Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Naar de camping in Frankrijk, wat te doen met het voer?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Julliette
Actief

Naar de camping in Frankrijk, wat te doen met het voer?

Ongelezen bericht door Julliette »

Hoii,

Ik heb eens besloten om in augustus (als alles mee zit) lekker samen met Juna (en wie mee wilt :pffff: )naar de camping in Frankrijk te gaan waar ik 20 jaar kwam, maar al een aantal jaren niet ben geweest..
Het is er in één woord géweldig mooi!

Dit wil ik natuurlijk gaan meemaken, lekker samen met Juna, die heerlijk de rivier tot haar beschikking zal hebben en een geweldig prachtige natuur waar we uren kunnen lopen..
Maar goed, daar draait het nu niet om, het punt is dat ik me nu al aan het afvragen ben hoe ik het moet doen met haar voer, ik voer haar namelijk vers (uit de diepvries), dat blijft geen 2 weken bevroren.. :mrgreen:
Hoe doen jullie dat als je hond geen brok eet?
Ik kan er natuurlijk voor zorgen dat Juna voor die tijd al brokken eet, maar heb er zulke slechte ervaring mee met haar. Als ze dat eet, is ze direct aan de diaree... :roll:
Wat raden jullie aan??
Sennaruby
Zeer actief
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sennaruby »

Ik zou geen brokken gaan voeren, maar gewoon wat in Frankrijk opscharrelen. Daar verkopen ze vast allerlei heerlijkheden voor je hond!
Afbeelding
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Ik ga ook al jaren op vakantie in Frankrijk en ze hebben daar in het koelvak van de supermarkten bij het voorverpakte vlees ook vlees voor de hond liggen. Rundvlees, soort poulet, wel wat vet, maar prima spul en verder kan je daar ook heel veel dingen makkelijk krijgen, juist zoals orgaanvlees enzo. Maar ik neem op vakantie voor de eerste paar dagen diepvriesvlees mee (maar ik heb een caravan met een inimini koelkastje) en ook een bak met brokken (geen hele zak, maar gewoon voor de zekerheid). Zeker toen ik alleen nog maar diepvriesvlees gaf, nam ik brokken mee. Maar de ervaring leert me dat ik het merendeel van de brokken wel weer mee terug kan nemen, omdat het aardig lukt om daar wat voor de honden te vinden. Let alleen goed op de prijs, want het is mij al eens overkomen dat ik heerlijke lamsbotjes voor de honden gescoord had en toen bleek ik daar wel 8 euro voor betaald te hebben (a krap 1 kilootje :N: ) :mrgreen:
Dus lekker een goed afsluitbare bak brokken mee nemen, want je weet nooit waar je onderweg terecht komt en of je eten voor je honden kan vinden. En toch daar proberen een beetje wat zelf samen te stellen. Over het algemeen lukt dat best aardig. :ok:

En zelfs als blijkt dat je te weinig brokken bij je hebt: geen probleem, dat verkopen ze daar ook, ookal is het wellicht een ander merk. :mrgreen:
Maar iemand zei eens tegen me: ach, zelf eet je op vakantie toch ook niet elke dag braaf uitgebalanceerd, mag het toch ook wat makkelijker? Dan is dat voor je hond ook helemaal niet erg. Dus als ze een paar weekjes niet helemaal uitgebalanceerd te eten krijgen, maar je geeft ze gewoon de ene dag wat kip en de andere dag dat hondenpoulet en weer een andere dag brokjes of desnoods brood met smeerworst, dan is dat geen enkel probleem. :ok:
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Charlotte*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Charlotte* »

Ik nam wel altijd een zakje brokken mee maar dat meer voor af en toe.
Wij campeerden altijd zonder koelkast.
Het kwam er eigelijk op neer dat ze alleen o zondag brokken aten (omdat dan de winkels dichtwaren)
De rest van de dagen scharrelden ik van alles bij elkaar in de supermarkt.

Het helpt ook vaak als je erom vraagt. Ik kreeg regelmatig een zak vol met vleesbotten (gratis!)
Groetjes van Charlotte
Afbeelding
bianca83
Zeer actief

Ongelezen bericht door bianca83 »

Gewoon even in de supermarkt vlees kopen. Doen wij ook altijd en ja soms eten ze dan erg duur maar ach het is dan toch vakantie dus daar kan ik me dan echt niet druk overmaken. Fijne vakantie alvast in ieder geval :ok:
Afbeelding
MDoelman
Actief

Ongelezen bericht door MDoelman »

De schappen van de franse supermarkten liggen vol (met voor de nederlanders) uncourant vlees. Voor de hond een paradijs. En dat geld? Tja, boeie! Vakantie is vakantie, ook voor de hond!
Afbeelding
Willy
Actief

Ongelezen bericht door Willy »

Ik heb voor mijn honden de laatste vakantie naturediët meegenomen. Dit vacuüm verpakt vers voeding.
Mijn honden vonden het heerlijk. Het is in verschillende smaakvarianten te verkrijgen.
Willy en de meiden

Afbeelding
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Floor en Benno gaan gewoon brokken krijgen als ik deze vakantie naar Frankrijk ga. Gemakszucht van mij :mrgreen:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Roelfien
Zeer actief

Willy schreef:Ik heb voor mijn honden de laatste vakantie naturediët meegenomen. Dit vacuüm verpakt vers voeding.
Mijn honden vonden het heerlijk. Het is in verschillende smaakvarianten te verkrijgen.
Nou, ik geloof absoluut dat je honden het lekker vinden, maar het is absoluut geen vers vlees. Het is wel verhit en dus niet rauw, zoals KVV.
Heel veel mensen denken trouwens dat het rauw vlees is, op de een of andere manier zet de naam van het product en de wijze waarop het aangeboden wordt, de mensen op het verkeerde been. :wink:
Willy
Actief

Roelfien schreef:
Willy schreef:Ik heb voor mijn honden de laatste vakantie naturediët meegenomen. Dit vacuüm verpakt vers voeding.
Nou, ik geloof absoluut dat je honden het lekker vinden, maar het is absoluut geen vers vlees. Het is wel verhit en dus niet rauw, zoals KVV.
Heel veel mensen denken trouwens dat het rauw vlees is, op de een of andere manier zet de naam van het product en de wijze waarop het aangeboden wordt, de mensen op het verkeerde been. :wink:
Zelfs mijn dierenspeciaal zaak zei dat het een vergelijkbaar product was met rodi :devil: Ik heb verzuimd (dom ik weet het) om precies uit te spitten wat er in zit maar ging af op hetgeen mij verteld werd over dit product :boos: Ach in ieder geval vonden mijn honden het heerlijk en krijgen het gewoon af en toe. Ik zal het in ieder geval nog wel even melden bij de dierenspeciaaal zaak.
Willy en de meiden

Afbeelding
Roelfien
Zeer actief

Ze zetten het zelf ook op de website, dat het gekookt is:

Dit haal ik van de productinformatie/ingredienten:
Alle door ons gebruikte ingredi뮴en worden ingekocht bij goedgekeurde leveranciers, en verwerkt volgens dezelfde standaard als die voor menselijke consumptie geldt. De bereiding van Naturediet producten verzekerd dat uw huisdier zal genieten van zijn maaltijd. Gekookt in de verpakking om de versheid en het behoud van de vitaminen en mineralen te garanderen, ruiken Naturediet producten meer naar een maaltijd voor u, als naar dierenvoeding. Naturediet is een complete en kant en klare maaltijd en kan zonder toevoegingen rechtstreeks vanuit de verpakking geserveerd worden. Naturediet producten zijn zo ontwikkeld, dat ze alles bevatten voor de gezondheid en welzijn van uw huisdier en niet zoals gebruikelijk is, alleen maar gekeken wordt naar de prijs het gemak en de winst.
http://www.naturediet.nl/diereninfo.htm

Dus de dierenwinkel heeft zich duidelijk niet goed laten informeren of heeft zich niet verdiept in het product.
Willy
Actief

Bedankt Roelfien!!
Willy en de meiden

Afbeelding
Fahrah
Actief

Ongelezen bericht door Fahrah »

Uit ervaring kan ik wel zeggen dat als je de franse taal niet machtig bent het slim is om een aantal woorden van te voren al te vertalen. Bij de slager kun je soms niet altijd herkennen wat voor vlees het is. (ook voor jezelf :wink: ) Bij de supermarkt is het meestal wel wat duidelijker.
groetjes,
Carolina
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”