Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
macho
Moderator: moderatorteam
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
macho
Nou vroeg ik me eens iets af he
Ben die is een vreselijke macho , maar nou vroeg ik me af Hoe zou dat zo gekomen zijn,wij hebben hem uit het asiel ,en net toen we hem hadden( 1 jaar en 2 maand) werd hij een vreselijke puber,graag weglopen en op onderzoek uitgaan en constant kijken hoever hij kan gaan.dat gaat wel een stuk beter mag ook wel met zijn 2 jaar en 5 maanden.
Hij is opgegroeid bij een manisch depressiefe vrouw en daar mocht hij waarschijnlijk alles,daarna is hij naar de zus verhuisd maar die woonden naast een boerderij en toen heeft hij de schapen vaak aangevallen.dus kwam hij in het asiel.
Maar zou dat macho nou komen door zijn karakter van hoe hij Gewoon is of zou het met zijn verleden te maken hebben??
Ik zit al heel lang met deze vraag in men kop,zal het antwoord ook nooit zeker weten maar wat denken jullie?zit macho zijn nou altijd in het karakter?
gr Aimee
Ben die is een vreselijke macho , maar nou vroeg ik me af Hoe zou dat zo gekomen zijn,wij hebben hem uit het asiel ,en net toen we hem hadden( 1 jaar en 2 maand) werd hij een vreselijke puber,graag weglopen en op onderzoek uitgaan en constant kijken hoever hij kan gaan.dat gaat wel een stuk beter mag ook wel met zijn 2 jaar en 5 maanden.
Hij is opgegroeid bij een manisch depressiefe vrouw en daar mocht hij waarschijnlijk alles,daarna is hij naar de zus verhuisd maar die woonden naast een boerderij en toen heeft hij de schapen vaak aangevallen.dus kwam hij in het asiel.
Maar zou dat macho nou komen door zijn karakter van hoe hij Gewoon is of zou het met zijn verleden te maken hebben??
Ik zit al heel lang met deze vraag in men kop,zal het antwoord ook nooit zeker weten maar wat denken jullie?zit macho zijn nou altijd in het karakter?
gr Aimee
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Hanneke2
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
- Ernst
- Vaste gebruiker
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
-
Brindlecardi
- Zeer actief
ik bedoel gewoon in het algemeen macho,altijd kijken wie er de baas is,Zoek stok! schreef:Bedoel je met macho dat hij 'macho' op andere honden afloopt? Dat zie ik namelijk erg veel labradors doen: hoge staart, borst naar voren en trots lopend op Bram afkomen. Dan gaan ze even tegenover elkaar staan en meestal is het dan goed en gaan ze samen rennen.
en bij Ben blijft het nooit bij alleen kijken,kleine hondjes kan hij wel afschieten en gaat helemaal tekeer op zo'n moment.
en ook vreemde mensen test hij graag uit,hij begint dus altijd met happen en daar denderen mensen altijd wel voor naar achteren,dus dat werkt wel voor hem.mensen lopen ook altijd op hem af van "aaaah wat een lieve labrador"en zijn dan niet voorbereid op een hond die direct op je springt en in je handen begint te bijten.
Nou hoorde ik vanmiddag wel iets heeel raars van iemand
gr Aimee
- Hanneke2
- Zeer actief
Ik versta onder macho toch iets heel anders dan een hond die vervelend doet naar kleinere hondjes en mensen bijt (echt *bijt*? of bedoel je speels happen ofzo?) Hoe reageert hij dan op reuen van z'n eigen formaat of groter?
Bij 'macho' denk ik aan een beetje overdreven stoere houding. Staart in de lucht en zo'n kop alsof ze koning van de wereld zijn. Maar mijn ervaring is dat juist dat soort honden het vaak prima kunnen vinden met andere honden, omdat ze een soort natuurlijke autoriteit uitstralen. Maar volgens mij bedoel jij dus iets heel anders?
Bij 'macho' denk ik aan een beetje overdreven stoere houding. Staart in de lucht en zo'n kop alsof ze koning van de wereld zijn. Maar mijn ervaring is dat juist dat soort honden het vaak prima kunnen vinden met andere honden, omdat ze een soort natuurlijke autoriteit uitstralen. Maar volgens mij bedoel jij dus iets heel anders?
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
- Zoek stok!
- Zeer actief
Aimee schreef: en bij Ben blijft het nooit bij alleen kijken,kleine hondjes kan hij wel afschieten en gaat helemaal tekeer op zo'n moment.
en ook vreemde mensen test hij graag uit,hij begint dus altijd met happen en daar denderen mensen altijd wel voor naar achteren,dus dat werkt wel voor hem.
Jij geeft hem de kans om kleine hondjes en mensen te happen? Dat vind ik niet macho, maar om het licht uit te drukken 'niet okay gedrag'. Ik zou er maar eens hard mee aan het werk gaan!

Linda, Izzie en Bram
-
Brindlecardi
- Zeer actief
Zoek stok! schreef:Aimee schreef: en bij Ben blijft het nooit bij alleen kijken,kleine hondjes kan hij wel afschieten en gaat helemaal tekeer op zo'n moment.
en ook vreemde mensen test hij graag uit,hij begint dus altijd met happen en daar denderen mensen altijd wel voor naar achteren,dus dat werkt wel voor hem.![]()
Jij geeft hem de kans om kleine hondjes en mensen te happen? Dat vind ik niet macho, maar om het licht uit te drukken 'niet okay gedrag'. Ik zou er maar eens hard mee aan het werk gaan!
en nee wij geven hem niet die kans maar als er bezoek komt,wat dan?
en net zoals ik zei hij bijt niet hard! helemaal niet hard,maar mensen schrikken ervan als ze er niet op voorbereid zijn,en wie zegt dat wij hier niks aan doen sorry hoor maar ik vind niet dat je daar zomaar conclusies uit kan trekken dat we niks doen met de hond,we zijn bezig met e,g 2 bij een rottweiler vereniging en gaat allemaal goed.
en nee kleine hondjes pakken is ook niet okay gedrag ben ik helemaal met je eens,we doen er ook alles aan om dat eruit te krijgen,na dat vreselijke voorval hebben we ook GT'ers ingeschakeld.
maar het zal gewoon altijd een dominant mannetje blijven.
iets wat er moeilijk uit te krijgen is,als je hond altijd alles heeft gemogen.
voor hetzelfde gelt zat hij nu terug in het asiel,menig baas had het al opgegeven met zo'n asielhond.
gr Aimee
- Zoek stok!
- Zeer actief
Ik reageer alleen maar op wat jij zegt, het is je eigen quoteAimee schreef:Zoek stok! schreef:Aimee schreef: en bij Ben blijft het nooit bij alleen kijken,kleine hondjes kan hij wel afschieten en gaat helemaal tekeer op zo'n moment.
en ook vreemde mensen test hij graag uit,hij begint dus altijd met happen en daar denderen mensen altijd wel voor naar achteren,dus dat werkt wel voor hem.![]()
Jij geeft hem de kans om kleine hondjes en mensen te happen? Dat vind ik niet macho, maar om het licht uit te drukken 'niet okay gedrag'. Ik zou er maar eens hard mee aan het werk gaan!niet te snel conclusies trekken he
![]()
en nee wij geven hem niet die kans maar als er bezoek komt,wat dan?
en net zoals ik zei hij bijt niet hard! helemaal niet hard,maar mensen schrikken ervan als ze er niet op voorbereid zijn,en wie zegt dat wij hier niks aan doen sorry hoor maar ik vind niet dat je daar zomaar conclusies uit kan trekken dat we niks doen met de hond,we zijn bezig met e,g 2 bij een rottweiler vereniging en gaat allemaal goed.
en nee kleine hondjes pakken is ook niet okay gedrag ben ik helemaal met je eens,we doen er ook alles aan om dat eruit te krijgen,na dat vreselijke voorval hebben we ook GT'ers ingeschakeld.
maar het zal gewoon altijd een dominant mannetje blijven.
iets wat er moeilijk uit te krijgen is,als je hond altijd alles heeft gemogen.
voor hetzelfde gelt zat hij nu terug in het asiel,menig baas had het al opgegeven met zo'n asielhond.
gr Aimee
Het gedrag dat jij beschrijft, noem ik niet macho of dominant, maar 'niet okay'.
Je vraag in het eerste bericht is of het in het karakter zit. Nee, ik denk niet dat tekeer gaan tegen kleine hondjes en naar mensen happen in het karakter zit. Dit is blijkbaar zo gegroeid bij de vorige eigenaar.

Linda, Izzie en Bram
-
Brindlecardi
- Zeer actief
het gedrag is ook niet 0kay maar jij trok er wel de conclusie uit dat wij niks met de hond doen
en dat is niet waar.
en zoals dat happen heb ik ook net uitgelegd dat hij dus niet hard bijt ofzo,maar mensen schrikken er gewoon van.
en dat happen is dominantie,en dominantie lijkt me dat dat wel in het karakter zit.niet helemaal maar wel een beetje.
en ja het is wel zwaar balen in het begin als je een hond uit het asiel haalt,waar je van denkt dat hij niet veel problemen heeft.ze hebben ons alleen vertelt dat hij veel energie had.
meer zeiden ze niet.
en als je merkt dat je hond dan achter alle soorten dieren gaat.paarden zijn ook niet veilig bij hem.
en dat je merkt dat je hond best een dominantje is..dat is dan wel even een ander verhaal,is niet dat we niet van hem houden ofzo het is binnen ook echt een schat.hij heeft ook heerlijke maniertjes.
het is ookgeen gemiddelde lab.ook qua de rest van zijn karakter niet.
gr Aimee
en zoals dat happen heb ik ook net uitgelegd dat hij dus niet hard bijt ofzo,maar mensen schrikken er gewoon van.
en dat happen is dominantie,en dominantie lijkt me dat dat wel in het karakter zit.niet helemaal maar wel een beetje.
en ja het is wel zwaar balen in het begin als je een hond uit het asiel haalt,waar je van denkt dat hij niet veel problemen heeft.ze hebben ons alleen vertelt dat hij veel energie had.
meer zeiden ze niet.
en als je merkt dat je hond dan achter alle soorten dieren gaat.paarden zijn ook niet veilig bij hem.
en dat je merkt dat je hond best een dominantje is..dat is dan wel even een ander verhaal,is niet dat we niet van hem houden ofzo het is binnen ook echt een schat.hij heeft ook heerlijke maniertjes.
het is ookgeen gemiddelde lab.ook qua de rest van zijn karakter niet.
gr Aimee
- Zoek stok!
- Zeer actief
Ik zei:Aimee schreef:het gedrag is ook niet 0kay maar jij trok er wel de conclusie uit dat wij niks met de hond doen![]()
Ik zou er maar eens hard mee aan het werk gaan!
En dat vind ik nog steeds
Ik vind het dus geen dominantie, maar misschien noemen anderen het wel zo.

Linda, Izzie en Bram
-
Brindlecardi
- Zeer actief
nee oke zo kwam het mischien wel over.Zoek stok! schreef:Ik zei:Aimee schreef:het gedrag is ook niet 0kay maar jij trok er wel de conclusie uit dat wij niks met de hond doen![]()
En dat vind ik nog steedsZoals je het beschreef, leek het alsof je het onder dominantie schaarde en dat het daarmee klaar was, snappie?
maar we zijn al hard bezig met hem,we doen e.g 2 en het gaat daar gewoon super,vroeger wou hij nooit hier komen,maar hij moest zaterdag voor de training los voorkomen en hij kwam gewoon netjes.
dus we boeken wel vooruitgang.maar het zal gewoon altijd zo zijn dat hij graag uitdaagt en een gevecht ook niet aan de kant zal gaan.
en dat kan je wel afleiden enzo maar het zal er wel in blijven zitten.
gr Aimee
- Zoek stok!
- Zeer actief
Toch nog even een opmerking. Met EG krijg je dit gedrag er volgens mij niet uit. Of zeg ik nou iets raars? Gehoorzaam kan je hond wel aan jou zijn, maar dat wil niet zeggen dat hij kleine hondjes en vreemde mensen met rust laat. Je zult maar even een minuut de andere kant opkijken! Ik denk eerder aan gedragstherapie, maar ik lees dat je die ook al ingeschakeld hebt.....Aimee schreef:nee oke zo kwam het mischien wel over.Zoek stok! schreef:Ik zei:Aimee schreef:het gedrag is ook niet 0kay maar jij trok er wel de conclusie uit dat wij niks met de hond doen![]()
En dat vind ik nog steedsZoals je het beschreef, leek het alsof je het onder dominantie schaarde en dat het daarmee klaar was, snappie?
maar we zijn al hard bezig met hem,we doen e.g 2 en het gaat daar gewoon super,vroeger wou hij nooit hier komen,maar hij moest zaterdag voor de training los voorkomen en hij kwam gewoon netjes.
dus we boeken wel vooruitgang.maar het zal gewoon altijd zo zijn dat hij graag uitdaagt en een gevecht ook niet aan de kant zal gaan.
en dat kan je wel afleiden enzo maar het zal er wel in blijven zitten.
gr Aimee

Linda, Izzie en Bram
-
Brindlecardi
- Zeer actief
gedragstherapie hebben wij inderdaad ingeschakeld,en die rade ons aan om e.g te gaan doen en de roedelregels nog beter te gaan toepassen en dat beiden doen we,en naar ons toe is er geen probleem.een schat.
en bij de e.g behandelen we wel het uitvallen,maar op de training valt hij niet uit,in ieder geval niet tijdens de les,hoogstend voor of na de les. maar niet tijdens.ook straffen we het bijten in handen daar af(ook thuis en ergens anders hoor)
toen we hem net kregen was hij al bezig met puberen.
en dat was om eerlijk te zijn een ramp,constant weglopen,niet luisteren als hij los was,telkens slopen als we niet thuis waren en al die dingen hebben we er al uit gekregen.
en de gedragstherapeuten zeiden ook,hij zal nooit een watje worden,maar je kan het gedrag wel een stuk minder maken.
gr Aimee
en bij de e.g behandelen we wel het uitvallen,maar op de training valt hij niet uit,in ieder geval niet tijdens de les,hoogstend voor of na de les. maar niet tijdens.ook straffen we het bijten in handen daar af(ook thuis en ergens anders hoor)
toen we hem net kregen was hij al bezig met puberen.
en dat was om eerlijk te zijn een ramp,constant weglopen,niet luisteren als hij los was,telkens slopen als we niet thuis waren en al die dingen hebben we er al uit gekregen.
en de gedragstherapeuten zeiden ook,hij zal nooit een watje worden,maar je kan het gedrag wel een stuk minder maken.
gr Aimee
- Zoek stok!
- Zeer actief
-
Brindlecardi
- Zeer actief
dankjeZoek stok! schreef:Lijkt me niet makkelijk hoor. Veel succes!Aimee schreef: en de gedragstherapeuten zeiden ook,hij zal nooit een watje worden,maar je kan het gedrag wel een stuk minder maken.
ik ben wel heel tevreden over waar we nu trainen,het is echt het goede voor hem.we hebben namelijk eerst in den haag training met hem binnen gedaan maar toen moessten we buiten ook gaan doen.
en toen gingen we naar ene labradorclub training,maar dat is veel te mat voor hem.dat was niks.
en nu bij de rottweilervereniging is hij wel helemaal op zen plaats.
daar zijn we blij om!
gr Aimee