Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Moderator: moderatorteam
- little-wolf
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
wanneer/waarom wordt een fokker een topfokker genoemd.
heeft de fokker in kwestie veel kampioenen gefokt en willen mensen van over heel de wereld een hond van die fokker of wordt dat anders gezien?
wanneer is een fokker in jou ogen een topfokker?
heeft de fokker in kwestie veel kampioenen gefokt en willen mensen van over heel de wereld een hond van die fokker of wordt dat anders gezien?
wanneer is een fokker in jou ogen een topfokker?
- Gonny
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Voor mij is iemand een topfokker als de liefde voor de honden eraf straalt. Elke hond, ook de oude honden moeten lekker zitten en echt bij de roedel horen.
Slechte honden fokken zit er dan ook niet echt in aangezien personenen die echt gek op hun honden zijn ook geen wrakjes willen fokken. Fokken ze bv collies dan moeten ze er mee werken, met whippets moet gecoursed worden en met herders moet getraind worden. Als dat niet gebeurd is het een slechtere fokker voor mij.
Ik wil lieve honden zien die er goed verzorgd uitzien en waarover echt persoonlijk gepraat kan worden zonder dat een berg honden bij het interieur horen zonder rol in het gezin
Slechte honden fokken zit er dan ook niet echt in aangezien personenen die echt gek op hun honden zijn ook geen wrakjes willen fokken. Fokken ze bv collies dan moeten ze er mee werken, met whippets moet gecoursed worden en met herders moet getraind worden. Als dat niet gebeurd is het een slechtere fokker voor mij.
Ik wil lieve honden zien die er goed verzorgd uitzien en waarover echt persoonlijk gepraat kan worden zonder dat een berg honden bij het interieur horen zonder rol in het gezin

-
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Hier sluit ik me helemaal bij aan, de fokster waar wij onze keeshond hebben gekocht, is een voorbeeld van de topfokker voor mij. Ze zorgt goed voor de honden, is helemaal gek van haar honden, en je kunt aan haar huis en tuin afleiden dat de honden heel belangrijk zijn voor haar. Tevens fokt ze met goede lijnen, en krijg je niet zomaar een pup van haar mee. Je moet sowieso een aantal keren komen kijken, en ze vraagt je dan ook erg veel.Gonny schreef:in mijn ogen is een topfokker iemand die alles geeft om zijn honden of gezonder te maken of gezond te houden, en de mensen die pups bij hem kopen met raad en daad bij te staan. (en uiteraard fokt met stamboom)
Ook kon/kan ik altijd bij haar terecht voor advies, ook al is communiceren soms best moeilijk, omdat zei niet goed Nederlands kan, en ik niet goed Duits, ze staat altijd voor ons klaar. Ook op shows komt ze ons altijd even begroeten, onze keeshond weet ook altijd heel goed wie ze is, en is helemaal door het dolle heen als hij haar ziet

Als wij in de toekomst ooit nog een keeshond erbij willen, ga ik ook zeker weer bij haar een pup halen

- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Topfokker: absolute liefde voor de honden.
Fokt niet als ze ook maar enigszins twijfelen aan de capaciteiten en de gezondheid van de ouderdieren en fokt daarom ook maar af en toe een nest als ze ervan overtuigd zijn dat dit dé combinatie is.
Uiteraard zijn alle verplichte gezondheidstesten gedaan en nog net dat beetje extra ook.
Pupkopers worden zorgvuldig uitgezocht en bij problemen kan altijd aangeklopt worden bij de fokker.
Fokt niet als ze ook maar enigszins twijfelen aan de capaciteiten en de gezondheid van de ouderdieren en fokt daarom ook maar af en toe een nest als ze ervan overtuigd zijn dat dit dé combinatie is.
Uiteraard zijn alle verplichte gezondheidstesten gedaan en nog net dat beetje extra ook.
Pupkopers worden zorgvuldig uitgezocht en bij problemen kan altijd aangeklopt worden bij de fokker.
- M@ri@nne
- Zeer actief
Een topfokker moet zeker ook een topbaasje zijn.
Maar qua " product" moet hij die hond fokken die al het goede uit het ras in zich heeft en waar de foutjes er uit gefokt zijn. Verder moet hij met zeer veel zorg de hond plaatsen bij de juiste baas. En dus een goede promoter zijn van het ras.
Maar qua " product" moet hij die hond fokken die al het goede uit het ras in zich heeft en waar de foutjes er uit gefokt zijn. Verder moet hij met zeer veel zorg de hond plaatsen bij de juiste baas. En dus een goede promoter zijn van het ras.
Groetjes, Marianne.

ik vind dat van best veel dingen afhankelijk.
De fokkers die ik tot nu toe heb gezien daar vind ik eigenlijk bij ieder wel wat aan te merken. Bij de een vind ik dat er meer met de honden gedaan mag worden (en dan niet qua trainen maar qua wandelen e..d) bij de ander vind ik het jammer dat er na aankoop geen interesse meer is, weer een ander fokt wel doordacht maar veel te veel....bij elke fokker is wel wat, tenminste, bij die ik ken of gezien heb.
Een man bij ons op de club fokt herders, pure werklijnen, vaak misselijke honden die hoog scoren in de africhting. Hij kiest zorgvuldig de reuen uit, gebruikt ook veelal onbekende reuen ipv de altijd gekozen reuen. Zn pups komen niet in huisgezinnen terecht mar altijd in de sport omdat hij vind dat ze anders tekort gedaan worden (hoeft niet africhting maar wel dat er flink wat mee gedaan wordt), hij heeft veel interesse in zn nakomelingen, neemt ook pups terug, fokt veelal gezonde honden, medisch ontbreekt het zn honden aan niks. Voor mij komt hij dicht in de buurt van topfokker maar ook bij hem zijn er dingen die anders kunnen.
In de toekomst willen Frank en ik er een reu bij, voor de sport oa. , het moet een keiharde hond zijn die zich om durft te draaien naar ons.
Nou dan ben ik bij die man bij ons op de club aan het goede adres.
Als ik zou moeten zoeken naar een fokker die mij in alles aanstaat dan kan ik wel stoppen.
De fokkers die ik tot nu toe heb gezien daar vind ik eigenlijk bij ieder wel wat aan te merken. Bij de een vind ik dat er meer met de honden gedaan mag worden (en dan niet qua trainen maar qua wandelen e..d) bij de ander vind ik het jammer dat er na aankoop geen interesse meer is, weer een ander fokt wel doordacht maar veel te veel....bij elke fokker is wel wat, tenminste, bij die ik ken of gezien heb.
Een man bij ons op de club fokt herders, pure werklijnen, vaak misselijke honden die hoog scoren in de africhting. Hij kiest zorgvuldig de reuen uit, gebruikt ook veelal onbekende reuen ipv de altijd gekozen reuen. Zn pups komen niet in huisgezinnen terecht mar altijd in de sport omdat hij vind dat ze anders tekort gedaan worden (hoeft niet africhting maar wel dat er flink wat mee gedaan wordt), hij heeft veel interesse in zn nakomelingen, neemt ook pups terug, fokt veelal gezonde honden, medisch ontbreekt het zn honden aan niks. Voor mij komt hij dicht in de buurt van topfokker maar ook bij hem zijn er dingen die anders kunnen.
In de toekomst willen Frank en ik er een reu bij, voor de sport oa. , het moet een keiharde hond zijn die zich om durft te draaien naar ons.
Nou dan ben ik bij die man bij ons op de club aan het goede adres.
Als ik zou moeten zoeken naar een fokker die mij in alles aanstaat dan kan ik wel stoppen.