Je hebt duidelijk niets, maar dan ook niets begrepen van WAAROM mensen hier tegen het fokken met honden zonder stamboom zijn.mellow schreef: hallo he word wakker.
Mensen die gewoon hun hondje voor in huis willen zla het echt een rot zorg zijn of de ouders van hun hond shows heeft gelopen hoor.
dus hoef ik ook niet te batalen voor de shows die die fokkers willen lopen.
dit is namelijk echt geen verplichting om te mogen fokken.
en als ze met 1 teef een show lopen en er komen 5 pups uit die teef is die show wel betaald denk je ook niet.
als je Hd en Ed uitslagemn zo belangrijk vind waarom wil je dar dan persee door berekenen in prijs van je pups?
mijn teef was eerst alleen HD getest op een ander forum hoorde ik dat ED ook erg belangrijk is bij het ras wat ik heb.
ja inderdaar ik heb daar wel wat geleerd van de gene die als enige daar alles op een nette rustige manier brengt.
Mijn teef is nu ook op Ed getest nee niet officieel door gestuurd nee maar ik heb er wel nog een orthopeet naar laten kijken.
maar dit nestje pups zal daardoor niet duurder worden.
Misschien ben ik dom dan maar ik heb zoiets ach dat geld is toch al uitgegeven he,ik wil mijn kosten van dat moment eruit hebben en that's it.
Ik denk wel dat mocht ik ooit de kolder krijgen om met stamboom te gaan fokken denk het niet hoor maar dat ik inderdaad wel een stuk voordeliger zit met mijn pups.
De kosten van testen shows etc wil ik niet door berekenen namelijk die doe ik omdat ik dat dan wil en noodzakelijk vind om te weten hoe mijn hond het daarbij doet.
Er zijn echt wel honden met stamboom die ook verrot in elkaar zitten.
ook in een stamboom nest zitten fouten.
Vroeger ben ik met mijn ouders bij een nest wezen kijken daar hadden er 3 gebits fouten had toch voorkomen kunnen wordne niet.
Nu onder laatst zag ik een nestje rottweiler pups met stamboom waarvan er pups wit hadden nou sorry maar das niet wat ik wil zien bij een rottweiler en zeker niet bij eentje met stamboom,als je dan toch een hoop geld betaald voor je hondje wil je er ook eentje die perfekt is niet.
De stamboom fokkers doen ook lang niet alles goed hoor.
ik heb nog nooit wit in een nest gehad.
ik doe niet aan bloedlijnen ik doe niet aan de reu van de buren gebruiken.
De fokker van mijn teef fokt zelf niet meer en is bereid mij te helpen uit zoeken welke reu qua lijn zou kunnen.
nou toevallig een erg mooie lieve reu gevonden.
maar de vorige loopsheid niet helaas pindakaas ik had haar wel door 5 reutjes kunnen laten dekken maar nee hoor dan liever niet.
er zijn echt wel bepaalde dingen waar ik priciepes op na hou hoor,maar voor mij is dat papiertje niet belangrijk.
als ik nou is jullie reakties terug lees zit ik hier met vriendin gewoon te lachen hoe triest jullie zijn,vriendin fokt met stamboom snackies.
maar hoe laag jullie zinken om je gelijk te halen verbaast haar heel erg.
In iedere reaktie moeten jullie iemand die het niet met jullie eens is finaal de grond in trappen om je gelijk te halen.
erg grappig hoor vind het wel leuk om weer is mee te lezen in zo'n jungle.
ben blij dat ik me heb aangemeld dit is wel vermaak.
nu ga ik lekker de avond ronde doen met de hond.
dus truste allemaal he.
Groetjes Mellow
Het gaat niet om het papiertje op zich. Er is niemand die beweert dat alleen een stamboom genoeg is en dat dat ding heilig is. Het gaat er om wat je er mee doet. De stamboom is een middel, en het ENIGE middel dat je ter beschikking hebt, om de juiste genetische combinatie te maken die de kans geeft op zo gezond mogelijke pups. Dat kan niet als de hond geen stamboom heeft, en daarmee introduceer je autnomatisch meer gezondheidsrisico's voor de pups.