Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

welk voer na een dieet?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

mysticfun
geregistreerd lid

welk voer na een dieet?

Ongelezen bericht door mysticfun »

mijn hond staat momenteel op dieet ,moet 10 kilo kwijt, hij heeft van de da hill's prescription diet r/d gekregen . nu is mijn vraag wat ik hem nadat hij weer op gewicht is het beste kan voeren (hiervoor kreeg ie een goedkoop merk :oeps: )hij is 7 en een half en gecastreerd
hij is namelijk met de hill's niet erg blij :jank:
dus wie weet wat voor een slanke hond om op gewicht te blijven :mrgreen:
Charlotte*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Charlotte* »

Gewoon het voer wat je normaal ook voert.

Om een hond af te laten vallen heb je geen speciaal voer nodig.
Het is een kwestie van minder voeren en meer beweging.

Geef je hond dus zijn oude voer en laat hem meer bewegen. Als je hond erg honger heeft kun je sperciebonen of gepureerde groeten bijvoeren. Dit vult de maag maar zet niet aan.
Oh ja, en heel zuining zijn met tussendoortjes.
Groetjes van Charlotte
Afbeelding
ignit
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door ignit »

Sandro schreef:Oh ja, en heel zuining zijn met tussendoortjes.
Da´s een heel goeie - die houden we erin, Charlotte! :smile:

Maar Mysticfun, misschien zou je ook eens wat moeite kunnen doen om jezelf wat bij te scholen over de voedingsbehoefte van honden? :denken:

Als je bij mij in de buurt zou wonen, zou ik een weddenschap met je afsluiten dat het mij lukt om jouw hond binnen 3 maanden te veranderen in de energieke, speelse en actieve pup die hij ooit was (op voorwaarde dat hij nog gezond is). :ok:

Vriendelijke groet,
Ignit Bekken.
www.barf-natuurlijk.nl
mysticfun
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door mysticfun »

Maar Mysticfun, misschien zou je ook eens wat moeite kunnen doen om jezelf wat bij te scholen over de voedingsbehoefte van honden?

daar ben ik nu dus mee bezig ik wilde dus graag weten wat voor soorten voer er mischien het beste zouden zijn voor mijn hond,
en wat betreft beweging dat mag hij op het moment maar beperkt, want hij heeft problemen met zijn poten en donderdag worden foto's gemaakt om te kijken wat dat nou precies is en dan kan ik op basis daarvan mischien weer wat meer met hem gaan doen.
a dog is a man best friend...I've got 2 friends...
Afbeelding
Mauyak

Ongelezen bericht door Mauyak »

mysticfun schreef:Maar Mysticfun, misschien zou je ook eens wat moeite kunnen doen om jezelf wat bij te scholen over de voedingsbehoefte van honden?

daar ben ik nu dus mee bezig ik wilde dus graag weten wat voor soorten voer er mischien het beste zouden zijn voor mijn hond,
en wat betreft beweging dat mag hij op het moment maar beperkt, want hij heeft problemen met zijn poten en donderdag worden foto's gemaakt om te kijken wat dat nou precies is en dan kan ik op basis daarvan mischien weer wat meer met hem gaan doen.
Ik zou zelf kiezen voor een goede merkbrok(dus geen goedkoop supermarktspul!),want van een goede premiumbrok hoef je zowiezo al minder te voeren.Dus een goede brok en daar dus minder dan aanbevolen van geven en dan vanwege problemen met lopen,minstens 4 maal daags 15 minuten rustig laten stappen.Je hebt trouwens een goede kans dat als je hond echt 10 kilo kwijt raakt dat ie ook vele malen beter gaat lopen,te veel aan overgewicht kan artrose veroorzaken.Nog beter zou het zijn om je hond op vers voer te zetten,er is zelfs al een versvoer wat erg goedkoop is,dat heet Smuldier en is te koop in bakjes van 400 gram bij C1000 voor 0,59 cent per bakje.
jelle
Zeer actief

Ongelezen bericht door jelle »

Ik zou de hond op een volledig verse voeding zetten, en daarvan zoveel geven als nodig is voor een hond van het gewicht dat hij zou moeten zijn (of, als je het snel wilt, iets minder).
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Afbeelding

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
Golden Stanley

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

Sluit me bij mijn voorgangster aan. Verse voeding oftewel zelf samenstellen en je krijgt er een jonge, dartele pup voor terug.
KVV is ook een goede optie.
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”