Haha heel herkenbaarSenna1 schreef:" oooh, dat is een mooie witte herder!"Leanne schreef:Ja hier met Yûnio idd hetzelfde**Tamara** schreef:Ik kom hier nooit zeldzame rassen tegen. Ik denk dat ik hier degene ben met het zeldzaamste ras want ik word zoooovaak aangesproken wat voor ras het is
Meestal blijft ze toch een husky of husky x herder...
Wat krijg jij het meest te horen?
" Mooi zijn ze he husky's "
" Wat voor kruising is dat? "
" dat is een grote keeshond... "
Om er maar een paar te noemen die Nieve regelmatig naar der hoofd krijgt
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
niet allerdaagse hondenrassen
Moderator: moderatorteam
- Leanne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Akita
- Aantal honden: 1

- Femmel
- Zeer actief
- Contacteer:
Toevallig kwam ik afgelopen vrijdag voor het eerst van leven een wit/rode Ierse Setter tegen! Ze bestaan natuurlijk al veel langer maar in nederland zie je ze bijna niet. Echt een schitterend hondje!
Ook zag ik hier in de buurt :
Thai Ridgeback
Spinone
Akita Inu
IJslandse hond
Thai Ridgeback
Spinone
Akita Inu
IJslandse hond
Groetjes,
Femke

In loving memory ons Goldensnoetje Joy* (14 februari 1997 - 26 juli 2010)
Voor altijd in ons hart lieve Ginny* (23 januari 2005 - 21 augustus 2014)
Femke

In loving memory ons Goldensnoetje Joy* (14 februari 1997 - 26 juli 2010)
Voor altijd in ons hart lieve Ginny* (23 januari 2005 - 21 augustus 2014)
- **Tamara**
- Zeer actief
- Contacteer:
Kijk mam een husky!Leanne schreef:Haha heel herkenbaarSenna1 schreef:" oooh, dat is een mooie witte herder!"Leanne schreef:Ja hier met Yûnio idd hetzelfde**Tamara** schreef:Ik kom hier nooit zeldzame rassen tegen. Ik denk dat ik hier degene ben met het zeldzaamste ras want ik word zoooovaak aangesproken wat voor ras het is
Meestal blijft ze toch een husky of husky x herder...
Wat krijg jij het meest te horen?
" Mooi zijn ze he husky's "
" Wat voor kruising is dat? "
" dat is een grote keeshond... "
Om er maar een paar te noemen die Nieve regelmatig naar der hoofd krijgt
ow dat is een mooie husky!
Is dit nou een Västgötaspets? (nee geen geintje is echt gevraagd
Er is me nog nooit gevraag of het een kruising is, meestal is het wat zijn dit voor honden??
Maar ik hoor ook wel steeds vaker hee das een akita!!!
- johan1969
- Zeer actief
- Contacteer:
- Mama Sanneke
- Zeer actief
- johan1969
- Zeer actief
- Contacteer:
- **Tamara**
- Zeer actief
- Contacteer:
Nee op zich is het ras pas in 200 geslplitst, maar een leek kent het verschil niet tussen een amerikaanse akita en een akita, en zeker de amerikaanse akita is toch ook alweer zeker een jaar of 15 a 20 in nederlandjohan1969 schreef:Je kan de mensen moeilijk verwijten dat ze geen Akita kennen.
De Akita als 'afgesplitst' ras is hier nog niet zo oud.
Bij een gestroomde Akita is er natuurlijk geen twijfel, maar bij een witte of rode wel.
-
Merell
- nieuw lid
Ik heb maar 1 keer een saarloze wolfshond gezien in het echt. In friesland op een dijk en ik vond hem nog veel mooier dan op plaatjes!!
(Misschien is ie wel veel voorkomend maar ik heb hem maar 1 keer in het echt (buiten keuringen enzo) gezien)
(Misschien is ie wel veel voorkomend maar ik heb hem maar 1 keer in het echt (buiten keuringen enzo) gezien)
Hooi ik ben merell en ben 13 jaar. Wij hebben sinds 1 maand ongeveer een hondje uit het asiel en wou graag in contact komen met andere hondenliefhebbers
Hou van AIKO!!
Hou van AIKO!!
-
Baily
- johan1969
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik bedoel dat een witte of rode Akita (Japans of Amerikaans) wel lijkt op Husky's of Malamutes in die kleuren.**Tamara** schreef:Nee op zich is het ras pas in 200 geslplitst, maar een leek kent het verschil niet tussen een amerikaanse akita en een akita, en zeker de amerikaanse akita is toch ook alweer zeker een jaar of 15 a 20 in nederlandjohan1969 schreef:Je kan de mensen moeilijk verwijten dat ze geen Akita kennen.
Bij een gestroomde Akita is er natuurlijk geen twijfel, maar bij een witte of rode wel.
Bij gestroomde Akita's of GJD's is die verwarring er niet , omdat er geen gestroomde Husky's of Malamutes bestaan.
https://www.flickr.com/photos/23084668@N07/albums
-
L&T
- Actief
-
Nieve
- Zeer actief
Dat mensen idd het verschil tussen een American Akita en Akita niet kennen dat snap ik...maar ze lijken toch echt niet op een husky**Tamara** schreef:Nee op zich is het ras pas in 200 geslplitst, maar een leek kent het verschil niet tussen een amerikaanse akita en een akita, en zeker de amerikaanse akita is toch ook alweer zeker een jaar of 15 a 20 in nederlandjohan1969 schreef:Je kan de mensen moeilijk verwijten dat ze geen Akita kennen.
When I’m good, I’m very very good
And when I’m evil, man am I evil !!!
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Contacteer:
Nee, maar een Weimaraner lijkt ook niet op een blauwe duitse dog en toch wordt Lana daar ook wel eens voor uitgescholden.Nieve schreef:Dat mensen idd het verschil tussen een American Akita en Akita niet kennen dat snap ik...maar ze lijken toch echt niet op een husky
Een leek ziet nu eenmaal geen verschil tussen verschillende rassen met krulstaarten of rassen met dezelfde kleur. (Zo wordt Bono met zijn 91 cm. schoft zelfs wel eens voor een labrador uitgemaakt!
Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
-
Nieve
- Zeer actief
Scooby schreef:Nee, maar een Weimaraner lijkt ook niet op een blauwe duitse dog en toch wordt Lana daar ook wel eens voor uitgescholden.Nieve schreef:Dat mensen idd het verschil tussen een American Akita en Akita niet kennen dat snap ik...maar ze lijken toch echt niet op een husky![]()
Een leek ziet nu eenmaal geen verschil tussen verschillende rassen met krulstaarten of rassen met dezelfde kleur. (Zo wordt Bono met zijn 91 cm. schoft zelfs wel eens voor een labrador uitgemaakt!)
Het stomme van dat soort dingen is dus altijd dat mensen het altijd beter denken te weten, wat je ook zegt.
Bijvoorbeeld:
persoon: Mevrouw is dat een husky?
Ik: Nee, dat is geen husky.
persoon: Maar het is wel een poolhond
Ik: Nee, ze komen van oorsprong uit Japan (niet echt poolgebied)
persoon: Maar ze hebben wel een poolvacht, dus worden ze toch gebruikt voor de slee!
grrrrrrrrrr...
- johan1969
- Zeer actief
- Contacteer:
Mijn 4-kleurige shi tsu (grijs/bruin/zwart met wit onderlijf) werd vaak voor Maltezer, Yorkshire of Pekinees genomen !
Volgens mij zijn Maltezers altijd wit en hebben Yorkies geen wit en staande oren. En een Pekinees heeft een ander kapsel.
Ik denk dat de meeste mensen maar een paar rassen kennen.
Volgens mij zijn Maltezers altijd wit en hebben Yorkies geen wit en staande oren. En een Pekinees heeft een ander kapsel.
Ik denk dat de meeste mensen maar een paar rassen kennen.
-
Essy
Ik heb gisteren wel een hele zeldzame puppy gezien. Een american indian dog. Een puppy van 12 weken, maar een pittig ding. Isis zat met haar poot op hem te tikken maar hij beet haar gewoon in haar tenen

hier is een link voor de liefhebbers
http://www.indiandog.nl

-
Nieve
- Zeer actief
Mooi zijn ze he?Essy schreef:Ik heb gisteren wel een hele zeldzame puppy gezien. Een american indian dog. Een puppy van 12 weken, maar een pittig ding. Isis zat met haar poot op hem te tikken maar hij beet haar gewoon in haar tenen![]()
Hier op het forum zit iemand die heeft er nu 3. Ze zijn een keer mee geweest met een aanlijn wandeling toen hadden ze er al 2, maar dat was ook de eerste keer dat ik de American Indian Dogs in het echt zag. Ik vind het echt mooie honden.
- johan1969
- Zeer actief
- Contacteer:
- son-pei
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sharpei en Finse Lappenhond
- Contacteer:
- Daantje*
- Zeer actief
- **Tamara**
- Zeer actief
- Contacteer:
whahahahhaNieve schreef:Scooby schreef:Nee, maar een Weimaraner lijkt ook niet op een blauwe duitse dog en toch wordt Lana daar ook wel eens voor uitgescholden.Nieve schreef:Dat mensen idd het verschil tussen een American Akita en Akita niet kennen dat snap ik...maar ze lijken toch echt niet op een husky![]()
Een leek ziet nu eenmaal geen verschil tussen verschillende rassen met krulstaarten of rassen met dezelfde kleur. (Zo wordt Bono met zijn 91 cm. schoft zelfs wel eens voor een labrador uitgemaakt!)
![]()
![]()
Een labrador van 91 cm schoft...tja rijke fantasie heb je dan.
Het stomme van dat soort dingen is dus altijd dat mensen het altijd beter denken te weten, wat je ook zegt.
Bijvoorbeeld:
persoon: Mevrouw is dat een husky?
Ik: Nee, dat is geen husky.
persoon: Maar het is wel een poolhond
Ik: Nee, ze komen van oorsprong uit Japan (niet echt poolgebied)
persoon: Maar ze hebben wel een poolvacht, dus worden ze toch gebruikt voor de slee!
grrrrrrrrrr...
Nou ik zeg altijd dat het een japanse poolhond is hoor, lekker makkelijk, ben je meteen klaar
Slimme mensen leggen wel de link er geen pool is in japan, maar dan zeg ik gewoon dat er wel gebieden zijn die heel erg koud zijn, dus waar ze een poolhondenvacht nodig hebben
-
marisa
- Actief
- Contacteer:
He, wat leuk dat je een Indian dog hebt gezienEssy schreef:Ik heb gisteren wel een hele zeldzame puppy gezien. Een american indian dog. Een puppy van 12 weken, maar een pittig ding. Isis zat met haar poot op hem te tikken maar hij beet haar gewoon in haar tenen![]()
Vooral die uit het nest waarvan jij er een hebt gezien had ik al van gehoord dat ze inderdaad best pittig zijn.

-
Tamara/Bayko
Blauwe borders zie je tegenwoordig toch best vaak vind ik. Zelfs de lilac zie je steeds vaker, en die zijn er toch nog stukken minder dan de blauwe.BCLayD schreef:vrienden van mij heeft een blauwe bordercollie, komt ook maar weinig voor
Mulans moeder is trouwens ook blauw en ook de moeder van de blauwe border van mijn vrienden
-
Laurie en Denis
- Actief
- Mijn ras(sen): Betyar - Magyar Vizsla Draadhaar
- Contacteer:
Bij de dierenarts vorige week,Scooby schreef:Nee, maar een Weimaraner lijkt ook niet op een blauwe duitse dog en toch wordt Lana daar ook wel eens voor uitgescholden.Nieve schreef:Dat mensen idd het verschil tussen een American Akita en Akita niet kennen dat snap ik...maar ze lijken toch echt niet op een husky![]()
mevrouw: 'Wat een schattige jonge hond.'
Ik: 'Nou zo jong is hij niet meer hoor.'
mevrouw: ' Jawel ik zie het toch.'
Ik: 'zucht...'.
mevrouw weer na een tijdje: maar het is toch een Duitse Dog pup.
Sorry mevrouw hij is bijna 6 jaar oud en nee het is geen Duitse Dog maar een Weimaraner.
mevrouw weer: En toch lijkt ie er op. Ik heb zelf een Duitse Dog gehad..
Sorry hoor maar als je zelf een Duitse Dog hebt gehad, dan kun je zien dat zij wel wat groter zijn, alleen de kop is al twee keer zo groot en dan heb ik het nog niet eens over het lichaam!
Nou ja het is wel grappig, mensen die het altijd beter weten.
Mijn ouders hebben een Vizsla gehad, er werd aan hen altijd gevraagd of het een Rodesian Ridgeback was. En dat was ie natuurlijk niet. En bij een stellig persoon zei mijn vader dan: Klopt hij was de enige Vizsla in het RR-nest.
Groetjes Laurie & Betyar.
-
yruvian
- Vaste gebruiker
ook hier een gekend fenomeen... en sommige mensen kan je eigenlijk niet overtuigen... Maar een chinese haarloos voor een poedel aanzien? (ok, pp met een beetje heel veel verbeelding kan ik daar nog in komen)
Da's wel de raarste totnutoe... meestal denken ze dat onze haarbal een shih tzu is, terwijl ze gewoon allebei lang haar hebben? voor de rest volgens mij geen vergelijking...
Maar een naakte en een poedel? ik vind poedels best leuk, maar ik zie de gelijkenissen absoluut niet...
Da's wel de raarste totnutoe... meestal denken ze dat onze haarbal een shih tzu is, terwijl ze gewoon allebei lang haar hebben? voor de rest volgens mij geen vergelijking...
Maar een naakte en een poedel? ik vind poedels best leuk, maar ik zie de gelijkenissen absoluut niet...
- Living XL
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mastiff!
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
In de loop der jaren heb ik al veel "onbekend" rassen gezien...
- Schipperke (op wedstrijd)
- Broholmer (show)
- American Indian Dog
- Lancashire Healer
- Otterhound (vorige vereniging)
- Gos d'Atura
- Cesky "Huppeldepup" Bay Retriever (weet de naam ff niet meer)
- Beauceron (van kennissen)
- IJslandse hond (woont om de hoek)
- Bracco Italiano (van kennissen)
- Manchester Terrier (vorige vereniging)
- Tatra (in de wijk)
- Fila Brasiliero (in bos)
- Sloughi (4 op vakantie)
- Viszla (vorige vereniging)
- Spinone (in de wijk)
- Cesky fuzek (of zoiets in de wijk)
maar ook bij ons op de KC lopen toch aardig wat niet veel voorkomende rassen, o.a.
- Vastgötaspets
- Aus. Kelpie
- Wetterhoon
- Peruaanse Naakthond
- Portugese Waterhond
- Thai Ridgeback
- Irish Glen of Imaal Terrier
- Pyrenese Berghond
- Tatra
Degene die op mij de meeste indruk heeft achtergelaten is toch wel de American Indian Dog...
PRACHTIG!!
Is dat nou zo'n Turkse Herder?? (Kangal)
- Schipperke (op wedstrijd)
- Broholmer (show)
- American Indian Dog
- Lancashire Healer
- Otterhound (vorige vereniging)
- Gos d'Atura
- Cesky "Huppeldepup" Bay Retriever (weet de naam ff niet meer)
- Beauceron (van kennissen)
- IJslandse hond (woont om de hoek)
- Bracco Italiano (van kennissen)
- Manchester Terrier (vorige vereniging)
- Tatra (in de wijk)
- Fila Brasiliero (in bos)
- Sloughi (4 op vakantie)
- Viszla (vorige vereniging)
- Spinone (in de wijk)
- Cesky fuzek (of zoiets in de wijk)
maar ook bij ons op de KC lopen toch aardig wat niet veel voorkomende rassen, o.a.
- Vastgötaspets
- Aus. Kelpie
- Wetterhoon
- Peruaanse Naakthond
- Portugese Waterhond
- Thai Ridgeback
- Irish Glen of Imaal Terrier
- Pyrenese Berghond
- Tatra
Degene die op mij de meeste indruk heeft achtergelaten is toch wel de American Indian Dog...
PRACHTIG!!
Amiga ook niet... toen ze nog erg jong was, werd er regelmatig gevraagd:Mijn mastiff wordt maar weinig als zodanig herkend.
Is dat nou zo'n Turkse Herder?? (Kangal)
Groetjes
Sandra
en een high 5 van Amiga, Perro & Meissie

In loving memory Bink 08-05-1999 / 25-11-2011
In loving memory Murphy 16-03-1998 / 29-04-2013
Sandra

- Living XL
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mastiff!
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Bedoel je niet de Engelse Setter, zoals op het plaatje hieronder, alleen dan in de kleurstelling:Femmel schreef:Toevallig kwam ik afgelopen vrijdag voor het eerst van leven een wit/rode Ierse Setter tegen! Ze bestaan natuurlijk al veel langer maar in nederland zie je ze bijna niet. Echt een schitterend hondje!
Thai Ridgeback
Spinone
Akita Inu
IJslandse hond
Rood/Wit???
http://www.doggy.net/site/pics/rassen/ras_logo_168
Groetjes
Sandra

Sandra

-
Joep
- nieuw lid
- johan1969
- Zeer actief
- Contacteer:
Murphy's Place schreef:Bedoel je niet de Engelse Setter, zoals op het plaatje hieronder, alleen dan in de kleurstelling:Femmel schreef:Toevallig kwam ik afgelopen vrijdag voor het eerst van leven een wit/rode Ierse Setter tegen! Ze bestaan natuurlijk al veel langer maar in nederland zie je ze bijna niet. Echt een schitterend hondje!
Thai Ridgeback
Spinone
Akita Inu
IJslandse hond
Rood/Wit???
http://www.doggy.net/site/pics/rassen/ras_logo_168
Een Engelse setter mag niet rood-wit zijn, maar wel chocolade-wit of lemon-wit. Bovendien hebben die meestal een gespikkeld patroon.
Ierse Rood Witte setters daarentegen, mogen dan weer geen spikkeltjes hebben.
t Verschil is echt wel duidelijk als je ze allebei al gezien hebt.
- Hamilton
- Zeer actief