Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
x
Moderator: moderatorteam
-
- nieuw lid
Re: goede en betrouwbare fokker/kennel gezocht
Hoi streekgenootjoephuiskes schreef:ik ben al enige tijd op zoek naar een Boomer hondje bij voorkeur een kruising met een Tibetaanse terrier. Waar kan ik het beste terrecht?

Kruisingen zul je niet vinden bij goede/betrouwbare fokkers. Die fokken een ras, geen kruising

Maar waarom ga je niet naar de asiels in de buurt? Ergens zit vast wel zo'n hondje wat jij leuk vind op een nieuw huisje te wachten!
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
Geloof dat je er ook terecht kan voor Tibetaanse terriers
http://www.marktplaats.nl/index.php?url ... pFZggM9YgU

http://www.marktplaats.nl/index.php?url ... pFZggM9YgU
-
- nieuw lid
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
- Hanneke2
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
- starfleet
- Erelid
-
- geregistreerd lid
Hallo Joep,
Las net je wens voor een boomertje. Ik weet niet hoe je gezinssamenstelling is, ik heb namelijk zelf de ervaring met een tibetaantje gehad die absoluut niet alleen wilde zijn. Hij blafte de boel bij elkaar als ik niet thuis was terwijl er nog andere hondjes aanwezig waren. Verder was hij een schatje hoor en hebben ze bij gaus geprobeerd dat er eruit te trainen. Helaas is dat niet gelukt en trof mij geen schuld zieden ze. het dier had zo'n sterke wil dat ie alles uit de kast trok om zijn zin te krijgen. Hij is dan ook herplaatst naar een trainster van hun in duitsland waar hij nooit meer alleen is. Een gezin met 4 kinderen en 8000 m2 grond. Aangepast door moderator
Groetjes Trudy
Las net je wens voor een boomertje. Ik weet niet hoe je gezinssamenstelling is, ik heb namelijk zelf de ervaring met een tibetaantje gehad die absoluut niet alleen wilde zijn. Hij blafte de boel bij elkaar als ik niet thuis was terwijl er nog andere hondjes aanwezig waren. Verder was hij een schatje hoor en hebben ze bij gaus geprobeerd dat er eruit te trainen. Helaas is dat niet gelukt en trof mij geen schuld zieden ze. het dier had zo'n sterke wil dat ie alles uit de kast trok om zijn zin te krijgen. Hij is dan ook herplaatst naar een trainster van hun in duitsland waar hij nooit meer alleen is. Een gezin met 4 kinderen en 8000 m2 grond. Aangepast door moderator
Groetjes Trudy
- Amaranthas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Shih Tzu
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
In je profiel staat niks over hoe het komt dat jou shih zwanger is. Je hebt gewoon niet goed opgeletScrappy schreef:Hallo Joep,
Groetjes Trudy

Weer een nest kruisingen waar we niet op zitten te wachten,jammer hoor.
Een Shih Tzu heb je niet als huisdier, je leeft ermee samen.

-
- Vaste gebruiker
Fokkers die meerdere rassen en kruisingen aanbieden zijn in de meeste gevallen broodfokkers, ik zou er bij uit de buurt blijven.
Zoals gezegt er zullen vast leuke hondjes van jou type in een asiel of opvang zitten. Kijk eens op www.dierasiels.com zit van alles tussen van pup tot hoogbejaard.
Zoals gezegt er zullen vast leuke hondjes van jou type in een asiel of opvang zitten. Kijk eens op www.dierasiels.com zit van alles tussen van pup tot hoogbejaard.

-
- geregistreerd lid
Hoi Ailena,
Ik begrijp je verontwaardiging over de zwangerschap van mijn shih-tzu, temeer omdat jij rasfokster bent zoals ik las. Ik heb idd niet goed opgelet, want had het liefst een nestje echte shih's gehad. Ze zaten samen in de bench en had haar loopsheid niet in de gaten ( ze had al een pupje gehad op 21 oktober wat die mensen ook wegdeden toen het 6 weken en een dag oud was. Schande vond ik het!)dus krijg je ongelukken van. Ik had ook geen loopsheid verwacht nog ze is dus duidelijk te vroeg geweest. Maar wie ben ik om leven in wording te aborteren. Bij mensen ben ik in principe tegenstander van abortus en ook bij dieren. Zoals ik al zei ik ben absoluut geen fokker! Ik heb meer verstand van honden trimmen en verzorging. Als dit inderdaad een nestje wordt dan is het tevens de laatste want daarna wordt Boely gesteriliseerd. Ik zie eigenlijk nog niets aan haar alleen slaapt ze meer en eet ze minder. Dus dat het zo is lijkt me wel waarschijnlijk, volgende week weet ik meer. Overigens is Scrappy een papillon de vader met stamboom! En Boely heeft geen stamboom ik weet niet eens waar ze eigenlijk geboren is! Ik heb haar opgevangen omdat ze weg meost bij iemand die zwaar reuma heeft en een cattery heeft en al haar hondjes heeft weggedaan. Hetgeen ik erg zielig vond. Ik had dan ook niet de optie om haar nu al drachtig te laten worden. Ik heb nadat ik ze betrapte dat ze vastgezeten hadden eerst overleg met mijn dierenarts gehad, omdat ik zeker wil zijn dat mijn Boely er geen schade aan oploopt. Jammer van je boze toon. Ik ben dierenvriend en fel tegen broodfok zie mijn site maar.
Verder ben ik niet boos hoor Ik hoop dat er nu meer duidelijkheid is.
Groetjes Trudy
Ik begrijp je verontwaardiging over de zwangerschap van mijn shih-tzu, temeer omdat jij rasfokster bent zoals ik las. Ik heb idd niet goed opgelet, want had het liefst een nestje echte shih's gehad. Ze zaten samen in de bench en had haar loopsheid niet in de gaten ( ze had al een pupje gehad op 21 oktober wat die mensen ook wegdeden toen het 6 weken en een dag oud was. Schande vond ik het!)dus krijg je ongelukken van. Ik had ook geen loopsheid verwacht nog ze is dus duidelijk te vroeg geweest. Maar wie ben ik om leven in wording te aborteren. Bij mensen ben ik in principe tegenstander van abortus en ook bij dieren. Zoals ik al zei ik ben absoluut geen fokker! Ik heb meer verstand van honden trimmen en verzorging. Als dit inderdaad een nestje wordt dan is het tevens de laatste want daarna wordt Boely gesteriliseerd. Ik zie eigenlijk nog niets aan haar alleen slaapt ze meer en eet ze minder. Dus dat het zo is lijkt me wel waarschijnlijk, volgende week weet ik meer. Overigens is Scrappy een papillon de vader met stamboom! En Boely heeft geen stamboom ik weet niet eens waar ze eigenlijk geboren is! Ik heb haar opgevangen omdat ze weg meost bij iemand die zwaar reuma heeft en een cattery heeft en al haar hondjes heeft weggedaan. Hetgeen ik erg zielig vond. Ik had dan ook niet de optie om haar nu al drachtig te laten worden. Ik heb nadat ik ze betrapte dat ze vastgezeten hadden eerst overleg met mijn dierenarts gehad, omdat ik zeker wil zijn dat mijn Boely er geen schade aan oploopt. Jammer van je boze toon. Ik ben dierenvriend en fel tegen broodfok zie mijn site maar.
Groetjes Trudy
Laatst gewijzigd door Scrappy op 16 feb 2006 12:43, 1 keer totaal gewijzigd.
- marye
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
-
- geregistreerd lid
Tja het is nu eenmaal zo en de morning afterpil heeft diverse schadelijke risico's volgens mijn dierenarts dus heb ik toen maar voor een nestje gekozen als dat goed ter wereld komt want dat weet je nooit natuurlijk.
Overigens heb ik diverse liefhebbers in de familie en vriendenkring dus hoef er niet mee te leuren gelukkig. Dus de pups krijgen allemaal een goed huisjje maar pas vanaf dat ze 8 weken zijn en beslist niet eerder. Ik blijf ze ook volgen want ik vind het moeilijk om afstand te doen van honden. Tis dat ik er zefl al 3 heb nu anders hield ik het hele nest zelf.
Groetjes Scrappy
Overigens heb ik diverse liefhebbers in de familie en vriendenkring dus hoef er niet mee te leuren gelukkig. Dus de pups krijgen allemaal een goed huisjje maar pas vanaf dat ze 8 weken zijn en beslist niet eerder. Ik blijf ze ook volgen want ik vind het moeilijk om afstand te doen van honden. Tis dat ik er zefl al 3 heb nu anders hield ik het hele nest zelf.
Groetjes Scrappy
- marye
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
-
- geregistreerd lid
Marktplaats never nooit niet! Heb er zelf al honden vandaan gehaald, onder andere mijn Boely en de achterliggende geschiedenis ook daardoor ging ik overstag en nam het dier op ze is ontzettend lief. Tja zo schrijvende leer je me kennen dus. Ik kijk veel animalplanet en zie ook veel dierenleed voorla bij honden ik snap echt niet hoe mensen zo met hun huisdier kunnen omgaan. Tis onmenselijk wat je ziet en voornamelijk amerikanen waar het over gaat. Maar goed mijn hondjes krijgen in ieder geval een goed adres!
Groetjes Scrappy
Groetjes Scrappy
-
- Zeer actief
Waarom heb je haar dan niet direct na de dekking laten steriliseren?Scrappy schreef:Tja het is nu eenmaal zo en de morning afterpil heeft diverse schadelijke risico's volgens mijn dierenarts dus heb ik toen maar voor een nestje gekozen als dat goed ter wereld komt want dat weet je nooit natuurlijk.
Groetjes Scrappy
Nu komt er waarschijnlijk weer 40-80 jaar slecht gefokt overtollig hondenleven bij, en wordt ze daarna alsnóg gesteriliseerd...

Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): schapendoes
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
Als jouw teef in november een pup heeft gehad betekend dat dat ze in augustus loops is geweest. een loopsheid om de 5 maanden is helemaal niet uitzonderlijk dus zo vroeg was haar loopsheid niet.Scrappy schreef:Hoi Ailena,
Groetjes Trudy
- Amaranthas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Shih Tzu
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Scrappy schreef:Hoi Ailena,
Groetjes Trudy
Zoals kitty al zei, is het inderdaad rond de 5 maanden, en dat kan heel goed. Mijn teefje moet nu ook loops worden, ze is nu verlaat, dat kan, maar wil niet zeggen dat ik niet oplet, want het kan maar zo doorbreken. Kwestie van opletten, zoals ik al zei. Tijd bijhouden nadat er een pup is geboren.
Ook was een morningafterpil een goede oplossing geweest, of anders directe steralisatie. Wat jou DA zei over risico`s is een beetje vreemd.
Ik ben niet boos, vind het alleen dom dat een mens niet goed oplet op zijn of haar teef. Ik hoop natuurlijk wel dat de puppies een goed tehuis krijgen, en gezond blijven. Vooral onder shih `s zonder stamboom wil nog wel eens wat broeien waar je niet blij van wordt.
Een Shih Tzu heb je niet als huisdier, je leeft ermee samen.

-
- geregistreerd lid
Hoi Ailena,
Bedankt voor je antwoord en ik weet wat je bedoeld met er kan van alles broeien. Ik heb zelf al 2 poedels een met en een zonder stamboom verloren aan zware allergie, de een werd 9 jaar de ander 7 jaar die had stamboom zo zie je maar het kan bij alle honden gebeuren. Er was ook niets meer aan te doen alles geprobeerd ook zelfs desensibiliseren ook. Ik ben inderdaad wat dom geweest ja, maar gelukkig krijge de pups een goed adres en ik blijf ze volgen.
groetjes Scrappy
Bedankt voor je antwoord en ik weet wat je bedoeld met er kan van alles broeien. Ik heb zelf al 2 poedels een met en een zonder stamboom verloren aan zware allergie, de een werd 9 jaar de ander 7 jaar die had stamboom zo zie je maar het kan bij alle honden gebeuren. Er was ook niets meer aan te doen alles geprobeerd ook zelfs desensibiliseren ook. Ik ben inderdaad wat dom geweest ja, maar gelukkig krijge de pups een goed adres en ik blijf ze volgen.
groetjes Scrappy
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
waarom reageer je niet op de vraag: Waarom heb je haar dan niet direct na de dekking laten steriliseren?Scrappy schreef:Hoi Ailena,
groetjes Scrappy
ik ken je niet en wil ook geen oordeel vellen, maar wat jij zegt , dat zegt elke pret nest fokker, elke broodfokker...
en jou reu met stamboom.. wat vind de fokker daarvan dat hij nu een kruising teef gedekt heeft?
-
- geregistreerd lid
Yamie
punt 1 is mijn teef geen kruising punt 2 doet de vlinderhondenclub er niet moeilijk over. Nogmaals ik ben GEEN BROODFOKKER kom maar hier thuis dan kan je het zien!!!!!! Sorry maar nu word ik toch wel een beetje boos om zo behandeld te worden!
Mijn beroep is hondentrimster das wel wat anders dan fokken ja. In overleg met de dierenarts heb ik dit laten bestaan en zekerheid of er uberhaupt een nestje komt heb ik volgende week pas!
Dit is mijn laatste reactie hierop en als het zo blijft dat ik ondergesneeuwd wordt met rot reactie neem ik wel afscheid hier. Bekijk mijn site anders maar eens. http://groups.msn.com/ScoobysplaceofJoy Daar vind je oa een lijst van broodfokkers ik betn tegen broodfok!!!!!
punt 1 is mijn teef geen kruising punt 2 doet de vlinderhondenclub er niet moeilijk over. Nogmaals ik ben GEEN BROODFOKKER kom maar hier thuis dan kan je het zien!!!!!! Sorry maar nu word ik toch wel een beetje boos om zo behandeld te worden!
Mijn beroep is hondentrimster das wel wat anders dan fokken ja. In overleg met de dierenarts heb ik dit laten bestaan en zekerheid of er uberhaupt een nestje komt heb ik volgende week pas!
Dit is mijn laatste reactie hierop en als het zo blijft dat ik ondergesneeuwd wordt met rot reactie neem ik wel afscheid hier. Bekijk mijn site anders maar eens. http://groups.msn.com/ScoobysplaceofJoy Daar vind je oa een lijst van broodfokkers ik betn tegen broodfok!!!!!
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
sorry maar ik vind het een beetje rare reactie van je dierenarts....
De mijne zal een pretnestje meteen afkeuren en alles doen om de teef van de zwangerschap af te helpen.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
lang leve de dierenarstesen van bepaalde mensen..........malinois schreef:sorry maar ik vind het een beetje rare reactie van je dierenarts....De mijne zal een pretnestje meteen afkeuren en alles doen om de teef van de zwangerschap af te helpen.
ben toch blij met mijn da zeg
stomme gelul over oh jee het is zomaar gebeurt...ze zaten zomaar vast och jee.. donder toch op
-
- Zeer actief
Vanaf wanneer zijn hondenembryo's "levend"?
Tot wanneer zou je de teef kunnen steriliseren en alles meenemen, zonder dat er levende foetussen in de baarmoeder zitten?
Tot wanneer zou je de teef kunnen steriliseren en alles meenemen, zonder dat er levende foetussen in de baarmoeder zitten?
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

-
- geregistreerd lid
Mickey jelle en yamie,
Ik zou nu maar es ophoudne emt al die kwetsende opmerkingen!!!!! A sta ik nergens met een advertentie die komt er ook neit b mijn dierenarts is een van de besten van nederland!!! C Er is nog ggen absolute duidelijkheid of het teefje uberhaupt drachtig is want hij voelde niets!!! Dus beledigingen voor niets naar mij toe! En bedankt voor jhullie rotopmerkingen!!!!!!!
Zijn jullie zelf wel zuiver????????????????????? en ware dierenliefhebbers????????????????????????????? nen yamie donder zelf lekker op!
Ik zou nu maar es ophoudne emt al die kwetsende opmerkingen!!!!! A sta ik nergens met een advertentie die komt er ook neit b mijn dierenarts is een van de besten van nederland!!! C Er is nog ggen absolute duidelijkheid of het teefje uberhaupt drachtig is want hij voelde niets!!! Dus beledigingen voor niets naar mij toe! En bedankt voor jhullie rotopmerkingen!!!!!!!
Zijn jullie zelf wel zuiver????????????????????? en ware dierenliefhebbers????????????????????????????? nen yamie donder zelf lekker op!
- Annet
- Zeer actief
Leer nu eerst eens lezen en nadenken voor je zo overtrokken reageert!Scrappy schreef:Mickey jelle en yamie,
-
- Zeer actief
Tjee zeg moet je zo schreeuwenScrappy schreef:Mickey jelle en yamie,

En als je DA nog niet zeker is of er uberhaubt wel pups zitten waarom laat je het dan niet nakijken en de drachtigheid ongedaan maken