Annelies schreef:Kom ik laatst thuis met een bikini voor Noa -rechtstreeks uit de zomercollectie 2006-, wórdt ze me daar toch giftig...!!"Ik wil geen roze bikiniiiii...!! Ik heb méér dan twee borstjes en ik heb ze ook niet op me ruhuuuuug....!!"
![]()
Tja....die hondjes van tegenwoordig....![]()
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
aankleden van honden
Moderator: moderatorteam
- linda
- Zeer actief

in loving memorie Djengis 15-04-04 tot 27-09-05
- linda
- Zeer actief
-
bianca83
- Zeer actief
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
- Aantal honden: 2
nou moet ik wel zeggen dat als ze bv net als bij de meeting
waar we veel buiten waren
dus happy ook stil ging zitten dat ze dan wel gaat rillen
maar dan deelt ze samen met marco zijn trui wand daar gaat ze dan in zitten
dus moet ik voor de volgende meeting toch maar een trui breien
waar is dat patroon
waar we veel buiten waren
dus happy ook stil ging zitten dat ze dan wel gaat rillen
maar dan deelt ze samen met marco zijn trui wand daar gaat ze dan in zitten
dus moet ik voor de volgende meeting toch maar een trui breien
waar is dat patroon
- Moos
- Zeer actief
Dat weet ik hoortineke schreef: Dat valt voor mij dus onder functioneel aankleden en dat is niet wat ik bedoel waar ik zo op tegen ben.
Als Micron om wat voor reden het zo koud zou hebben dat hij er last van heeft en het zijn levensplezier aantast krijgt hij van mij ook subiet een jasje aan,zelfs als zou het Orson of een andere groterd zijn die er last van had die kleedde ik dan ook aan hoor,wel in een stoere outfit dat snap je
Ik antwoorde nog even op Noor

- Jacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): retrievers
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
juist, dat bedoel ik dus ook.tineke schreef:Eline* schreef:Ja, wat een drama hè?Moos schreef:En god, ze hebben die dingen misschien alles bij elkaar opgeteld 1 of 2 weken van het jaar aan.
Daar gaat het toch niet om dit is functioneel aankleden en dat vind ik wel anders dan je hond uitdossen met allerlei toeters en bellen dat gebeurd (hoop ik in ieder geval)ook maar af en toe maar vind ik dus wel belachelijk
en hondonwaardig
Dit is dan meer wat ik in gedachten heb
http://koopjes.marktplaats.nl/dieren_en ... 3D%3D&df=1
Of dit en of dit nu maar een enkel ekeer word gedaan of niet maakt het voor mij niet minder belachelijk
http://koopjes.marktplaats.nl/dieren_en ... 3D%3D&df=1

Odin 2001-2013
Ivan 2001
-
tineke
OkeMoos schreef:Dat weet ik hoortineke schreef: Dat valt voor mij dus onder functioneel aankleden en dat is niet wat ik bedoel waar ik zo op tegen ben.
Als Micron om wat voor reden het zo koud zou hebben dat hij er last van heeft en het zijn levensplezier aantast krijgt hij van mij ook subiet een jasje aan,zelfs als zou het Orson of een andere groterd zijn die er last van had die kleedde ik dan ook aan hoor,wel in een stoere outfit dat snap je![]()
Ik antwoorde nog even op Noor![]()
-
tineke
-
bianca83
- Zeer actief
-
tineke
-
bianca83
- Zeer actief
- Belle
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Ik denk dat het voor een hond minder erg is om bij kou of nattigheid een jasje aan te krijgen dan dat de baas bij slecht weer maar binnen blijft. Ik zie heel veel hondjes bij ons in de buurt alleen maar bij droog en zonnig weer buiten.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
Op de hondenschool hebben we dus een dog die niet naar buiten wil met regen. Dus baas op zoek naar een jas. Was er nietjip007 schreef:ik denk dat ik maar truien ga breien voor de doggen
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
Honden aankleden omdat het mode is...aan mij niet besteed. Ik doe zelf niet mee aan de mode dus mijn honden ook niet.
En functioneel? Ach.....het wordt in mijn ogen wel al snel functioneel genoemd.
Ik denk dat veel hondeneigenaren steeds tutteriger met hun honden omgaan.
Nika heeft superkorte haartjes, geen ondervacht en nauwelijks vet om haar warm te houden dus ja...ze wordt tot op het bot nat en heeft het soms koud. Tja, ze wordt vanzelf weer warm hoor.
Inderdaad lekker doorlopen en thuis even afdrogen en voor de verwarming gaan liggen.
Snoepie heeft ook niet bijster veel haar, ze wordt iedere 3 maanden kort geknipt. Ook in de winter dus. Leuk vindt ze het niet om dan in de regen te moeten lopen maar helaas pindakaas, ook zij moet gewoon mee. Ook zonder jas. Ze heeft er trouwens wel minder last van als toen ze nog lang haar had.
Je wordt trouwens niet verkouden omdat je het koud hebt gehad, ook honden niet. Verkoudheid wordt veroorzaakt door een virus.
En functioneel? Ach.....het wordt in mijn ogen wel al snel functioneel genoemd.
Ik denk dat veel hondeneigenaren steeds tutteriger met hun honden omgaan.
Nika heeft superkorte haartjes, geen ondervacht en nauwelijks vet om haar warm te houden dus ja...ze wordt tot op het bot nat en heeft het soms koud. Tja, ze wordt vanzelf weer warm hoor.
Snoepie heeft ook niet bijster veel haar, ze wordt iedere 3 maanden kort geknipt. Ook in de winter dus. Leuk vindt ze het niet om dan in de regen te moeten lopen maar helaas pindakaas, ook zij moet gewoon mee. Ook zonder jas. Ze heeft er trouwens wel minder last van als toen ze nog lang haar had.
Je wordt trouwens niet verkouden omdat je het koud hebt gehad, ook honden niet. Verkoudheid wordt veroorzaakt door een virus.
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
- Moos
- Zeer actief
En eigenlijk vind ik dit dus een hele vreemde redenatie. Zeker in het geval van Saar hier. Nat tot op het bot, bibberend, staart tussen d'r poten en ruggetje kromgetrokken. Maar eigenlijk ook als je hond het 'gewoon' koud heeft en een groot deel van de wandeling in een bepaalde weersomstandigheid loopt te bibberen.Inge schreef: Nika heeft superkorte haartjes, geen ondervacht en nauwelijks vet om haar warm te houden dus ja...ze wordt tot op het bot nat en heeft het soms koud. Tja, ze wordt vanzelf weer warm hoor.![]()
Het lijkt wel alsof het dan 'stoer' is ofzo als je je hond niet zo'n truttig jasje aandoet. Als het vriest en loeihard waait ga jij dan ook zonder handschoenen en sjaal in een zomerjas naar buiten, want ach, even flink rennen en doorlopen, en bij de kachel binnen wordt je wel weer warm?
Ik loop dus ook absoluut niet voor mijn lol buiten met een honden met jasjes aan. Sterker nog, ik voel me aardig voor lul lopen vanwege de vooroordelen die eraan vastkleven. Wild vreemden willen soms uitleg van me waarom ik mijn hond zo'n jasje aantrek, of ze draaien zich om en lachen snerend naar elkaar of naar mij.
Maar als mijn hond het koud heeft vind ik het dus niet kunnen om daar niks aan te doen en te denken 'ach, ze wordt binnen vanzelf wel weer warm', terwijl ik weet dat ze met een jasje aan 10 keer zo gelukkig is.
Als een van mijn honden ziek is mogen ze ook op de beste plek op de bank tegen mij aanhangen. Dan denk ik ook niet "hoppakee, gewoon in je eigen mand, je wordt vanzelf wel weer beter".
En als mijn honden het vreselijk koud hebben, en lopen te rillen doe ik daar ook wat aan.

-
Brigitte
- Zeer actief
Alano heeft sinds een tijdje een jas en ik merk dat het hem echt goed doet. Hij had het snel koud en last van zijn spieren, nu als het regent of zoals met de kou krijgt hij zijn jas aan. Als het niet nodig was geweest had ik het niet gedaan, Magic en Tank hebben ook geen jas maar hij heeft hem echt nodig.
Ja, dan wordt er weleens vreemd gekeken als zo'n stoere hond zijn jas aan heeft maar daar hebben we lak aan, hij heeft het nodig dus hij krijgt een jas aan

Ja, dan wordt er weleens vreemd gekeken als zo'n stoere hond zijn jas aan heeft maar daar hebben we lak aan, hij heeft het nodig dus hij krijgt een jas aan
- Inge
- Zeer actief
- Contacteer:
Bij heel slecht weer gaat Nika niet mee voor de langere wandeling.Moos schreef:En eigenlijk vind ik dit dus een hele vreemde redenatie. Zeker in het geval van Saar hier. Nat tot op het bot, bibberend, staart tussen d'r poten en ruggetje kromgetrokken. Maar eigenlijk ook als je hond het 'gewoon' koud heeft en een groot deel van de wandeling in een bepaalde weersomstandigheid loopt te bibberen.Inge schreef: Nika heeft superkorte haartjes, geen ondervacht en nauwelijks vet om haar warm te houden dus ja...ze wordt tot op het bot nat en heeft het soms koud. Tja, ze wordt vanzelf weer warm hoor.![]()
Het lijkt wel alsof het dan 'stoer' is ofzo als je je hond niet zo'n truttig jasje aandoet. Als het vriest en loeihard waait ga jij dan ook zonder handschoenen en sjaal in een zomerjas naar buiten, want ach, even flink rennen en doorlopen, en bij de kachel binnen wordt je wel weer warm?
Ik loop dus ook absoluut niet voor mijn lol buiten met een honden met jasjes aan. Sterker nog, ik voel me aardig voor lul lopen vanwege de vooroordelen die eraan vastkleven. Wild vreemden willen soms uitleg van me waarom ik mijn hond zo'n jasje aantrek, of ze draaien zich om en lachen snerend naar elkaar of naar mij.
Maar als mijn hond het koud heeft vind ik het dus niet kunnen om daar niks aan te doen en te denken 'ach, ze wordt binnen vanzelf wel weer warm', terwijl ik weet dat ze met een jasje aan 10 keer zo gelukkig is.
Als een van mijn honden ziek is mogen ze ook op de beste plek op de bank tegen mij aanhangen. Dan denk ik ook niet "hoppakee, gewoon in je eigen mand, je wordt vanzelf wel weer beter".
En als mijn honden het vreselijk koud hebben, en lopen te rillen doe ik daar ook wat aan.
Niet zozeer vanwege de kou maar omdat ze met nat weer eerder uitglijdt en dat niet bevorderlijk is voor haar heupen. Want anders rent ze gewoon en heeft ze het dus niet koud.
Dit gaat dus over de korte rondjes door de wijk, die maximaal een kwartiertje duren.
En ja, dan is ze nat, heeft ze het best wel even koud maar is ze ook weer snel bij de warme kachel.
Heeft dus niets met stoer te maken.
En wat heeft ziek zijn en tegen je aan mogen hangen nu te maken met wel of niet een jas aandoen?
Als mijn honden ziek zijn hangen ze ook tegen me aan op de bank, als ze niet ziek zijn trouwens ook.
Ik vind het zeer opvallend dat je een jaar of 5 nauwelijks een hond zag die een jasje droeg en dat je nu bij wijze van spreken op iedere hoek van de straat een aangeklede hond tegenkomt. Het weer is echt niet dramatisch veranderd in die paar jaar.
Laatst gewijzigd door Inge op 15 feb 2006 14:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes Inge

- Moos
- Zeer actief
Dat interpreteerde ik zo vanwege deze zin met smiley: Tja, ze wordt vanzelf weer warm hoor.Inge schreef:Bij heel slecht weer gaat Nika niet mee voor de langere wandeling.Moos schreef:En eigenlijk vind ik dit dus een hele vreemde redenatie. Zeker in het geval van Saar hier. Nat tot op het bot, bibberend, staart tussen d'r poten en ruggetje kromgetrokken. Maar eigenlijk ook als je hond het 'gewoon' koud heeft en een groot deel van de wandeling in een bepaalde weersomstandigheid loopt te bibberen.Inge schreef: Nika heeft superkorte haartjes, geen ondervacht en nauwelijks vet om haar warm te houden dus ja...ze wordt tot op het bot nat en heeft het soms koud. Tja, ze wordt vanzelf weer warm hoor.![]()
Niet zozeer vanwege de kou maar omdat ze met nat weer eerder uitglijdt en dat niet bevorderlijk is voor haar heupen. Want anders rent ze gwoon en heeft ze het dus niet koud.![]()
Dit gaat dus over de korte rondjes door de wijk, die maximaal een kwartiertje duren.
En ja, dan is ze nat, heeft ze het best wel even koud maar is ze ook weer snel bij de warme kachel.
Heeft dus niets met stoer te maken.
Dat impliceert voor mij een beetje dat je als baas een bikkel bent als je je hond geen jasje aantrekt, want ach, ze worden vanzelf wel weer warm.
Als het heel hard regent en waait krijgt Saar ook een jasje aan voor 15 minuten door de wijk. Ik zie persoonlijk er het nut niet van in om haar 10 minuten te laten verkleumen als het ook anders kan
Want ook voor rondjes van 15 minuten door de wijk in weer als dat van vandaag trek ik mijn winterjas aan en handschoenen. Ga ik ook niet in een zomerjas lopen want ik ben snel weer bij de kachel, dus waarom mijn hond dan wel

- Moos
- Zeer actief
Dat heeft er in die zin wat mee te maken dat ik het gebruikte als vergelijking.Inge schreef:
En wat heeft ziek zijn en tegen je aan mogen hangen nu te maken met wel of niet een jas aandoen?
Als mijn honden ziek zijn hangen ze ook tegen me aan op de bank, als ze niet ziek zijn trouwens ook.Ik slaap ook bij ze als ze ziek zijn en ik het niet vertrouw. Maar dat verandert mijn mening over een jasje niet. Voor een aantal honden zal het best nodig zijn, maar ik denk nog steeds dat heel veel honden een jas aankrijgen omdat baasjes het gewoon leuk vinden of teveel betuttelen.
Ik vind het zeer opvallend dat je een jaar of 5 nauwelijks een hond zag die een jasje droeg en dat je nu bij wijze van spreken op iedere hoek van de straat een aangeklede hond tegenkomt. Het weer is echt niet dramatisch veranderd in die paar jaar.
Als ze ziek zijn voelen ze zich rot; dan zeggen we ook niet dat ze niet moeten zeuren en hoppekee in je eigen mand.
Als een hond buiten loopt te bibberen met de staart tussen d'r poten voelt hij/zij zich ook rot; dan denk ik dus ook niet, niet zo zeuren, je wordt vanzelf wel weer warm.
Tuurlijk zijn er mensen die het voor de leuk doen. Of bejaarden die denken dat Fikkie het vast wel koud moet hebben
Maar nogmaals, ik loop niet buiten met een hondje met een jasje aan voor mijn lol. Ik vind het behoorlijk genant. Maar dan loop ik liever voor lul dan dat ik een hondje heb wat ik bibberend met de staart tussen d'r pootjes voort moet sleuren.

- Inge
- Zeer actief
- Contacteer:
Nou, ik doe dat dus niet (had trouwens nog wat bij mijn vorige bericht getypt, je was wel heel snel met quoten
)
Ik ben best een watje wat betreft mijn honden maar een jas gaat me bij MIJN honden gewoon te ver. Ik vind het geldverspilling voor die enkele keer dat het én nat én koud is, ik kan mijn geld wel beter gebruiken. En ze is nog nooit ziek geworden omdat ze nat geregend is of het koud heeft gehad.
Ik ben best een watje wat betreft mijn honden maar een jas gaat me bij MIJN honden gewoon te ver. Ik vind het geldverspilling voor die enkele keer dat het én nat én koud is, ik kan mijn geld wel beter gebruiken. En ze is nog nooit ziek geworden omdat ze nat geregend is of het koud heeft gehad.
Groetjes Inge

-
irstas
- Inge
- Zeer actief
- Contacteer:
Waarom verdedig je je zo als jouw honden het echt nodig hebben?
Ik zeg toch ook in mijn berichtje dat er ook vast wel honden zullen zijn die het nodig hebben?
Maar voor Nika geldt dat dus gewoon niet.
Die paar keer per jaar kan ze wel aan.
Ik zeg toch ook in mijn berichtje dat er ook vast wel honden zullen zijn die het nodig hebben?
Groetjes Inge

- Moos
- Zeer actief
Ik verdedig me vooral vanwege de opmerking Tja, ze wordt vanzelf weer warm hoor.Inge schreef:Waarom verdedig je je zo als jouw honden het echt nodig hebben?
Ik zeg toch ook in mijn berichtje dat er ook vast wel honden zullen zijn die het nodig hebben?Maar voor Nika geldt dat dus gewoon niet.
Geeft niks, ieder zijn mening

- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
- majelle
- Zeer actief
Als het koud is en regent en ik maak een lange wandeling dan loopt mijn hond los en mocht hij het koud krijgen dan rent ie zich wel warm. Ik ga hem ook geen jas aan doen. Maar als ie oud is en stijf dan wel omdat hij zich dan niet warm kan lopen. Soms vind ik het overdreven als mensen al gelijk met jassen beginnen laat ze ook wennen aan kou en gewoon warmlopen anders worden het overdreven hondjes die niets gewend zijn. Maar sommige honden hebben het echt koud en kunnen zich niet warm lopen die zou ik wel een jas aan doen.
Elmas heb ik een aantal jaren geleden toen het echt koud was met gure wind een jas aangedaan. Ze liep te rillen en had het niet naar haar zin. Nouja jas een handdoek met gaatjes voor de poten en met wasknijpers van boven vast, maar zij zit aan de riem. Overigens kon ie na een paar dagen al af omdat ze het weer gewend was en ietsje milder was geworden.
groetjes majelle
Elmas heb ik een aantal jaren geleden toen het echt koud was met gure wind een jas aangedaan. Ze liep te rillen en had het niet naar haar zin. Nouja jas een handdoek met gaatjes voor de poten en met wasknijpers van boven vast, maar zij zit aan de riem. Overigens kon ie na een paar dagen al af omdat ze het weer gewend was en ietsje milder was geworden.
groetjes majelle
- Inge
- Zeer actief
- Contacteer:
Voor Nika vind ik het dus inderdaad onzin. Mijn referentiekader is mijn eigen honden, daar praat ik dus over. Voor hen vind ik het onzin. Marouck en Biène hebben dikke ondervachten en het niet zo snel koud, Nika heeft het sneller koud maar ik vind dat ze daarvoor geen jasje aanhoeft.Moos schreef:Ik verdedig me vooral vanwege de opmerking Tja, ze wordt vanzelf weer warm hoor.Inge schreef:Waarom verdedig je je zo als jouw honden het echt nodig hebben?
Ik zeg toch ook in mijn berichtje dat er ook vast wel honden zullen zijn die het nodig hebben?Maar voor Nika geldt dat dus gewoon niet.
Die paar keer per jaar kan ze wel aan., en het feit dat jij zegt dat mensen vaak te truttig doen met honden, dat het merendeel geen jasje nodig heeft. Je zegt dat er vast wel honden zullen zijn die het nodig hebben, maar in zo'n jasje (haha
) dat het overkomt alsof je bedoelt dat je het eigenlijk onzin vindt.
Ik denk dus dat heel veel mensen inderdaad "zeikerds" zijn wat dat betreft.Geeft niks, ieder zijn mening, maar vooral de opmerking met smiley schoot me lichtelijk in het verkeerde keelgat omdat dat op mij overkwam alsof je een zeikerd bent als je je hond een jasje aan doet omdat ze binnen uiteindelijk wel weer warm worden.
Jij misschien niet, maar veel mensen dus wel. Dénk ik
Groetjes Inge

- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Contacteer:
Gut, geweldig argument zeg!Inge schreef:Ik vind het zeer opvallend dat je een jaar of 5 nauwelijks een hond zag die een jasje droeg en dat je nu bij wijze van spreken op iedere hoek van de straat een aangeklede hond tegenkomt. Het weer is echt niet dramatisch veranderd in die paar jaar.
Ik vind het knap sneu dat Nika met d'r slechte gestel moet koulijden. Zo kun je het namelijk ook omdraaien. Waarom moet je je hond laten vernikkelen als er jasjes zijn voor erg slechte dagen?
Mijn honden zijn vandaag overigens bloot meegeweest in de regen, twee keer een uur. Even om aan te geven dat het echt niet zo is dat ze bij het minste of geringste worden ingepakt.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
MIJN honden krijgen geen kleren aan omdat ze zich zelf wel warm kunnen lopen. Diegene die ziek, zwak of misselijk is gaat maar een kort rondje mee omdat die inderdaad niet kan rennen maar als ze echt ziek zijn willen ze ook niet ver mee.... Heb het bij m'n sporthonden nog nooit meegemaakt trouwens alleen bij m'n oude meid (huishondje).
Wat anderen doen moet iedereen voor zich weten ik zou mijn honden niet snel iets aantrekken in ieder geval maar nu heb ik er de honden ook niet voor.... Ik kan me voorstellen dat sommige kleine rassen dichtbij de natte grond het sneller koud hebben door vocht etc. Volgens mij verzetten mijn honden geen stap meer en wordt alles van het lichaam gescheurd voor ik bij de deur ben. :N:
Wat anderen doen moet iedereen voor zich weten ik zou mijn honden niet snel iets aantrekken in ieder geval maar nu heb ik er de honden ook niet voor.... Ik kan me voorstellen dat sommige kleine rassen dichtbij de natte grond het sneller koud hebben door vocht etc. Volgens mij verzetten mijn honden geen stap meer en wordt alles van het lichaam gescheurd voor ik bij de deur ben. :N:

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi