Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

schapen dood bijten

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

estelle schreef:
pepim schreef:
estelle schreef:Heel lief allemaal echt waar maar ik denk dat Annemarie de beslissing al genomen heeft en dat die honden dus echt niet naar mij toe zouden mogen komen.
Desnoods laat ze het flapoortje komen....maakt me ook niet uit maar waar ze nu heen gaan is gewoon shit en ik kan me niet voorstellen dat je daar je honden heen stuurt die eerst zalig bij je op de bank hebben gelegen,echt...ik kan er niet bij.

Ik weet ook absoluut niet wat het leger voor deze honden betaald aan Annemarie maar ik denk dat dat een behoorlijk bedrag zal zijn....
Overigens weet ik ook wel zeker dat het leger/politie niet om honden zit te springen met kapotte heupen......ook niet om te speuren.
Ze heeft me laten weten, dat het niets met geld te maken heeft :denken:
Nou dan mag ze ook laten weten waarom ze die politiehondenschool, waarvan ze niet eens weet hoe het ze vergaat en hoe ze met die beestjes om zullen gaan en waar bij ongeschiktheid de 1 een spuit in zn reet krijgt en de ander wéér herplaatst moet worden verkiest boven het verblijf bij ons waar ze lekker mee mogen gaan wandelen en waar wij ervoor zorgen dat ze prima herplaatst gaan worden.
weet iemand toevallig hoe die "politiehondenschool" heet? :roll: Of die persoon die hem wil kopen?
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Baily

Ongelezen bericht door Baily »

Boutje schreef:
Als ik, waar ik ook ben, vertel dat Hera (mijn DH teef) kleine hondjes doodbijt als ze de kans krijgt dan is het eerste wat men roept 'jeeeetje en die hond laat je in huis bij je dochtertje van net 1 jaar??'. Als ik dan zeg dat Hera gek op kinderen is dan is het 'nou ik had zo'n hond mooi afgemaakt!' .
Het wordt gewoon te vaak en te gemakkelijk geroepen dat een hond-agressievehond (of ander dier) dan ook maar gelijk kleine kinderen op eet.....en daar kan ik weleens boos van worden.
Begrijp ik volkomen. Jou Hera is kindjes gewoon en jij wéét dat ze die niks doet. Net zoals ik mijn dochter op mijn "onrijdbare" hyper arabier zet omdat ik wéét dat hij op haar past en er met haar nooit vandoor gaat.

Maar net zoals ik weet dat mijn arabiertje te ver is doorgefokt en kan flippen (en ik er dus nooit een vreemde ruiter op laat) stel ik me vragen bij het fokken van honden waardoor een dergelijk karakter kan ontstaan. En dan moet ik onvermijdelijk denken aan een herdershond, een werkhond dan van vroeger, die geen tweede kans zou krijgen bij ongewenst en afwijkend gedrag.
Ik ben blij dat dit nu wél kan, maar aan de andere kant roept dit vragen op ivm verantwoord fokken.
Liever een niet goed rechtopstaand oortje en een beter karakter wat mij betreft.
Maar als ik lees dat zo'n hond ook al "ongewenst" en overbodig is...

Ik vind Annemaries reactie helemaal niet de juiste, ik stel me alleen vragen bij aggressieve honden en de oorzaken er van.
Heel veel honden gaan achter schapen aan als ze de kans krijgen. Daar hoeven het geen herdershonden voor te zijn. :wink:

En als agressie kan ik het ook niet zien. Gewoon prooigedrag.
Waarom zou een hond dan gevaarlijk moeten zijn voor kinderen, dat is heel iets anders. Wel kan het zo zijn dat een hond getriggerd wordt door een langsrennend persoon, wat dus ook een kind kan zijn en daar op reageert.

Maar dat kan ook bij iedere andere hond zo zijn en heeft verder volgens mij niks te maken met schapen doordbijten. :wink:

Je kunt best een hond die zo is nog een goed leven geven door zelf bepaalde situaties niet op te zoeken met de hond.
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Boutje schreef:
Als ik, waar ik ook ben, vertel dat Hera (mijn DH teef) kleine hondjes doodbijt als ze de kans krijgt dan is het eerste wat men roept 'jeeeetje en die hond laat je in huis bij je dochtertje van net 1 jaar??'. Als ik dan zeg dat Hera gek op kinderen is dan is het 'nou ik had zo'n hond mooi afgemaakt!' .
Het wordt gewoon te vaak en te gemakkelijk geroepen dat een hond-agressievehond (of ander dier) dan ook maar gelijk kleine kinderen op eet.....en daar kan ik weleens boos van worden.
Begrijp ik volkomen. Jou Hera is kindjes gewoon en jij wéét dat ze die niks doet. Net zoals ik mijn dochter op mijn "onrijdbare" hyper arabier zet omdat ik wéét dat hij op haar past en er met haar nooit vandoor gaat.

Maar net zoals ik weet dat mijn arabiertje te ver is doorgefokt en kan flippen (en ik er dus nooit een vreemde ruiter op laat) stel ik me vragen bij het fokken van honden waardoor een dergelijk karakter kan ontstaan. En dan moet ik onvermijdelijk denken aan een herdershond, een werkhond dan van vroeger, die geen tweede kans zou krijgen bij ongewenst en afwijkend gedrag.
Ik ben blij dat dit nu wél kan, maar aan de andere kant roept dit vragen op ivm verantwoord fokken.
Liever een niet goed rechtopstaand oortje en een beter karakter wat mij betreft.

Ik vind Annemaries reactie helemaal niet de juiste, ik stel me alleen vragen bij aggressieve honden en de oorzaken er van.
de hond die het schaap dood heeft gebeten zou niet voor de fok gebruikt worden. :wink:

Daarbij vind ik het nogal een verschil of agressiviteit bekend is in de voorouders ofdat de agressiviteit zich door omstandigheden heeft ontwikkeld, het laatste is namelijk bij mijn hond het geval.

En dan nog vind ik een hond die schapen opjut en doodbijt niet geflipt of 'doorgefokt'.
estelle

malinois schreef: weet iemand toevallig hoe die "politiehondenschool" heet? :roll: Of die persoon die hem wil kopen?
ik zou het niet weten, en ik denk dat daar ook niet achter te komen valt.
toxic
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door toxic »

ja inslapen is makkelijk als je zelf te lui bent om iets over te hebben voor je hond,ik snap jou niet, je komt hier wat de zielige uithangen van mijn hond hier mijn hond daar maar aan al jou antwoorden te zien wil je gewoon je eigen zinnetje doordrijven. nou ja, doe maar hoor, maar ik vind het WEER maar eens zonde voor de hond.....

Overplaatsen zie je ook niet zitten, er zijn mensen genoeg die je hond zouden willen in de stad, die er wel iets voor over hebben om hun hond bij schapen,kippen,katten weg te houden, als je zo een dingen weet van je hond moet je daar rekening mee houden en niet telkens egoistisch denken en hem gewoon laten losrennen in de hoop dat er geen beesten rondlopen :roll:
ik vind het zonde voor de beesten wat dood gegaan zijn doordat jij hem niet de baas kon :eek:

sorry dit is mijn mening :wink:
kian en zohra, mijn schatjes!!
Carmen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Carmen »

Rob* schreef:
estelle schreef:
Carmen schreef:Wat een idiote keuze :devil: Arme honden.
En niet te geloven dat mijn schoonzusje een pup hiervan krijgt :N: :jank:
Ik ga hiervan echt :kotz:
dat meen je niet?????????
nou ik zou toch mooi op zoek gaan naar een andere fokker.

Het pupje hoef nog nie slecht te zijn omdat de fokker shit is toch?dan?
Nee maar van iemand met zo'n mentaliteit zou ik geen pup willen. Het is enkel van de reu de teef is niet van haar maar dan nog....Ik zou het niet doen maar het is niet mijn keus om te maken...
malinois
Zeer actief
Contacteer:

estelle schreef:
malinois schreef: weet iemand toevallig hoe die "politiehondenschool" heet? :roll: Of die persoon die hem wil kopen?
Zoveel van die "scholen" (als die er al zijn???) zijn er niet dus als je weet uit welke omgeving ze komt :idea: ...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Inge O schreef:
Boutje schreef:Maar volgt "aggressie" of doden/bijten niet op prooigedrag?
Het zou me voor een roofdier onlogisch lijken om wel te jagen maar niet te eten...
dan antwoord ik weer met hetzelfde voorbeeld : ben jij agressief als je een hap van je broodje neemt? is je paard agressief als hij graast? ben jij agressief als je vlees eet? nee, want dat valt onder normaal eetgedrag, en, idd, een roofdier moet eerst doden voor die kan eten. maar hij is niet agressief of boos op zijn prooi toch? hij beschouwt die alleen als een lekker hapje, niet meer of niet minder.

agressie behoort tot sociaal gedrag, dat kan je maar uiten naar soortgenoten of individuen van een andere diersoort die je min of meer als een soort soortgenoten hebt leren zien.

ik vertrouw een hond bijvoorbeeld honderd keer meer met een kat wanneer hij er 'gewone agressie' naartoe vertoont als wanneer hij er héél geïnteresseerd en gebiologeerd zit naar te kijken (prooigedrag).
in het eerste geval beschouwt hij de kat wel als een medebewoner, en kan ze hooguit een snauw krijgen omdat ze in zijn mand komt liggen of aan zijn voerbak zit.
in het tweede geval is die kat haar leven écht niet zeker, want dan beschouwt hij haar echt als prooi, en zou niet aarzelen om ze meteen dood te bijten.
precies... :ok:
Afbeelding
calina
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door calina »

Carmen schreef:
Rob* schreef:
estelle schreef:
Carmen schreef:Wat een idiote keuze :devil: Arme honden.
En niet te geloven dat mijn schoonzusje een pup hiervan krijgt :N: :jank:
Ik ga hiervan echt :kotz:
dat meen je niet?????????

Nee maar van iemand met zo'n mentaliteit zou ik geen pup willen. Het is enkel van de reu de teef is niet van haar maar dan nog....Ik zou het niet doen maar het is niet mijn keus om te maken...
Hoi Carmen,

De teef die jij bedoelt is niet gedekt door een hond van Annemarie.
Dat teefje is gedekt door mijn hond! Ik zou het erg vervelend vinden als wij, de eigenaren van betreffende teefje en reu, in een kwaad daglicht komen staan door een topic als dit (waar ik verder liever niet op reageer, dat heb ik elders al gedaan).
Ik snap overigens dat dit op een misverstand berust. Althans, daar ga ik vanuit! :wink:

Groetjes,
Astrid
estelle

malinois schreef:
estelle schreef:
Zoveel van die "scholen" (als die er al zijn???) zijn er niet dus als je weet uit welke omgeving ze komt :idea: ...
jij bedoeld toch dat je wilt weten wie de honden nu van haar koopt??
Of bedoel je hoe haar hondenschool heet????????
Gonny
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gonny »

is de hele website nu verdwenen van heartland??? :denken:
Afbeelding
estelle

Gonny schreef:is de hele website nu verdwenen van heartland??? :denken:
zal me niks verbazen.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

estelle schreef:
Gonny schreef:is de hele website nu verdwenen van heartland??? :denken:
zal me niks verbazen.
wat zijn sommige mensen toch zielig :roll:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

estelle schreef:
malinois schreef:
estelle schreef:
jij bedoeld toch dat je wilt weten wie de honden nu van haar koopt??
Of bedoel je hoe haar hondenschool heet????????
nee niet die van haar, maar die de hond koopt... die school koopt de hond en van daaruit gaat ie naar het buitenland... dat verhaal vind ik zo vaag klinken vandaar....
Afbeelding
chaos
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 beaucerons en 1 Duitse herder.

Ongelezen bericht door chaos »

Ze komt uit buitenpost zit daar zo'n opkoper in de buurt?.
Afbeelding
Carmen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Carmen »

calina schreef:
Carmen schreef:
Rob* schreef:
estelle schreef: dat meen je niet?????????

Hoi Carmen,

De teef die jij bedoelt is niet gedekt door een hond van Annemarie.
Dat teefje is gedekt door mijn hond! Ik zou het erg vervelend vinden als wij, de eigenaren van betreffende teefje en reu, in een kwaad daglicht komen staan door een topic als dit (waar ik verder liever niet op reageer, dat heb ik elders al gedaan).
Ik snap overigens dat dit op een misverstand berust. Althans, daar ga ik vanuit! :wink:

Groetjes,
Astrid
Carmen was blont en ik heb twee dingen door elkaar gehaald...Is dus geen pup van de hond van Annemarie.
Maakt de situatie voor deze honden niet minder beroerd.
Waarom er nu niet wordt ingegaan op het aanbod van Estelle :19:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

chaos schreef:Ze komt uit buitenpost zit daar zo'n opkoper in de buurt?.
In drenthe zit er wel 1 geloof ik maar er is maar 1 "officiele" die ik zo snel kan vinden die honden africht voor koeweit en die zit daar in ieder geval niet dicht in de buurt.
Afbeelding
corason del perro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
Contacteer:

Ongelezen bericht door corason del perro »

Een werkhond (herder) van vroeger en van nu krijgt de kans niet om een schaap dood te bijten omdat zijn trainers ervaren genoeg zijn om precies op tijd in te springen als die honden de kans wel kregen zou den ze het zeker doen! Op de bordercollie na zijn ook de meeste herders honden gewoon gefokt op een beet (geen dodende natuurlijk) dus is het juist gewenst als ze naar het schaap bijten.

Problemen komen dan dus idd als je zon hond in huis neemt! Veel mensen weten dus helaas niet wat ze in huis nemen! Als je je van te voren goed informeert hoor je dus op dit soort situaties voorberijdt te zijn en zeker als je in een natuurgebied woont!

En ik wou niet zeggen dat jou kippen niet veilig zaten hoor natuurlijk heb je ook honden die natuurtalenten zijn . En een kip smaakt ook heel lekker dus is idd niet makkelijk om dan te laten. Maar goed ik begreep ook dat dat niet om jou hond ging dan is de siruatie ook vervelender
pepim
Zeer actief

Ongelezen bericht door pepim »

Carmen schreef: Carmen was blont en ik heb twee dingen door elkaar gehaald...Is dus geen pup van de hond van Annemarie.
Maakt de situatie voor deze honden niet minder beroerd.
Waarom er nu niet wordt ingegaan op het aanbod van Estelle :19:
Ik begrijp het ook helemaal niet en ik raak er ook geërgerd (=eufemisme) van, maar ik verander niets aan de situatie, het gebeurt gewoon. :evil:

Je ... ik dus ... leest hier wel eens meer topics, waarvan je denkt pffff, dacht in eerste instantie al hoe loopt dat nu af en toen las ik het aanbod van Estelle en ik dacht het is opgelost, jah echt, ik dacht wie laat dit aanbod nu lopen?
Ik ken Estelle niet, maar ik heb al veel van haar gelezen, dus ik werd er eerlijk gezegd al helemaal blij van, echt waar!
(wilde daarom ook wel het financiële gedeelte oplossen, staat overigens nog steeds!)
Maar wat een domper dat ze (=TS) het niet wilde aannemen, ik heb hier ook maar even niet gelezen, bah!

*die dit nog even kwijt moest*
estelle

en ik heb vernomen dat de hond die de schapen dood heeft gebeten is ingeslapen. :jank: :evil:
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

estelle schreef:en ik heb vernomen dat de hond die de schapen dood heeft gebeten is ingeslapen. :jank: :evil:
:devil: :devil: :devil:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
bianca83
Zeer actief

Ongelezen bericht door bianca83 »

:jank: :jank: Dat dacht ik al dat dat zou gaan gebeuren, ze was er zelf al helemaal zeker van :jank: Arme hond :(:
Afbeelding
BeëlzeBubble
Zeer actief

Ongelezen bericht door BeëlzeBubble »

:kotz: Walgelijk! Maar ze heeft nu wel lekker plek voor een heleboel verse pupjes, he... :kotz:

Arme beestje :(:
Groetjes van Bianca en een slobber van Casper en Smekkie.

Afbeelding
Gonny
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gonny »

estelle schreef:en ik heb vernomen dat de hond die de schapen dood heeft gebeten is ingeslapen. :jank: :evil:

:kotz:
Afbeelding
marisa
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door marisa »

Gadverdamme :devil: Hier heb ik echt geen woorden voor, niet te geloven dit...
Afbeelding
lilalila
Zeer actief
Mijn ras(sen): een pippa

Ongelezen bericht door lilalila »

marian* schreef:
:devil: :devil: :devil:
Hier word ik heel boos en verdrietig van !!!

Hoe haalt ze het in haar kop om zo maar zo'n hond in te laten slapen, terwijl er notabene opvang voor handen was !

:devil:
ekennel
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door ekennel »

Bah :evil: :evil: :evil: :devil: :devil: :devil: :kotz: :kotz:

Ik heb er geen woorden voor (over) :devil:
Afbeelding
chaos
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 beaucerons en 1 Duitse herder.

Ongelezen bericht door chaos »

Weet je het echt zeker Estelle?.
Dat snap ik echt niet..terwijl er toch nog zoveel andere opties waren.
Afbeelding
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Hoe ben je er achter gekomen Estelle?
Als het waar is, is het echt vreselijk :devil: :devil:
saffie
Zeer actief

Ongelezen bericht door saffie »

:boos: waarom heeft ze hem dan niet naar jou gebracht? :devil: :devil:
ik kan er echt niet bij
Plaats reactie