Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Aanstaren

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

nee oke je hebt inderdaad wel gelijk dat het verschillende betekenissen kan hebben...Maar ik heb het wel over Echt echt staren dus diep in je ogen kijken..en dat dan zolang mogelijk he...
als je bij Ben zegt : UIT! dan kijkt hij je ook op een heel vragende manier aan,totdat je zegt JA UIT!dan gaat hij springen en al die capriolen...
Maar dat vind ik wel heel anders...
en ook als jou hond je s'avonds zo'n beetje sloom aankijkt nee dat begrijp ik wel is misschien een beetje sloomheid...
maar je moet als baasje dus wel het onderscheid kunnen maken tussen uitdagen en tussen een normale bedoeling...maar als je hond dus de bedoeling heeft om je uit de dagen zal ik zowieso niet terugkijken...
:wink:

gr Aimee
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Toevallig ben ik dus net aan het opletten hierop en zie ik, terwijl ik achter de pc zit, Moritz naar mij kijken. tja staren? :19: zodra ik hem aankijk, draait hij meteen weg. Hij kijkt dus gewoon naar me.
Het ene staren is het andere staren niet, maar zodra het hier dwingend zou worden zou ik het snel afkappen.
Gewoon lief aankijken, knuffie vragen of vragen om te spelen en aankijken, daar zie ik geen problemen in.
Als ik boos ben, dan wagen ze het niet om me aan te staren :mrgreen:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Aimee schreef:maar als je hond dus de bedoeling heeft om je uit de dagen zal ik zowieso niet terugkijken...
Bram is dwars, eigenwijs en zelfstandig, maar ik geloof niet dat hij zoiets op korte termijn zou doen. Maar je weet nooit natuurlijk :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Brindlecardi
Zeer actief

Onze golden is hier dus ook een zelfstandig , eigenwijs en bezitterig hondje

Maar aanstaren doen ze hier ook niet echt...
Laatst gewijzigd door Brindlecardi op 22 jun 2016 17:21, 1 keer totaal gewijzigd.
majelle
Zeer actief

Ongelezen bericht door majelle »

Zoek stok! schreef:
Aimee schreef:maar als je hond dus de bedoeling heeft om je uit de dagen zal ik zowieso niet terugkijken...
Bram is dwars, eigenwijs en zelfstandig, maar ik geloof niet dat hij zoiets op korte termijn zou doen. Maar je weet nooit natuurlijk :wink:
Als ie me echt zou aankijken om uit te dagen of fixeren dan kijk ik heel vies terug, ik ga de confrontatie wel aan van mijn hond win ik het wel. ik kijk ff vies terug en een stapje vooruit en hij weet precies weer hoe het zit. Bij een vreemde grote hond nooit, daar ben ik te bang voor maar niet de mijne. \maar vaak als honden staren en je kijkt terug knipperen ze zo af en toe met hun ogen of kijken snel ff de andere kant op en kijken dan weer zo laten ze weten dat het staren niet als dominant bedoelt is. Ga je dan zelf terug fixeren is dat onnodig en ook best bedreigend voor een hond. hondentaal zo complex dat je gestaar niet altijd als dominant moet opvatten
Laatst gewijzigd door majelle op 15 feb 2006 21:21, 2 keer totaal gewijzigd.
rianneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door rianneke »

wij hebben altijd geleerd dat dat een stukje dominantie is en dat je er niet op moet ingaan en als je dat wel doet en terug gaat kijken.. jij het het langs vol moet houden.
Afbeelding

Groetjes,
Rianne en Layka
Brindlecardi
Zeer actief

majelle schreef:
Zoek stok! schreef:
Als ie me echt zou aankijken om uit te dagen of fixeren dan kijk ik heel vies terug, ik ga de confrontatie wel aan van mijn hond win ik het wel. ik kijk ff vies terug en een stapje vooruit en hij weet precies weer hoe het zit. Bij een vreemde grote hond nooit, daar ben ik te bang voor maar niet de mijne. \maar vaak als honden staren en je kijkt terug knipperen ze zo af en toe met hun ogen of kijken snel ff de andere kant op en kijken dan weer zo laten ze weten dat het staren niet als dominant bedoelt is.
maar dat vind ik dus niet slim om terug te kijken.
Laatst gewijzigd door Brindlecardi op 22 jun 2016 17:23, 1 keer totaal gewijzigd.
majelle
Zeer actief

Aimee schreef:
majelle schreef:
Zoek stok! schreef:
Als ie me echt zou aankijken om uit te dagen of fixeren dan kijk ik heel vies terug, ik ga de confrontatie wel aan van mijn hond win ik het wel. ik kijk ff vies terug en een stapje vooruit en hij weet precies weer hoe het zit. Bij een vreemde grote hond nooit, daar ben ik te bang voor maar niet de mijne. \maar vaak als honden staren en je kijkt terug knipperen ze zo af en toe met hun ogen of kijken snel ff de andere kant op en kijken dan weer zo laten ze weten dat het staren niet als dominant bedoelt is.
maar dat vind ik dus niet slim om terug te kijken.
want dan is het dus die hond gelukt om je uit de dagen en ook al win je het,je hond is het gelukt om jou uit de dagen...
ik denk dat je hond het dan alleen maar meer zal probere...

gr Aimee
tja dat kan maar zo vat ik het niet op en zo zit ik niet in elkaar. het ligt ook aan de intentie die mijn hond heeft, is het echt een uitdaging is om wie is de baas en dat proberen ze steeds met kleine stapjes dan laat ik dat op een gegeven moment niet over mijn kant gaan, dat zit niet echt in mijn karakter, en waar stopt het een volgende keer wil ligt ie ergens waar ik wil liggen en dan vertelt ie me dat ik moet opzouten. Altijd maar negeren kan ook betekenen okee dan ga ik een stapje verder want ik kom ermee weg. ik ben gemoedig met mijn honden vind een hoop goed ik heb niet veel regels anders moet je dat bij gaan houden en ik vind gewoon een hoop goed maar serieus uitdagen of fixeren daar komen ze niet mee weg. overigens heb ik mijn honden nooit fysiek hoeven aanpakken alleen een brul en omdat ik echt boos ben straalt mijn lichaam dat ook echt uit.
\maar waarom zou het niet goed zijn om te reageren op iets wat je hond je probeert duidelijk te maken? positief of negatief ook als ie dramt met zijn balletje dan negeer ik het niet ik reageer wel alleen niet op de manier die zijn bedoeling was. Als het niet werkt zal een hond met dat gedrag ook stoppen lijkt me
Laatst gewijzigd door majelle op 15 feb 2006 21:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Brindlecardi
Zeer actief

ooh nee ik zeg helemaal niet dat je alles maar moet negeren hoor
Laatst gewijzigd door Brindlecardi op 22 jun 2016 17:22, 1 keer totaal gewijzigd.
majelle
Zeer actief

maar als je hond je gaat fixeren dan negeer je het wel bedoel je dat? bedoel je dan fixeren om een balletje te gooien of als hij je uitdaagt voor macht. \in beide gevallen kan kan je er voor kiezen om de confrontatie niet aan te gaan en het op andere manieren op te lossen mee eens. Zou mijn hond me fixeren om echt zijn wil op te leggen zo van je moet doen wat ik zeg want anders, die blik. Dan wordt ik heel boos en reageer zeer zeker.
Staren omdat ik dat balletje moet gooien negeer ik en als ie gaat piepen om dat balletje dan ruim ik het gewoon op.

groetjes majelle
Laatst gewijzigd door majelle op 15 feb 2006 21:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Brindlecardi
Zeer actief

Nou Osa heeft het vervelende om zich ook erg te fixeren op een balletje en daar helpt boos tegen doen niet..dus is negeren in dit geval de optie..
maar ik denk dat dat verschillend is...hangt ervan af wat voor wil je hond je wil opleggen enz..
Laatst gewijzigd door Brindlecardi op 22 jun 2016 17:23, 1 keer totaal gewijzigd.
majelle
Zeer actief

in dat soort gevallen doe ik het ook, boos worden helpt idd niet worden ze denk ik alleen meer opgewonden van. Gewoon negeren is vriendelijker. als ik klaar ben met spelen met de bal berg ik hem eigenlijk op en krijgt hij hem pas weer een volgende ronde, zeuren tussendoor doet ie eigenlijk niet. Alleen als ie een balletje vind dan wil ie ff spelen en dat vind ik goed maar als ik het zat ben gaat de bal weg en blijft ie weg.

Boos worden vind ie zo erg dan doe ik alleen als het echt nodig zou zijn, anders is het hele effect ook weg.

groetjes majelle
Laatst gewijzigd door majelle op 15 feb 2006 22:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Stang schreef:Het ene staren is het andere staren niet, maar zodra het hier dwingend zou worden zou ik het snel afkappen.
Ik denk dat ik heel goed weet wat Linda bedoelt :mrgreen:
Bij Saar is het dus echt wel dwingend aanstaren. Ook als ik terugkijk, dan blijft ze staren. En echt met een kop van "pfffff, wij worden zwaar verwaarloosd, wij mogen ook nóóit uit".

Het is wel zeker heel dwingend, maar ik kap het niet af. Kan wel hoor. Eén keer een duidelijk "nee Saar" is genoeg om haar als de grootste dramaqueen, met een diepe zucht, op de grond te laten zakken en net doen alsof ze slaapt.
Maar meestal doe ik gewoon even net zo zielig mee. Ze doet het namelijk op tijdstippen dat ze wel aanspraak mag maken. En dan krijgt ze dus (als ik klaar ben met wat ik aan het doen was :mrgreen: ) gewoon haar zin. Bij Saar kan dat prima. Daarbij hoef ik niet aan een boek vol dominantieregeltjes te doen. Die doet helemaal precies wat ik wil, en soms helpt ze me gewoon een beetje met beslissen wat ik nu wil :smile: :smile: :smile:

Ik zou me in jouw geval ook geen zorgen maken over dominantie-conflicten, Linda :wink:
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

hier staren ze weleens maar niet vaak, heb er bij Chello, Ghaya en Woopy ook geen hinder van als ze het doen.

Hera kan slecht tegen aanstaren, die wordt dan een tikkeltje agressief.
Carmen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Carmen »

Kira kan me echt aanstaren met toegeknepen oogjes en als ik een tijdje terugkijk dan springt ze omhoog en bijt in mijn neus das oppassen dus :N:
Basco durft ons niet aan te kijken die draait altijd zijn hoofd weg, dat vind ik wel jammer. Want niet het fixeren maar gewoon aankijken is m.i. ook eenkwestie van vertrouwen
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door tekkel »

Ik dacht dat alleen tekkels je echt intens in je ogen konden kijken. Leuk dat ook andere honden dat blijkbaar doen, zonder dat het met dominantie of agressie te maken heeft.

Ik vind het prachtig hoe ze me soms heel diep kan aankijken :cheer: , echt heeeeeeel schattig :I:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Natas.
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Natas. »

Nee, Raisa staart niet.
Ze kijkt wel naar me en volgt me af en toe met haar ogen, maar echt fixerend staren doet ze nooit. Durft ze ook niet, daar is ze te bangig voor. Heel vaak als ze me aankijkt en ik kijk terug draait ze haar ogen meteen weg.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”