Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wil de hond schreef:
Ik mag toch gotsamme nog wel verwachten dat ik zonder dat wij geacht worden aan uitlokking van de produktie van "danhadjehaarmaarmoetenlatenleeghalenoid-nestjes" te doen over straat kan met mijn loopse teefje?
Ja hoor, gewoon even de drukke losloopgebieden vermijden. Dan lijn ik m'n reu aan als jij even een seintje geeft.
Je zou dit voor de gein eens een paar jaar in de praktijk moeten brengen met twee loopse teven, dan zou je denkelijk inzien dat het vrijwel ondoenlijk is om losgeslagen hormonenbommen te ontlopen. Niet iedereen is nl. zo inlevingsvermogend en bereid tot fatsoenlijke medewerking als jij hoor.
ik leef al jaren samen met reuen en teven, als mijn meiden loops zijn, heb ik geen geile reuen aan ze hangen, omdat ik dan niet loop waar andere honden loslopen of waar ik geen overzicht heb
Wil de hond schreef:[Je zou dit voor de gein eens een paar jaar in de praktijk moeten brengen met twee loopse teven, dan zou je denkelijk inzien dat het vrijwel ondoenlijk is om losgeslagen hormonenbommen te ontlopen. Niet iedereen is nl. zo inlevingsvermogend en bereid tot fatsoenlijke medewerking als jij hoor.
Mijn ervaring is dat ik meer medewerking heb gehad van reueneigenaren met loopse Kiki in het aanlijnbos alsdat je medewerking krijgt als loopse teven in het losloopgebied lopen. Op zich ook logisch, want een weldenkend mens komt niet met een loopse teef hier op de zandvlakte.
Stang schreef:
Tuurlijk wel, wel bij de reuen die echt niet te houden zijn bij loopse teven.
Dat duurt echt ruim 3 weken hoor en niet alleen die ene dekrijpe week.
Maar dan hebben we het over uitzonderingen, zoals de geile lab bij mij uit de buurt die ook elke niet-loopse teef probeert te dekken. Toch?
Ik denk niet dat dat dekken is hoor, maargoed. Als het wel dekken is dan is die hond niet lekker en dus gewoon gestoord. Ik ken weinig teven van een redelijk formaat die niet in 2 tellen korte metten met zulke pogingen maken als het geen hyperdominant is die wil domineren.
Wat moeten al die reuen dan van Bowie.
Ik heb het hier op de hei ook al meerdere malen meegemaakt. Reuen die helemaal verlekkerd achter Bowie aanlopen en maar proberen te rijen. Het zaakie eruit en ze gingen er helemaal voor Onbereikbaar voor de baas en maar achter d'r aan rennen.
2x op dezelfde dag, was toevallig met Linda en daarna nog een paar keer. En alle keren vroegen die mensen aan me, ohh, ze is zeker loops
Stang schreef:In zoverre een uitzondering waar we het hier blijkbaar over hebben: reutjes die compleet losgaan als ze een loopse teef ruiken. Die reuen, die zo'n sexdrive hebben en niet meer luisteren, die zullen dit ook doen als een teef snel loops moet worden of net loops is of op het laatst van haar loopsheid is. De geur is exact hetzelfde, alleen staat de teef niet met haar kont naar de reu toe
Nee hoor. Bijna iedere reu zal flippen als er een dekrijpe teef voor zijn neus gaat staan draaien, maar als de teef wel loops is maar nog niet dekrijp is dat echt niet altijd het geval. Je ziet het toch ook aan Kaya en Moritz? Tuurlijk weet die reu dat er misschien een beloning volgt als ie maar aardig genoeg doet en een reu kleeft dus aan bij een loopse teef. Maar als de teef niet dekrijp is is er wel degelijk een verschil.
We hebben het hier over reuen die loopse teven ruiken
Die tevenplasjes ruiken net zo lekker in de eerste week van de loopsheid voor een geile reu.
Jij hebt het erover als ze elkaar tegenkomen, maar het gaat over het ruiken (markeren).
Toch? :N:
nee hoor die plasjes ruiken niet net zo lekker... mischien wel interesanter als ooit, maar nog niet zooo lekker
Wil de hond schreef:
Ik mag toch gotsamme nog wel verwachten dat ik zonder dat wij geacht worden aan uitlokking van de produktie van "danhadjehaarmaarmoetenlatenleeghalenoid-nestjes" te doen over straat kan met mijn loopse teefje?
Ja hoor, gewoon even de drukke losloopgebieden vermijden. Dan lijn ik m'n reu aan als jij even een seintje geeft.
Je zou dit voor de gein eens een paar jaar in de praktijk moeten brengen met twee loopse teven, dan zou je denkelijk inzien dat het vrijwel ondoenlijk is om losgeslagen hormonenbommen te ontlopen. Niet iedereen is nl. zo inlevingsvermogend en bereid tot fatsoenlijke medewerking als jij hoor.
Laat dat nou een van de redenen zijn dat ik geen teefje heb genomen
Hondeneigenaren onderling hebben zo vaak wat te zeiken op elkaar. Ik zeg vaak 'de honden vind ik altijd wel leuk, maar de eigenaren die er aan vast zitten..... '
Wil de hond schreef:
Zeker in een land als Nederland is dat een onmogelijke opgave.
Ik heb het bijna 4 jaar lang geprobeerd, maar overal in dit kikkerlandje zijn honden. Ik liep op m'n tenen voor alles en iedereen, maar blijkbaar is dat allemaal niet genoeg zo te horen: de ene wil dit, de andere dat en dan komt het erop neer dat je loopse teef gewoon een paria is en daar pas ik dus ook voor.
A good dog never dies...
Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Stang schreef:In zoverre een uitzondering waar we het hier blijkbaar over hebben: reutjes die compleet losgaan als ze een loopse teef ruiken. Die reuen, die zo'n sexdrive hebben en niet meer luisteren, die zullen dit ook doen als een teef snel loops moet worden of net loops is of op het laatst van haar loopsheid is. De geur is exact hetzelfde, alleen staat de teef niet met haar kont naar de reu toe
Nee hoor. Bijna iedere reu zal flippen als er een dekrijpe teef voor zijn neus gaat staan draaien, maar als de teef wel loops is maar nog niet dekrijp is dat echt niet altijd het geval. Je ziet het toch ook aan Kaya en Moritz? Tuurlijk weet die reu dat er misschien een beloning volgt als ie maar aardig genoeg doet en een reu kleeft dus aan bij een loopse teef. Maar als de teef niet dekrijp is is er wel degelijk een verschil.
Die tevenplasjes ruiken net zo lekker in de eerste week van de loopsheid voor een geile reu.
Jij hebt het erover als ze elkaar tegenkomen, maar het gaat over het ruiken (markeren).
nee hoor die plasjes ruiken niet net zo lekker... mischien wel interesanter als ooit, maar nog niet zooo lekker
Maar genoeg blijkbaar voor sommige reuen om totaal op hol te slaan
A good dog never dies...
Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Het gros van de reuen valt prima terug te roepen als een teef nog niet dekrijp is maar wel loops. Als ze echt vruchtbaar zijn kan ik ook nelson niet meer terugroepen en hij is toch altijd echt gehoorzaam.
Reuen ruiken het verschil.
Ik heb het ook gemerkt met Kiki. Die stonk blijkbaar die eerste week want er keek geen hond naar haar om. Ineens veranderde dat; Nelson werd lijp en Kiki woestaantrekkelijk voor elke andere reu. Teon was ze ook echt richting vruchtbaar aan het gaan!
Eline* schreef:
Maar genoeg blijkbaar voor sommige reuen om totaal op hol te slaan
ja maar dat is zeker niet de meerderheid, en valt dan ook niet zozeer meer onder normaal hormonaal gedrag en alles wat afwijkt van normaal is natuurlijk moeilijk te omzeilen en in te schatten..
heb je een reu die bij praktisch elke teef flipt, bij elke ander geurtje denk dat er iets te halen valt? tja dan uhh.. is het geen reu die los moet lopen, net zoals een hond die alles op wil vreten wat hij ruikt of ziet...
Tamara en Bowie schreef:
Ik heb het hier op de hei ook al meerdere malen meegemaakt. Reuen die helemaal verlekkerd achter Bowie aanlopen en maar proberen te rijen. Het zaakie eruit en ze gingen er helemaal voor Onbereikbaar voor de baas en maar achter d'r aan rennen.
2x op dezelfde dag, was toevallig met Linda en daarna nog een paar keer. En alle keren vroegen die mensen aan me, ohh, ze is zeker loops
Volgens mij heeft Bowie een lichte vorm van loopsheid gehad, kan dat?
Die herder wilde haar idd echt dekken, alles wees daarop. Hij vloog mij bijna aan toen ik hem eraf trok. Bram had niet meer interesse voor Bowie dan anders. Dus denk ik: een beetje loops (net zoiets als een beetje zwanger ).
MARC_S schreef:Wat een kinderachtige stukjes staan in deze discussie zeg!
Het grootste en meest trieste gelul is wat mij betreft het onder appel zetten van je reu omdat dat het probleem op zou lossen
We hebben hier met dieren te maken en dieren zijn gedreven zich voort te planten. Het is wel erg makkelijk te zeggen dat iemand zijn reu niet onder controle heeft als hij achter een loopse teef aan gaat. Daar is hij nl voor geboren en vergelijken met wolven????.........laat me niet lachen :N:
Een roedel straathonden gaat dus allemaal op de loopse teef hoor, niks niet dekken als ze lager in rang zijn, gewoon knokken en proberen en als het lukt heb je mazzel en als je wacht lukt het altijd wel een keer.
Ik liep eergister over de grachten toen er een rotweiler rondrende. Toevallig kennen wij die hond en is dat een hond die zeeeeer sociaal is, ontzettend goed onder appel staat en een baas heeft die meerdere honden prima de baas is. Baasje kwam gelukkig aanfietsen voor hij bij ons was. Hij was weggelopen door een loopse teef. Waar hebben we het dan over? Robots die je kan programmeren of gewoon dieren die hun instincten volgen, ook al zijn ze goed opgevoed?
Met de honden hier hebben we nergens last van, Dapper plast wat meer en is wat drukker als er een loopse teef is geweest maar verder merk ik niks. Hij zit toch aan de riem
Toen ik met Joep onze herder liep en iemand hem een schop wilde geven omdat hij hun teef ging dekken ben ik echt doorgeflipt. We liepen in een losloopgebied en de teef stond klaar om gedekt te worden. Dan hoeven ze dus echt niet aan mijn hond te komen omdat die doet wat hij moet doen van zijn genen en alles wat hij is als dier. En verwachten dat ik hem terug geroepen krijg als hij op een loopse teef springt vind ik al helemaal van de zotte. Wat moet ik doen dan? Verwachten dat een stukje kaas belangrijker is? Of zo afrossen dat hij het wel uit zijn kop laat? Dat laatste doe ik niet en dat eerste bestaat niet Loopse teven hou je weg bij andere honden anders krijg je pups. Wil je dat niet dan vermijdt je als normaal mens dus gewoon andere honden voor een week of 2 en als je dat niet doet leef je maar met het gezeik dat je zal krijgen bij iedere reu die erop wil en daar ook helemaal niks aan kan doen.
Mijn reuen zijn mijn loopse teef gewend en daar krijgen ze flink van op hun flikker want die duldt geen eigen reuen in haar buurt als ze loops is zelfs niet als ze dekrijp is. Ik heb nog nooit problemen gehad met ze terug te roepen ondanks loopse teven die hier ook genoeg in het bos lopen. Wat ik al zei ik wil gewoon dat ze luisteren ook daarbij maar veroordeel anderen niet die dat niet lukt.
Eline* schreef: Op zich ook logisch, want een weldenkend mens komt niet met een loopse teef hier op de zandvlakte.
:N:
Op zondagmiddag in de Soesterduinen met een loopse teef
Echt Linda, ik heb ze gezien..(en toegesproken nadat ik ze eindelijk had ingehaald )
O jesus, dat zou wel mijn ergste nachtmerrie zijn: Bram dekt teef op zondagmiddag in de Soesterduinen en ik vind hem na uren omzwalken weer terug. Mijn god, wat een idioten.
Bij de dierenarts, om haar in het algemeen belang lekker leeg te laten plukken?
Dat is nou ook weer niet nodig. In de wijk moet je prima kunnen lopen met een loopse hond, want daar moet immers iedere hond zijn aangelijnd.
Daar waar honden los mogen lopen horen geen loopse teven te komen.
ik laat mijn hond los als ik dat wil, zoek geen losloopgebieden op maar weiger toch echt mijn goed luisterende teef vast te houden omdat ze loops is.
Wil de hond schreef:
Net zo min als een willekeurige balletjesjunk mijn hond haar balletje af mag pakken mag een willekeurige hond zijn wens tot voortplanting aan haar opdringen als ik daar niet van gediend ben, nog andersom natuurlijk.
nou, we zijn het eens. ik vind het ook niet goed als boeboe een loopserig teefje wil bespringen.
maar ik begrijp niet, werkelijk niet, dat er teveneigenaren zijn die niet de opwinding bevatten die de lucht van een loopse teef, op honderden meters afstand, van uren geleden, teweeg kan brengen.
het gaat me niet om het alles in het geding stellen om een teef niet door een reu te laten 'verkrachten'. natuurlijk wil ik dat mijn reu dat niet doet. het gaat me erom, dat mensen met een loopse teef zonder het er zichzelf van bewust te zijn of te willen zijn het risico op zo'n zedenmisdrijf enorm vergroten.
en dat niet alleen. ze veroorzaken een situatie, waarbij werkelijk gevaar voor de reu dreigt. de snelweg langs het losloopgebied, bijvoorbeeld.
en je maakt mij niet wijs dat dat louter mijn probleem is, als reuenbaas.
Je hebt gelijk hoor Lin,
Als teveneigenaar dien je er rekening mee te houden dat haar geur ernstig aantrekkelijk en zelfs verstandsverbijsterend werkt op het gemiddelde reuenbrein. Dit kan gevaarlijk zijn en erger.
Maar toch, het is ondoenlijk om je teef uit te laten zonder je binnen of buiten de bebouwde kom op de openbare weg te begeven. En helaas is het niet voor iedereen weggelegd om gedurende drie weken vier maal per dag de loopse doos in de auto te hijsen om naar Nergenshuizen te rijden en daar een volledig van elk risiko ontblootte wandeling te genieten.
Het is eigenlijk maar verdomd ongemakkelijk, die aanwezigheid van voortplantingsorganen.
Tamara en Bowie schreef:
Volgens mij heeft Bowie een lichte vorm van loopsheid gehad, kan dat?
Die herder wilde haar idd echt dekken, alles wees daarop. Hij vloog mij bijna aan toen ik hem eraf trok. Bram had niet meer interesse voor Bowie dan anders. Dus denk ik: een beetje loops (net zoiets als een beetje zwanger ).
Die herder was inderdaad niet blij met je nee, die dacht ff zijn 3 minuten pleziertje te hebben, kom jij eraan :N:
Ik vond het wel een super actie van je, en wat een reflectievermogen
Ik heb altijd geleerd dat een beetje zwanger niet kan
Dat is nou ook weer niet nodig. In de wijk moet je prima kunnen lopen met een loopse hond, want daar moet immers iedere hond zijn aangelijnd.
ik laat mijn hond los als ik dat wil, zoek geen losloopgebieden op maar weiger toch echt mijn goed luisterende teef vast te houden omdat ze loops is.
als jij je teef loslaat op een plek waar het eigenlijk niet mag? prima, daar hoort mijn reu ook niet los te lopen en is het dus mijn risico als hij dan later toch vast moet omdat hij een loopse teef heeft geroken, maar als jij met je teef wel in een losloop gebied loopt? intereseert me dan geen klap of JOU teef luisterd, mijn reu dan misschien niet meer en daar heb jij en de teef dan zelf ook last van.. en resultaat is dus dat ik mijn hond dan niet meer los kan laten , terwijl het een plek is, waar dat gewoon mag... omgekeerde wereld dan..
MARC_S schreef:Hond onder controle houden ten alle tijden? Wat is de hond dan nog? Een verzinsel van ons brijn waar we willekeurig welke wending aan kunnen geven als het ons belieft? Reu! Niet dekken! Teef! Wordt frigide!
yep voor z'n eigen veiligheid moeten mijn honden voordat ze uberhaupt los gaan altijd luisteren naar het commando "hier".
Ook naast de losloopgebieden zit me teveel snelweg of andere wegen.
Eline* schreef: Op zich ook logisch, want een weldenkend mens komt niet met een loopse teef hier op de zandvlakte.
:N:
Op zondagmiddag in de Soesterduinen met een loopse teef
Echt Linda, ik heb ze gezien..(en toegesproken nadat ik ze eindelijk had ingehaald )
O jesus, dat zou wel mijn ergste nachtmerrie zijn: Bram dekt teef op zondagmiddag in de Soesterduinen en ik vind hem na uren omzwalken weer terug. Mijn god, wat een idioten.
Er liepen twee naieve schattige blonde meisjes met een loops teefje en die liepen druk met het tennisracket, bedoeld om leuk met het balletje te spelen, nu de achterkant van hun teef te beschermen.
Daarachteraan liepen een stuk of 4 reuen met elkaar en met het teefje en de meisjes te bakkelijen! Ik heb echt hard gerend, want er liep een grote hedder tussen en die vond Nelson niet oke en dat gevoel was geheel wederzijds. Stomme stomme meisjes!
Wil de hond schreef:
Net zo min als een willekeurige balletjesjunk mijn hond haar balletje af mag pakken mag een willekeurige hond zijn wens tot voortplanting aan haar opdringen als ik daar niet van gediend ben, nog andersom natuurlijk.
nou, we zijn het eens. ik vind het ook niet goed als boeboe een loopserig teefje wil bespringen.
maar ik begrijp niet, werkelijk niet, dat er teveneigenaren zijn die niet de opwinding bevatten die de lucht van een loopse teef, op honderden meters afstand, van uren geleden, teweeg kan brengen.
het gaat me niet om het alles in het geding stellen om een teef niet door een reu te laten 'verkrachten'. natuurlijk wil ik dat mijn reu dat niet doet. het gaat me erom, dat mensen met een loopse teef zonder het er zichzelf van bewust te zijn of te willen zijn het risico op zo'n zedenmisdrijf enorm vergroten.
en dat niet alleen. ze veroorzaken een situatie, waarbij werkelijk gevaar voor de reu dreigt. de snelweg langs het losloopgebied, bijvoorbeeld.
Je hebt gelijk hoor Lin,
Als teveneigenaar dien je er rekening mee te houden dat haar geur ernstig aantrekkelijk en zelfs verstandsverbijsterend werkt op het gemiddelde reuenbrein. Dit kan gevaarlijk zijn en erger.
Maar toch, het is ondoenlijk om je teef uit te laten zonder je binnen of buiten de bebouwde kom op de openbare weg te begeven. En helaas is het niet voor iedereen weggelegd om gedurende drie weken vier maal per dag de loopse doos in de auto te hijsen om naar Nergenshuizen te rijden en daar een volledig van elk risiko ontblootte wandeling te genieten.
Het is eigenlijk maar verdomd ongemakkelijk, die aanwezigheid van voortplantingsorganen.
we hebben het toch niet over op de openbare weg? het gaat mij puur om plekken waar honden los mogen lopen...
Wil de hond schreef:
als jij je teef loslaat op een plek waar het eigenlijk niet mag? prima, daar hoort mijn reu ook niet los te lopen en is het dus mijn risico als hij dan later toch vast moet omdat hij een loopse teef heeft geroken, maar als jij met je teef wel in een losloop gebied loopt? intereseert me dan geen klap of JOU teef luisterd, mijn reu dan misschien niet meer en daar heb jij en de teef dan zelf ook last van.. en resultaat is dus dat ik mijn hond dan niet meer los kan laten , terwijl het een plek is, waar dat gewoon mag... omgekeerde wereld dan..
ik reageerde hierop:
In de wijk moet je prima kunnen lopen met een loopse hond, want daar moet immers iedere hond zijn aangelijnd.
daar pieker ik dus niet over, ik laat mijn teef niet aangelijnd omdat ze loops is. Ik kom niet met een loopse teef in losloopgebieden heb ik al gezegd. Moet er niet aan denken....
Wil de hond schreef:
Je hebt gelijk hoor Lin,
we hebben het toch niet over op de openbare weg? het gaat mij puur om plekken waar honden los mogen lopen...
Oh, losloopgebieden zijn geen openbare weg?
Wat vindt je er nu eigenllijk van als ik met mijn teef mezelf in de buurt waag van een losloopgebied, puur omdat ik daar in de buurt woon en daar langs moet, waar jij met jouw loslopende reu wandelt en die krijgt de lucht van mijn teef in de neus, neemt een spurt van 300 meter en dekt mijn teef? Is dat eigen schuld dikke bult en niet jouw pakkie an die pups of hoe zie je dat nu eigenlijk?
Ik vraag het je nog maar een keer want je zit hier nu wel op mijn reaktie aan Lin te reageren maar op mijn aan jou gerichte vraag heb je nog helemaal niet geantwoordt.
linlin schreef:
Je hebt gelijk hoor Lin,
Oh, losloopgebieden zijn geen openbare weg?
Wat vindt je er nu eigenllijk van als ik met mijn teef mezelf in de buurt waag van een losloopgebied, puur omdat ik daar in de buurt woon en daar langs moet, waar jij met jouw loslopende reu wandelt en die krijgt de lucht van mijn teef in de neus, neemt een spurt van 300 meter en dekt mijn teef? Is dat eigen schuld dikke bult en niet jouw pakkie an die pups of hoe zie je dat nu eigenlijk?
Ik vraag het je nog maar een keer want je zit hier nu wel op mijn reaktie aan Lin te reageren maar op mijn aan jou gerichte vraag heb je nog helemaal niet geantwoordt.
ik geloof dat ik je wel antwoord heb gegeven wil ( pag. 11)
maar oke nog een keer... als het in het losloop gebied gebeurt? nee sorry niet mijn probleem, tuurlijk zal ik het willen voorkomen maar dat moet dan wel mogelijk zijn, als mijn reu er tussen uit peert, terwijl jij daar braaf buiten het losloopgebied loopt? ja dan is het ook wel degelijk mijn probleem... alleen ga ik er van uit dat jij ( omdat je teef aan de riem loopt) als eigenaar wel kunt ingrijpen zodat er geen dekking plaats vind... en ik er uiteraard wel achteraan ren...
Laatst gewijzigd door yamie op 26 feb 2006 23:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Zoek stok! schreef:[Ik voel dat wel als mijn verantwoordelijkheid ja. Het was een reactie van Zoie waarin de verantwoordelijk mijns inziens afgeschoven werd op de eigenaar van de reu. Als het zwart/wit neergezet wordt, wil ik dat ook wel even doen.
Dat is een misverstand hoor, als ik mijn loopse teef los laat lopen, waar dan ook, en ze wordt gedekt, beschouw ik dat geheel en al als mijn probleem en dat van mijn teef, en ik zal de reueneigenaar er zeker niet op aanspreken, en de reu er in het geheel niet op aanzien.
Dat is mijn probleem niet. Mijn probleem is dat ik mijn teef fatsoenlijk wil kunnen uitlaten.
Zoek stok! schreef:[Ik voel dat wel als mijn verantwoordelijkheid ja. Het was een reactie van Zoie waarin de verantwoordelijk mijns inziens afgeschoven werd op de eigenaar van de reu. Als het zwart/wit neergezet wordt, wil ik dat ook wel even doen.
Dat is een misverstand hoor, als ik mijn loopse teef los laat lopen, waar dan ook, en ze wordt gedekt, beschouw ik dat geheel en al als mijn probleem en dat van mijn teef, en ik zal de reueneigenaar er zeker niet op aanspreken, en de reu er in het geheel niet op aanzien.
Dat is mijn probleem niet. Mijn probleem is dat ik mijn teef fatsoenlijk wil kunnen uitlaten.
dat kan ook best, er zijn genoeg andere opties dan naar een losloopgebied gaan, fietsen.. niet losloop gebieden enz enz
dat kan ook best, er zijn genoeg andere opties dan naar een losloopgebied gaan, fietsen.. niet losloop gebieden enz enz
Echt niet overal hoor.
Ik zou hier geen gebied weten waar mijn hond lekker haar energie kwijt kan en waar geen honden loslopen
Naast de fiets kent ze niet en zwemmen ligt ook in losloopgebied hier.
Echt niet overal hoor.
Ik zou hier geen gebied weten waar mijn hond lekker haar energie kwijt kan en waar geen honden loslopen
Naast de fiets kent ze niet en zwemmen ligt ook in losloopgebied hier.
s'nachts lopen ik denk dat het dan wel een uitzondering is.. ik weet niet waarom ze niet naast de fiets kan ( niet geleerd of niet mogen) en ja het is soms wat afzien voor een teef... dat heb ik hier ook, maar ik zie dit ook iets wat bij een teef hebben hoort, iig hier in NL.. en is het echt zo'n probleem, dan is het ws maar beter om de boel eruit te halen