Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Voeding van een hond

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

MastiffStorm
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door MastiffStorm »

Selena schreef:voer een geperste brok (Barca), zou opzich best wel gedeeltelijk KVV willen geven maar dat kan mijn portemonee niet aan (veel & grote honden). Wel krijgen ze hier zo af en toe een portie pens of rood kopvlees.
Het vlees voor Storm kost 13 euro voor 10 kilo!!!!!
Het is voor ons goedkoper om vlees tegeven.
ignit
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door ignit »

Ik ben in 1998 heel langzaam en geleidelijk overgestapt op BARF omdat mijn honden allemaal ziek waren en dat de enige manier was om op een natuurlijke manier te zorgen voor een betere weerstand. In 2003 heb ik dat wat verder doorgevoerd door ook de methode van Mogens Eliasen te gebruiken.

Mogens Eliasen is deze week in Nederland en Belgie om lezingen te houden over de voeding van honden. Ik kan je echt aanraden om hier naar toe te gaan. Meer info op www.alles-rauw.nl :ok:

Vriendelijke groet,
Ignit Bekken.
www.barf-natuurlijk.nl
joline
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door joline »

Hier voeren we Rodi aan 2 honden omdat 1 van onze honden steeds diarree had, en onze andere hond werdt wat te mager omdat hij zijn brokken niet at. Ik ben op het idee gekomen vanaf internet. Heb Rodi eerst 2 dagen per week gevoerd, na een paar weken stonden ze helemaal op kvv. Ze krijgen ook wel eens anderde merken zoals Smuldier en Runner. Ook krijgen ze wel eens wat ander rauw vlees zoals kip.
Ik voer kvv dus omdat mijn honden het er erg goed op doen, en omdat ik het een stuk natuurlijker vindt dan brokken of blikvoer.
Ze doen het er goed op, en er komt hier ook nooit meer een brok in :ok:
Mauyak

Ongelezen bericht door Mauyak »

Ik ben inmiddels fulltime brokken gaan voeren en het is me nu eindelijk gelukt,ze eet nu twee maal daags haar bakje leeg! :cheer: :cheer: We geven beide honden Royal Canin Adult met daardoorheen een beetje blikvoer(kuipje)voor de smaak,soms wat gekookte kip erdoor en de dames smullen er heerlijk van.Ik zie nu bij degene die het slecht deed op KVv dat ze per dag gewoon enorm opknapt nu ze brokken eet,ik merk het aan alles,ze is levendiger en zit lekkerder in haar vel.Blij dat ik van de KVv af ben.Het enigste wat jammer is dat ik met brok duurder uit ben dan met KVV,maar ja ik wil gewoon dat mijn honden het goed doen op het gene wat ik ze voer.Voor ontzettend veel honden is KVV een uitkomst wat hun gezondheid betreft,voor de mijne was het helaas niet zo goed.
Sennaruby
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sennaruby »

FIJN!!

:cheer: :cheer: :cheer: :ok:
Afbeelding
Mauyak

Sennaruby schreef:FIJN!!

Ja bedankt! :ok: Stom hè dat je dan zo blij kunt zijn dat je hond brokjes eet.Terwijl dat voor andere de normaalste zaak van de wereld is dat hun hond brokken eet. :mrgreen:
amiwoods
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door amiwoods »

Mauyak schreef:
Sennaruby schreef:FIJN!!

Ja bedankt! :ok: Stom hè dat je dan zo blij kunt zijn dat je hond brokjes eet.Terwijl dat voor andere de normaalste zaak van de wereld is dat hun hond brokken eet. :mrgreen:
volgens mij bedoelde sennaruby dit sarcastisch :wink:
groetjes Karen en de doggies
Afbeelding
www.nudos.nl
Sennaruby
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sennaruby »

Nee hoor Karen, ik bedoelde het niet sarcastisch deze keer. Ik weet dat Mauyak pro-vers is en het geprobeerd heeft, maar voor haar hond werkt het niet super. Dan kan ik nu alleen maar blij zijn dat het beter gaat met de hond, ookal is het dan op brok. Ikzelf zou misschien wel verder zijn gegaan met barfen, maar ik ben wel echt blij dat de hond nu beter is... Wie weet probeert Mauyak later wel weer vers.
Afbeelding
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

duck en Eukanuba (vroeger ProPlan) maar ben het een en ander aan het uittesten. heb een moeilijke eter, maar heb wel ondervonden dat ze sardines lust, dus één keer in de week krijgt ze nu een sardine-maaltijd. ben dan nog aan het kijken wat ze nog allemaal lust, zodat ik dan misschien ooit van die brok af kan :wink:
Assie&Dessie
Actief
Mijn ras(sen): De Kangal

Ongelezen bericht door Assie&Dessie »

Hier absoluut geen brokken.Ik BARF en geef kvv....AHV,smuldier,Duck en Runner.Ze krijgen hier ook 2-3 keer per week rauwe vis.Sinds ik geen brokken meer geef(dat was Cavom) is de oudste eindelijk een paar kilo aangekomen.Hij ziet er nu eindelijk toppie uit.Mijn jongste hou ik schraal wat beter voor hem is.Voor de rest krijgen ze hier yoghurt,rauwe eieren met schaal,groentemix en fruit.Sinds ik ook studie heb gedaan naar brokken,en dit dus absoluut nooit meer geef,hebben mijn hondjes er nog nooit zo goed uit gezien :ok:
Afbeelding
Takkie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ierse Wolfshond
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Takkie »

Ik voer Prins, omdat ik graag geperste brokken wou voeren en Prins goed bekend staat. Prins is ook helemaal dierproefvrij gemaakt.
Ik voer de Super, omdat Joy veel beweging krijgt. Ik voer al Prins vanaf het begin.
Afbeelding
amiwoods
Zeer actief
Contacteer:

Sennaruby schreef:Nee hoor Karen, ik bedoelde het niet sarcastisch deze keer. Ik weet dat Mauyak pro-vers is en het geprobeerd heeft, maar voor haar hond werkt het niet super. Dan kan ik nu alleen maar blij zijn dat het beter gaat met de hond, ookal is het dan op brok. Ikzelf zou misschien wel verder zijn gegaan met barfen, maar ik ben wel echt blij dat de hond nu beter is... Wie weet probeert Mauyak later wel weer vers.
ja sorry zo vatte ik het op :wink:

maar ik vindt het jammer dat mensen er al de brui aan geven als een hond gaat ontgiften, dat kan maanden duren, en dan zeggen ze dat hun hond het niet goed doet op vers, nee iedere hond kan het goed doen op vers, je moet even door een fase heen maar een heel aantal durft in de ontgifting niet door te zetten, doe je dat wel heb er later alleen maar voordelen van.
maar ja moet ze zelf weten het is mijn hond niet :wink:
Afbeelding
www.nudos.nl
Mauyak

amiwoods schreef:
Sennaruby schreef:Nee hoor Karen, ik bedoelde het niet sarcastisch deze keer. Ik weet dat Mauyak pro-vers is en het geprobeerd heeft, maar voor haar hond werkt het niet super. Dan kan ik nu alleen maar blij zijn dat het beter gaat met de hond, ookal is het dan op brok. Ikzelf zou misschien wel verder zijn gegaan met barfen, maar ik ben wel echt blij dat de hond nu beter is... Wie weet probeert Mauyak later wel weer vers.
ja sorry zo vatte ik het op :wink:

maar ik vindt het jammer dat mensen er al de brui aan geven als een hond gaat ontgiften, dat kan maanden duren, en dan zeggen ze dat hun hond het niet goed doet op vers, nee iedere hond kan het goed doen op vers, je moet even door een fase heen maar een heel aantal durft in de ontgifting niet door te zetten, doe je dat wel heb er later alleen maar voordelen van.
maar ja moet ze zelf weten het is mijn hond niet :wink:
Sorry maar je kent mijn hond helemaal niet en kan hier dus ook helemaal niet over oordelen.En als we na ruim een jaar KVV(diverse merken)nog steeds zien dat onze hond het er niet geweldig op doet,dan kun je niet meer spreken van ontgiften.Als een hond een jaar nodig heeft om te ontgiften zet ik wel mijn vraagtekens bij het goede van KVV.En nee het is idd jouw hond niet dus ik kies er voor om mijn hond terug te zetten op het gene waar ze het wèl goed op deed,en tadààà...Ik zie haar met de dag vooruit gaan!Dat al jouw honden het goed doen op vers vind ik alleen maar fijn voor jouw honden en ook voor jou zelf omdat je dat gene wat je voert het beste vind voor jouw honden.Maar ik vind het erg vervelend dat je een oordeel velt over de gezondheidstoestand van mijn hond die je niet eens kent.
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

wij voeren al 17 jaar de geperste super brok van prins , ze glimmen ze hebben goede ontlasting en nog nooit last van hun darmen gehad , dus ik ga niet meer veranderen :wink:
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
Gabber
Actief
Mijn ras(sen): mechelaar

Ongelezen bericht door Gabber »

nnnnnnnnnnnnnnnnnn
Laatst gewijzigd door Gabber op 19 okt 2006 21:07, 1 keer totaal gewijzigd.
amiwoods
Zeer actief
Contacteer:

jip007 schreef:wij voeren al 17 jaar de geperste super brok van prins , ze glimmen ze hebben goede ontlasting en nog nooit last van hun darmen gehad , dus ik ga niet meer veranderen :wink:
voordat ik mijn honden volledig op vers zette voerde ik ook prins.
en daar ben ik altijd tevreden over geweest. 1 nadeel het gaf bergen met stront :eek:
en ondanks dat ze er ook van glommen en er goed op deden ben ik over gegaan op natuurlijke voeding, en na 5 jaar vindt ik ze er nog beter uitzien dan ze al deden op de prins. 1 van mijn sabueso's zit bij de dhr. mulder van Prins.
Afbeelding
www.nudos.nl
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

amiwoods schreef:
jip007 schreef:wij voeren al 17 jaar de geperste super brok van prins , ze glimmen ze hebben goede ontlasting en nog nooit last van hun darmen gehad , dus ik ga niet meer veranderen :wink:
voordat ik mijn honden volledig op vers zette voerde ik ook prins.
en daar ben ik altijd tevreden over geweest. 1 nadeel het gaf bergen met stront :eek:
en ondanks dat ze er ook van glommen en er goed op deden ben ik over gegaan op natuurlijke voeding, en na 5 jaar vindt ik ze er nog beter uitzien dan ze al deden op de prins. 1 van mijn sabueso's zit bij de dhr. mulder van Prins.
ik heb hier geen bergen stront hoor , en ze zien er voor mij goed genoeg uit , en hebben een top conditie :wink:
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
RachelleAmericanBulldog
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising Boxer X mechelse herder een Laekense herder.En in het verleden een amerikaanse bulldog
www.woofatwork.nl
Contacteer:

Ongelezen bericht door RachelleAmericanBulldog »

Hier krijgen ze na een lang brokken verhaal nu KVV en een dagje Barf..van KVV geef ik afwissellend alle merken...het ligt er maar aan waar ik boodschappen ga doen...ik geef: Duck,energique,carnibest,rodi,smuldier,prins...en nog vanalles...
Ze doen het er veel beter op dan op Brokken..
overigens geef ik af en toe nog brok van Proplan maar dat is puur voor de vakanties..we gaan met de tent en dus zonder diepvries...lastig dus
Afbeelding

Groetjes Rachelle,Nina(boxer x mechelse herder) en Pfaffke (laekense herder)

in loving memory : Shaggy (amerikaanse bulldog)
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”