Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
bernersennenfan schreef:Ik zit dit vol verbazing te lezen!! Ik hoop dat jij de liefde, tijd en energie er in wilt steken, want deze hond heeft de afgelopen maanden geen leven gehad met zo weinig aandacht en niet uitlaten.
Ben het met je eens, maar Woef komt wel uit België, daar worden veel honden zo gehouden. Niet dat het dan goed is, maar wel wat begrijpelijker.
een uur tot anderhalf uur, sorry dat ik het zeg maar ik zit vol verbazing, zolang wandelen met je hond? en dat 4 keer op een dag?
ik vind het tof dat jullie dat kunnen elke dag maar ik ga elke avond eens gaan wandelen met de hond 30-60 min..
Hier in belgie ken ik veel mensen die gewoon een 'huishond' hebben en er dus bijna niets mee doen, of soms eens gaan wandelen maar zeker niet 4 keer op een dag.
ik kan nu mijn hond laten commanderen om hem te laten/te stoppen blaffen.
naast ons huis zitten er hanzen, en naast dat huis loopt er de hele tijd een klein hondje rond.
ik weet niet ofdat het naar dat hondje,naar de ganzen of naar allebei is dat hij blaft. maar hij word er echt kwaad op.
ik roep dan vanuit een raam in de bovenverdieping naar hem en de eerste komt hij dan en is hij stil. maar als ik dan m'n raam toe doe keert hij terug naar de omheining om weer te blaffen. dat kan soms wel heel vervelend zijn nu dat ik in de examens zit ;
heeft iemand tips ?
Is het niet eerder zo dat jij denkt dat je hond stil is omdat jij hem zegt dat hij dat moet doen maar dat hij eigenlijk alleen maar even stil is omdat hij jou hoort en even kijkt waar je bent en daardoor even afgeleid wordt?
Of denk je echt dat hij al weet wat "stil" betekent?
Wil de hond schreef:Is het niet eerder zo dat jij denkt dat je hond stil is omdat jij hem zegt dat hij dat moet doen maar dat hij eigenlijk alleen maar even stil is omdat hij jou hoort en even kijkt waar je bent en daardoor even afgeleid wordt?
Of denk je echt dat hij al weet wat "stil" betekent?
wel als ik bavo (om maar even zijn naam te geven gonny ) laat blaffen dan blaft hij en als ik daarna zeg om te zwijgen dan zwijgt hij, dus ik denk dat hij het wel weet.
Als ik jou was zou ik fietsen en niet lopen met hem. Fietsen kost veel meer energie en je kunt veel grotere afstanden afleggen in korte tijd.
Ik ben blij dat je bent gaan zien hoe leuk een hond kan zijn en dat je de moeite doet om hem bezig te houden.
Zelf ben ik net 18 en heb 4 honden. Ik weet wat het is om geen tijd meer te hebben wegens school voor je hond(en). Toch wordt boris wel 7x per dag uitgelaten (mijn ouders helpen ook mee). Al is het maar een kwartier, 10 minuten, de hond heeft even afwisseling!!
De andere drie worden 6x per week uitgelaten en vaak meer. Als ik ziek ben minder omdat alleen ik dat kan. Voor hun (lopen op een heel groot terrein) trek ik er normaal 1 uur uit om te lopen. Helaas heeft Sem ED en kan niet meer zo ver dus is het nu een half uur en daarna 3 kwartier borstelen. Dan hebben ze ook aandacht en afleiding. Hun hebben ook niet zoveel beweging nodig als die van jou. Bo en Boris wel. Bo en Boris gaan regelmatig samen met mij wat leuks doen. Moet ik naar de winkel? Bo mag mee. Even wat wegbrengen? Boris even mee pakken.
Denk maar eens na waar je hem overal mee naar toe zou kunnen nemen. Als ik het goed begrijp is het een buitenhond en als je het goed leert kan hij best eens een poosje ergens op je wachten (niet al te lang uiteraard) aan de riem.
Jeetje zit dit met verbazing telezen....als ik mijn honden niet zou uitlaten breken ze de boel af.
In de zomer zit Tyson eigenlijk altijd buiten maar ik zal echt met hem moeten wandelen hoor anders gaat hij zich vervelen en inderdaad blaffen en slopen.
Vind het maar raar dat sommige mensen dit normaal vinden dat de honden 6x per week uitgelaten worden
woef schreef:ahzo,
M'n hond is nu 3 - 4 jaar
ik heb eens gehoord van iemand vanaf dat je hond blaf dat je zo'n plastieken flesje met knikkers moet smijten naar hem, maar dat vind ik een beetje overdreven, ofniet?
Of niet? is dat een vraag ?? ja tuurlijk is dat overdreven je gooit toch geen fles met knikkers naar je hond. Dat deed jou moeder toch vroeger ook niet bij jou als je luidruchtig aanhet spelen was of wel?
Als ik mijn honden niet minstens 1 keer per dag laat rennen en stoeien, zijn ze heel onrustig binnen, ze houden me dan de hele tijd in de gaten, en vinden het dan nodig om bij elk geluidje wat ze horen aan te slaan. Ik ga 1 keer per dag met ze fietsen in de bossen of op de dijk, ben dan vaak anderhalf uur weg. De rest van de uitlaatrondes zijn wat korter.
de laatste dagen blaft mijn hond verschrikkelijke irriterend veel .
als hij bv in zijn hok zit (omdat ik niet thuisben ofzo) en ik laat hem los en ga naar binnen begint bavo (die buiten is) direct te blaffen.
het commando stil heb ik hem geleerd maar hij kent het nog niet goed denkik want na een minuut blaft hij dan weer.
kheb al een eindje niet meer kunnen wandelen met mijn hond wegens ziekte.
woef schreef:
kheb al een eindje niet meer kunnen wandelen met mijn hond wegens ziekte.
zou het daardoor zijn?
Die verveelt zich suf. Waarom zoek je niet een ander huis voor hem waar hij wat meer vertier en gezelschap heeft, zo kan je toch geen hond houden, je hebt er zelf ook geen plezier aan.
mocht ik er niet zijn voor bavo zou hij zich nog meer verveeld hebben hoor.
als ik kan wandel ik met hem. want hij een half jaar aan een stuk nooit heeft kunnen doen. (toen mijn broer nog de baas was van hem)
bavo verveeld zich wss wel maar toch al minder dan vroeger.
ik vind het knap en tof dat jij toch wat voor de hond probeert te betekenen en hem toch mee uit neemt als je kunt.
Maar eerlijk gezegd zou ik lekker een ander baasje zoeken voor Bavo, het is echt zielig dat hij nu de godganze dag zichzelf loopt te vervelen en dan worden jullie ook nog boos op hem.
woef schreef:de vogels beginnen weer " uit te komen " en hij blaft naar alle vogels die op ons terrein of juist buiten ons terrein zijn.
kan dat zijn dat dat een oude gewoonte is?
zou ik hem dat nog kunnen afleren tegen het zomer wordt?
je kunt je bij alles wel af gaan vragen of het af te leren is, tuurlijk is het af te leren.
Maar zou je je niet eens af moeten vragen of ide hond wel gelukkig is bij jullie? Of hij geen betere plek verdiend? waar er naar hem omgekeken wordt, waar hij fijn mee mag op wandelingen en gewoon eens lekker een knuffel kan krijgen en wat aandacht?