Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Bezitterig gedrag (nóg een miniupdate pag. 5)
Moderator: moderatorteam
-
miekmiek
Ik weet dat Tommie bij een teef heel snel zijn stok los zal laten als ze dat zou willen. Maar of hij dat zonder slag of stoot ook voor Vegas zal doen. Ik vermoed dat hij dan toch even zijn eigen stok zal verdedigen. :N:
Van allebei goed te begrijpen gedrag, dat maakt het ook zo jammer dat het gewoon niet kan.
Van allebei goed te begrijpen gedrag, dat maakt het ook zo jammer dat het gewoon niet kan.
-
Reini
- Zeer actief
Ik heb het nog niet meegemaakt, omdat ik niet met ballen speel als er andere honden bij zijn, maar ik denk dat Vegas het niet accepteerd dat ik een bal voor hem weg gooi en dat een andere hond die bal dan gaat pakken. Met ballen speel ik alleen op het open veld waar op dat moment geen andere honden zijn. Dat doet Fellow wel netjes danschumie schreef:nog even over ballen gekte.hier werkt het dus wel goed maar dat komt denk ik ook omdat Fellow de bal niet echt verdedigd.Als hij andere honden ziet,zit de bal gewoon muurvast in zijn mond![]()
Gooi ik de bal en een andere hond is er sneller bij dan hij,heeft hij een mooie techniek,hij zal niet gaan grommen of hem zo af proberen te pakken maar hij duwt de andere hond gewoon opzij.Is een bull dus beetje lomp.Zou de andere hond dan nog de bal echt vast houden,blijft hij rustig wachten tot ik bal kom redden![]()
Laat de hond echter de bal een seconde op de grond vallen dan is de bal voor fellow want hoe wel lomp,op korte stukjes is ie erg snel...
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07

-
Reini
- Zeer actief
Tommie en Vegas hebben natuurlijk nog wat uit te vechten ook hèmiekmiek schreef:Ik weet dat Tommie bij een teef heel snel zijn stok los zal laten als ze dat zou willen. Maar of hij dat zonder slag of stoot ook voor Vegas zal doen. Ik vermoed dat hij dan toch even zijn eigen stok zal verdedigen. :N:
Twee Terriërreuen in volle overtuiging van hun eigen kunnen + een stok........... :N: :N:

-
miekmiek
[quote="Reini"]
haha, tommie heeft nog steeds wraakgevoelens omdat Vegas zijn pensstaafje afgepikt heeft!
Laat staan dat hij zijn stok nog laat afpakken.
Vraag je je wel eens af wat er zou gebeuren als je die twee hun gang zou laten gaan? Wat zou er gebeuren? Zou uiteindelijk eentje opgeven, of gaan ze echt door tot het bloed je om de oren vliegt?
haha, tommie heeft nog steeds wraakgevoelens omdat Vegas zijn pensstaafje afgepikt heeft!
Vraag je je wel eens af wat er zou gebeuren als je die twee hun gang zou laten gaan? Wat zou er gebeuren? Zou uiteindelijk eentje opgeven, of gaan ze echt door tot het bloed je om de oren vliegt?
-
Reini
- Zeer actief
Tommie was iig niet van plan die pensstaaf af te geven zonder slag of stootmiekmiek schreef: haha, tommie heeft nog steeds wraakgevoelens omdat Vegas zijn pensstaafje afgepikt heeft!![]()
![]()
Laat staan dat hij zijn stok nog laat afpakken.
![]()
Ik heb van Vegas inmiddels gezien dat hij netjes corrigeerd en als hij er een goede reactie op krijgt dan is het wat hem betreft ook klaar. Afgelopen zaterdag werd hij bereden door een onbekende hond, Vegas draait zich om en zet zijn tanden (weer zonder verwondingen) in de nek van de hond. Beetje herrie erbij en de hond stopte. Meteen daarna liepen ze gewoon samen weer op en was het over, heel apart om te zien
Er is natuurlijk wel een verschil in beide 'aanvaringen'. Bij Tommie ging het om lekkers en bij die andere hond ging het om corrigerend ingrijpen vanuit Vegas

- Frederique
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouvier des Flandres
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Re: Bezitterig gedrag
*dubbel* :N:
Groetjes, Fréderique en mijn Floddertje Babbe
In liefdevolle herinnering: Dayka, Devlin en Vinou, mijn Bouviermeiden. Mis jullie en hou van jullie
In liefdevolle herinnering: Dayka, Devlin en Vinou, mijn Bouviermeiden. Mis jullie en hou van jullie
-
Reini
- Zeer actief
-
Reini
- Zeer actief
AhaFrederique schreef:*dubbel* :N:

- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Frederique
- Zeer actief
- Contacteer:
Reini; toen Devlin de stok had, en Vegas haar benaderde om haar stok af te pakken gromde zij als eerste.Reini schreef:Vegas was heel duidelijk en Devlin begreep precies wat hij bedoelde. Hij weet de honden tot nu toe ook wel uit te kiezen waar hij dit bij doetFrederique schreef: Klopt, ik kan me dat moment nog goed voor de geest halen.
Er staan zelfs nog foto's van hier op het forum.
Devlin had net een stok beet gepakt, Vegas zag het, liep met een duidelijke dominante houding naar haar toe.
Hij trok zijn lip op en gromde erbij. Heel duidelijk hondengedrag eigenlijk. Devlin begreep het goed en stapte inderdaad maar liever weg.
Mooi staaltje hondentaal waar we getuigen van waren.
Op zich denk ik het goed is dat je het in de gaten houdt.
Er zullen natuurlijk honden zijn die op zo'n moment wel de confrontatie aan willen gaan over hun bezit.
Concrete tips hiervoor kan ik je helaas niet bieden![]()
Een echte concrete![]()
Bij Bowie deed hij dat weer helemaal niet en zo kan ik nog wel wat honden van hier op de hei opnoemen waarbij het ook alleen maar spelen is.
Zoals Estelle schreef (en Baily ook) ga ik het ook aanpakken, onderscheid maken tussen bekende en onbekende honden en dan ook nog welk 'soort' hond en welke relatie Vegas met die hond heeft.
Dat met Devlin sloeg eigenlijk ook nergens opIk heb daar nog wel over nagedacht en op de foto's is ook heel duidelijk aan beide honden te zien wat er op dat moment gebeurde. Ik heb die twee foto's nog vaak terug gekeken. Dat was eigenlijk de eerste keer dat Vegas zoiets deed. Daarna is het er een tijdje niet geweest en nu begint het dus weer.
Daarna werd Vegas pas echt heel duidelijk, ook heel netjes trouwens; duidelijke houding van lichaam en staart. Een grom ter verduidelijking en een licht optrekken van zijn lip.
En toen had Devlin het begrepen.
Ik begrijp best dat je het niet fijn vind en er erg allert op bent.
Maar wilde toch even zeggen dat Vegas ABH (Algemeen Beschaafd Honds) spreekt
-
Reini
- Zeer actief
massam schreef:gefeliciteerd, je manneke wordt een echte vent...
Hij wordt wel in een razend tempo volwassen maar tot nu toe geniet ik nog van iedere verandering. Op dit stokken verhaal na wordt hij namelijk steeds socialer, heel apart. Hij wordt natuurlijk ook zelfverzekerder, misschien dat hij daarom ook socialer lijkt te worden maar dat ik dat verkeerd interpeteer

-
Reini
- Zeer actief
Ohhhh dus het was vrouw DevlinFrederique schreef: Reini; toen Devlin de stok had, en Vegas haar benaderde om haar stok af te pakken gromde zij als eerste.
Daarna werd Vegas pas echt heel duidelijk, ook heel netjes trouwens; duidelijke houding van lichaam en staart. Een grom ter verduidelijking en een licht optrekken van zijn lip.
En toen had Devlin het begrepen.![]()
Maar wilde toch even zeggen dat Vegas ABH (Algemeen Beschaafd Honds) spreekt
Alert blijf ik er zeker op en ik ga er veel meer rekening mee houden
Op die foto's kan je heel duidelijk zien wat er gebeurde. Foto's zijn leuk maar deze zijn toch wel bijzonder omdat er duidelijk hondentaal aan de gang was

- Frederique
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb ooit een hond (Alaskan Malamute-reu) op een andere hondenschool gezien. Die hond straalde van zichzelf al zoveel dominantie uit dat hij zelf geen conflict aan hoefde te gaan.Reini schreef:massam schreef:gefeliciteerd, je manneke wordt een echte vent...![]()
![]()
Hij wordt wel in een razend tempo volwassen maar tot nu toe geniet ik nog van iedere verandering. Op dit stokken verhaal na wordt hij namelijk steeds socialer, heel apart. Hij wordt natuurlijk ook zelfverzekerder, misschien dat hij daarom ook socialer lijkt te worden maar dat ik dat verkeerd interpeteerHij slooft zich niet meer zo uit voor teven en veel reuen laat hij ook links liggen. Het lijkt wel dat hij de hondentaal beter gaat beheersen, ik weet het allemaal niet meer, hij maakt me helemaal in de war
![]()
Hij was de baas en dat was gewoon overduidelijk voor alle mensen en honden op het trainingsveld.
Zelfs ik was onder de indruk van die hond. Een uitstraling had hij, machtig mooi gewoon.
Wellicht dat Vegas ook zoveel zelfvertrouwen heeft dat hij geen confrontaties aan hoeft te gaan.
Weet het natuurlijk ook niet, maar het lijkt me niet geheel onaannemelijk
- Frederique
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik beken; ik heb een takke(n)teefReini schreef:Ohhhh dus het was vrouw DevlinFrederique schreef: Reini; toen Devlin de stok had, en Vegas haar benaderde om haar stok af te pakken gromde zij als eerste.
En toen had Devlin het begrepen.![]()
Maar wilde toch even zeggen dat Vegas ABH (Algemeen Beschaafd Honds) spreekt, grapje
![]()
Alert blijf ik er zeker op en ik ga er veel meer rekening mee houden
Op die foto's kan je heel duidelijk zien wat er gebeurde. Foto's zijn leuk maar deze zijn toch wel bijzonder omdat er duidelijk hondentaal aan de gang was
Ik heb deze foto's ook in mijn archief gestopt.
Het zijn hele duidelijke foto's van hondengedrag
-
Reini
- Zeer actief
Zo duidelijk zal het nog niet zijn bij Vegas maar ik denk wel dat hij zelfvertrouwen uitstraalt naar andere honden. Dan heb je natuurlijk altijd baas-boven-baas en dat soort honden ontwijk ik. Bij een ontmoeting roep ik Vegas bij me die nog steeds in bijna alle gevallen netjes bij me komtFrederique schreef: Ik heb ooit een hond (Alaskan Malamute-reu) op een andere hondenschool gezien. Die hond straalde van zichzelf al zoveel dominantie uit dat hij zelf geen conflict aan hoefde te gaan.
Hij was de baas en dat was gewoon overduidelijk voor alle mensen en honden op het trainingsveld.
Zelfs ik was onder de indruk van die hond. Een uitstraling had hij, machtig mooi gewoon.![]()
Wellicht dat Vegas ook zoveel zelfvertrouwen heeft dat hij geen confrontaties aan hoeft te gaan.

- Frederique
- Zeer actief
- Contacteer:
En daarom zei ik laatst ook dat je goed bezig was/bent met VegasReini schreef:Zo duidelijk zal het nog niet zijn bij Vegas maar ik denk wel dat hij zelfvertrouwen uitstraalt naar andere honden. Dan heb je natuurlijk altijd baas-boven-baas en dat soort honden ontwijk ik. Bij een ontmoeting roep ik Vegas bij me die nog steeds in bijna alle gevallen netjes bij me komtFrederique schreef: Ik heb ooit een hond (Alaskan Malamute-reu) op een andere hondenschool gezien. Die hond straalde van zichzelf al zoveel dominantie uit dat hij zelf geen conflict aan hoefde te gaan.
Zelfs ik was onder de indruk van die hond. Een uitstraling had hij, machtig mooi gewoon.![]()
Je houdt rekening met zijn vermogens, zijn karakter en weet heel goed in te schatten wat een andere onbekende hond in de zin heeft.
Dat heeft niet iedereen in zich.
Pluim voor je
-
sjaantje
- Zeer actief
Gaby verdedigt ook haar bal en stok.Van mij mag dat,het is tenslotte van haar.Eerst gromt ze naar de hond die te dicht bij haar bezit komt..gaat die hond niet weg dan blaft ze..gaat de hond nog niet weg dan blaft ze en rent ze er een stukje naartoe,meestal gaat de andere hond wel weg dan als die de boodschap goed begrepen heeft.
Gaat de andere hond nog niet weg dan gaat zij ergens anders naatrtoe met haar stok.
Gaat de andere hond nog niet weg dan gaat zij ergens anders naatrtoe met haar stok.
-
Reini
- Zeer actief
Bloemetje is veel leuker dan een pluimFrederique schreef: En daarom zei ik laatst ook dat je goed bezig was/bent met Vegas![]()
Je houdt rekening met zijn vermogens, zijn karakter en weet heel goed in te schatten wat een andere onbekende hond in de zin heeft.
Dat heeft niet iedereen in zich.![]()
Pluim voor jeTis geen pluim, maar toch
Ik vind het zelf met Vegas nog steeds allemaal boven verwachting gaan en daar ben ik erg blij om. Maar Vegas heeft ook wel een super karakter hoor

- Frederique
- Zeer actief
- Contacteer:
Helemaal mee eensReini schreef:Bloemetje is veel leuker dan een pluimFrederique schreef: En daarom zei ik laatst ook dat je goed bezig was/bent met Vegas![]()
Dat heeft niet iedereen in zich.![]()
Pluim voor jeTis geen pluim, maar toch
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik vind het zelf met Vegas nog steeds allemaal boven verwachting gaan en daar ben ik erg blij om. Maar Vegas heeft ook wel een super karakter hoor![]()
Tis een kanjer
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Owww gelukkigReini schreef:Oh nee hoor, niet vanwege Kaya. Ik gaf haar alleen als voorbeeld hoe Vegas kan zijnStang schreef:
O, maar je houdt Vegas toch niet thuis vanwege alleen Kaya?![]()
Kaya mag dus niet op zo'n wandeling met een stok lopen hoor, dus ik verwacht geen problemen.
Zodra ze een stok pakt, dan is het 'los en doorlopen'![]()
![]()
Onder andere omdat hij nu dus zo met die stokken bezig is maar als hoofdreden dat ik niet ontspannen loop in zo'n megagroep met onbekende honden
Maar goed, ik zou als ik jou was wel aan de slag gaan met het ballen/stokken afpakken van andere honden als het niet op een speelse manier gebeurd.
Het verdedigen van een eigen bal/stok vind ik nog tot daar aan toe, mits het op een redelijke manier gebeurd.
Het is altijd wat moeilijk dit soort dingen om te kiezen tussen normaal hondengedrag en wat 'maatschappelijk aanvaardbaar' is (klote woord, hahahaha).
Maar ik vind het wel jammer dat ik hem niet zie
-
Reini
- Zeer actief
Ik ga er ook zeker mee aan de slagStang schreef: Owww gelukkigIk zou niet willen dat een andere hond om Kaya thuis moet blijven en wat mij betreft is dat ook totaal niet nodig: Kaya is een kattenkop, maar voornamelijk op 'eigen' terrein (vast rondje hier in de buurt). Op vreemd terrein heb ik nog nooit problemen met haar gehad en is ze een stuk meer ingetogen en onder de indruk van andere honden.
Maar goed, ik zou als ik jou was wel aan de slag gaan met het ballen/stokken afpakken van andere honden als het niet op een speelse manier gebeurd.
Het verdedigen van een eigen bal/stok vind ik nog tot daar aan toe, mits het op een redelijke manier gebeurd.
Het is altijd wat moeilijk dit soort dingen om te kiezen tussen normaal hondengedrag en wat 'maatschappelijk aanvaardbaar' is (klote woord, hahahaha).
Maar ik vind het wel jammer dat ik hem niet zie![]()
Wat mij betreft zou het ook verder geen probleem zijn hoor, want zeker Kaya en Vegas (en nog eens reu/teef) zijn wel tegen elkaar bestand.
Ik weet zeker dat Vegas Kaya enorm leuk zou vinden, ze is helemaal zijn type teef

- clausipaus
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zooitje kruisingen
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Baloe heeft daar ook een handje van
Vooral binnen is het echt heel erg
Maar eigenlijk geeft het buiten niet echt problemen, geen hond die het over het algemeen in zijn of haar hoofd haalt om door te gaan als Baloe aangeeft dat ze er genoeg van heeft. Ze kan dat zelf heel goed regelen.
Ik zorg er dan wel weer voor om niet met stokken e.d. te gaan gooien als er andere honden in de buurt zijn.
Vooral binnen is het echt heel erg
Maar eigenlijk geeft het buiten niet echt problemen, geen hond die het over het algemeen in zijn of haar hoofd haalt om door te gaan als Baloe aangeeft dat ze er genoeg van heeft. Ze kan dat zelf heel goed regelen.
Ik zorg er dan wel weer voor om niet met stokken e.d. te gaan gooien als er andere honden in de buurt zijn.
Penotti & Sombra!

En niet meer onder ons, maar ook zeker niet vergeten: Floeboe & Keizer

En niet meer onder ons, maar ook zeker niet vergeten: Floeboe & Keizer
-
Reini
- Zeer actief
Dat in de lijn hangen heb ik helemaal gemist geloof ikInge O schreef: ik heb die situatie helemaal gemist, en vreemd genoeg die foto's blijkbaar ook, terwijl ik dacht ze zo ongeveer allemaal wel 100 keer bekeken te hebben![]()
.
wat wel ook in het plaatje van dit verhaal past (bedenk ik me nu, want op het moment zelf vond ik het normaal gedrag van een speelse, enthousiaste hond) was dat vegas als het ware 'uit het niets' opdook om het spelletje 'in de lijn hangen' mee te spelen toen ik even met dropje en attack aan het dollen was. ik kan me niet herinneren dat op dat moment één van mijn honden aan het touwtrekken was, dus hebben ze er niet eens op gereageerd. maar bij een fellere hond had dat misschien wel kunnen gebeuren.
ben het met een aantal voorgangers eens : bezitterigheid als gedrag kan je niet afleren, je kan het alleen maar ombuigen. alles wat hier al vernoemd is kan werken, hond- en situatie-afhankelijk.
ik zou er in het geval van vegas zeker ook voor kiezen om het kordaat te verbieden dat hij andermans' stokken of ballen afpakt of zelfs nog maar wil afpakken (niet alleen ophalen en klaar, maar ook duidelijk laten horen dat dit géén gewenste aktie is). wél combineren (maar dat zou jij toch wel doen) met het weer goedmaken als hij weer zijn aandacht even bij jou heeft gehad, het moet geen stress-situatie worden.
dat in combinatie met het leren loslaten en laten liggen van een stok op bevel, zodat je dat ook in wat gespannener situaties kan toepassen.
Bedankt voor het advies, van de rest trouwens ook
Ik ben gister helemaal geen andere honden tegengekomen tijdens de wandeling maar ik ben wel al begonnen met het commando 'laat liggen'. Dat hoop ik er snel in te hebben en ga ik nu tijdens de wandelingen meerdere keren oefenen
Nu is het maar even afwachten hoe het zich gaat ontwikkelen. Ik kan er nog niet meer over zeggen omdat het nog maar een paar keer is gebeurd.
Ik zal die foto hier anders even plaatsen van Devlin en Vegas

-
Reini
- Zeer actief
-
Reini
- Zeer actief
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
als het een hele stabiele hond is dan is elke hond te min om aandacht aan te besteden, dus het kan best dat vegas zo reageerd.Reini schreef:massam schreef:gefeliciteerd, je manneke wordt een echte vent...![]()
![]()
Hij wordt wel in een razend tempo volwassen maar tot nu toe geniet ik nog van iedere verandering. Op dit stokken verhaal na wordt hij namelijk steeds socialer, heel apart. Hij wordt natuurlijk ook zelfverzekerder, misschien dat hij daarom ook socialer lijkt te worden maar dat ik dat verkeerd interpeteerHij slooft zich niet meer zo uit voor teven en veel reuen laat hij ook links liggen. Het lijkt wel dat hij de hondentaal beter gaat beheersen, ik weet het allemaal niet meer, hij maakt me helemaal in de war
![]()
mijn lola heeft dat ook een beetje. die speelt ook niet veel met andere honden want dat interesseerd haar vaak gewoon niet
maar vergeet de rasstandaard niet he als hij naast je netjes honden loopt te negeren: zal een uitdaging niet uit de weg gaan

-
Reini
- Zeer actief
Vegas heeft al wel duidelijke voorkeuren in zijn 'oude' vriendjes. Met vreemde honden maak ik de keus of er mee gespeeld wordt ja of nee, daar heeft hij dan weinig over te zeggenmassam schreef:
als het een hele stabiele hond is dan is elke hond te min om aandacht aan te besteden, dus het kan best dat vegas zo reageerd.
mijn lola heeft dat ook een beetje. die speelt ook niet veel met andere honden want dat interesseerd haar vaak gewoon niet![]()
Oh nee hoor, die vergeet ik zeker niet. De hele opvoeding is gebaseerd op de rasstandaard, bij wijze van spreken danmaar vergeet de rasstandaard niet he als hij naast je netjes honden loopt te negeren: zal een uitdaging niet uit de weg gaan

-
Reini
- Zeer actief
Ik kan het me inderdaad niet meer voor de geest halen. Vegas is wel erg touwtjes en zwieberdingen gericht. Sjalen bij mensen zijn ook altijd erg leuk want dat zwabbertInge O schreef: vegas' lijnenaktie heb je toen wel gezien, want ik kreeg ze even niet meer uit zijn bek, en toen ben je me nog ter hulp gekomen om hem eraf te plukken, wat ook zonder problemen ging overigens.
maar daarom, er gebeurt zoveel op zo'n namiddag dat op zich onbelangrijk is, en terecht vergeten wordt. alleen als er zich dan later gelijkaardige voorvalletjes voordoen waardoor je plots een patroon ziet ontstaan in vegas' gedrag kan zo'n detail weer even in je herinnering opduiken (zoals bij mij nu).
Het zal vast al wat langer aan de gang zijn dan dat ik het doorheb maar het viel me van de week ineens op dat hij best fel naar een stok was toen er andere honden bij waren. Ik ga er iig mee aan de slag

-
Reini
- Zeer actief
We zijn nu een week verder en het is in ieder geval niet erger geworden
Van het weekend zijn we veel andere honden tegengekomen en Vegas heeft naar hartelust gespeelt zonder ook maar eén keer een tak te pakken. Ik doe nu wel tijdens iedere wandeling op de open zandvlakte waar we langs lopen met een bal gooien die ik van huis meeneem. Eerder deed ik dat vaak wel maar nu doe ik het standaard tijdens de wandeling zodat hij ook meer affectie voor de bal krijgt zodat ik dat later misschien kan gaan gebruiken.
Na een paar keer apporteren ('pak me dan als je kan' doe ik buiten niet meer) doe ik de bal weer in mijn zak en gaan we terug het bos in.
'Laat liggen' ben ik ook druk mee bezig en dat oefen ik met de bal. Dat gaat nog niet helemaal zoals ik dat wil maar met een koekje in de hand gaat het wel steeds beter
Zondagochtend aan het einde van de wandeling kwamen we Vegas zijn grote vriend Banjer tegen waar we een heel eind mee zijn opgelopen. Toen we bijna bij de auto waren pakte Vegas een stok om Banjer uit te dagen. Omdat Banjer helemaal niet reageerde op de Vegas-met-stok heb ik er niet op in hoeven grijpen en zijn we naar de auto gelopen
Van het weekend zijn we veel andere honden tegengekomen en Vegas heeft naar hartelust gespeelt zonder ook maar eén keer een tak te pakken. Ik doe nu wel tijdens iedere wandeling op de open zandvlakte waar we langs lopen met een bal gooien die ik van huis meeneem. Eerder deed ik dat vaak wel maar nu doe ik het standaard tijdens de wandeling zodat hij ook meer affectie voor de bal krijgt zodat ik dat later misschien kan gaan gebruiken.
Na een paar keer apporteren ('pak me dan als je kan' doe ik buiten niet meer) doe ik de bal weer in mijn zak en gaan we terug het bos in.
'Laat liggen' ben ik ook druk mee bezig en dat oefen ik met de bal. Dat gaat nog niet helemaal zoals ik dat wil maar met een koekje in de hand gaat het wel steeds beter
Zondagochtend aan het einde van de wandeling kwamen we Vegas zijn grote vriend Banjer tegen waar we een heel eind mee zijn opgelopen. Toen we bijna bij de auto waren pakte Vegas een stok om Banjer uit te dagen. Omdat Banjer helemaal niet reageerde op de Vegas-met-stok heb ik er niet op in hoeven grijpen en zijn we naar de auto gelopen