Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kun je ook te lief voor je hond zijn?
Moderator: moderatorteam
-
pepim
- Zeer actief
Kun je ook te lief voor je hond zijn?
Ik denk, dat ik te lief voor mijn hond ben. Haar zelfvertrouwen groeit en de mijne slinkt.
Overigens is het niet zo dat ze niet luistert, dat dan weer niet.
Maar ik hou zoveel van haar en dáár ligt ook waar ik de mist mee in zou kunnen gaan denk ik.
Of schrijf ik nu iets heel geks?
Ik zal het beter proberen uit te leggen ... Als ik er niet bij nadenk, volg ik haar.
Zij zou mij in de gaten moeten houden, maar het is hier soms echt andersom. Ik moet er echt opletten om het goed te doen, dat ik haar niet ga aanbidden zeg maar, of denken jullie nu dat ik wartaal uitsla?
Overigens is het niet zo dat ze niet luistert, dat dan weer niet.
Maar ik hou zoveel van haar en dáár ligt ook waar ik de mist mee in zou kunnen gaan denk ik.
Of schrijf ik nu iets heel geks?
Ik zal het beter proberen uit te leggen ... Als ik er niet bij nadenk, volg ik haar.
Zij zou mij in de gaten moeten houden, maar het is hier soms echt andersom. Ik moet er echt opletten om het goed te doen, dat ik haar niet ga aanbidden zeg maar, of denken jullie nu dat ik wartaal uitsla?
- corason del perro
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
- Contacteer:
-
Marion.
Re: Kun je ook te lief voor je hond zijn?
Nee hoor, ik snap wel wat je bedoeltpepim schreef:Of schrijf ik nu iets heel geks?
Probeer er wel voor te waken. Jij bent de baas. Juist bij een golden is dit een valstrik waar meerdere mensen in vallen. En dat is erg jammer, omdat juist die golden het je als baas zo naar de zin wil maken.
Geef haar duidelijkheid. Dat wil ze, dat heeft ze nodig. Je hond wil niet de leiding nemen, maar ze denkt dat jij er niet toe in staat bent dus doet ze het zelf maar
-
pepim
- Zeer actief
Ik denk dus dat ze dat af en toe doet, misbruik maken van!corason del perro schreef:Ik denk dat je wel een beetje gelijk hebt maar het ligt groten deels aan de hond. Of zei dat ook zo ziet en of ze er dan misbruik van maakt en hogerop in de rangorde gaat klimmen.
Kijk het gewoon even aan ga op kleine rangorde dingen letten verranderd er niets hoef je je geen zorgen te maken hoor
Ik weet de regels qua rangorde, maar ik betrapte er mezelf op, dat theorie en praktijk soms twee dingen zijn.
-
pepim
- Zeer actief
Ja zie je, dan zie ik het dus wel goed! Ok dan moet ik dus gewoon aan het werk met haar en met mezelf.Marion. schreef:Nee hoor, ik snap wel wat je bedoeltpepim schreef:Of schrijf ik nu iets heel geks?![]()
Probeer er wel voor te waken. Jij bent de baas. Juist bij een golden is dit een valstrik waar meerdere mensen in vallen. En dat is erg jammer, omdat juist die golden het je als baas zo naar de zin wil maken.
Geef haar duidelijkheid. Dat wil ze, dat heeft ze nodig. Je hond wil niet de leiding nemen, maar ze denkt dat jij er niet toe in staat bent dus doet ze het zelf maar
-
Marion.
Nee, rangorde-regeltjes moet je niet aan doen hoor :N:pepim schreef:Ik weet de regels qua rangorde, maar ik betrapte er mezelf op, dat theorie en praktijk soms twee dingen zijn.
Gewoon kijken naar je hond. En niet altijd zomaar haar zin geven. Geen gezeur om aandacht, aandacht geven wanneer jij het wilt. En als het je niet uitkomt dan is het "nee!"
Ook een golden heeft regeltjes nodig, anders worden ze onhandelbare pubers
-
Marion.
Yep, duidelijkheid! Dat is alles wat je hond van je vraagt en wat je haar moet geven.pepim schreef:Ja zie je, dan zie ik het dus wel goed! Ok dan moet ik dus gewoon aan het werk met haar en met mezelf.
Soms is dat inderdaad niet lief, maar soms mag je ook best meegaan in haar willetje. Soms. Als het jou uitkomt
-
pepim
- Zeer actief
Dat is het hem. Ik moet haar minder gaan aanbidden, alles vind ik leuk aan haar en dat is harstikke fout.Marion. schreef:Nee, rangorde-regeltjes moet je niet aan doen hoor :N:pepim schreef:Ik weet de regels qua rangorde, maar ik betrapte er mezelf op, dat theorie en praktijk soms twee dingen zijn.
Gewoon kijken naar je hond. En niet altijd zomaar haar zin geven. Geen gezeur om aandacht, aandacht geven wanneer jij het wilt. En als het je niet uitkomt dan is het "nee!"
Ook een golden heeft regeltjes nodig, anders worden ze onhandelbare pubers
Goed ik verman me, gek hoor met mijn kinderen vond ik dat veel makkelijker. Maar zij knippert met haar wimpertjes en windt mij om haar poot.
-
Marion.
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
O ja, ik snap precies wat je bedoelt
Ja, je kan te 'lief' zijn voor je hond. Niet in de zin van goed behandelen, maar wel in de zin van te toegeeflijk zijn, te graag willen dat je hond jou lief vindt.
Rangorderegels daar doe ik eigenlijk niet bewust aan, maar er zijn wel regels waar ik goed op let zoals bv dat de hond automatisch opzij gaat als ik op de bank wil zitten, dat de hond opzij gaat als ik ergens wil lopen, dat soort dingetjes.
Probeer je te realiseren dat het voor een hond ook rustiger is, als hij weet dat de baas er voor hem is en hem beschermd. Die duidelijkheid krijg je door zelf ook duidelijk te zijn in wat wel en niet mag en dit ook door te voeren (en dus soms zelf te balen dat je streng moet zijn
).
Maar herkenbaar hoor
zeker met Moritz moet ik mezelf ook weleens bedenken dat er toch echt regels zijn, ook voor hem.
Ja, je kan te 'lief' zijn voor je hond. Niet in de zin van goed behandelen, maar wel in de zin van te toegeeflijk zijn, te graag willen dat je hond jou lief vindt.
Rangorderegels daar doe ik eigenlijk niet bewust aan, maar er zijn wel regels waar ik goed op let zoals bv dat de hond automatisch opzij gaat als ik op de bank wil zitten, dat de hond opzij gaat als ik ergens wil lopen, dat soort dingetjes.
Probeer je te realiseren dat het voor een hond ook rustiger is, als hij weet dat de baas er voor hem is en hem beschermd. Die duidelijkheid krijg je door zelf ook duidelijk te zijn in wat wel en niet mag en dit ook door te voeren (en dus soms zelf te balen dat je streng moet zijn
Maar herkenbaar hoor
-
pepim
- Zeer actief
Mijn kinderen doen dat ook ... Miehzoehhhh??? hoog hoog .. op je plaatsss? intonatie omhoog... Dan krijgt ze de keuze ...Marion. schreef:Yep, duidelijkheid! Dat is alles wat je hond van je vraagt en wat je haar moet geven.pepim schreef:Ja zie je, dan zie ik het dus wel goed! Ok dan moet ik dus gewoon aan het werk met haar en met mezelf.
Soms is dat inderdaad niet lief, maar soms mag je ook best meegaan in haar willetje. Soms. Als het jou uitkomt
Dan ben ik er even niet bij en ik vind dat ze haar dan, vanwege de katten en ja sowieso als er wat zou zijn op haar plaats moeten kunnen sturen. Met kluifje of andere beloning.
-
Letchimi©
Oh nu snap ik hem ook , ja hier ook af en toe , maar sinds het gebeuren van met bink ben ik toch anders gaan denken , benaderen en doen :smile1:Stang schreef:O ja, ik snap precies wat je bedoelt![]()
Probeer je te realiseren dat het voor een hond ook rustiger is, als hij weet dat de baas er voor hem is en hem beschermd. Die duidelijkheid krijg je door zelf ook duidelijk te zijn in wat wel en niet mag en dit ook door te voeren (en dus soms zelf te balen dat je streng moet zijn).
Maar herkenbaar hoorzeker met Moritz moet ik mezelf ook weleens bedenken dat er toch echt regels zijn, ook voor hem.
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Ja hoor, ik ken het!
Ik stap gisteravond in bed..ligt dat stinkende voddenbaaltje op mijn hoofdkussen!
Bah! Ik sla dus vol goede moed en overtuiging aan het commanderen..met vingertje wijzend en al en mister green eyes doet
en verder niets!
Ik moet dan dus vreselijk lachen
..niet goed..
dus overnieuw..
Ik vertel Stuart vol overtuiging dat ie eraf moet en pak hem daarbij beet, waarbij hij echt als een slappe lappenpop blijft hangen en me aankijkt..
..
Ik moet dan dus lachen
...FOUT
..poging 3
Ik pak hem in de kladden (schuif voorzichting mijn armen onder hem door) en transporteer hem naar het voeteneinde (compromie dan maar)..tegen de tijd dat ik weer rechtop zit en wil gaan liggen ligt het zeverende vodje alweer op mijn kussen
Nou ja, om een lang verhaal kort te maken..zucht, ik laat me ook geregeld inpakken.
Ik heb echt twee standen; ééntje is er maar opvoedkundig verantwoord en de ander is echt vreselijk. Ik heb wel inmiddels een balans gevonden in mijn manier van optreden waarmee mijn honden het goed doen.
Bij een nieuweling als Stuart is dat dan weer even zoeken.
Ik stap gisteravond in bed..ligt dat stinkende voddenbaaltje op mijn hoofdkussen!
Ik moet dan dus vreselijk lachen
Ik vertel Stuart vol overtuiging dat ie eraf moet en pak hem daarbij beet, waarbij hij echt als een slappe lappenpop blijft hangen en me aankijkt..
Ik moet dan dus lachen
Ik pak hem in de kladden (schuif voorzichting mijn armen onder hem door) en transporteer hem naar het voeteneinde (compromie dan maar)..tegen de tijd dat ik weer rechtop zit en wil gaan liggen ligt het zeverende vodje alweer op mijn kussen
Nou ja, om een lang verhaal kort te maken..zucht, ik laat me ook geregeld inpakken.
Ik heb echt twee standen; ééntje is er maar opvoedkundig verantwoord en de ander is echt vreselijk. Ik heb wel inmiddels een balans gevonden in mijn manier van optreden waarmee mijn honden het goed doen.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki

-
pepim
- Zeer actief
Het is insluipgedrag van mezelf merk ik. Ja 'te lief' zou idd tussen aanhalingstekens moeten staan, want eigenlijk ben je dus niet lief voor je hond.Stang schreef:O ja, ik snap precies wat je bedoelt![]()
Probeer je te realiseren dat het voor een hond ook rustiger is, als hij weet dat de baas er voor hem is en hem beschermd. Die duidelijkheid krijg je door zelf ook duidelijk te zijn in wat wel en niet mag en dit ook door te voeren (en dus soms zelf te balen dat je streng moet zijn).
Maar herkenbaar hoorzeker met Moritz moet ik mezelf ook weleens bedenken dat er toch echt regels zijn, ook voor hem.
Want ik doe haar geen goed mee ...
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Nou ja, 'geen goed' is ook wel weer hard voor jezelf gesteld hoorpepim schreef:Het is insluipgedrag van mezelf merk ik. Ja 'te lief' zou idd tussen aanhalingstekens moeten staan, want eigenlijk ben je dus niet lief voor je hond.Stang schreef:O ja, ik snap precies wat je bedoelt![]()
Want ik doe haar geen goed mee ...
Maar het is wel beter om gewoon wel wat grenzen te hebben; die grenzen zijn voor iedereen verschillend en de één is wat toegeeflijker dan de ander (ik ben ook niet zo moeilijk met mijn honden).
Ik zou zeggen: bedenk wat je anders zou willen, welke regels je graag zou willen dat die er zijn en voer die consequent in.
Zo weet je hond precies waar ze aan toe is en jij ook
-
pepim
- Zeer actief
Maar jij hebt ervaring met honden, dus een missertje kan jij wel maken denk ik!Eline* schreef:Ja hoor, ik ken het!
Ik stap gisteravond in bed..ligt dat stinkende voddenbaaltje op mijn hoofdkussen!Bah! Ik sla dus vol goede moed en overtuiging aan het commanderen..met vingertje wijzend en al en mister green eyes doet
en verder niets!
Ik moet dan dus vreselijk lachen..niet goed..
dus overnieuw..
Ik vertel Stuart vol overtuiging dat ie eraf moet en pak hem daarbij beet, waarbij hij echt als een slappe lappenpop blijft hangen en me aankijkt....
Ik moet dan dus lachen...FOUT
..poging 3
Ik pak hem in de kladden (schuif voorzichting mijn armen onder hem door) en transporteer hem naar het voeteneinde (compromie dan maar)..tegen de tijd dat ik weer rechtop zit en wil gaan liggen ligt het zeverende vodje alweer op mijn kussen![]()
![]()
Wel leuk dat je het herkent, soort van verliefd zijn op je hond en nee ik ga er echt mee aan het werk, ik wil haar nooit meer kwijt
- corason del perro
- Zeer actief
- Contacteer:
Is ze je eerste hond? Dan zou ik me dus wel zo goed mogelijk aan bepaalde regels houden todat je idd zelf een balans gevonden hebt! Mijn moeder bijvoorbeeld kan dus gewoon beter helemaal geen dieren nemen omdat ze echt zo gek op dieren is dat ze uiteindelijk alles toe laat met een excuus
hihi zoiezo kunnen de meeste honden de positie van roedel leider helemaal niet aan en ook dat leidt dan weer tot problemen (maar zo ver is t nog lang niet of waordt t miss nooit)
Ik zou gewoon kijken bij rangorde regels bv ze mag wel op de bank maar alleen op jou commando en noem zo maar op vaak kan het zo dus wel!
Maar ik zou me er niet te veel zorgen over maken!
Zoiezo uit ervaring weet ik dat ook mensen die GT of trainer als beroep zijn hun eigenhonden vaak geen nee kunnen zeggeh hoor of iets behoorlijk fout doen in de "regel" Zolang jij dingen geen probleem vind zijn er ook geen problemen!
hihi zoiezo kunnen de meeste honden de positie van roedel leider helemaal niet aan en ook dat leidt dan weer tot problemen (maar zo ver is t nog lang niet of waordt t miss nooit)
Ik zou gewoon kijken bij rangorde regels bv ze mag wel op de bank maar alleen op jou commando en noem zo maar op vaak kan het zo dus wel!
Zoiezo uit ervaring weet ik dat ook mensen die GT of trainer als beroep zijn hun eigenhonden vaak geen nee kunnen zeggeh hoor of iets behoorlijk fout doen in de "regel" Zolang jij dingen geen probleem vind zijn er ook geen problemen!
-
pepim
- Zeer actief
Nou ik kwam iemand tegen, die gaat voor de harde aanpak. Zij zegt dat ik te zacht ben en ik denk ook wel, dat ze daar gelijk in heeft.Stang schreef:Nou ja, 'geen goed' is ook wel weer hard voor jezelf gesteld hoorpepim schreef:Het is insluipgedrag van mezelf merk ik. Ja 'te lief' zou idd tussen aanhalingstekens moeten staan, want eigenlijk ben je dus niet lief voor je hond.Stang schreef:O ja, ik snap precies wat je bedoelt![]()
Want ik doe haar geen goed mee ...![]()
Maar het is wel beter om gewoon wel wat grenzen te hebben; die grenzen zijn voor iedereen verschillend en de één is wat toegeeflijker dan de ander (ik ben ook niet zo moeilijk met mijn honden).
Ik zou zeggen: bedenk wat je anders zou willen, welke regels je graag zou willen dat die er zijn en voer die consequent in.
Zo weet je hond precies waar ze aan toe is en jij ook![]()
Zelfkennis-> ik vind het niet erg als anderen kritiek hebben. Maar schoppen ga ik haar niet!
- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik zie het niet als een missertje eerlijk gezegd. Het maakt juist dat ik honden houden leuk vind. Ik zou er echt geen moer aanvinden als ik als een soort dictator door mijn huis moest marcheren omdat ik anders mijn geloofwaardigheid als baas zou verliezen.pepim schreef:Maar jij hebt ervaring met honden, dus een missertje kan jij wel maken denk ik!
Wel leuk dat je het herkent, soort van verliefd zijn op je hond en nee ik ga er echt mee aan het werk, ik wil haar nooit meer kwijt
Laika was een hond waarbij ik strikt moest zijn in regels en omgangsvormen. Ik vond dat echt niet altijd fijn, want je moet dan soms erg tegen je natuur in handelen.
Ik vind een hond op de bank gezellig en het zal me worst wezen of dat te lief is ja of nee. Als mijn honden dat trekken doe ik dat zo.
Ik heb mijn honden en de omgang tussen ons als graatmeter. Het zijn mijn honden, dus als ik het pik en oke vindt dat ze hier als apen door het huis slingeren is dat dus prima. Mocht ik problemen krijgen in de omgang stuur ik bij..als de bekjes te groot worden of mijn inboedel te summier stuur ik bij.
Nou zijn mijn honden verder prima opgevoed hoor, maar ik bedoel even als voorbeeld.
Daar ergens, op dat midden, ligt de balans van plezier hebben met je hond.
Althans, zo zie ik dat.
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

-
pepim
- Zeer actief
Het is mijn eerste eigen hond, daarvoor had ik een half jaar een opvangertje.corason del perro schreef:Is ze je eerste hond? Dan zou ik me dus wel zo goed mogelijk aan bepaalde regels houden todat je idd zelf een balans gevonden hebt! Mijn moeder bijvoorbeeld kan dus gewoon beter helemaal geen dieren nemen omdat ze echt zo gek op dieren is dat ze uiteindelijk alles toe laat met een excuus![]()
Maar ik kom er wel denk ik. Ik ben niet eigenwijs en we hebben ook een band samen, dat weet ik heel zeker!
-
pepim
- Zeer actief
Ok, missertje is niet goed gebruikt. Ik bedoel je kunt bijna lezen en schrijven met honden én dat kan ik (nog) niet of (nooit) niet.Eline* schreef:Ik zie het niet als een missertje eerlijk gezegd. Het maakt juist dat ik honden houden leuk vind. Ik zou er echt geen moer aanvinden als ik als een soort dictator door mijn huis moest marcheren omdat ik anders mijn geloofwaardigheid als baas zou verliezen.pepim schreef:Maar jij hebt ervaring met honden, dus een missertje kan jij wel maken denk ik!
Laika was een hond waarbij ik strikt moest zijn in regels en omgangsvormen. Ik vond dat echt niet altijd fijn, want je moet dan soms erg tegen je natuur in handelen.
Ik vind een hond op de bank gezellig en het zal me worst wezen of dat te lief is ja of nee. Als mijn honden dat trekken doe ik dat zo.
Ik heb mijn honden en de omgang tussen ons als graatmeter. Het zijn mijn honden, dus als ik het pik en oke vindt dat ze hier als apen door het huis slingeren is dat dus prima. Mocht ik problemen krijgen in de omgang stuur ik bij..als de bekjes te groot worden of mijn inboedel te summier stuur ik bij.
Nou zijn mijn honden verder prima opgevoed hoor, maar ik bedoel even als voorbeeld.Niemand bepaalt hoe de omgang tussen jou en je hond moet zijn en je moet zoeken naar de manier die voor jou en jouw hond werkt. De hond moet luisteren en gehoorzamen( dat is meestal wel handig) en aan jou is het de grens te zoeken tot in hoeverre je haar dus kan aanbidden en waar het keerpunt zit waarop ze dan dus poep aan je krijgt.
Daar ergens, op dat midden, ligt de balans van plezier hebben met je hond.
Althans, zo zie ik dat.
- corason del perro
- Zeer actief
- Contacteer:
haha maak je geen zorgen bij je eerste hond maak je altyd fouten dan moet je wel eens eerder gehoord hebben
Ik moet daar ook aan geloven ook al het ik veel ervaring met het trainen van ander mans honden haha!
En je hoefd hara heus niet te schoppen of te slaan om duidelijk te zijn dat dat is allang achterhaald hoor maar sommige mensen vinden dat zelf gewoon fijner zie t maar zo!
Ik moet daar ook aan geloven ook al het ik veel ervaring met het trainen van ander mans honden haha!
En je hoefd hara heus niet te schoppen of te slaan om duidelijk te zijn dat dat is allang achterhaald hoor maar sommige mensen vinden dat zelf gewoon fijner zie t maar zo!
- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Onderschat jezelf niet.pepim schreef:Ok, missertje is niet goed gebruikt. Ik bedoel je kunt bijna lezen en schrijven met honden én dat kan ik (nog) niet of (nooit) niet.
Als er geen problemen zijn moet je ze ook vooral niet maken.
En volgens mij lees ik over je probleem nu heen?
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

-
pepim
- Zeer actief
Ik heb het denk ik ook niet goed uitgelegd, niet mijn sterkste punt helaas.Eline* schreef:Onderschat jezelf niet.pepim schreef:Ok, missertje is niet goed gebruikt. Ik bedoel je kunt bijna lezen en schrijven met honden én dat kan ik (nog) niet of (nooit) niet.Bovenal moet je genieten van je hond en als je tegen dingen aanloopt waarvan je denkt Hmm..
dan ga je kijken wat daar de oorzaak van kan zijn en hoe je dat op kan lossen.
Als er geen problemen zijn moet je ze ook vooral niet maken.![]()
Mijn puber is nu 10 maanden oud en ik heb haar goddank genoeg zelfvertrouwen gegeven, dus bang is ze niet echt meer.
Kent overigens de hondentaal wel heel goed, is verder geen dominant teefje vooralsnog, ze ligt zo op haar rug, of vertoont onderdanig gedrag, kruipt en oortjes naar achteren.
Ok ik weet, het is een golden, maar sommige goldens hebben ook een eigen wil en dat heeft ze ...
Ze rijdt soms op haar vriend en iemand, die kennis van zaken had en vond dat ik het verprutste pakte mijn hond in haar nekvel en omhoog ... en riep 'ben je helemaal'
En ik stond erbij en ik keek ernaar, het overviel me allemaal best wel, dus vandaar dit topic.
*die verder ook denkt dat ze een soepbaas is ...
- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Zeg maar tegen die soepbaas die jouw hond corrigeerde dat ze met haar handjes van jouw hond heeft af te blijven omdat rijgedrag tussen honden onderling behoort tot de normale communicatie en dat jij je hond niet straft voor normaal gedrag. Dat doe ik ook niet hoor. Het communiceren van de rangorde tussen twee bevriende honden is eerder iets om je niet mee te bemoeien.pepim schreef:Ik heb het denk ik ook niet goed uitgelegd, niet mijn sterkste punt helaas.Eline* schreef:Onderschat jezelf niet.pepim schreef:Ok, missertje is niet goed gebruikt. Ik bedoel je kunt bijna lezen en schrijven met honden én dat kan ik (nog) niet of (nooit) niet.Bovenal moet je genieten van je hond en als je tegen dingen aanloopt waarvan je denkt Hmm..
Mijn puber is nu 10 maanden oud en ik heb haar goddank genoeg zelfvertrouwen gegeven, dus bang is ze niet echt meer.
Kent overigens de hondentaal wel heel goed, is verder geen dominant teefje vooralsnog, ze ligt zo op haar rug, of vertoont onderdanig gedrag, kruipt en oortjes naar achteren.
Ok ik weet, het is een golden, maar sommige goldens hebben ook een eigen wil en dat heeft ze ...
Ze rijdt soms op haar vriend en iemand, die kennis van zaken had en vond dat ik het verprutste pakte mijn hond in haar nekvel en omhoog ... en riep 'ben je helemaal'
En ik stond erbij en ik keek ernaar, het overviel me allemaal best wel, dus vandaar dit topic.
Ik haal wel mijn hond van een andere hond af, maar zonder boos te worden.
Rijden op mensen verdient wel straf, want met die rangorde bemoei ik me.
Joh gatver..laat je niet op ophitsen door die type's die tegen je hond moeten schreeuwen! Lekker terugschreeuwen...vinden ze je ook nooit meer te lief!
Laatst gewijzigd door Eline* op 21 feb 2006 00:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

- *Linda*
- Zeer actief
-
pepim
- Zeer actief
Jij haalt je hond eraf en thats it? Mij hoeven ze niet lief te vinden overigens!Eline* schreef:Zeg maar tegen die soepbaas die jouw hond corrigeerde dat ze met haar handjes van jouw hond heeft af te blijven omdat rijgedrag tussen honden onderling behoort tot de normale communicatie en dat jij je hond niet straft voor normaal gedrag. Dat doe ik ook niet hoor. Het communiceren van de rangorde tussen twee bevriende honden is eerder iets om je niet mee te bemoeien.pepim schreef:Ik heb het denk ik ook niet goed uitgelegd, niet mijn sterkste punt helaas.Eline* schreef:Onderschat jezelf niet.pepim schreef:Ok, missertje is niet goed gebruikt. Ik bedoel je kunt bijna lezen en schrijven met honden én dat kan ik (nog) niet of (nooit) niet.Bovenal moet je genieten van je hond en als je tegen dingen aanloopt waarvan je denkt Hmm..
Ik haal wel mijn hond van een andere hond af, maar zonder boos te worden.
Rijden op mensen verdient wel straf, want met die rangorde bemoei ik me.
Joh gatver..laat je niet op ophitsen door die type's die tegen je hond moeten schreeuwen! Lekker terugschreeuwen...vinden ze je ook nooit meer te lief!
- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Als mijn hond rijdt op een roedelgenoot of bevriende hond wacht ik af en doe ik niets (behalve als Kiki loops is, dan word ik hysterisch, maar dat ter zijdepepim schreef: Jij haalt je hond eraf en thats it? Mij hoeven ze niet lief te vinden overigens!
Als mijn hond rijdt op een vreemde hond wacht ik twee tellen om te zien of hij zelf al stopt en zo niet loop ik erheen en neem hem aan de halsband mee en zeg even sorry tegen de baas.
Het is toch raar een hond te straffen voor een normaal goed gesprek met een andere hond?
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

-
pepim
- Zeer actief