Nu is de enige troela die griet die aan jouw hond heeft staan trekken, dus maak het niet groter dan het is.pepim schreef:Ik ben uiteraard nog met haar aan het werken. Meestal gaat het goed, maar soms niet.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kun je ook te lief voor je hond zijn?
Moderator: moderatorteam
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
-
pepim
- Zeer actief
- Moos
- Zeer actief
Te lief zijn, nee, heb ik helemaaaal geen last van
Ik herken het ook wel hoor
Vooral met Saar moet ik oppassen dat ze niet helemaal als een koningen behandeld wordt. Het lastige is dat als ik wat strenger ben ze meteen weer een beetje in hara schulp kruipt, maar te lief schiet ook niet op want dan weet ze ook niet waar ze aan toe is.
Ik ben ook zo'n typje dat als mijn honden op mijn plek op de bank liggen ik best gewoon op de grond wil gaan zitten. Ik doe het niet
, maar ik zou het kunnen doen 
Wat hier wel meewerkt is dat ik ook echt pissig kan worden als Moos te ver gaat. Het duurt wel even voordat dat punt bereikt is hoor, maar dan ben ik ook echt gewoon kwaad. Dan hoef ik niet te doen alsof ik kwaad ben, ik ben kwaad
En dat heeft hij dan ook wel door, en dan dimt hij weer een paar maanden in

Ik herken het ook wel hoor
Vooral met Saar moet ik oppassen dat ze niet helemaal als een koningen behandeld wordt. Het lastige is dat als ik wat strenger ben ze meteen weer een beetje in hara schulp kruipt, maar te lief schiet ook niet op want dan weet ze ook niet waar ze aan toe is.
Ik ben ook zo'n typje dat als mijn honden op mijn plek op de bank liggen ik best gewoon op de grond wil gaan zitten. Ik doe het niet
Wat hier wel meewerkt is dat ik ook echt pissig kan worden als Moos te ver gaat. Het duurt wel even voordat dat punt bereikt is hoor, maar dan ben ik ook echt gewoon kwaad. Dan hoef ik niet te doen alsof ik kwaad ben, ik ben kwaad
En dat heeft hij dan ook wel door, en dan dimt hij weer een paar maanden in

-
Suuz
- Zeer actief
Wel lef van die ander die jouw hond in d'r nekvel pakte
Volgens mij zou ik uit m'n dak gaan...
Maar ik herken het ook en ben het helemaal eens met Eline, zolang het voor jou en je hond werkt is het toch prima.
Ik heb altijd een beetje moeite met dat rangorde-verhaal.
Zie mezelf ook niet als baas, meer als vriend en die behandelen elkaar ook met respect.
Ik begrijp wel dat er regels moeten zijn maar dat kun je ze leren.
Ik ben ook helemaal 'verliefd' op mijn hondje
Volgens mij zou ik uit m'n dak gaan...
Maar ik herken het ook en ben het helemaal eens met Eline, zolang het voor jou en je hond werkt is het toch prima.
Ik heb altijd een beetje moeite met dat rangorde-verhaal.
Zie mezelf ook niet als baas, meer als vriend en die behandelen elkaar ook met respect.
Ik begrijp wel dat er regels moeten zijn maar dat kun je ze leren.
Ik ben ook helemaal 'verliefd' op mijn hondje
- Zoie
- Zeer actief
Je bent eerder te onzeker dan te lief. Ik heb dat ook wel een beetje, zij het niet zo erg als sommigen hier denken, maar tochpepim schreef:[Ze rijdt soms op haar vriend en iemand, die kennis van zaken had en vond dat ik het verprutste pakte mijn hond in haar nekvel en omhoog ... en riep 'ben je helemaal'
En ik stond erbij en ik keek ernaar, het overviel me allemaal best wel, dus vandaar dit topic.
Laat je vooral niet in de luren leggen door types die door hard met hun honden om te gaan de indruk wekken het allemaal heel precies te weten.
Je kunt voor een hond niet lief genoeg zijn, wel te onduidelijk of te onzeker.

-
regina
Vooral bib is een ontzettend felle tante, erg waaks en beschermend, daar moet ik soms wel bij optreden, vooral tegen andere honden, en savonds tegen vreemde mensen.
Maar ze is een schat voor mij en mijn gezin, dus ja tis soms moeilijk, het zijn en blijven honden natuurlijk
- pooh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwiterse witte herder
Nee dat herken ik helemaal niet...
Ik ben vreselijk gek op Ameno, ze mag bijna alles (incl. schooien) en toch luistert ze best goed. Geen rangorde regels uit boekjes hier, maar dat komt ook omdat Ameno geen hond is die me gaat uitproberen. Mocht ze dat wel doen, dan zullen de touwtjes wat strakker moeten worden aangetrokken. En daar ben ik eigenlijk het type niet naar.
Laat je vooral niet gek maken door de adviezen van andere mensen. Het is jouw hond en zolang jullie gelukkig zijn dan doe je het dus gewoon goed.
Ik ben vreselijk gek op Ameno, ze mag bijna alles (incl. schooien) en toch luistert ze best goed. Geen rangorde regels uit boekjes hier, maar dat komt ook omdat Ameno geen hond is die me gaat uitproberen. Mocht ze dat wel doen, dan zullen de touwtjes wat strakker moeten worden aangetrokken. En daar ben ik eigenlijk het type niet naar.
Laat je vooral niet gek maken door de adviezen van andere mensen. Het is jouw hond en zolang jullie gelukkig zijn dan doe je het dus gewoon goed.
- Belle
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Moest ik ook aan denken, niet te lief voor je hond, maar wel te aardig voor mensen. Dat soort ongevraagde bemoeienis is heel vervelend en onbeschoft ook nog.Inge O schreef:pepim schreef:Ze rijdt soms op haar vriend en iemand, die kennis van zaken had en vond dat ik het verprutste pakte mijn hond in haar nekvel en omhoog ... en riep 'ben je helemaal'
En ik stond erbij en ik keek ernaar, het overviel me allemaal best wel, dus vandaar dit topic.
*die verder ook denkt dat ze een soepbaas is ...![]()
je bent te lief ja, maar daarom niet voor je hond![]()
. als iemand dit bij mijn hond had gedaan, had ik haar vast ook wel eens aan haar nekvel omhoog gehouden
![]()
.
Ik denk dat ik ook in de ogen van veel mensen te lief voor mijn honden ben. Ik schreeuw niet tegen ze, grijp ze niet in hun nekvel en toch ben ik wel tevreden met hoe ze zijn over het algemeen. Goed de oefeningen van de hondenschool doen ze niet altijd perfect (zeker Catootje niet), maar ze zijn in het dagelijks leven goed hanteerbaar en fijn gezelschap.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
-
Marion.
Hè, wat kun jij het toch weer heerlijk vertellen IngeInge O schreef:![]()
. als iemand dit bij mijn hond had gedaan, had ik haar vast ook wel eens aan haar nekvel omhoog gehouden
![]()
.
als je verder wel consequent bent, ben je niet gauw te lief. zo hoorde ik laatst van een mg-hondentrainer dat de hond (die met het baasje had getraind, en daarna door het vrouwtje werd opgehaald) niet mocht geknuffeld worden als hij bij de auto aankwam, want daar had hij niks voor gedaan...................nou jaaaaaaaaaaaaaaa![]()
![]()
! (diezelfde man vond het overigens wel vreemd dat ik het niet op prijs stelde dat hij mijn honden zomaar koekjes wilde voeren, ja hoor, heel erg logisch...).
nee, pepim, zolang je niet het gevoel krijgt dat ze lak heeft aan je, zolang je je er maar niet toe laat verleiden om ter plekke regeltjes om te draaien omdát ze overtreden of genegeerd worden, kan je niet lief genoeg zijn met een hond.
de kunst is om ze zo weinig mogelijk te verbieden, dan hoef je ook niet constant allerlei regeltjes toe te passen.
En je hebt weer eens helemaal gelijk
-
pepim
- Zeer actief
Nou ik zit nu bijv. een heel eind van mijn bureu af, want ze ligt hier onder mijn stoel en ik kan nu nog net bij de toetsen om dit te tikken. Maar ze slaapt en ik vind het sneu om haar wakker te maken, ook al zit ik niet echt lekker zoSunnybunny schreef:HerkenbaarMijn honden mogen ook bijna alles, ze zijn mijn grote zwak en das toch heerlijk
![]()
Zolang ze verder gewoon luisteren en je zelf geen problemen met haar hebt, is er toch niets aan de hand
- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
- Aantal honden: 1
Ik weet niet of je te lief kunt zijn hoor, behalve als jou hond je de baas gaat worden omdat hij duidelijkheid mist.
Ik ben ook stapel op Tomas en ik kan maar niet boos op hem worden, bij Bruno had ik daar minder moeite mee, die was gewoon zó ondeugend en uitdagend als puber en nooit onder de indruk van wat ik deed, Tomas echter kan zo onderdanig knipperen met zijn wimpers en zooooo smekend "zeggen" dat hij het niet zo bedoeld had dat ik smelt als was.Toch luistert hij nog het beste van alle honden die ik heb gehad.
Het is gewoon een soort magie die je best mag laten gebeuren en waar je van mag genieten. En volgens mij doe jij dat in voldoende mate
Heerlijk als je als hond zo'n baas treft
Ik ben ook stapel op Tomas en ik kan maar niet boos op hem worden, bij Bruno had ik daar minder moeite mee, die was gewoon zó ondeugend en uitdagend als puber en nooit onder de indruk van wat ik deed, Tomas echter kan zo onderdanig knipperen met zijn wimpers en zooooo smekend "zeggen" dat hij het niet zo bedoeld had dat ik smelt als was.Toch luistert hij nog het beste van alle honden die ik heb gehad.
Het is gewoon een soort magie die je best mag laten gebeuren en waar je van mag genieten. En volgens mij doe jij dat in voldoende mate
Heerlijk als je als hond zo'n baas treft
-
pepim
- Zeer actief
Ja ik moet er opletten om duidelijk te blijven, dat is wel een minpuntje van me, maar goed ik ben het me bewust.Moos schreef:Te lief zijn, nee, heb ik helemaaaal geen last van![]()
Ik herken het ook wel hoor![]()
Ik ben ook zo'n typje dat als mijn honden op mijn plek op de bank liggen ik best gewoon op de grond wil gaan zitten. Ik doe het niet, maar ik zou het kunnen doen
Wat hier wel meewerkt is dat ik ook echt pissig kan worden als Moos te ver gaat. Het duurt wel even voordat dat punt bereikt is hoor, maar dan ben ik ook echt gewoon kwaad. Dan hoef ik niet te doen alsof ik kwaad ben, ik ben kwaad![]()
En dat heeft hij dan ook wel door, en dan dimt hij weer een paar maanden in![]()
-
pepim
- Zeer actief
Ja ik denk dat je gelijk hebt Jan. Ik ben idd nogal onzeker, tenminste ik denk best wel goed over de dingen na en hoe ik het allemaal moet aanpakken.Zoie schreef:Je bent eerder te onzeker dan te lief. Ik heb dat ook wel een beetje, zij het niet zo erg als sommigen hier denken, maar tochpepim schreef:[Ze rijdt soms op haar vriend en iemand, die kennis van zaken had en vond dat ik het verprutste pakte mijn hond in haar nekvel en omhoog ... en riep 'ben je helemaal'
En ik stond erbij en ik keek ernaar, het overviel me allemaal best wel, dus vandaar dit topic.![]()
Laat je vooral niet in de luren leggen door types die door hard met hun honden om te gaan de indruk wekken het allemaal heel precies te weten.
Je kunt voor een hond niet lief genoeg zijn, wel te onduidelijk of te onzeker.
Daarom vraag ik ook graag raad, want ik wil dit gewoon goed doen en niet dat ik haar later kwijt zou raken omdat ik haar slecht opgevoed zou hebben.
-
pepim
- Zeer actief
Nu ik dit zo allemaal teruglees en ik heb overigens ook heel erg na zitten denken ...Inge O schreef:pepim schreef:Ze rijdt soms op haar vriend en iemand, die kennis van zaken had en vond dat ik het verprutste pakte mijn hond in haar nekvel en omhoog ... en riep 'ben je helemaal'
*die verder ook denkt dat ze een soepbaas is ...![]()
![]()
.
als je verder wel consequent bent, ben je niet gauw te lief. zo hoorde ik laatst van een mg-hondentrainer dat de hond (die met het baasje had getraind, en daarna door het vrouwtje werd opgehaald) niet mocht geknuffeld worden als hij bij de auto aankwam, want daar had hij niks voor gedaan...................nou jaaaaaaaaaaaaaaa![]()
![]()
! (diezelfde man vond het overigens wel vreemd dat ik het niet op prijs stelde dat hij mijn honden zomaar koekjes wilde voeren, ja hoor, heel erg logisch...).
nee, pepim, zolang je niet het gevoel krijgt dat ze lak heeft aan je, zolang je je er maar niet toe laat verleiden om ter plekke regeltjes om te draaien omdát ze overtreden of genegeerd worden, kan je niet lief genoeg zijn met een hond.
de kunst is om ze zo weinig mogelijk te verbieden, dan hoef je ook niet constant allerlei regeltjes toe te passen.
Ik ben juist helemaal niet lief geweest voor Mizou!
Ik heb het gewoon toegelaten en ook niet omdat ik te lief ben voor anderen. Nee omdat ik te beleefd ben en met mijn mond vol tanden sta te luisteren.
Laatst zat ze door dezelfde 'beleefdheid' bijna onder een auto :N:
Als ik alleen met haar loop gaat het prima, echt. Maar zodra ik met meer mensen oploop, dan komt de klad er wel eens in.
Enerzijds omdat ik minder oplet, schat situaties wel eens wat later in of ik let niet genoeg op haar.
Nou goed het is wel weer een leerzaam topic voor me!
-
pepim
- Zeer actief
- Belle
- Zeer actief
Weet je, als je met een hond loopt, zijn er altijd mensen die denken dat je op advies loopt te wachten. Gewoon het ene oor in en het andere uit! Behalve als ze aan je hond gaan zitten natuurlijk. Zolang jij tevreden bent over hoe ze het doet, is het toch goed. Laat je nou niet aanpraten dat als je nu je hond niet hard aanpakt, je later een probleem gaat krijgen.pepim schreef:*tracht ego weer op te vissen*
Hier in het park loopt ook zo'n dame die ooit in een grijs verleden hondentrainster is geweest. Ze denkt dat iedereen op haar adviezen zit te wachten, maar de waarheid is dat iedereen haar ontloopt :N:. Helaas lukt dat niet altijd en dan kom je ook niet zomaar van haar af, ze komt zelfs helemaal tegen je aan staan en dringt je haar ervaring op. Het grappige is wel dat haar eigen hond voor geen meter luistert
Ga gewoon op je eigen gevoel af en als je iets niet weet vraag je het gewoon. Dat is ook zo handig van het forum, je hoort verschillende meningen en tips en je kunt eruit halen wat het best bij je past. Advies is soms best handig, maar dan alleen als je het zelf nodig vindt.
-
pepim
- Zeer actief
Dat ik haar haar gang heb laten met mijn hond, daar baal ik wel van!Belle schreef:Weet je, als je met een hond loopt, zijn er altijd mensen die denken dat je op advies loopt te wachten. Gewoon het ene oor in en het andere uit! Behalve als ze aan je hond gaan zitten natuurlijk. Zolang jij tevreden bent over hoe ze het doet, is het toch goed. Laat je nou niet aanpraten dat als je nu je hond niet hard aanpakt, je later een probleem gaat krijgen.pepim schreef:*tracht ego weer op te vissen*
Hier in het park loopt ook zo'n dame die ooit in een grijs verleden hondentrainster is geweest. Ze denkt dat iedereen op haar adviezen zit te wachten, maar de waarheid is dat iedereen haar ontloopt :N:. Helaas lukt dat niet altijd en dan kom je ook niet zomaar van haar af, ze komt zelfs helemaal tegen je aan staan en dringt je haar ervaring op. Het grappige is wel dat haar eigen hond voor geen meter luistert![]()
Ga gewoon op je eigen gevoel af en als je iets niet weet vraag je het gewoon. Dat is ook zo handig van het forum, je hoort verschillende meningen en tips en je kunt eruit halen wat het best bij je past. Advies is soms best handig, maar dan alleen als je het zelf nodig vindt.
Ik ben ook heel blij met het forum en daarom vroeg ik het hier ook, ik weet dat hier mensen zitten met veel kennis van zaken!
Overigens loopt die dame van jou ook hier in noordholland? Ik zou bijna denken, dat ik haar ken!
- Belle
- Zeer actief
Wie weet hoe ver ze gaat om haar boodschap uit te dragenpepim schreef:Overigens loopt die dame van jou ook hier in noordholland? Ik zou bijna denken, dat ik haar ken!
Overigens kan ik me best wel voorstellen dat je je hebt laten overdonderen. Had mij ook kunnen gebeuren, ik ben ook niet altijd even assertief en bedenk dan pas later wat ik eigenlijk had moeten doen. Misschien als je die persoon nog een keer tegen komt even rustig vertellen dat je er niet van gediend bent dat hij/zij (weet ik ff niet meer) aan je hond komt.
-
pepim
- Zeer actief
O ik ga haar als het kan uit de weg en anders zal ik het moeten zeggen.Belle schreef:Misschien als je die persoon nog een keer tegen komt even rustig vertellen dat je er niet van gediend bent dat hij/zij (weet ik ff niet meer) aan je hond komt.
Maar dan komt er weer iets, waar ik niet op bedacht ben en dan zal het zich ongetwijfeld herhalen.
Iemand zei laatst tegen me, als je een hond hebt, moet je gewoon assertief kunnen zijn en daar schrok ik eigenlijk wel van!
Ik ben dus helemaal niet assertief, zal wel niemand verwonderen, maar ben je daarom überhaupt ongeschikt als baasje?
- Belle
- Zeer actief
Ik zou haar dus niet uit de weg gaan, maar haar bemoeienis voor zijn door haar duidelijk te maken dat je er geen prijs op stelt, nu niet en in de toekomst nietpepim schreef:O ik ga haar als het kan uit de weg en anders zal ik het moeten zeggen.Belle schreef:Misschien als je die persoon nog een keer tegen komt even rustig vertellen dat je er niet van gediend bent dat hij/zij (weet ik ff niet meer) aan je hond komt.
Maar dan komt er weer iets, waar ik niet op bedacht ben en dan zal het zich ongetwijfeld herhalen.
Je leert vanzelf wel assertiever te worden. Helemaal als je wat zekerder wordt van je hondenopvoedingskunsten. Je hebt toch verder helemaal geen problemen met je hond? Nou, dan gaat het toch prima.Iemand zei laatst tegen me, als je een hond hebt, moet je gewoon assertief kunnen zijn en daar schrok ik eigenlijk wel van!
Ik ben dus helemaal niet assertief, zal wel niemand verwonderen, maar ben je daarom überhaupt ongeschikt als baasje?
-
pepim
- Zeer actief
Nee geen problemen, kleine dingetjes waar ik aan werk.Belle schreef:
Je leert vanzelf wel assertiever te worden. Helemaal als je wat zekerder wordt van je hondenopvoedingskunsten. Je hebt toch verder helemaal geen problemen met je hond? Nou, dan gaat het toch prima.
Nou goed dat rijden op haar vriend, dat was dan iets waar ik geen weg mee wist, maar verder luistert ze eigenlijk voor 90% wel goed.
Ik ga het niet mooier maken dan het is.
Maar ik dacht wel even dat mijn aanbidding voor haar, ja zo kun je het bijna wel noemen, er mee te maken had.
-
Marja
- Zeer actief
-
pepim
- Zeer actief