Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

kennis maken met buurpup

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Patrol
Zeer actief

kennis maken met buurpup

Ongelezen bericht door Patrol »

tja... de buren hebben een b&T JR-pupje.... en al een oudere Leonberger. De hondjes kunnen uitstekend met elkaar opschieten en dat is mooi want wij komen elkaar regelmatig tegen tijdens het wandelen...

Maar nu hebben ze er een pupje bij en ik wil graag weten hoe we de hondjes goed aan elkaar kunnen voorstellen. Patrol gaat prima met andere honden en Dodge ook, als alles los is tenminste. Dodge wil alleen nog wel eens LOMP zijn en dan ook echt lomp... dus spelluh, bang poot op hond en dan is het 42 kilo tegen 1 kilo en daar ben ik dus bang voor....

Hoe nu met elkaar kennis laten maken?? En direct met alle honden erbij of even 1 op 1?
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Ik zou eerst even kijken wat voor pupje het is. Is het een beetje een zeker stoer gevalletje dan kunnen jouw twee honden wel meteen samen kennismaken denk ik. Tenminste, pupje Moos maakte het niks uit of er 1 of 10 honden kwamen snuffelen.
Nu gok ik dat zo'n terriertje niet een vreselijk onzeker typje zal zijn, maar als dat wel zo is, zou ik het zeker 1 voor 1 doen. Saar flipte als pup bijna als er twee vreemde joekels van honden tegelijk op haar af kwamen gedenderd.

Met Dodge zou ik heel erg oppassen. Hij kan zo'n heel klein pupje echt beschadigen als hij erg onbesuisd en lomp is. Een flinke mep en pupje vliegt letterlijk door de kamer heen (ja, daar heb ik ervaring mee :roll: :mrgreen: :wink: ).
Bovendien is het voor zo'n pupje ook wel een deuk in zijn vertrouwen in andere honden als hij, zonder dat hij zelf erg brutaal is, door de kamer gemept wordt. Uit speelsheid van Dodge dat wel, maar toch :wink:

Je kan altijd kijken hoe het gaat, maar ik zou wel naast Dodge blijven staan zodat je hem meteen bij zijn halsband kan grijpen als het echt te wild gaat :wink:
Misschien is Dodge met zo'n klein jong pupje helemaal niet zo lomp. Ik be met pupjes Moos en Saar regelmatig te lompe grote honden tegengekomen, maar zeker net zoveel grote honden die juist uiterst voorzichtig waren met een mini-pupje totdat ze een week of 16 zijn.
Afbeelding
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Ik zou er gewoon met mn neus bovenop zitten.
Hera heeft als pupje van 12 weken een aanvaring gehad met een dobermann reu en die had bijna haar kruisbanden gescheurd....gewoon omdat die dobermann per ongeluk tegen haar aanliep.

Maar hier is Dodge wel erg goed met onze stem te corrigeren 'Dodgeeee Neee he!!' ..... ik neem aan bij jullie helemaal.
Ik zou dat dan dus gebruiken als je ziet dat hij te hard wil gaan.

En patrol is een schatje, die loopt hier tussen al onze hondjes en dat gaat prima....ook met de jack pukkel. maar dat wist je al. :ok:
Patrol
Zeer actief

Ongelezen bericht door Patrol »

Dank voor de reacties.

Zal ik ze in ieder geval niet met ze tweeen te gelijk laten kennismaken, dat wordt denk ik wat teveel voor Pupje.

En Estelle inderdaad kan ik Dodgepupje goed corrigeren met mijn stem, maar ja hij is zo LOMP..... dat had niet uit bozigheid maar als Lompigheid bovenop Pup gaat staanl... 'Kom Pupje spelen... * maait met zijn poot*.

En ja Patrol is een schatje :cheer: :cheer:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”