dat hij zich daarom zo anders gedraagt. .
Het zou heel goed kunnen dat Bram zich bij je vriend anders gedraagt, maar ik geloof er nooit zo in dat dat in het weinig met elkaar samen lopen ligt. Ik heb altijd relatief weinig met mijn uitlaathond Luna gelopen, en ze zal zich bij mij ongetwijfeld anders gedragen dan bij haar eigen baas, maar ik geloof niet dat ze voor mij moeilijker, onhandelbaarder is omdat ik zo weinig met haar loop. Ik denk eerder integendeel zelfs. Met mij uitgaan is voor haar een groot feest, en ik denk dat ze daarom ook goed naar me luistert.
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

Het zou ook kunnen dat Bram merkt dat het minder van harte gaan als hij met Marcel gaat lopen. Of kan dat niet?

Laten we eerlijk zijn, Marcel vindt Bram wel leuk, maar van hem had het niet gehoeven.

Of zou een hond dat niet merken?
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

Moos schreef:Nou, weet je, ik denk dat je vriend ook iets meer met Bram moet gaan doen om dit soort dingen te voorkomen. Niet lullig bedoeld hoor :wink:
Maar dat is nou juist de grap, we hebben natuurlijk afgesproken dat ik alles met Bram doe. Ik ga proberen om hem af en toe de tuin in te trekken om samen wat te trainen ofzo.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoie
Zeer actief

Zoek stok! schreef:Het zou ook kunnen dat Bram merkt dat het minder van harte gaan als hij met Marcel gaat lopen. Of kan dat niet?

Laten we eerlijk zijn, Marcel vindt Bram wel leuk, maar van hem had het niet gehoeven.

Ik denk het wel, ik denk dat dat veel belangrijker is dan de factor tijd.
Afbeelding
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Ik zit ongeveer in dezelfde situatie: vriend en ik wonen samen maar ik ben degene die het meest met de honden doet (trainen, voeren, verzorgen, lopen).
Die keren dat mijn vriend alleen met de honden loopt gebeuren er inderdaad wel eens dingen die niet zo snel zullen voorkomen als ik met ze loop. Ze luisteren wel eens wat minder, proberen wel eens wat uit.
In ons geval heeft het er gewoon mee te maken dat ik de honden toch beter ken dan mijn vriend. Ik zie aan de kop van Silka of ze een meerkoet gespot heeft en aan die van Billy dat er iets te vreten ligt in de bosjes.
Verder hou ik ook de omgeving (andere honden, mensen, meerkoeten :wink: ) wat meer in de gaten, terwijl mijn vriend gewoon lekker 'loopt te lopen'.
Maar goed, het is zijn manier om met ze te lopen en hij maakt er niet zo'n punt van als ze eens wat minder snel luisteren of komen. En zolang er geen 'ongelukken' gebeuren, vind ik het wel best. Alleen doe ik het op een andere manier :mrgreen: .
Afbeelding
Danoontje
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Danoontje »

Bij ons is het ook zo dat ik degene ben die voor de honden gekozen heeft..... mijn vriend heeft andere hobby's. Natuurlijk speelt hij thuis ontzettend veel met ze en als ze ziek zijn of als ik ziek ben dan is hij er ook altijd voor iedereen....... maar voor hem had het niet gehoeven en zeker geen 2. Hij houdt nu ontzettend veel van ze daar bestaat geen twijfel over!!!
Vito en Juna 4ever.............
Rami
Zeer actief

Zoek stok! schreef:Het zou ook kunnen dat Bram merkt dat het minder van harte gaan als hij met Marcel gaat lopen. Of kan dat niet?

Ik denk het niet hoor. Tenminste, ik geloof niet dat je vriend echt lullig tegen Bram doet, toch? Zoals ik het lees is het net zo als bij mijn vriend. Hij let gewoon wat minder goed op en reageert soms te laat.
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Zoek stok! schreef:
Moos schreef:Nou, weet je, ik denk dat je vriend ook iets meer met Bram moet gaan doen om dit soort dingen te voorkomen. Niet lullig bedoeld hoor :wink:
Maar dat is nou juist de grap, we hebben natuurlijk afgesproken dat ik alles met Bram doe. Ik ga proberen om hem af en toe de tuin in te trekken om samen wat te trainen ofzo.
Ja, dat weet ik inderdaad, vandaar dat ik het wat voorzichtig probeerde te brengen :wink:

Wat Jan zegt bijvoorbeeld over zijn 'oppashond'. Daar wandelt hij misschien niet zo vaak mee, maar als hij het doet is het vol overgave en dat merkt een hond. Niet zozeer dat ze het aanvoelen denk ik, maar meer dat je je als baas gewoon leuker gedraagt als je vol overgave loopt. Als ik een baaldag heb heb ik ook opeens twee monsters van honden :mrgreen:
En ik denk ook dat je als baas, wanneer je het vol overgave doet, de hond sneller en beter leert lezen.

Een andere optie is misschien om de situatie te accepteren zoals die is; dat Bram dus 1 dag in de week wat minder lang wandelt, en aan de flexi. Kan een hond opzich wel hebben, 1 dag wat minder beweging een aandacht. Dan wordt het dus een beetje een vaststaand feit dat Bram bij je vriend minder aandacht en minder wandelingen krijgt, en leg je je daar als het ware bij neer.
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

Rami schreef:

Ik denk het niet hoor. Tenminste, ik geloof niet dat je vriend echt lullig tegen Bram doet, toch? Zoals ik het lees is het net zo als bij mijn vriend. Hij let gewoon wat minder goed op en reageert soms te laat.
Nee tuurlijk niet, hij doet niet vervelend tegen Bram hoor! Wat jij zegt daar zie ik wel wat in. Dat Marcel Bram gewoon minder goed kent en dus niet op het juiste manier roept e.d.

Maar dat opspringen blijft me verbazen, want ik kan me niet herinneren wanneer ik voor het laatst 'ingegrepen' heb bij opspringen. Bram kijkt gewoon helemaal niet naar onbekende mensen bij mij :denken:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

Moos schreef: Een andere optie is misschien om de situatie te accepteren zoals die is; dat Bram dus 1 dag in de week wat minder lang wandelt, en aan de flexi. Kan een hond opzich wel hebben, 1 dag wat minder beweging een aandacht. Dan wordt het dus een beetje een vaststaand feit dat Bram bij je vriend minder aandacht en minder wandelingen krijgt, en leg je je daar als het ware bij neer.
Dat heb ik ook gezegd. Als je er niks aan wilt doen, moet je het maar accepteren. Ik heb er ook wel over gedacht om Bram nog een dag extra naar de opvang te doen, maar dat vind ik gewoon te veel.

De oplossing is nu dat ik op woensdagen een gedeelte van de dag thuis ben om aan m'n scriptie te werken. Straks als het weer beter weer is, kan de deur open en hoeft Bram idd niet zoveel te lopen. Hij banjert dan lekker door te tuin op woensdag.

Maar op een slinkse manier ga ik natuurlijk wel proberen om Marcel er iets meer bij te betrekken :mrgreen:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Moos
Zeer actief

Zoek stok! schreef:
Moos schreef: Een andere optie is misschien om de situatie te accepteren zoals die is; dat Bram dus 1 dag in de week wat minder lang wandelt, en aan de flexi. Kan een hond opzich wel hebben, 1 dag wat minder beweging een aandacht. Dan wordt het dus een beetje een vaststaand feit dat Bram bij je vriend minder aandacht en minder wandelingen krijgt, en leg je je daar als het ware bij neer.
Dat heb ik ook gezegd. Als je er niks aan wilt doen, moet je het maar accepteren. Ik heb er ook wel over gedacht om Bram nog een dag extra naar de opvang te doen, maar dat vind ik gewoon te veel.

De oplossing is nu dat ik op woensdagen een gedeelte van de dag thuis ben om aan m'n scriptie te werken. Straks als het weer beter weer is, kan de deur open en hoeft Bram idd niet zoveel te lopen. Hij banjert dan lekker door te tuin op woensdag.

Maar op een slinkse manier ga ik natuurlijk wel proberen om Marcel er iets meer bij te betrekken :mrgreen:
Extra dag naar de opvang is denk ik ook wat gortig, zeker als het straks inderdaad beter weer wordt. Dan is woensdag eventjes de tuin-dag voor Bram. :mrgreen:

En dan ondertussen werken aan het op slinkse wijze erbij betrekken van Marcel :mrgreen: :wink:
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

Moos schreef: En dan ondertussen werken aan het op slinkse wijze erbij betrekken van Marcel :mrgreen: :wink:
Hij gaat zaterdag mee naar de open dag van m'n nieuwe hondenschool. Ik ben al goed op weg dus! :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Moos
Zeer actief

Zoek stok! schreef:
Moos schreef: En dan ondertussen werken aan het op slinkse wijze erbij betrekken van Marcel :mrgreen: :wink:
Hij gaat zaterdag mee naar de open dag van m'n nieuwe hondenschool. Ik ben al goed op weg dus! :wink:
Ohhh, ja, dat was waar ook! Nou, het begin is er al :ok: :wink:
Afbeelding
Rami
Zeer actief

Zoek stok! schreef:
Rami schreef:

Nee tuurlijk niet, hij doet niet vervelend tegen Bram hoor! Wat jij zegt daar zie ik wel wat in. Dat Marcel Bram gewoon minder goed kent en dus niet op het juiste manier roept e.d.

Maar dat opspringen blijft me verbazen, want ik kan me niet herinneren wanneer ik voor het laatst 'ingegrepen' heb bij opspringen. Bram kijkt gewoon helemaal niet naar onbekende mensen bij mij :denken:
Wat me ineens te binnen schiet: dacht Bram jou misschien te herkennen in diegene waar hij tegen op sprong?
Ik kan me namelijk herinneren dat Billy dat ook wel eens deed als mijn vriend met hem liep. Dat hij iemand zag lopen waarvan hij dacht: heeej, daar hebbie de baas! (Of het vrouwtje of what-ever :wink: )
Laatst gewijzigd door Rami op 15 feb 2006 15:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Zoie
Zeer actief

Zoek stok! schreef:[
Nee tuurlijk niet, hij doet niet vervelend tegen Bram hoor! Wat jij zegt daar zie ik wel wat in. Dat Marcel Bram gewoon minder goed kent en dus niet op het juiste manier roept e.d.:
Wat is de juiste manier ? Ik roep Luna op mijn manier, en dat is goed genoeg.

Je hond leer je kennen door dingen met hem te doen. Luna was en is nog wel een fanatiek zwemster die als pup al bij de derde keer te water in de gaten had dat zwemmen zo leuk was, dat als ze erin zou blijven het baasje machteloos aan de kant kon wachten totdat ze eer een keer uitkwam. Daar heb ik dus heel hard aan gewerkt, en nu laat ik haar een vaart afzwemmen, waarbij ik met alles rekening hou: daar zitten mogelik zwanen, verderop een weiland met mogelijk paarden, achter die brug doemt misschien een hond op enz. en dan moet je heel goed weten hoe je hond reageert, hoe je hem uit het water kunt roepen, enz.

Dus nee, ik geloof er niet zo in, als de inzet en de lol erin er echt is, kan het met je vriend en bram net zo goed klikken, zelfs al zou hij dingen totaal anders doen dan jij.

Alhoewel, als ik er over nadenk, het is misschien toch ook wel weer hondafhankelijk. Sommige honden hebben een baas waar ze naar luisteren, en anders niet. Dus die kantekening moet ik wel maken.
Afbeelding
Rami
Zeer actief

Zoie schreef:
Zoek stok! schreef:[
Nee tuurlijk niet, hij doet niet vervelend tegen Bram hoor! Wat jij zegt daar zie ik wel wat in. Dat Marcel Bram gewoon minder goed kent en dus niet op het juiste manier roept e.d.:
Wat is de juiste manier ? Ik roep Luna op mijn manier, en dat is goed genoeg.

Je hond leer je kennen door dingen met hem te doen. Luna was en is nog wel een fanatiek zwemster die als pup al bij de derde keer te water in de gaten had dat zwemmen zo leuk was, dat als ze erin zou blijven het baasje machteloos aan de kant kon wachten totdat ze eer een keer uitkwam. Daar heb ik dus heel hard aan gewerkt, en nu laat ik haar een vaart afzwemmen, waarbij ik met alles rekening hou: daar zitten mogelik zwanen, verderop een weiland met mogelijk paarden, achter die brug doemt misschien een hond op enz. en dan moet je heel goed weten hoe je hond reageert, hoe je hem uit het water kunt roepen, enz.

Dus nee, ik geloof er niet zo in, als de inzet en de lol erin er echt is, kan het met je vriend en bram net zo goed klikken, zelfs al zou hij dingen totaal anders doen dan jij.
Ja, mee eens. Maar daar moet hij Bram dus goed genoeg voor kennen. En een hond leer je pas kennen door veel met hem/haar bezig te zijn. En sommige mensen hebben daar gewoon geen tijd genoeg voor of geen geduld voor of minder inzicht. Mijn vriend heeft ook andere interesses, terwijl bij mij de honden toch echt een belangrijke liefhebberij (hobby? :wink: ) is.
En ik denk (gebaseerd op mijn eigen situatie die sterk lijkt op die van Linda) dat het toch aan het 'minder goed kennen' ligt.
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

Rami schreef:
Wat me ineens te binnen schiet: dacht Bram jou misschien te herkennen in diegene waar hij tegen op sprong?
Ik kan me namelijk herinneren dat Billy dat ook wel eens deed als mijn vriend met hem liep. Dat hij iemand zag lopen waarvan hij dacht: heeej, daar hebbie de baas! (Of het vrouwtje of what-ever :wink: )
Marcel zegt dat Bram het bij elke voorbijganger doet. Maar het kan ook zijn dat hij sjagrijnig was en daarom de boel een beetje overdreef :wink:

Ik heb gezegd dat hij maar lekker wat voor zichzelf moet gaan doen en dat ik Bram de rest van de dag heb. Vanavond vraag ik wel even wat er nou precies tijdens de wandelingen gebeurt. Ik kan me het gewoon niet voorstellen, dat Bram tegen elke voorbijganger aanspringt. Zo geinteresseerd is hij gewoon niet in mensen!
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

Zoie schreef:

Alhoewel, als ik er over nadenk, het is misschien toch ook wel weer hondafhankelijk. Sommige honden hebben een baas waar ze naar luisteren, en anders niet. Dus die kantekening moet ik wel maken.
Mee eens dat het prima zou kunnen met twee bazen! Maar in ons geval is het dus een duidelijke keuze dat Bram mijn hond is. Eigenlijk is Marcel Brams oppas op woensdag. Dat klinkt misschien raar, maar dat beschrijft het wel goed.

Ik denk dat Bram nog beter naar Tamara van de opvang luistert dan naar mij. Op de opvang zijn ze veel strikter dan ik en dat weet Bram donders goed. Maar Tamara ziet hij drie dagen in de week en dan is ze ook echt van hem. Niet zomaar een 'oppas'.

Dus tuurlijk kan het, twee of drie of vier bazen! Dat betwist ik niet.

Ik ga gewoon tussendoor wat meer vertellen over Bram en hoe ik met hem opga. En ik probeer Marcel wat vaker mee te krijgen met wandelen. Volgens mij moet het dan uiteindelijk beter gaan.

Het is ook een cyclus die ik herken: Bram doet vervelend -> je wordt daar sjagrijnig van -> Bram wordt nog vervelender -> je wordt nog sjagrijniger etc. Ik heb dat ook een aantal weken gehad. Dat ik al wegging met het idee 'nou het zal wel weer niks worden'. En dat werd het dus ook niks!
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Dat merken ze zeker wel. Als ik echt helemaal geen zin heb maar het moet, het is koud er lopen overal honden die ik wil ontwijken, is Buffy gewoon vervelend. Overal uren snuffen, haar eigen gang gaan.
Buffy loopt met dochter het beste mee, die loopt het meest met haar, bij mijn man gaat het nu beter omdat als hij gaat, hij de bal meeneemt en dat vindt ze ontzettend leuk.

Zo vind ik het helemaal niet leuk om te spelen met een sjor en dat wil ze bij mij ook niet meer, bij man en dochter weer wel. Dochter vindt ballen niet leuk en daar houdt Buffy het na twee keer gooien al voor gezien. Ze voelen dat prima aan of je enthousiast bent of niet.

Bram krijgt er niks van als hij op die woensdag wat rondjes aan de flex loopt en dat je 's avonds nog een lange wandeling met hem maakt, het is heel binnenkort alweer licht 's avonds.

Anne
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Zoek stok! schreef: Het is ook een cyclus die ik herken: Bram doet vervelend -> je wordt daar sjagrijnig van -> Bram wordt nog vervelender -> je wordt nog sjagrijniger etc. Ik heb dat ook een aantal weken gehad. Dat ik al wegging met het idee 'nou het zal wel weer niks worden'. En dat werd het dus ook niks!
Precies, dat had ik heel erg in Buffy's snauwperiode, ik zag er gewoon tegenop om met haar naar buiten te gaan, was het vertrouwen kwijt.

Anne
Zoek stok!
Zeer actief

starfleet schreef: Bram krijgt er niks van als hij op die woensdag wat rondjes aan de flex loopt en dat je 's avonds nog een lange wandeling met hem maakt, het is heel binnenkort alweer licht 's avonds.

Zie je wel, toch goed dat ik die flexi heb besteld :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Ik doe veel meer met Bowie dan Gert, ik train met d'r, ik ga bijna altijd met haar wandelen, geef haar eten en noem maar op. Gert vindt Bowie helemaal leuk en doet ook heel erg zijn best, maar ze is toch anders bij hem dan bij mij. Ze luistert een stuk minder, gaat meer haar eigen gang, eigenwijzer en doet bij hem dingen die ze bij mij niet doet. Bowie is sowieso een hond die maar echt naar 1 persoon luistert. Naar m'n ouders wil ze ook wel eens luisteren, maar verder helemaal niet. Als ze d'r middelvinger kon opsteken als mensen een commando geven aan haar dan had ze dat gedaan. Ze wil niet eens met bekenden mee wandelen zonder dat ik erbij ben. Ze gaat op d'r gat zitten en blijft daar zitten :smile2:
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Bij mij gedraagt Ben zich hetzelfde als met men moeder..soms iets beter :wink: :mrgreen:
en met de vriend van men moeder is er niet veel verschil vind ik..
en met Osa is het zo dat het een eigenwijze ouwe knar is .
naar mij en men moeder luisterd ze al amper..
en naar de vriend van men moeder al helemaal niet..ze loopt echt een loopje met hem..

gr Aimee
saffie
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door saffie »

Ik heb dezelfde situatie, ik woon samen maar Saffie is vooral mijn hondje en ik doe alles met haar, wandelen, trainen, etc.
Mijn vriend wandelt soms met haar, als ik naar college ben bijvoorbeeld. Dan loopt ze minder netjes aan de riem maar los luistert ze wel net zo goed.
Hij heeft haar wel helemaal ballengek gemaakt buiten, dat was mij nog niet gelukt :mrgreen:
Belle
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Belle »

Ik doe hier bijna alles met de honden, trainen, wandelen, eten geven. Rob is er eigenlijk alleen om lekker tegenaan te kruipen. Toch ben ik totaal niet belangrijk meer als hij een keer mee gaat wandelen (bij hoge uitzondering en zeer mooi weer). Ze zien mij dan niet eens meer. Hetzelfde bij mijn zoon, die eigenlijk helemaal niet zoveel met honden heeft en ook nog maar heel weinig thuis is. De hondjes zijn idolaat van hem, vooral Belle. Ze luisteren zowel naar Rob als naar Bas ook heel goed. Hier heeft het dus niets met de tijd die iemand aan ze besteedt te maken. (of juist wel, maar dan andersom).
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Reini
Zeer actief

Ongelezen bericht door Reini »

Ik ben degene die alles met Vegas doet. Uitlaten, eten geven, trainen en de rest van de dagelijkse verzorging. Mijn vriend speelt heel veel in huis met Vegas en af en toe gaat hij mee wandelen.

Vegas luistert hetzelfde naar mij als naar mijn vriend met de kanttekening dat Vegas en ik elkaar beter begrijpen doordat we veel meer tijd samen doorbrengen. Ik kan Vegas beter lezen dan mijn vriend maar hij luistert net zo goed naar hem als naar mij.

Trouwens als mijn neefje van 3 'zit' tegen Vegas zegt, dan gaat hij ook zitten :mrgreen:
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”