Maar dat doet Bram dus niet. Hij heeft wel z'n staart hoog, borst vooruit etc, maar hij loopt niet over van arrogantie. Bij zo'n JR kan ik het me goed voorstellen, die zijn toch vaak behoorlijk fel. Maar Bram zou ik niet echt fel willen noemen. Vandaar mijn verbazing.estelle schreef: Wij hebben het hier ook. De jack russell van de buuf laat Ghaya (Dh teef) over de grond kruipen als hij zin heeft, ze plast dan zelfs van deemoed. Hij voelt zich dan echt The Man en loopt rond alsof hij TheKing is....
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Rangorde roedel
Moderator: moderatorteam
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2

Linda, Izzie en Bram
-
regina
-
tineke
Ja dat denk ik ookStang schreef:Het gaat volgens mij gewoon om degene met de grootste bek en die het meeste respect afdwingt.
Wie werkelijk de sterkste is, dat komt er pas op aan als een ranglagere het in z'n kop zou halen om de lichamelijke strijd aan te gaan en dat gebeurt volgens mij alleen als het verschil in rang te gering is.
Rio is volgens mij fysiek sterker dan Orson die word al zes tenslotte en Rio is in zijn prime maar toch doet hij een stapje achteruit voor hem.
Volgens mij weet Rio gewoonweg niet hoe sterk hij kan zijn want hij knokt nooit voor iets.
Beau is ook een lange tijd de baas geweest over Rio en deed allerlei dominante handelingen bij hem tot Rio hem een keer zat was bleef staan en hem strak ging aankijken en Beau wist nu moet ik ervoor knokken als ik doorzet en toen maar eieren voor zijn geld koos
Dat is ook echt de enigste keer geweest dat ik Rio bereid heb gezien om evt. te knokken ergens voor en Beau begreep dat ook donders goed.
Het was trouwens wel toen ik op vakantie was en orson bij Jan thuis was dus ze waren toen met z'n tweeen.
De gewijzigde rangorde heeft zich ook thuis wel doorgezet.
Micron durft en doet ook heel veel maar weet feilloos wanner hij moet opheoepelen of te ver gaat en kiest dan ook direct eieren voor zijn geld.
Wel kunnen ze ontzettend veel hebben van dat kleine ettertje en komt hij met heel veel streken goed weg
Toen Tash nog leefde had zij het laatse woord ook toen ze ouder was en fysiek niet meer tegen de andere zou hebben opgekund was een blik of snauw van haar voldoende om ze op andere gedachte te brengen.
- Zoie
- Zeer actief
Re: Rangorde roedel
Kan het zijn dat Bo en Bram een team vormen ?Zoek stok! schreef:Ik vraag me iets af...
Op de opvang zijn er ongeveer 12 (inmiddels misschien meer, het gaat snel) dagopvang honden. Bram speelt met verschillende daarvan, maar nooit met meer dan vijf tegelijk. Ze gaan dus in de speelweides in verschillende combinaties. De enige constante factor is dat ze Bram en Bo (Stabij teefje) altijd bij elkaar zetten, dat is z'n verkering zeg maar.
Wat mij verbaast, is dat de opvang zegt dat Bram na Takkie de tekkel komt in rangorde. Takkie is een reu van 6 jaar oud, duidelijk de oudste. Dat Takkie bovenaan staat, is niet vreemd. Maar hoe kan het nou dat Bram daarna komt?
Er zijn verschillende grotere reuen zoals een Duitse Staander, Labradors en Goldens. Deze zijn ook nog vrij jong, maar wel ouder dan Bram. Volgens mij zijn ze rond de 2 jaar.
Als ze een keer hun gewicht in de strijd zetten tegen die jonge kabouter, dan is de strijd toch al beslist? Hoe kan het dat ze dat niet doen?

-
Jopensam
- Actief
- Contacteer: