Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
vechtende teven... wat te doen??
Moderator: moderatorteam
-
liejanne
vechtende teven... wat te doen??
hallo allemaal..
wij hebben een JR teef van bijna 3 en sinds kort hebben we er eentje bij van 9 maanden.. (ook een teefje)
in het begin gromde onze oude teef af en toe tegen de pup, maar daar zochten we verder niets achter. maar dat grommen werd steeds agressiever.. ze hapte ook en zette ook de achtervolging in. en vaak zonder enige aanleiding. en op andere momenten ging het juist heel goed.
1,5 week terug waren ze lekker samen aan het het ravotten op het strand en ineens vlogen ze elkaar letterlijk in de haren. ik moest ze echt uit elkaar trekken.
ik d8 toen nog "achja, ze moeten toch uitvechten wie er de baas is"
maar het is alsof ze nu de smaak te pakken hebben..
regelmatig, (voornamelijk na prikkelingen zoals ravotten of binnenkomende visite oid) vliegen ze elkaar ineens in de haren. tot bloedens toe. en geen van beiden laat los of geeft zich over.
dit is natuurlijk niet de reden waarom we er een 2e pup bij hebben..
heeft iemand een idee waar dit gedrag vandaan komt?
en nog veel belangrijker.. weet iemand wat we er aan moeten doen?
want zo is het natuurlijk niet leuk meer en zijn we bijna geneigd om de pup weer weg te doen..
HELP AUB !!
wij hebben een JR teef van bijna 3 en sinds kort hebben we er eentje bij van 9 maanden.. (ook een teefje)
in het begin gromde onze oude teef af en toe tegen de pup, maar daar zochten we verder niets achter. maar dat grommen werd steeds agressiever.. ze hapte ook en zette ook de achtervolging in. en vaak zonder enige aanleiding. en op andere momenten ging het juist heel goed.
1,5 week terug waren ze lekker samen aan het het ravotten op het strand en ineens vlogen ze elkaar letterlijk in de haren. ik moest ze echt uit elkaar trekken.
ik d8 toen nog "achja, ze moeten toch uitvechten wie er de baas is"
maar het is alsof ze nu de smaak te pakken hebben..
regelmatig, (voornamelijk na prikkelingen zoals ravotten of binnenkomende visite oid) vliegen ze elkaar ineens in de haren. tot bloedens toe. en geen van beiden laat los of geeft zich over.
dit is natuurlijk niet de reden waarom we er een 2e pup bij hebben..
heeft iemand een idee waar dit gedrag vandaan komt?
en nog veel belangrijker.. weet iemand wat we er aan moeten doen?
want zo is het natuurlijk niet leuk meer en zijn we bijna geneigd om de pup weer weg te doen..
HELP AUB !!
-
tbeast
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cane Corso, Friese Stabij,chihuahua
- Aantal honden: 10
Wij hebben ook twee teven, die niet zoveel in leeftijd schelen. Toen de jongste nog pup was, ging dat goed, maar toen ze zo'n maand of negen was, ging het mis.
Ze vlogen elkaar in de haren en dat houdt eigenlijk niet meer op. Het is bij ons echt heel erg geweest en we hebben op het punt gestaan een van de honden te herplaatsen. Gelukkig zijn wij verhuisd naar een boerderij, waar we de mogelijkheid hebben de honden te scheiden als ze alleen zijn. Als wij erbij zijn, kunnen we op tijd ingrijpen ALS het weer misgaat.
Volgens mij, als twee teven eenmaal beginnen te vechten, houdt dat niet meer op en dan kun je misschien het allerbeste een nieuw baasje voor een van de honden zoeken.
Ze vlogen elkaar in de haren en dat houdt eigenlijk niet meer op. Het is bij ons echt heel erg geweest en we hebben op het punt gestaan een van de honden te herplaatsen. Gelukkig zijn wij verhuisd naar een boerderij, waar we de mogelijkheid hebben de honden te scheiden als ze alleen zijn. Als wij erbij zijn, kunnen we op tijd ingrijpen ALS het weer misgaat.
Volgens mij, als twee teven eenmaal beginnen te vechten, houdt dat niet meer op en dan kun je misschien het allerbeste een nieuw baasje voor een van de honden zoeken.
-
Willy
- Actief
ik heb 3 teven waarvan de oudste 2 elkaar in de haren vlogen als Djoeke loops werd of was. Het leeftijdsverschil tussen Beatle en Djoeke is 1 jaar. Beatle staat ranghoger dan Djoeke maar als zij loops was voelde zij zich groeien. Daarbij had zij ook last van flinke schijnzwangerschap en heb ik haar laten steriliseren. Daarna eigenlijk geen last meer gehad. De jongste (Lobke) is niet geholpen en geeft nooit problemen met de andere 2 maar zij weet ook duidelijk wat haar plek is, de laagste. De eerste keer dat zij een nest had had zij wel problemen met haar moeder (Djoeke) maar die bemoeide zich er ook flink mee, dus gezorgd dat Djoeke zich er niet meer mee kon bemoeien. De 2e keer dat zij een nest had hebben wij direct Djoeke duidelijk gemaakt zich er niet mee te bemoeien en is het prima verlopen.
Verder heb ik nooit problemen met de 3 teven.
Verder heb ik nooit problemen met de 3 teven.
Willy en de meiden

- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
De "pup" weer weg doen is in alle eerlijkheid geen slecht plan. Ik vrees dat je een lange weg te gaan gaat hebben als het al zo begint. En wat je zegt klopt..teven geven zich niet snel over en gevechten gaan soms op leven en dood.
Je kan er een deskundige, bv een gedragsterapeut naar laten kijken of het nog iets te maken kan hebben met de omgang van jullie met de honden en anders zou ik de "pup" weer terugbrengen.
Je kan er een deskundige, bv een gedragsterapeut naar laten kijken of het nog iets te maken kan hebben met de omgang van jullie met de honden en anders zou ik de "pup" weer terugbrengen.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
- Aantal honden: 1
- jip007
- Erelid
- Mijn ras(sen): naakthonden .
- Aantal honden: 4
-
Willy
- Actief
Ik zou er idd een gedragdeskundige naar laten kijken. Het kan natuurlijk ook zo zijn dat de rangorde onder de honden wel duidelijk is maar dat het bij jou niet duidelijk is. Bijv. je gaat ervan uit dat de oudste ranghoger is maar dat inmiddels de jongste het is. Als jij dan de oudste blijft bevestigen geeft dit problemen. Gedragsdeskundige en n.a.v. evt. een overplaatsing of een blijvertje?
Djoeke was 1 jaar ouder dan Beatle en Beatle kwam toen zij 5 1/2 maand was. Ik bevestigde in het begin Djoeke maar zij kon de rol van ranghogere helemaal niet aan. Toen ik éénmaal Beatle ging bevestigen (zij was toen ongeveer 9 maanden en ik schoof het probleem eerst op puberen) als ranghogere was eer niets meer aan de hand.
Djoeke was 1 jaar ouder dan Beatle en Beatle kwam toen zij 5 1/2 maand was. Ik bevestigde in het begin Djoeke maar zij kon de rol van ranghogere helemaal niet aan. Toen ik éénmaal Beatle ging bevestigen (zij was toen ongeveer 9 maanden en ik schoof het probleem eerst op puberen) als ranghogere was eer niets meer aan de hand.
Willy en de meiden

- corinne
- Actief
- Contacteer:
Dit probleem hebben wij ook, sinds Tykka in de pubertijd is, vechten ze wel eens, dan moet ik ze ook echt uit elkaar trekken want ze gaan maar door.
Ik heb aan een gedragstherapeute gevraagd of mijn vermoeden klopte, ik dacht nl. dat de rangorde voor de honden niet duidelijk was.
En inderdaad, dat dacht zij ook.
Ik heb toen gekeken naar signalen van de hondjes, om te kijken wie ranghoogste was. Dit was bij onze hondjes duidelijk te zien.
De gedragstherapeute raadde me aan om degene die ranghoger was in alles voor te trekken.
Wat bij ons vooral opviel was dat als de ranglaagste op de bank lag en de ranghoogste op de grond stond, dus letterlijk hoger was dan de ander, dat dan het gevecht begon.
Ik zag dat gelukkig goed aankomen doordat de ranglaagste ging 'fixeren' op de ander. Dan zette ik de ander óók op de bank en dan was het over.
Door dit consequent vol te houden, ook het in alles voortrekken van de ranghoogste, is het een stuk rustiger in huis.
Veel succes!
Ik heb aan een gedragstherapeute gevraagd of mijn vermoeden klopte, ik dacht nl. dat de rangorde voor de honden niet duidelijk was.
En inderdaad, dat dacht zij ook.
Ik heb toen gekeken naar signalen van de hondjes, om te kijken wie ranghoogste was. Dit was bij onze hondjes duidelijk te zien.
De gedragstherapeute raadde me aan om degene die ranghoger was in alles voor te trekken.
Wat bij ons vooral opviel was dat als de ranglaagste op de bank lag en de ranghoogste op de grond stond, dus letterlijk hoger was dan de ander, dat dan het gevecht begon.
Ik zag dat gelukkig goed aankomen doordat de ranglaagste ging 'fixeren' op de ander. Dan zette ik de ander óók op de bank en dan was het over.
Door dit consequent vol te houden, ook het in alles voortrekken van de ranghoogste, is het een stuk rustiger in huis.
Veel succes!
Groetjes Corinne.
Geniet van het leven, het duurt maar even!

Geniet van het leven, het duurt maar even!

- Sjalot
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler - Aantal honden: 1
- Contacteer:
Ik heb twee Lancashire Heelers die elkaar van de ene op de andere dag begonnen te haten. Het begon toen we alleen die twee op vakantie hadden meegenomen en een van de twee loops werd. De gevechten waren echt vreselijk. We hebben een paar keer bij de dierenarts gezeten om een van de twee dicht te laten naaien.
Geen van beide zou voor de ander op de rug gaan. We hebben er een gedragsdeskundige bijgehaald die hun gedrag heeft geobserveerd terwijl de honden beide achter een hekje zaten. Hij zei dat ze qua rangorde zo dicht bij elkaar zaten dat hij niet veel hoop had dat het goed zou komen. We hebben 6 maanden lang de honden van elkaar gescheiden gehouden in huis, door gebruik te maken van allerlei traphekjes en de bench. Ze leefden a.h.w. in ploegendienst. Uiteindelijk hebben we besloten een van de honden te herplaatsen en gelukkig waren mijn ouders bereid de jongste in huis te nemen. Vanaf dat moment vloeide er een brok stress en ellende ons huis uit. Pas achteraf besefte ik hoe mijn hele roedel hieronder geleden had.
Ik vrees dus met grote vrezen. De JR is ook geen type hond dat snel voor de ander op de rug gaat en omdat het om twee dezelfde soort honden gaat heb je dus een extra probleem. Bij een Jack kan je beter een grotere hond nemen of 1 van het andere geslacht.
Geen van beide zou voor de ander op de rug gaan. We hebben er een gedragsdeskundige bijgehaald die hun gedrag heeft geobserveerd terwijl de honden beide achter een hekje zaten. Hij zei dat ze qua rangorde zo dicht bij elkaar zaten dat hij niet veel hoop had dat het goed zou komen. We hebben 6 maanden lang de honden van elkaar gescheiden gehouden in huis, door gebruik te maken van allerlei traphekjes en de bench. Ze leefden a.h.w. in ploegendienst. Uiteindelijk hebben we besloten een van de honden te herplaatsen en gelukkig waren mijn ouders bereid de jongste in huis te nemen. Vanaf dat moment vloeide er een brok stress en ellende ons huis uit. Pas achteraf besefte ik hoe mijn hele roedel hieronder geleden had.
Ik vrees dus met grote vrezen. De JR is ook geen type hond dat snel voor de ander op de rug gaat en omdat het om twee dezelfde soort honden gaat heb je dus een extra probleem. Bij een Jack kan je beter een grotere hond nemen of 1 van het andere geslacht.
Laatst gewijzigd door Sjalot op 21 feb 2006 22:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes van Charlotte

- Riboet
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Franse bulldog
- Aantal honden: 13
- Contacteer:
- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Tja, ik heb hier dus zo'n herplaatsertje omdat ze in een roedel met andere terriërs (Yentie is fox, de rest is JR) ook dat probleem had.
Zodra zij enthousiast deed met veel gespring en gedoe, doken de andere teven bovenop haar waardoor er een gevecht tussen 3 teven plaatsvond en ook de 2 heren maltezers die er ook lopen werden erbij betrokken.
Het begon ook met een paar uitvalletjes en kleine gevechten en dat eindigde met echt bloed aan de muur en het plafond en de honden met hechtingen.
En ik merk ook aan haar dat ze er dus echt onder geleden heeft: ze kan niet spelen, elke vorm van druk gedrag of spel door andere (kleine) honden maar ook haar huidige roedelgenootje Toby de herder, leidt bij haar direct tot agressief gedrag. Alsof ze het alleen nog maar kan interpreteren als zijnde oorlog. Dat heeft ze geleerd van die twee andere terriërtjes, want speels gedrag of wat druk gedrag werd direct de kop in gedrukt door oorlog.
Dus ik weet niet of je zoiets nog in goede banen kunt leiden, ik weet alleen wel dat Yentie wel om die reden herplaatst is.
De andere twee teefjes kunnen wel goed met elkaar omgaan, maar dat is omdat 1 van de 2 zich bij het minste geringste al overgeeft aan de ander.
En dat deed Yentie niet, die ging die strijd gewoon aan.
Dus als een jonge teef zich nu al niet gewonnen geeft, dan wordt het er waarschijnlijk niet makkelijker op als ze wat ouder wordt.
Sterkte ermee, want het is echt waardeloos.
Zodra zij enthousiast deed met veel gespring en gedoe, doken de andere teven bovenop haar waardoor er een gevecht tussen 3 teven plaatsvond en ook de 2 heren maltezers die er ook lopen werden erbij betrokken.
Het begon ook met een paar uitvalletjes en kleine gevechten en dat eindigde met echt bloed aan de muur en het plafond en de honden met hechtingen.
En ik merk ook aan haar dat ze er dus echt onder geleden heeft: ze kan niet spelen, elke vorm van druk gedrag of spel door andere (kleine) honden maar ook haar huidige roedelgenootje Toby de herder, leidt bij haar direct tot agressief gedrag. Alsof ze het alleen nog maar kan interpreteren als zijnde oorlog. Dat heeft ze geleerd van die twee andere terriërtjes, want speels gedrag of wat druk gedrag werd direct de kop in gedrukt door oorlog.
Dus ik weet niet of je zoiets nog in goede banen kunt leiden, ik weet alleen wel dat Yentie wel om die reden herplaatst is.
De andere twee teefjes kunnen wel goed met elkaar omgaan, maar dat is omdat 1 van de 2 zich bij het minste geringste al overgeeft aan de ander.
En dat deed Yentie niet, die ging die strijd gewoon aan.
Dus als een jonge teef zich nu al niet gewonnen geeft, dan wordt het er waarschijnlijk niet makkelijker op als ze wat ouder wordt.
Sterkte ermee, want het is echt waardeloos.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
In memoriam Yentie en Toby
- Sjalot
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler - Aantal honden: 1
- Contacteer:
- *Linda*
- Zeer actief