Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
wanneer een tweede hond?
Moderator: moderatorteam
-
sharpei-girl
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
wanneer een tweede hond?
wij willen graag twee honden.
we hebben nu 1 sharpei van 10 weken.
wanneer kunnen we er het beste een tweede hond bijnemen?
nu?zodat ze samen opgroeien?
of eerst deze rustig opvoeden en dan later er 1 bij?
zit een beetje in dubio...
we hebben nu 1 sharpei van 10 weken.
wanneer kunnen we er het beste een tweede hond bijnemen?
nu?zodat ze samen opgroeien?
of eerst deze rustig opvoeden en dan later er 1 bij?
zit een beetje in dubio...
bescherm dieren tegen beesten!!!
-
Letchimi©
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
- yeppe
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
- Belle
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Ik zou er niet aan moeten denken om twee pups tegelijk op te voeden. Catootje is hier gekomen toen Belle bijna 2 jaar was en redelijk goed gehoorzaam.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
-
Marja
- Zeer actief
-
Gabber
- Actief
- Mijn ras(sen): mechelaar
- Aantal honden: 2
-
Some-one
- Actief
Tegen alle adviezen in
hebben wij dus wel een tweede hond "genomen" toen onze pup 5 maanden oud was! (er kwam een hondje bij die 4 dagen ouder was dan onze eerste) Het is inderdaad soms hard werken (omdat ze ook "apart" uitgelaten worden is het regelmatig "dubbel" uitlaten) ....maar toch ook wel weer "makkelijker" ... ze spelen de hele dag samen en groeien inderdaad samen op. Ons tweede hondje is een hondje met een "verleden" maar zij trekt zich op haar manier op aan onze eerste. Wij hebben er geen seconde spijt van gehad dat hondje twee er al zo snel bij kwam! Een pup is zo wie zo veel werk...en een tweede pup erbij misschien nog wel wat meer...maar de nadelen wegen voor ons niet op tegenover de voordelen! Dat de "band" tussen onze hondjes en ons minder zou zijn omdat zij zich meer op elkaar zouden richten...daar hebben wij dus geen enkele last van! Ze kunnen het heeeel goed samen vinden...maar zijn ook allebei heel erg op ons gericht! Ik kan me niet voorstellen dat we een "andere" band met ze gehad zouden hebben als er geen tweede hond zou zijn.....
Laatst gewijzigd door Some-one op 22 feb 2006 00:24, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Marja
- Zeer actief
-
Some-one
- Actief
-
Natas.
- Zeer actief
- Contacteer:
-
magda
- Zeer actief
-
oejsje
- Actief
Ik heb zelf op het moment ook 2 pups. Eentje die is bijna 9 maanden en de ander is 8 weken oud. Het kost veel tijd en energie. Ik laat ze ook apart uit. Omdat de oudste nog echt wel die individuele aandacht nodig heeft. Hij is nog erg afgeleid tijdens het wandelen wanneer er een andere hond langskomt en daar moet dus ook nog echt aandacht aan worden besteed om dit allemaal goed te laten verlopen.
Ik laat ze ook wel eens samen uit als ik denk dat het niet zo druk is in het park. Dit gaat dan ook wel goed, maar als er iemand voorbij komt is het wel even opletten dat de kleinste weer niet wegloopt, omdat we haar zonder lijn willen laten wennen, bij Poeka hebben we dit niet gedaan en vinden we nu erg jammer omdat hij dus ook niet goed los kan lopen.
De tweede hond was niet onze eigen keus. We hebben een maand ofzo terug ook voor deze keus gestaan, maar door advies van andere hebben we besloten om voorlopig nog geen tweede hond te nemen. Maar ik heb haar gekregen met valentijn :N: , nu is ze er en wordt er ook goed voor haar gezorgt.
Ook zijn we met beide honden op cursus, Poeka heeft ook al puppycursus gehad en gaat nu aan de beginnerscursus beginnen. En met Lilo zijn we ook op cursus.
Dus het kost veel tijd, Poeka is zindelijk en Lilo eigenlijk ook al zo goed als (waar we van staan te kijken) wat ook een groot voordeel is. Daarnaast heb ik nu een half jaar vrij wat ook mee helpt.
Ik zou het je niet echt aanraden, het gaat wel, maar ideaal is het niet.
Succes met het nemen van een beslissing
Ik weet dat het heel moeilijk is om iets wat je graag wilt af te wegen tegen wat verstandig is 
Ik laat ze ook wel eens samen uit als ik denk dat het niet zo druk is in het park. Dit gaat dan ook wel goed, maar als er iemand voorbij komt is het wel even opletten dat de kleinste weer niet wegloopt, omdat we haar zonder lijn willen laten wennen, bij Poeka hebben we dit niet gedaan en vinden we nu erg jammer omdat hij dus ook niet goed los kan lopen.
De tweede hond was niet onze eigen keus. We hebben een maand ofzo terug ook voor deze keus gestaan, maar door advies van andere hebben we besloten om voorlopig nog geen tweede hond te nemen. Maar ik heb haar gekregen met valentijn :N: , nu is ze er en wordt er ook goed voor haar gezorgt.
Ook zijn we met beide honden op cursus, Poeka heeft ook al puppycursus gehad en gaat nu aan de beginnerscursus beginnen. En met Lilo zijn we ook op cursus.
Dus het kost veel tijd, Poeka is zindelijk en Lilo eigenlijk ook al zo goed als (waar we van staan te kijken) wat ook een groot voordeel is. Daarnaast heb ik nu een half jaar vrij wat ook mee helpt.
Ik zou het je niet echt aanraden, het gaat wel, maar ideaal is het niet.
Succes met het nemen van een beslissing
Laatst gewijzigd door oejsje op 30 jul 2006 11:48, 1 keer totaal gewijzigd.
-
sharpei-girl
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
- moeli
- Actief
- Contacteer:
een hond van bijna negen maanden noem ik geen pup meer , maar is vaak wel een lastige leeftijd, Als ik een pup houd van een van nestjes laat ik de pup iedere dag ook alleen uit en oefen echt allleen met de pup. Toen bionda acht maanden was hadden we een nestje en ik kon toch wel merken dat ze wat aandacht tekort kwam. Nu is ze bijna twee en regelmatig neem ik de honden apart mee uit, en regelmatig ook met zijn vieren tegelijk. Ik train ook apart met ze . Ik heb uit het eerste nestje met zes maanden een pup terug gehad ( scheiding) en die is toen twee weken weer hier geweest en ik vond het toch best moeiljk twee jonge honden , ze hadden alleen oog voor elkaar en liepen de hele dag te samen te dollen. wel gezellig natuurlijk , maar ik zou nooit voor twee pups samen kiezen. groetjes Annemieke
-
Marja
- Zeer actief
- Dodo
- Actief
- Mijn ras(sen): Staffords en Chihuahua's
- Contacteer:
-
nance
- Erelid
Hier ook 4 honden
Rambo teef 6 jaar
Roula teef 5 jaar
Loddie teef 2 jaar
Ollie reu 10 maanden
De jongste 2 spelen veel met elkaar en Loddie is nu hopelijk door de puberitus heen
, want Ollie begint nu en daar heb ik momenteel mn handen aan vol. Maar t is ook genieten al dat jonge spul om je heen
En dan nog 2 opvangers
Soto gecastreerde reu 3 jaar
Electrica teef 6 maanden

Nu ligt t hele zooitje eindelijk te slapen, dus ff rust hier....
Rambo teef 6 jaar
Roula teef 5 jaar
Loddie teef 2 jaar
Ollie reu 10 maanden
De jongste 2 spelen veel met elkaar en Loddie is nu hopelijk door de puberitus heen
En dan nog 2 opvangers
Soto gecastreerde reu 3 jaar
Electrica teef 6 maanden
Nu ligt t hele zooitje eindelijk te slapen, dus ff rust hier....
-
boxersien
Hier vier honden en samengevat allemaal 6 jaar. Kwamen wel niet direct na elkaar hoor, zijn allemaal asielhonden met een verleden. Zelf zou ik het niet aan kunnen om met twee honden tegelijk een goede band te krijgen en ook nog eens op te voeden. De puppystreken worden van twee kanten verzonnen en kunnen ook veel langer blijven hangen omdat de een het doet en de ander dan mee gaat doen
Enne apart uitlaten doe ik hier ook wel. Als ik dan eens een hond mee wil nemen dan blijven de andere gerust thuis omdat het niet vreemd is. Als er een naar de DA moet hoef ik tenminste geen 4 honden mee te nemen :N: (passen niet in de auto ook alle vier). Vind het wel gemakkelijk dat het zo kan, alleen loopt ik niet elke dag apart hoor, zomaar af en toe als ik tijd heb (ben je snel 2 uur bezig). Vaak ook wel twee tegelijk en dan in wisselende samenstelling.
Enne apart uitlaten doe ik hier ook wel. Als ik dan eens een hond mee wil nemen dan blijven de andere gerust thuis omdat het niet vreemd is. Als er een naar de DA moet hoef ik tenminste geen 4 honden mee te nemen :N: (passen niet in de auto ook alle vier). Vind het wel gemakkelijk dat het zo kan, alleen loopt ik niet elke dag apart hoor, zomaar af en toe als ik tijd heb (ben je snel 2 uur bezig). Vaak ook wel twee tegelijk en dan in wisselende samenstelling.
-
jidde
Nanni was 9 jaar en en 8 weken toen Tuana als hummel van 8 weken kwam. Zij verschillen precies 9 jaaren 1 dag.
Het was niet helemaal geplant dat Tuana kwam. Ik wilde al heel lang een hond, maar mocht nooit. Tuana zou tot ze een half jaar was bij ons wonen. Ondertussen is ze 11 maanden en woont ze er nog
Het was niet helemaal geplant dat Tuana kwam. Ik wilde al heel lang een hond, maar mocht nooit. Tuana zou tot ze een half jaar was bij ons wonen. Ondertussen is ze 11 maanden en woont ze er nog
-
*Maud*
- Vaste gebruiker
Myra is 3 1/2
Youknow ruim een jaar, en Tizzy 9 maanden. Dus ik heb heerlijk twee pubers in huis
Youknow ruim een jaar, en Tizzy 9 maanden. Dus ik heb heerlijk twee pubers in huis
De beschaving van een volk is te meten aan de mate van respect waarmee ze met hun dieren omgaan.
Ghandi.
www.sosstrays.be
- stefanie
- Zeer actief
Mijn tweede pup kwam toen Mykos 8 maanden was. Indy was ongeveer 3 maanden.Marja schreef:Ik zie het nut er niet van in, je blijft lopen op die manierSome-one schreef:Dus dat doe ik voor niks??Marja schreef:Ik heb ze nooit appart uit gelaten hoor
Heb er nooit bij stil gestaan en de honden dus altijd samen uitgelaten. Daar heb ik nu wel een beetje spijt van. Indy is vrij onzeker en trekt zich heel erg aan Mykos op. Als ik haar alleen uitlaat, is ze dus een totaal andere hond dan wanneer ze samen is met Mykos. Ik denk dat ik dat , misschien niet helemaal, had kunnen voorkomen.
- toxic
- Actief
- Contacteer:
-
jidde
Wij hebben ook de fout gemaakt door ze WEL altijd samen uit te laten. Probleem is nu dat Tuana giga trekt als ze samen met Nanni is. Ook luistert ze een stuk slechter.Marja schreef:Ik zie het nut er niet van in, je blijft lopen op die manierSome-one schreef:Dus dat doe ik voor niks??Marja schreef:Ik heb ze nooit appart uit gelaten hoor
We hebben de honden een periode apart uitgelaten en toen ging het stukken beter.
Nu lopen ze samen, omdat Tuana nog niet helemaal de oude is (ziek). Maar zodra ze weer vervelend gaat klieren, worden ze weer apart uitgelaten.
wij zijn altijd met zijn 2en, dus het is niet extra lopen ofzo
-
Marja
- Zeer actief
-
Bea.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collies.
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ik denk dat dit ook een beetje afhankelijk is,wat voor hond de oudste is,of die al goed op is gevoed of niet en hoeveel ervaring je hebt met het opvoeden van honden.
Mickey was bijna 7 maanden toen Bowie van 3 maanden erbij kwam,nooit geen spijt van gehad.Kayleigh was een ander verhaal geweest,die was met haar jaar nog lang niet volwassen.
Mickey was bijna 7 maanden toen Bowie van 3 maanden erbij kwam,nooit geen spijt van gehad.Kayleigh was een ander verhaal geweest,die was met haar jaar nog lang niet volwassen.