Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
ik vraag me zo eens af
Moderator: moderatorteam
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
- Aantal honden: 2
ik vraag me zo eens af
ruby is een teefje van ruim een jaar nu
ze gaat vaak te keer tegen grote honden maar niet op een kwade manier
tot nu toe pikken al de honden haar grote mond
zouden ze nu echt denken van hahahaha wat een comédienne
en ze doen niks
eigenlijk hoop ik soms dat eens een hond haar op haar nummer zet
misschien dat ze dan wel eens dimt
mijn jr die ik hier voor had was een reu en als die praatjes had werd hij geregeld op zijn plek gewezen
dus zou het nu echt zo zijn dat die teefjes hun gang maar kunnen gaan
ze gaat vaak te keer tegen grote honden maar niet op een kwade manier
tot nu toe pikken al de honden haar grote mond
zouden ze nu echt denken van hahahaha wat een comédienne
en ze doen niks
eigenlijk hoop ik soms dat eens een hond haar op haar nummer zet
misschien dat ze dan wel eens dimt
mijn jr die ik hier voor had was een reu en als die praatjes had werd hij geregeld op zijn plek gewezen
dus zou het nu echt zo zijn dat die teefjes hun gang maar kunnen gaan
- Anne
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Hoe bedoel je je vraag?
Dat een reutje minder mag dan een teefje?
of...?
want onze Tibbie, teefje van 6 jaar,
gaat me toch tekeer!
en ze krijgt op haar donder van Spriet,
maar nu ik dit typ, niet echt van andere honden, omdat ze t niet meent, ze is eigenlijk doodsbang voor de voorbei komende woeferds!

Dat een reutje minder mag dan een teefje?
of...?
want onze Tibbie, teefje van 6 jaar,
gaat me toch tekeer!
en ze krijgt op haar donder van Spriet,
maar nu ik dit typ, niet echt van andere honden, omdat ze t niet meent, ze is eigenlijk doodsbang voor de voorbei komende woeferds!

- Rataplan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): asielhonden!
Hmm nou mijn reuen hebben altijd veel meer van teven gepikt dan van medereuen
maar van kleinere honden ook. Dus een kleine teef kan ze snauwen wat ze wil, geen enkele reactie.
Net alsof ze dachten als we nu lief blijven, hebben we als ze loops is meer kans
Reuen die ook lichtelijk dominant zijn en groter, ja dat is altijd even opletten geweest, daar pikken ze niet veel van, tenminste Rataplan niet, Obelix heb ik nooit anders dan vriendelijk meegemaakt.

Net alsof ze dachten als we nu lief blijven, hebben we als ze loops is meer kans

Reuen die ook lichtelijk dominant zijn en groter, ja dat is altijd even opletten geweest, daar pikken ze niet veel van, tenminste Rataplan niet, Obelix heb ik nooit anders dan vriendelijk meegemaakt.
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Buck speelt altijd met een heel klein harig teefje. Tenminste, zij rent luid keffend in het rond, en hij doet net alsof hij voor haar weg rent en zij er keffend achteraan.
Ik kan aan Buck zijn houding zien dat hij het leuk vind, en het keffertje heeft het ook erg naar haar zin.
Maar ze doet het pas nadat haar baasje zegt dat ze mag gaan spelen, echt schattig vind ik dat. Het is niet zo dat ze op alles keffend af loopt, Het is echt spelen voor haar.
Maar ik ken geen een reu waar hij dat van zou accepteren. Dan is het gelijk borstelen en dreigen enzo. Dus ik denk wel dat een teefje meer krediet heeft bij reuen.
Ik kan aan Buck zijn houding zien dat hij het leuk vind, en het keffertje heeft het ook erg naar haar zin.
Maar ze doet het pas nadat haar baasje zegt dat ze mag gaan spelen, echt schattig vind ik dat. Het is niet zo dat ze op alles keffend af loopt, Het is echt spelen voor haar.
Maar ik ken geen een reu waar hij dat van zou accepteren. Dan is het gelijk borstelen en dreigen enzo. Dus ik denk wel dat een teefje meer krediet heeft bij reuen.
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
- Zoie
- Zeer actief
Luna is ook toleranter naar kleine honden, de eerste rottweiler daarintegen die we tegen kwamen, ze was toen nog maar een paar maanden, werd meteen agressief aangeblaft
Maar het is geen wet van meden en perzen dat het met kleintjes altijd goed gaat, en met grote altijd fout.
Bij Zoë ging dat eigenlijk wel weer op. Ze had eigenlijk nooit mot met kleine honden, zelfs niet met teven dat ik me kan herinneren. Vooral keffers waren bij mij favoriet, daar had ze heilig ontzag voor.
Spok lijkt weinig onderscheid te maken tussen klein en groot. Ook weer geen wet van meden en perzen, maar soms lijkt hij wel met vooral jonge reuen leuker ( liever ) te spelen dan met teven. Maar hij heeft toch ook wel weer typisch reuen gedrag naar andere reuen als er niet gespeeld wordt. En in dat opzicht is hij dan wel weer toleranter naar teven.
Sien ken ik nog niet goed genoeg, maar ik heb toch wel het idee dat ze banger is van grote honden dan van kleine.

Bij Zoë ging dat eigenlijk wel weer op. Ze had eigenlijk nooit mot met kleine honden, zelfs niet met teven dat ik me kan herinneren. Vooral keffers waren bij mij favoriet, daar had ze heilig ontzag voor.
Spok lijkt weinig onderscheid te maken tussen klein en groot. Ook weer geen wet van meden en perzen, maar soms lijkt hij wel met vooral jonge reuen leuker ( liever ) te spelen dan met teven. Maar hij heeft toch ook wel weer typisch reuen gedrag naar andere reuen als er niet gespeeld wordt. En in dat opzicht is hij dan wel weer toleranter naar teven.
Sien ken ik nog niet goed genoeg, maar ik heb toch wel het idee dat ze banger is van grote honden dan van kleine.

- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Nozem (ook teefje) heeft er ook een handje van om luid blaffend naar andere honden te rennen. Kleinere hondjes reageren er wel op (er komt ook 60 centimeter en bijna 23 kilo op ze af en niet te zacht ook) maar grote honden lijken het tot nu toe alleen maar te negeren en af te doen als een lachtertje. Maar ik weet niet of dat eraan ligt dat ze een teefje is, of dat ze gewoon niet dreigend overkomt ondanks haar blaffen.
de reu van de buuf pikt dus echt niet alles van teven.
Als ze tegen hem opbotsen, corrigeert hij. Proberen ze zijn bal o.id. af te pakken dan corrigeert hij, doen ze te wild in zijn ogen dan corrigeert hij en sosm gaat dat er best hard aan toe.
Terwijl Chello, mijn reu, juist weer veel meer toelaat..hij snauwt eens een keer maar als ze zijn bal willen dan pakken ze die, als ze tegen hem opbotsen dan doen ze dat.....wel hebben ze prima door wanneer hij boos is en dan komen ze niet in de buurt.
Wel zijn ze allemaal redelijk 'rustig' met kleine hondjes maar als die echt te ver gaan dan corrigeren ze ook echt wel.
Hera heeft de pik op kleine hondjes.
Als ze tegen hem opbotsen, corrigeert hij. Proberen ze zijn bal o.id. af te pakken dan corrigeert hij, doen ze te wild in zijn ogen dan corrigeert hij en sosm gaat dat er best hard aan toe.
Terwijl Chello, mijn reu, juist weer veel meer toelaat..hij snauwt eens een keer maar als ze zijn bal willen dan pakken ze die, als ze tegen hem opbotsen dan doen ze dat.....wel hebben ze prima door wanneer hij boos is en dan komen ze niet in de buurt.
Wel zijn ze allemaal redelijk 'rustig' met kleine hondjes maar als die echt te ver gaan dan corrigeren ze ook echt wel.
Hera heeft de pik op kleine hondjes.
Wat ik niet snap, waarom moet de andere hond je hond corrigeren
Dat kan je toch zelf doen? Je bent zelf verantwoordelijk voor je hond. Straks tref je wel een keer de verkeerde hond en dan heb je een veel groter probleem. Misschien doet je hondje het niet uit agressie, maar naar andere honden rennen en blaffen is nou ook niet bepaald sociaal gedrag 

- twinkeltje
- moderator
waar staat dat ik haar niet corigeer nergens volgens mij wand dat doe ik wel en blijf ik doenjidde schreef:Wat ik niet snap, waarom moet de andere hond je hond corrigerenDat kan je toch zelf doen? Je bent zelf verantwoordelijk voor je hond. Straks tref je wel een keer de verkeerde hond en dan heb je een veel groter probleem. Misschien doet je hondje het niet uit agressie, maar naar andere honden rennen en blaffen is nou ook niet bepaald sociaal gedrag
er staar ook nergens dat ze op honden afrend
en alleen als er geen honden in de buurt zijn gaat ze eff los
wand we blijven trainen
- twinkeltje
- moderator
Oke, verkeerd gelezen heb ik het denk ik. Ik dacht dat je zelf niet ingreep, omdat je graag wilt dat een andere hond wel ingrijpt.twinkeltje schreef:waar staat dat ik haar niet corigeer nergens volgens mij wand dat doe ik wel en blijf ik doen
wand we blijven trainen
Trouwens, Nanni is "bang" voor zulke hondjes

- twinkeltje
- moderator
ik denk niet dat nani bang zou zijn voor ruby hoor ben nog geen hond tegen gekomen in die 2 jaar die dat isjidde schreef:Oke, verkeerd gelezen heb ik het denk ik. Ik dacht dat je zelf niet ingreep, omdat je graag wilt dat een andere hond wel ingrijpt.twinkeltje schreef:waar staat dat ik haar niet corigeer nergens volgens mij wand dat doe ik wel en blijf ik doen
wand we blijven trainen
Trouwens, Nanni is "bang" voor zulke hondjes![]()
Zij loopt er straal voorbij, wel hoge staart en blik van: poeh, je kan me wat
![]()
het lijkt meer op een soort taal van haar
van halloaaaaaaaaaaaaaaa ik ben ruby kijk nu toch eens naar me ben ik niet lief
nou vooruit kom spelen
en als ze dan komen spelen is ze gewoon stil
maar waagt een hond haar voor bij te lopen en te negeren dan roept ze nog harder