Ik word er soms echt moe van, dan kan ik haar niet eens normaal aaien, zonder dat die bek weer op en neer klappert. Dit hoort bij puppies en heeft te maken met het 'jeuken' van de tandjes die moeten wisselen, maar kan iemand me vertellen wanneer dit bijten minder zal worden/over zal gaan?? Echt pas vanaf dat ze haar tandjes heeft gewisseld?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Het eeuwige bijten/happen
Moderator: moderatorteam
-
Julliette
- Actief
Het eeuwige bijten/happen
Juna is nu 15 weken oud en nog steeds hapt ze erg, in handen, mouwen etc. Het leek even beter te gaan, maar nee, ik juichte te vroeg
Ik word er soms echt moe van, dan kan ik haar niet eens normaal aaien, zonder dat die bek weer op en neer klappert. Dit hoort bij puppies en heeft te maken met het 'jeuken' van de tandjes die moeten wisselen, maar kan iemand me vertellen wanneer dit bijten minder zal worden/over zal gaan?? Echt pas vanaf dat ze haar tandjes heeft gewisseld?
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Nee, pas als je handen op zijn!
Het gaat echt over meis!
Het gaat echt over meis!
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
-
Julliette
- Actief
- Annelies
- Zeer actief
Re: Het eeuwige bijten/happen
Als je mazzel hebt....Julliette schreef: maar kan iemand me vertellen wanneer dit bijten minder zal worden/over zal gaan?? Echt pas vanaf dat ze haar tandjes heeft gewisseld?

Overgave kan de grootste overwinning zijn...
- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Toch zou ik daar wel wat aan doen. Want als je een keer goed auw roept merk je dat je hond er wel mee ophoudt. Ik zou telkens als je hond bijt het spel of het aaien stoppen en je hond negeren. Dan heeft het dus geen effect en stopt ze er wel mee. Daarnaast kan je door middel van spelletjes met een trektouw zorgen dat er wel gebeten mag worden als jij het toelaat.( niet te hard trekken met het touw hoor, is nog niet goed voor puppentandjes
)
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
In memoriam Yentie en Toby
-
Baily
Als ze in mijn handen gingen bijten wist ik niet hoe snel ik een kauwstaaf in dat puppenbekkie moest stoppen..........
Dat doet echt wel zeer met puppentandjes......... :N:
ik had overal kauwstaven liggen, dus altijd wel eentje binnen handbereik. En dan gingen ze daar op verder bijten.
Na een maand of 6 wordt dat bijten zowiezo al een stuk minder, en als je je hond aangeleerd hebt wat nee betekent, kun je dat ook gebruiken. Je hoeft het niet boos te zeggen, gewoon resoluut maar vriendelijk. En dan gelijk die kauwstaaf aanbieden.Maar dan moet ze wel weten wat "nee"is.
ik had overal kauwstaven liggen, dus altijd wel eentje binnen handbereik. En dan gingen ze daar op verder bijten.
Na een maand of 6 wordt dat bijten zowiezo al een stuk minder, en als je je hond aangeleerd hebt wat nee betekent, kun je dat ook gebruiken. Je hoeft het niet boos te zeggen, gewoon resoluut maar vriendelijk. En dan gelijk die kauwstaaf aanbieden.Maar dan moet ze wel weten wat "nee"is.
- Moos
- Zeer actief
Uiteindelijk gaat het wel over
Moos was ook een vreselijke bijterd; riep je auw dan hing hij nog even feller en nog harder grommend in je hand.
Vooral dat wat je schrijft over het aaien herken ik heel erg; we hebben Moos totdat hij een maand of 4 was eigenlijk amper kunnen aaien. Zodra je hand zijn kant op ging RATS! hing hij er weer in.
Wat hier het beste heeft geholpen was zodra hij beet, hem neerzetten en zelf lantaarnpaal spelen en doen alsof je ergens anders mee bezig bent; negeren dus. Nu bofte ik dat pupje Moos absoluut niet zelf op de bank kon springen, dus als hij beet zette ik hem neer en ging zelf op de bank zitten; kon hij toch niet bij me komen.
Uiteindelijk is het toen met een maand of 4 minder geworden en uiteindelijk helemaal over gegaan. Maar bij Moos duurde dat hier dus ook wel even.
Moos was ook een vreselijke bijterd; riep je auw dan hing hij nog even feller en nog harder grommend in je hand.
Vooral dat wat je schrijft over het aaien herken ik heel erg; we hebben Moos totdat hij een maand of 4 was eigenlijk amper kunnen aaien. Zodra je hand zijn kant op ging RATS! hing hij er weer in.
Wat hier het beste heeft geholpen was zodra hij beet, hem neerzetten en zelf lantaarnpaal spelen en doen alsof je ergens anders mee bezig bent; negeren dus. Nu bofte ik dat pupje Moos absoluut niet zelf op de bank kon springen, dus als hij beet zette ik hem neer en ging zelf op de bank zitten; kon hij toch niet bij me komen.
Uiteindelijk is het toen met een maand of 4 minder geworden en uiteindelijk helemaal over gegaan. Maar bij Moos duurde dat hier dus ook wel even.

- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
-
Bella
- Vaste gebruiker
Bella is nu 11 maanden en een klassiek voorbeeld van nooit afgeleerd. Die hapt dus nog steeds vrolijk in handen, als er visite binnen komt of ze wil je ergens mee naar toe nemen (laatst was de waterbak leeg).
Word steeds minder, eerst was het vervanging, na twee weken is het alleen nog nee of foei. Dan gaat ze het touw maar halen om te spelen.
Bij vlagen dat ze het nog doet, maar gelukkig bijna weg.
Groetjes Desiree
Word steeds minder, eerst was het vervanging, na twee weken is het alleen nog nee of foei. Dan gaat ze het touw maar halen om te spelen.
Bij vlagen dat ze het nog doet, maar gelukkig bijna weg.
Groetjes Desiree