http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=82019
Nou veel lees plezier is het niet als ze schrijven enkele hondjes retina degeneratie, hier onder aan deze artikels staat een lijst met niet vrij gegeven honden, die mijn bekend zijn, met er bij de wolfgrauwe SWH die op de gekleurde voor cover van het clubblad staat.Maru schreef:In het laatste clubblad van de Nederlandse Vereniging van Saarlooswolfhonden staat een artikel over 30 jaar Saarlooswolfhonden in Nederland. Het artikel is te lezen door onderstaande link te volgen:
http://82.92.9.116/nvswh/30jaarnvswh.asp
(Omdat de vorige link niet werkte, is het onderwerp vervangen door dit stukje)
Op deze tweede site van de rasvereniging staan nog meer interessante artikelen voor de geïnteresseerden.
Veel leesplezier!
Ruud
Op mijn PRA site staan zoal 9 officieelen definitieve PRA lijders gefokt door de RV. http://groups.msn.com/SaarlooswolfhondP ... oebox.msnw
Maar goed ik ben het boekje gaan lezen, zoals Maru het graag van ons allemaal wilt.
Vol verbazing het nieuwe clubblad gelezen.
Eerst over de royering in begin 80 van een groep leden.
Ik heb juridische stukken dat die royering herroepen is, en dat de NVSWH nederig hun excuus aan bieden en hopen verder op een prettige manier samen met hun te werken.
Dan weer PRA
Even een vermelding, als ik schrijft niet vrij gegeven dan bedoel ik PRA niet vrij en voorlopig niet vrij.
Want voorlopig vrij is voor mij vrij, als er op de ECVO uitslag staat PRA-vrij. De uitslag is maar 1 jaar geldig.
De RV schrijft, enkele hondjes met netvlies degeneratie. Als je optelt wat er gespiegeld is, dan krijg je op bijna 10 gespiegelde honden 2 met PRA. Zo erg heb ik het nog nooit bij een ras hond in de wereld gezien. En er moet nog 75 % gespiegeld worden.
Van af 1997 tot en met 2005 zijn er op zijn minst 24 SWH’s v/d RV niet vrij gegeven (waarvan 14 definitief PRA niet vrij, ik heb daar de documenten van) En dan praten we over 1 hond die al blind was in het nest t/m honden van plm 12 jaar, daar tussen in zitten allemaal de honden met hyperreflectie in verschillende stadia’s . Bedoelende bij de 1 kan je het klinisch zien in het nest en bij de ander met plm 2 jaar oud enz t/m plm tot hun 12e jaar. En bij allemaal is het aan allebei de ogen, en het is een ras plus het is zwaar verwant, en als men kijkt naar de fam banden v/d niet vrij gegeven honden dan is het op een onvoorstelbare manier vererfelijk. Plus dat we 3 Narfstrom ERG’s protocols met niet vrij gegeven SWH’s hebben laten uit voeren, staat het onomstotelijk vast dmv de verwantschap en allemaal de zelfde uiting vormen dat het functie (zicht)netvlies is, dus van gedeeltelijk tot geheel blindheid.
Alle SWH,s van de NVSWH, die naar verschillende onderzoekingen niet vrij zijn gegeven zoals ik hier boven aan geeft, en de RV kan niet het tegen deel bewijzen, dan zijn alle SWH’s v/d NVSWH erfelijke PRA lijders .
Ik kan dat volmondig vermelden, want je hoeft maar binnen 2 maanden de 300 hondjes v/d RV te laten spiegelen en enkele een Narfstrom ERG protocol, en je weet dat ik jammer genoeg gelijk hebt.
Gr Bertus.
Geboorte datums.
1) 7-november-1986 . H.H. van . A
2) 24-maart-1986 . S.S. van . A
3) 7-september-1988 . N.A.C.N
4) 14-maart-1993 . L.L.v.L.O
5) 14-maart-1993 . L.L.v.L.O
6) 14-maart-1993 . L.L.v.L.O
7) 28-juni-1995 . K.

9) 25-oktober-1991 . Katja (Katja K.A.K.Jearim)
10) 8-juli-1993 . Bruno (Tabruka Talahasji von Ortduinen)
11) 3-december-1994 .Onix. (Silac Scovyx Sawoduwi)
12) 26-juli-1994 . I.I.Tim
13) 8-december-1995 .E.E.Tim
14) 2-juni-1996 . Tican (Noconah.S.N Ticanaf)
15) 2-juni-1996 . Shalako (Noconah.S.Naduah Shalako)
16) 14-februari-1999 . V.
17) 15-maart-1998 . E.E.Tim
18) 13-mei-1999 . T.T.Tim.
19) 28-april-1999 . Y.Y.Tim
20) 14-oktober-1997 . V.
21) 29-januari-1998 . M.M.Tim
22) 24-november-2001 . E.E.M
23) 21-mei-2001 . H.H.v.S
24) 21-mei-2001 . H.H.v.S