Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
ignit schreef:
Dat deed ik ook in de beginjaren 1990 -puppybrokken voeren aan a.s moeders - maar anno 2006 zijn dit 19de eeuwse opvattingen die allang achterhaald zijn.
Dat gevoel had ik dus ook. Zo zie je maar weer dat je toch meestal gewoon naar je gevoel moet luisteren
Groetjes van Sietske en een knuffel van Tara en Babbe
ik voerden mijn teven ook altijd puppy brok.
Ik ben hier eigenlijk van terug gekomen omdat ik eukanuba voerden en de pupy variant werd afgeraden als voer voor de dracht.
De teef kreeg een over dosis aan kalk en een hormonale storing daardoor.
Ik voer ook pas vanaf de 6de week van de dracht extra bij en vanaf dat moment daat eigenlijk alles ook in kleine porties.
Ze krijgt dan ongveer 5 keer per dag te eten.
Mijn teef krijgt als extra roomboter en puppymelk van royale canin wat ik ook altijd in huis heb voor het geval er pups gevoerd moeten worden.
deze 2 zijn voor de melk toevoer.
Mijn teef ziet er altijd super uit tijdens de dracht en word zeker niet te dik.
En ook na de dracht eet ze super en blijft heel erg mooi op conditie.
Met het verhaals dta ze juist voor de dracht extra nodig hebben ben ik het niet eens dit word namelijk alleen maar opgeslagen als vet reserve en dit bevorderd de conditie van je teef zeer zeker niet.
Wel moetj e zorgen dta je teef voor de dracht in optimale conditie is wormen kuurtje en goed in conditie en op gewicht.
dan komt het allemaal goed.
Hoe weet je met een zwangere hond of je genoeg vervlees geeft
of dat ze te weining of te veel krijgt?
We geven momenteel Energique als je je aan de regels houd van het pak
mag ze maar er weinig ....
Wil niet dat ze te weinig voeding stoffen binnen krijgt.
Denk er over om over te stappen naar Rodi compleet pens en hart .
"Nam et si ambulavero in medio umbrae mortis: non timebo mala, quoniam tu mecum es"
Abischa schreef:Heeft Iemand nog voorkeur voor een bepaald merk kant en klaar vers vlees en waarom?
Zijn er bepaalde merken die echt super zijn voor zwangere teven ?
Ik voer Carnibest vanwege het lage percentage granen dat daar in zit. Voerde eerst Duck maar kwam de granen geregeld in de ontlasting nog tegen. Sinds ik CB voer zitten de dames hier ook veel beter in hun vacht.
Voor de dracht lijkt het mew in principe niet zo heel veel uit te maken welk merk KVV je voert
Abischa schreef:Hoe weet je met een zwangere hond of je genoeg vervlees geeft
of dat ze te weining of te veel krijgt?
We geven momenteel Energique als je je aan de regels houd van het pak
mag ze maar er weinig ....
Wil niet dat ze te weinig voeding stoffen binnen krijgt.
Denk er over om over te stappen naar Rodi compleet pens en hart .
Ik voer Tara nu nog hetzelfde als normaal. Ze is nu 3,5 week drachtig (althans, dat hoop ik ). Pas helemaal tegen het einde van de dracht wil ik haar meer gaan voeren. Ik houd gewoon ook de hond in de gaten. Wat ze nodig heeft. Of ze te veel of te weinig voer krijgen zie je toch ook vooral op de ribben en dat is niet de plek waar ze de pups dragen. Dus voor mijn gevoel kun je toch best op het oog blijven voeren.
ok je voert voornamelijk met je ogen , nemen we aan dat ongeveer de hoeveelheid is als op het pak staat.
het is niet altijd even makkelijk om dat sommige teven zo
opzwellen en een weegschaal een handig machine is om de boel extra
in de gaten te houden.
Geef je de hoeveelheid als op het pak staat en hou je haar gewicht aan van rond de tijd dat ze gedekt is of zet je haar op de weegschaal wekelijks of bv rond de 7 weken.
"Nam et si ambulavero in medio umbrae mortis: non timebo mala, quoniam tu mecum es"
Ik heb heel eerlijk gezegd geen flauw idee wat ik de honden volgens de verpakking zou moeten voeren. Mijn ervaring is dat op de verpakking vaak veel te veel wordt aangegeven. Ik voer allebei de dames hier twee keer per dag 100 gram CB. Bij Babbe viel me de laatste tijd op dat ze wat magertjes was dus die krijgt nu twee keer 10 gram meer. Als ik zie dat ze te dik wordt gaat er weer wat vanaf.
Tara weeg ik nu tijdens de dracht niet constant. Je weet toch niet hoeveel ze "mag" aankomen want je weet niet hoeveel pups er op zitten. Ik houd haar gewoon goed in de gaten en wil haar zo rond de zevende à achtste week wat meer beginnen te voeren. Ik vind het moeilijk om dat precies aan te geven, ik volg mijn gevoel hierin en gebruik mijn ogen en mijn handen
Zelf voer ik na de 5e week wel puppybrok omdat hier meer calorieen in zitten. omdat de teef minder ruimte heeft voor de voeding geef ik dus geen extra brokken en voer ik 4 keer per dag kleine hoeveelheden. En als extraatje doe ik er een beetje kwark, yoghurt of vla over.