Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

3 keer gekoppelt??

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

Bliss
Actief

Ongelezen bericht door Bliss »

volgens mij is een hond zonder stamboom per definitie geen rottweiler en is het gebruik van de naam van het ras dus onterecht en misleidend.
:neenee:
Caro.
mellow

Ongelezen bericht door mellow »

oh heerlijk deze discussies zeg.
EEn geweldig gevoel we zitten hier met zijn 6e heel erg hard te lachen om jullie gefrustreerde gedrag.
Lekker iemand af blijven zeiken omdat ze niet denken zoals jij super.
En ik blijf lekker typen lekkere lange stukken das mooi met quoten zo komt deze topic nog is aan een record aantal pagina's.
Weten jullie van het andere forum wel zeker dat je me daar gebaned wil houden zo te zien kan het daar wel wat leven gebruiken het was daar zo saai las ik.
ik blijf lekker typen en jullei lekker boos doen zo kom je er wel.
Heerlijk dit.
:smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: oh en dan ga ik straks heerlijk stukjes schrijven over het verloop van de dracht en de bavalling leuk man zit nu al te springen om de liefdevolle reacties die ik zal krijgen :neenee: :neenee: .
misschien nodig ik jullie allemaal wle uit op kraamvisite.
lijkt me ook erg gezellig :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer:
nou ik ga weer ff lekker film kijken ne dan zo meteen met mijn hondje lopen.

Groetjes Mellow.
tura
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door tura »

Bliss schreef:volgens mij is een hond zonder stamboom per definitie geen rottweiler en is het gebruik van de naam van het ras dus onterecht en misleidend.
:neenee:
Idd is een kruising, want de herkomst is niet terug te vinden zonder stamboom :ok:
mellow

tura schreef:
mellow schreef:[
Maar er staan er toch nog steeds 9 te wachten van de`13.
De andere 4 hebben een andere pup gekocht.
Maar ja dan ben ik er toch al 9 kwijt he.
De rest zal ook echt wel een baasje vinden hoor.
Verder zou ik het op prijs stellen als je mijn gebruikersnaam wilt gebruiken doe ik ook.
En als je mijn naam schrijft laat dan de puntjes van de e!

Groetjes Mellow.
Als je dan ook precies voor die 9 elke sexe hebt :denken:
Enne hoeveel pups verwacht je dan :roll:
hoi tura.
Ik heb nog geen idee hoeveel pups ik verwacht.
Ze krijgt volgende week een echo.
en idd als ik alle sexe heb ja.
er zijn 6 mensen voor een reu en 3 voor een teef.
Dus we zien wel he.
Bedankt voor je vriendelijke belangstelling dat kan ik nou waarderen.

Groetjes Mellow
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

mellow schreef:oh heerlijk deze discussies zeg.
EEn geweldig gevoel we zitten hier met zijn 6e heel erg hard te lachen om jullie gefrustreerde gedrag.
En ik blijf lekker typen lekkere lange stukken das mooi met quoten zo komt deze topic nog is aan een record aantal pagina's.
Weten jullie van het andere forum wel zeker dat je me daar gebaned wil houden zo te zien kan het daar wel wat leven gebruiken het was daar zo saai las ik.
Heerlijk dit.
:smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: oh en dan ga ik straks heerlijk stukjes schrijven over het verloop van de dracht en de bavalling leuk man zit nu al te springen om de liefdevolle reacties die ik zal krijgen :neenee: :neenee: .

Groetjes Mellow.
:denken: gewoon triest ... kansloos figuur...
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Heerlijk dit.

Groetjes Mellow.
Met zijn 6e bedoel je daar ook die zwangere teven van je mee die straks weer moeten bevallen en een nest op moet voeden omdat jij over de rug van je dieren zonodig geld moet verdienen?
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
tura
Zeer actief
Contacteer:

mellow schreef: hoi tura.
Ik heb nog geen idee hoeveel pups ik verwacht.
Ze krijgt volgende week een echo.
en idd als ik alle sexe heb ja.
er zijn 6 mensen voor een reu en 3 voor een teef.
Dus we zien wel he.
Bedankt voor je vriendelijke belangstelling dat kan ik nou waarderen.

Groetjes Mellow
Grappig dat jij t opvat als vriendelijke belangstelling :smile: :smile:
enne verder kijken naar de film he anders mis je de clou met zijn 6e :denken:
mellow

Sunnybunny schreef:
mellow schreef:
Diablo schreef:
mellow schreef: Nou heerlijk dan een dikke pluim voor jouw.
Het gaat me ook niet om de herplaatsers hoor.
Het gaat me om het feit dat de pro stamboom leden die arme herplaatsers en asiel honden steeds op gooien.
Laatst nog haalde een kennis van mij ene duitse herder uit het asiel top hondje en jawel met stamboom 9 maanden oud de oude eigenaar moest naar het buitenland :denken: alsof je 7 maanden terug niet weet dat dta eraan komt,maar de fokker wilde de hond dus ook niet terug en ook niet helpen bij het herplaatsen.
Hiermee wil ik dus aangeven dat ook niet alle stamboom fokkers super zijn hoor.
en omdat je met stamboom fokt mag je wle nieuwe honden op de wereld zetten en hoef je dus klaar blijkelijk geen rekening te houden met al die arme asiel honden.
Ik vind alle argumenten en denk wijzes erg jammer.

Groetjes Mellow.
Ben wel met je eens dat niet alle stamboomfokkers even fris zijn... En dat ze ook niet alemaal evenveel moeite doen om dr fokproducten in de gaten te houden of mensen bij te staan. En vind dus ook dat die mensen ook niet mogen fokken....
Maar dat blijf ik ook vinden van mensen die zonder stamboom fokken...
Nou kijk Diablo.
Van mensen zoals jij je mening geeft kan ik nog wat aannemen.
Als je goed lees ook op dat andere forum zul je zien dat ik in het begin gewoon fatsoenlijk wat uitleg en dat de rest gelijk vol erin gaan.
merk ik dat hier ook weer.
waarom moet het op die manier.
ok heb denk ik niet echt opgelet dat ik al op een topic van jouw heb gereageerd.
over kim dan waarschijnlijk zit ik me nu te bedenken.
sorry vergeten.
Over het fokken van paarden met papieren kan ik alleen maar zeggen dat dat eigenlijk met een fries voor zich spreekt.
Er zijn bijna geen friezen zonder papier te koop.
kijk maar is als voorbeeld op marktplaats.
ook de hengsten die niet zijn aangekeurd voor de fok zijn op 1 hand te tellen en de hengsten die dat dan zijn die vind ik niet mooi.
Daar vind ik een veulen fokken leuk om te zien hoe je steeds beter gaat.
als al je veulens uit welke combi dan ook 1ste of 2de premie halen is dat een kick.
zo kan je met je merrie namelijk ook steeds verder komen model preferent snap je dat vind ik geweldig.
Bovendien doe ik het bij mijn paarden ook wle voor het geld.
Een veulen zonder papier leverd me hoogstens 1500 euro op terwijl een goed veulen met papier al snel zo'n 4000 euro kan gaan kosten.
Maar een vriendin van mij heeft in eemnes een fries zonder papier nou ook echt een kanjer hoor en gezond,wel beide ouders hebben papier.
Ach ik kan daar dus niet wakker van liggen.
Het friespaardne stamboek is ook al 3 keer achterhaald.
Is veranderd van koudbloed naar uhm weet niet waar hij bij hoort.
het type paard word door de stamboek steeds weer aangepast.
als je mij nou vraagd doen ze goed eraan nee.
Het hele type fries valt weg het word steeds meer een smal dames paardje en dat zie je op de keuring ook steeds meer terug.
ik ben zo hypocriet om er een hengst bij te halen die mijn merrie ook zo'n veulen geeft terwijl ik eigenlijk het barokke type veel mooier vind.
of het fries paarden stamboek het ras goed doet nee ik vidn van niet maar blijf lekker mee lopen met de keuringen.
En blijf qua hengsten toch lekker bij time doitschen en tije.
mooie grote smalle hengsten met een fijn hoofd.
omdat ik dan bij die jurry verzekerd ben van een goed premie op mijn veulens.
en ik ben het dan met mol eens dat dit bij de rottweiler in nederland ook ene beetje is gebeurd.

Groetjes Mellow.
Er zijn zat!!!! friezen zonder papier helaas. Ja, helaas, want je bent dus wel het overzicht van het inteeltpercentage op dat veulen kwijt en das heel erg lastig als je een gesloten stamboek volgt. Dat jij nu bij de hengsten blijft die je noemt, moet je zelf weten maar je kan ook een hele luxe veulen halen uit een Piter, een Jasper of een Brandus. Wat oudere hengsten die wel hartstikke luxe vererven. Of je verzekerd bent van een 1e of 2e premie bij je veulens, dat hangt er toch ook echt van af hoe jouw merrie fokt. Enne, de fries is nooit een koudbloed geweest. Ze zijn in de zg. "landbouwperiode" extra zwaar gefokt om zo meer werkpaarden te creeeren. Voor die tijd waren het al luxe paarden. Het "oude barokke type" waar jij naar verwijst, is helemaal niet zo oud. Kijk maar eens in de oude lijnen en naar de stammen met veel "landbouwvrij" bloed. Dat waren altijd al luxe types.
een pitter kan qua inteelt niet met mijn merries.
en bovendien ben ik trouw aan mijn stal.
Mijn merries fokken erg luxe met deze hengsten.
Erg veel friezen zonder papier ken ik niet hoor.
En ga nou niet zo geweldig doen over dat stamboek heetf niet voor niks al 2 keer bijna op zijn reet gelegen.
Bovendien is het fries de afgelopen jaren wel degelijk betempelt als zijnde koudbloed dit is in meerdere boeken terug te vinden.
als je het nu vraagd bij het stamboek geven ze als andwoord dat ze het niet helemaal kunnen herleiden.
Zo zie je maar he.
Dat ze van het stamboek ook niet alles weten.
Groetjes Mellow.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Heerlijk dit.

Groetjes Mellow.

:blah: :blah: :blah: :blah: :blah: :blah:
Nog steeds geen antwoord op mijn vragen.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

mellow schreef:Verder zou ik het op prijs stellen als je mijn gebruikersnaam wilt gebruiken doe ik ook.
En als je mijn naam schrijft laat dan de puntjes van de e!
Groetjes Mellow.
Heb jij even pech! Op dit forum spreken we elkaar graag gewoon met de echte namen aan, wel zo persoonlijk.
Stang is dus gewoon Caroline. En jij bent blijkbaar Daniëlle. Klinkt ook leuker dan marsh mellow :denken:
En dat tremaatje op je e zet ik er lekker wel neer. Anders noem ik je gewoon Danieeeeeeeeelle. Zonder trema. Klinkt bijna hetzelfde als debielen :pffff:
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

mellow schreef:
Sunnybunny schreef:
mellow schreef:
Diablo schreef: Ben wel met je eens dat niet alle stamboomfokkers even fris zijn... En dat ze ook niet alemaal evenveel moeite doen om dr fokproducten in de gaten te houden of mensen bij te staan. En vind dus ook dat die mensen ook niet mogen fokken....
Maar dat blijf ik ook vinden van mensen die zonder stamboom fokken...
Nou kijk Diablo.
Van mensen zoals jij je mening geeft kan ik nog wat aannemen.
Als je goed lees ook op dat andere forum zul je zien dat ik in het begin gewoon fatsoenlijk wat uitleg en dat de rest gelijk vol erin gaan.
merk ik dat hier ook weer.
waarom moet het op die manier.
ok heb denk ik niet echt opgelet dat ik al op een topic van jouw heb gereageerd.
over kim dan waarschijnlijk zit ik me nu te bedenken.
sorry vergeten.
Over het fokken van paarden met papieren kan ik alleen maar zeggen dat dat eigenlijk met een fries voor zich spreekt.
Er zijn bijna geen friezen zonder papier te koop.
kijk maar is als voorbeeld op marktplaats.
ook de hengsten die niet zijn aangekeurd voor de fok zijn op 1 hand te tellen en de hengsten die dat dan zijn die vind ik niet mooi.
Daar vind ik een veulen fokken leuk om te zien hoe je steeds beter gaat.
als al je veulens uit welke combi dan ook 1ste of 2de premie halen is dat een kick.
zo kan je met je merrie namelijk ook steeds verder komen model preferent snap je dat vind ik geweldig.
Bovendien doe ik het bij mijn paarden ook wle voor het geld.
Een veulen zonder papier leverd me hoogstens 1500 euro op terwijl een goed veulen met papier al snel zo'n 4000 euro kan gaan kosten.
Maar een vriendin van mij heeft in eemnes een fries zonder papier nou ook echt een kanjer hoor en gezond,wel beide ouders hebben papier.
Ach ik kan daar dus niet wakker van liggen.
Het friespaardne stamboek is ook al 3 keer achterhaald.
Is veranderd van koudbloed naar uhm weet niet waar hij bij hoort.
het type paard word door de stamboek steeds weer aangepast.
als je mij nou vraagd doen ze goed eraan nee.
Het hele type fries valt weg het word steeds meer een smal dames paardje en dat zie je op de keuring ook steeds meer terug.
ik ben zo hypocriet om er een hengst bij te halen die mijn merrie ook zo'n veulen geeft terwijl ik eigenlijk het barokke type veel mooier vind.
of het fries paarden stamboek het ras goed doet nee ik vidn van niet maar blijf lekker mee lopen met de keuringen.
En blijf qua hengsten toch lekker bij time doitschen en tije.
mooie grote smalle hengsten met een fijn hoofd.
omdat ik dan bij die jurry verzekerd ben van een goed premie op mijn veulens.
en ik ben het dan met mol eens dat dit bij de rottweiler in nederland ook ene beetje is gebeurd.

Groetjes Mellow.
Er zijn zat!!!! friezen zonder papier helaas. Ja, helaas, want je bent dus wel het overzicht van het inteeltpercentage op dat veulen kwijt en das heel erg lastig als je een gesloten stamboek volgt. Dat jij nu bij de hengsten blijft die je noemt, moet je zelf weten maar je kan ook een hele luxe veulen halen uit een Piter, een Jasper of een Brandus. Wat oudere hengsten die wel hartstikke luxe vererven. Of je verzekerd bent van een 1e of 2e premie bij je veulens, dat hangt er toch ook echt van af hoe jouw merrie fokt. Enne, de fries is nooit een koudbloed geweest. Ze zijn in de zg. "landbouwperiode" extra zwaar gefokt om zo meer werkpaarden te creeeren. Voor die tijd waren het al luxe paarden. Het "oude barokke type" waar jij naar verwijst, is helemaal niet zo oud. Kijk maar eens in de oude lijnen en naar de stammen met veel "landbouwvrij" bloed. Dat waren altijd al luxe types.
een pitter kan qua inteelt niet met mijn merries.
en bovendien ben ik trouw aan mijn stal.
Mijn merries fokken erg luxe met deze hengsten.
Erg veel friezen zonder papier ken ik niet hoor.
En ga nou niet zo geweldig doen over dat stamboek heetf niet voor niks al 2 keer bijna op zijn reet gelegen.
Bovendien is het fries de afgelopen jaren wel degelijk betempelt als zijnde koudbloed dit is in meerdere boeken terug te vinden.
als je het nu vraagd bij het stamboek geven ze als andwoord dat ze het niet helemaal kunnen herleiden.
Zo zie je maar he.
Dat ze van het stamboek ook niet alles weten.
Groetjes Mellow.
Waar loop ik het stamboek te verheerlijken? Mijn merrie gaat dit jaar niet voor niets onder Dark Ynte. Ik heb van dat klotestamboek alles opgezegd maar wil wél weten wat hoe de bloedlijnen zijn van de hengst die op mijn merrie gaat. Jij bent hier de grote hypocriet :roll: Beetje afgeven op het stamboek maar wel lid blijven en veulens fokken die de jury graag ziet. Hoezo schijnheilig? En als je trouwens eens verder zou kijken dan je neus lang is, en das waarschijnlijk bij jou heel moeilijk als hij steeds langer wordt bij alles wat je zegt, zou je zien dat het werkelijk stikt van de veulens zonder papier.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
tura
Zeer actief
Contacteer:

Sunnybunny schreef:
En als je trouwens eens verder zou kijken dan je neus lang is, en das waarschijnlijk bij jou heel moeilijk als hij steeds langer wordt bij alles wat je zegt, zou je zien dat het werkelijk stikt van de veulens zonder papier.
Ik vind jouw echt grappig :ok: over die neus :ok:
:smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile:
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Hoe laag kun je zinken..................
Letchimi©

Ongelezen bericht door Letchimi© »

Laag met een goed zwaar schip :roll:
tura
Zeer actief
Contacteer:

Daisy@ schreef:Hoe laag kun je zinken..................

Wie, ikke :denken:
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Wie de schoen past trekke hem aan......... mag je allemaal zelf invullen....
T'is triest.
Letchimi©

Ongelezen bericht door Letchimi© »

Martijn schreef:
Zielig wijf.
Ik zie jouw als diegene die hier zielig is , om dat neer te zetten :roll:
Zet iets zinnigs neer of niets en als je iemand dat vind zeg je dat persoonlijk in een pb ofzo maar niet op het forum.
Over laag zinken gesproken
regina

Ongelezen bericht door regina »

Martijn schreef:
Zielig wijf.
Moet dat zo :roll: o ja je hebt altijd van die nietszeggende binnenkomers :ok:
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

regina schreef:
Martijn schreef:
Zielig wijf.
Moet dat zo :roll: o ja je hebt altijd van die nietszeggende binnenkomers :ok:
wat moet je er nog meer op zeggen dan?

wat een sneue mevrouw? klinkt dat beter? :roll:
moderatorteam
Zeer actief

Ongelezen bericht door moderatorteam »

Wij zijn er klaar mee na herhaaldelijke waarschuwingen gegeven te hebben.
Topic is dus gesloten.
Met vriendelijke groet
Moderators hondenforum.nl

Niemand is incognito
Gesloten

Terug naar “Fokken van honden”