Reini schreef:Dames, even over a.s. zaterdag. Ik ben helemaal vergeten dat ik vrijdagavond ga stappen met mijn vriendin om ons tien jarige vriendschap jubileum te vieren. Ik weet dus niet 100% zeker of ik zaterdag kom![]()
![]()
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wandeling Soesterduinen zie 1e bericht pagina 1
Moderator: moderatorteam
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
- Belle
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Voor een zondag heb ik ook wel belangstelling.Reini schreef:Dat weet ik nietRosa schreef: Gaan jullie in maart op een zondag? Dan kan ik evt. wel mee.maar Marlous wel dus zij zal vast even reageren als ze dit leest
Het is anders ook een aantal pagina's terug te vinden.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
-
Reini
- Zeer actief
Ik had het er net al even over met mijn zusje maar ik kom gewoon. Als ik erg brak ben neem ik Vegas gewoon niet meeZoek stok! schreef:Reini schreef:Dames, even over a.s. zaterdag. Ik ben helemaal vergeten dat ik vrijdagavond ga stappen met mijn vriendin om ons tien jarige vriendschap jubileum te vieren. Ik weet dus niet 100% zeker of ik zaterdag kom![]()
![]()
Nou lekker is dat
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07

- Zoek stok!
- Zeer actief
Reini schreef:Ik had het er net al even over met mijn zusje maar ik kom gewoon. Als ik erg brak ben neem ik Vegas gewoon niet meeZoek stok! schreef:Reini schreef:Dames, even over a.s. zaterdag. Ik ben helemaal vergeten dat ik vrijdagavond ga stappen met mijn vriendin om ons tien jarige vriendschap jubileum te vieren. Ik weet dus niet 100% zeker of ik zaterdag kom![]()
![]()
Nou lekker is dat
Nou ja, beter dan helemaal niet natuurlijk!!
Gaan we extra ver lopen als jij een kater hebt

Linda, Izzie en Bram
- mercedes2803
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
- Aantal honden: 1
- MJ
- Zeer actief
-
Reini
- Zeer actief
-
Reini
- Zeer actief
Gezien de drukte voor zaterdag de 25ste is het wel handig als iedereen zijn uiterste best doet om op tijd te komen zodat er niet een grote groep staat te wachten op de parkeerplaats.
Vanaf de parkeerplaats kan je rechtdoor de zandbult op lopen waarna je op de open vlakte uitkomt. Als er mensen veel later arriveren dan de afgesproken tijd dan kan de rest eventueel de bult alvast op lopen zodat de honden los kunnen.
De laatkomers kunnen zich dan alsnog bij de groep voegen
Vanaf de parkeerplaats kan je rechtdoor de zandbult op lopen waarna je op de open vlakte uitkomt. Als er mensen veel later arriveren dan de afgesproken tijd dan kan de rest eventueel de bult alvast op lopen zodat de honden los kunnen.

- Frederique
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouvier des Flandres
- Contacteer:
Goed ideeReini schreef:Gezien de drukte voor zaterdag de 25ste is het wel handig als iedereen zijn uiterste best doet om op tijd te komen zodat er niet een grote groep staat te wachten op de parkeerplaats.
Groetjes, Fréderique en mijn Floddertje Babbe
In liefdevolle herinnering: Dayka, Devlin en Vinou, mijn Bouviermeiden. Mis jullie en hou van jullie
In liefdevolle herinnering: Dayka, Devlin en Vinou, mijn Bouviermeiden. Mis jullie en hou van jullie
-
Reini
- Zeer actief
Frederique schreef:Goed ideeReini schreef:Gezien de drukte voor zaterdag de 25ste is het wel handig als iedereen zijn uiterste best doet om op tijd te komen zodat er niet een grote groep staat te wachten op de parkeerplaats.

- Frederique
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouvier des Flandres
- Contacteer:
Welnee.... ons ideeReini schreef:Frederique schreef:Goed ideeReini schreef:Gezien de drukte voor zaterdag de 25ste is het wel handig als iedereen zijn uiterste best doet om op tijd te komen zodat er niet een grote groep staat te wachten op de parkeerplaats.
De laatkomers kunnen zich dan alsnog bij de groep voegenHet was dan ook jouw idee Frederique.
Groetjes, Fréderique en mijn Floddertje Babbe
-
Reini
- Zeer actief
- Zoek stok!
- Zeer actief
-
Reini
- Zeer actief
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
strak planReini schreef:Gezien de drukte voor zaterdag de 25ste is het wel handig als iedereen zijn uiterste best doet om op tijd te komen zodat er niet een grote groep staat te wachten op de parkeerplaats.
Dan neem ik waarschijnlijk alletwee de honden mee, want wat me tegenhoud met twee honden is ze een half uur aan de lijn houden en stilstaan om te wachten.
-
Reini
- Zeer actief
Er is zo'n grote opkomst dat het geen doen is om op mensen te gaan wachten als ze veel te laat aankomen. Dat wordt eén groot drama op die parkeerplaats :N:Stang schreef: strak plan![]()
Dan neem ik waarschijnlijk alletwee de honden mee, want wat me tegenhoud met twee honden is ze een half uur aan de lijn houden en stilstaan om te wachten.
Als je de bult op loopt kunnen de honden meteen los en lekker rennen

- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
PreciesReini schreef:Er is zo'n grote opkomst dat het geen doen is om op mensen te gaan wachten als ze veel te laat aankomen. Dat wordt eén groot drama op die parkeerplaats :N:Stang schreef: strak plan![]()
Als je de bult op loopt kunnen de honden meteen los en lekker rennen
En inderdaad als je even over het heuveltje gaat kunnen ze al los
- Zoek stok!
- Zeer actief
-
miekmiek
- Zoek stok!
- Zeer actief
Zolang ik niet voor de zoveelste keer de a28 neem ipv de a27 moet het lukken. O maar wacht....ik heb dan TomTom!!miekmiek schreef:Met dat mooie scheurbakkie van jou moet dat lukken.Zoek stok! schreef:Ikke ook!miekmiek schreef:Wij gaan ons best doen om op tijd te komen.![]()
Ja echt Reini!

Linda, Izzie en Bram
- Zoek stok!
- Zeer actief
Uit De Gooi-en Eemlander
Bomen wijken voor behoud Soester Duinen

Soest start volgende week met een grote ontbossingscampagne om de wind weer vrij spel te laten krijgen op de Soester Duinen. Duizenden bomen aan de zuidwestkant van de Lange Duinen gaan om.
Het aardkundige monument - de stuifduinen zijn zelfs op Europese schaal bijzonder - dreigt dicht te groeien. Dit gaat niet alleen ten koste gaan van het markante landschap, ook de bijzondere planten en dieren die er leven zouden dan verdwijnen. De reddingsoperatie wordt vrijwel geheel door het rijk gefinancierd.
,,We gaan vooral aan de slag in de zuidwesthoek van de Lange Duinen, bij het Jesserun-kamp en de De Beaufortlaan. Daar halen we het bos weg dat de laatste tien tot vijftig jaar spontaan is ontstaan", legt boswachter Jan Tupker uit. Na de bomenkap wordt er geplagd. Het oude heidezaad dat nog in de grond zit, gaat dan weer ontkiemen, met heidevelden als resultaat. De lage heideplantjes zitten de windinvloed op de duinen niet in de weg. In het stuifzand leven allerlei bijzondere planten- en dierensoorten: variërend van hagedissen tot bijzondere mieren en vlinders. Soest is wettelijk verplicht deze soorten in stand te houden.
De reddingsoperatie begint maandag. De klus in de Lange Duinen is half maart klaar. Dan begint het broedseizoen. De Korte Duinen worden in augustus aangepakt.
De houthakkers hebben het in principe alleen voorzien op grote groepen bomen, vooral grove dennen. De markante en vaak stokoude vliegdennen, die vaak eenzaam en alleen in het zand staan, blijven onaangeroerd. Die zitten de wind ook niet in de weg. Ook groen dat op de beschermde 'rode soorten-lijst' staat - de in de Soester Duinen weer opkomende jeneverbes bijvoorbeeld - blijft gespaard.
Bomen wijken voor behoud Soester Duinen

Soest start volgende week met een grote ontbossingscampagne om de wind weer vrij spel te laten krijgen op de Soester Duinen. Duizenden bomen aan de zuidwestkant van de Lange Duinen gaan om.
Het aardkundige monument - de stuifduinen zijn zelfs op Europese schaal bijzonder - dreigt dicht te groeien. Dit gaat niet alleen ten koste gaan van het markante landschap, ook de bijzondere planten en dieren die er leven zouden dan verdwijnen. De reddingsoperatie wordt vrijwel geheel door het rijk gefinancierd.
,,We gaan vooral aan de slag in de zuidwesthoek van de Lange Duinen, bij het Jesserun-kamp en de De Beaufortlaan. Daar halen we het bos weg dat de laatste tien tot vijftig jaar spontaan is ontstaan", legt boswachter Jan Tupker uit. Na de bomenkap wordt er geplagd. Het oude heidezaad dat nog in de grond zit, gaat dan weer ontkiemen, met heidevelden als resultaat. De lage heideplantjes zitten de windinvloed op de duinen niet in de weg. In het stuifzand leven allerlei bijzondere planten- en dierensoorten: variërend van hagedissen tot bijzondere mieren en vlinders. Soest is wettelijk verplicht deze soorten in stand te houden.
De reddingsoperatie begint maandag. De klus in de Lange Duinen is half maart klaar. Dan begint het broedseizoen. De Korte Duinen worden in augustus aangepakt.
De houthakkers hebben het in principe alleen voorzien op grote groepen bomen, vooral grove dennen. De markante en vaak stokoude vliegdennen, die vaak eenzaam en alleen in het zand staan, blijven onaangeroerd. Die zitten de wind ook niet in de weg. Ook groen dat op de beschermde 'rode soorten-lijst' staat - de in de Soester Duinen weer opkomende jeneverbes bijvoorbeeld - blijft gespaard.

Linda, Izzie en Bram
-
Marlous
- Zeer actief
- Zoek stok!
- Zeer actief
-
Marlous
- Zeer actief
Nou, het zou dan vanaf 12.00u. zijn ivm mensen die van ver moeten komen, maar ik dacht dat jij pas vanaf 13.00u kon vandaar.Zoek stok! schreef:Ik kan ook in de ochtend. Maar er was toch al gezegd dat het 's middags zou worden?Marlous schreef:Linda, kon jij de 25e nou ook alleen in de middag? Of kan je ook in de ochtend.
Groetjes Marlous
- Zoek stok!
- Zeer actief
Morgen zit ik tot 12 uur op de hondenschool, maar de week daarom niet. Dus ik kan gewoon!Marlous schreef:Nou, het zou dan vanaf 12.00u. zijn ivm mensen die van ver moeten komen, maar ik dacht dat jij pas vanaf 13.00u kon vandaar.Zoek stok! schreef:Ik kan ook in de ochtend. Maar er was toch al gezegd dat het 's middags zou worden?Marlous schreef:Linda, kon jij de 25e nou ook alleen in de middag? Of kan je ook in de ochtend.

Linda, Izzie en Bram
-
Marlous
- Zeer actief
Zoek stok! schreef:Morgen zit ik tot 12 uur op de hondenschool, maar de week daarom niet. Dus ik kan gewoon!Marlous schreef:Nou, het zou dan vanaf 12.00u. zijn ivm mensen die van ver moeten komen, maar ik dacht dat jij pas vanaf 13.00u kon vandaar.Zoek stok! schreef:Ik kan ook in de ochtend. Maar er was toch al gezegd dat het 's middags zou worden?Marlous schreef:Linda, kon jij de 25e nou ook alleen in de middag? Of kan je ook in de ochtend.
Ik heb het al in het eerste bericht gezet.
Groetjes Marlous
-
Reini
- Zeer actief
De lijst weer even omhoog
Zaterdag 25 februari: 12.00 verzamelen. 12.15 vertrekken
Marlous met Elvis
Reini
Bianca met Quasar
Annemieke met Tommie en Femke
Sonja (Sirene) met Mullu
Tekkel
Clausipaus
Lysette
Stang (Caroline) met Kaya en Moritz
Linda (Zoek stok) met Bram
Inge O met een paar Hovawartjes
Demi
Marcel (tijger) zonder hond
Natas. met Raisa
Marloes (Moos) met Moos en Saar
Stef (Toran) met Chaya en Kanjer
Frederique met Devlin
Eline met Kiki
Baloe2004 (Nina) komt misschien ook de 25ste
Zaterdag 25 februari: 12.00 verzamelen. 12.15 vertrekken
Marlous met Elvis
Reini
Bianca met Quasar
Annemieke met Tommie en Femke
Sonja (Sirene) met Mullu
Tekkel
Clausipaus
Lysette
Stang (Caroline) met Kaya en Moritz
Linda (Zoek stok) met Bram
Inge O met een paar Hovawartjes
Demi
Marcel (tijger) zonder hond
Natas. met Raisa
Marloes (Moos) met Moos en Saar
Stef (Toran) met Chaya en Kanjer
Frederique met Devlin
Eline met Kiki
Baloe2004 (Nina) komt misschien ook de 25ste
Laatst gewijzigd door Reini op 18 feb 2006 16:59, 1 keer totaal gewijzigd.

- toran
- Zeer actief
- Contacteer:
- MJ
- Zeer actief
Ben net terug van het werk.Reini schreef:Welke zaterdag is het nou dan kan ik het op het lijstje bijschrijvenZoek stok! schreef:Jaaaa, leuk!Marie-José schreef:Lees dit nu pas...mag ik nog mee zaterdag?
![]()