Sunnybunny schreef:Moos schreef:Sunnybunny schreef:
Tja, en toch luistert hij niet als je de koek een paar weken thuis laat. Daar mag je zelf een conclusie uit trekken.
Ja, die conclusie heb ik zelf ook al getrokken; dat honden werken voor een beloning, het levert ze wat op. In Moos' geval is dat soms een koekje. Fijn dat jij je zoveel beter voelt omdat jouw honden dat niet nodig hebben.
Als iemand die met een bal beloond die bal wekenlang thuislaat gaat de hond hem ook negeren hoor. Als jij wekenlang geen knuffels een aaitjes meer geeft gaan ze je ook negeren.
Je hebt schijnbaar iets bedacht voor jezelf dat trainen met voer iets vreselijks is, maar ik zie het verschil niet tussen voer of een bal. Bij een hond die met een bal beloond wordt kan je net zo goed gaan beweren dat hij alleen maar komt voor de bal.
Dat jij het niet eens bent met het gebruik van koekjes, prima. Maar ik vind het behoorlijk ver gaan, en behoorlijk kwetsend ook, dat je dan beweert dat ik met Moos geen band heb, omdat ik met koekjes werk.
En dat zeg ik waar?? Je leest echt alleen maar wat je wÃlt lezen he?
Jij quote mijn stukje, en zegt vervolgens:
Ik vond hetgeen wat jij omschreef nu eens een mooi voorbeeld om niet met voer te belonen. De interactie tussen baas en hond mist. De honden doen veel, zo niet alles voor een koekje maar laat je dat weg en blijft er alleen hond/baas over, ben je dus nergens.
Je quote mij, zegt dat je dat een mooi voorbeeld vindt om niet met voer te belonen, omdat de interactie tussen baas en hond mist.
Aangezien het je om
mijn voorbeeld gaat, wat niet alleen blijkt uit het feit dat je mij quote, maar je zegt het zelf ook nog eventjes, ben ik in dit geval dus de baas, en Moos de hond. Die twee waartussen volgens jou dus de interactie mist.
De honden (en aangezien je het nog steeds over mij en Moos hebt, Moos dus ook) doen alles voor een koekje, zeg je, maar als je dat weg laat en er alleen hond/baas over blijft ben je (ik dus, want je gebruikt mij als voorbeeld) nergens.
Kortom, er is geen interactie tussen mij en Moos, en we hebben ook een slechte baas/hond relatie.
En het zal je niet verbazen dat dat juist iets is dat ik veel liever niet wil lezen, dus nee, ik lees niet wat ik wil lezen, ik lees wat er staat.