Ik ga ook al jaren op vakantie in Frankrijk en ze hebben daar in het koelvak van de supermarkten bij het voorverpakte vlees ook vlees voor de hond liggen. Rundvlees, soort poulet, wel wat vet, maar prima spul en verder kan je daar ook heel veel dingen makkelijk krijgen, juist zoals orgaanvlees enzo. Maar ik neem op vakantie voor de eerste paar dagen diepvriesvlees mee (maar ik heb een caravan met een inimini koelkastje) en ook een bak met brokken (geen hele zak, maar gewoon voor de zekerheid). Zeker toen ik alleen nog maar diepvriesvlees gaf, nam ik brokken mee. Maar de ervaring leert me dat ik het merendeel van de brokken wel weer mee terug kan nemen, omdat het aardig lukt om daar wat voor de honden te vinden. Let alleen goed op de prijs, want het is mij al eens overkomen dat ik heerlijke lamsbotjes voor de honden gescoord had en toen bleek ik daar wel 8 euro voor betaald te hebben (a krap 1 kilootje :N: )
Dus lekker een goed afsluitbare bak brokken mee nemen, want je weet nooit waar je onderweg terecht komt en of je eten voor je honden kan vinden. En toch daar proberen een beetje wat zelf samen te stellen. Over het algemeen lukt dat best aardig.
En zelfs als blijkt dat je te weinig brokken bij je hebt: geen probleem, dat verkopen ze daar ook, ookal is het wellicht een ander merk.
Maar iemand zei eens tegen me: ach, zelf eet je op vakantie toch ook niet elke dag braaf uitgebalanceerd, mag het toch ook wat makkelijker? Dan is dat voor je hond ook helemaal niet erg. Dus als ze een paar weekjes niet helemaal uitgebalanceerd te eten krijgen, maar je geeft ze gewoon de ene dag wat kip en de andere dag dat hondenpoulet en weer een andere dag brokjes of desnoods brood met smeerworst, dan is dat geen enkel probleem.

Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby