Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Spelen

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Letchimi©

Spelen

Ongelezen bericht door Letchimi© »

Ik vroeg me wat af :mrgreen:

Tinus heeft een hoop , en met een hoop bedoel ik ook een hoop :smile: speelgoed , vaak komt die dan aan zetten met zijn varken of eend , van kom spelen spelen spelen.

Zelf vind ik van mezelf dat ik te weinig met hem speel.
Dus gisteren avond in bed lekker zitten spelen met hem tot kwart over 2 :N: en ook met de katten.

Tot hoe ver ga jij.
Als jouw hond met zijn speeltje aankomt zetten ga je dan meteen met hem spelen , of begin je zelf het spel. :19:

Ik heb geleerd dat je zelf het spel moet beginnen en eindigen , maar af en toe als ie dan komt vind ik het ook weer leuk om effe te spelen :cheer:

Bij mij gaat ie ook 1x p.d lekker mee naar het grote veld om met zijn tennis bal en werpstok te gooien.

Wat doen jullie
Annelies
Zeer actief

Ongelezen bericht door Annelies »

Met Noa wissel ik het af; de ene keer nodigt ze een van ons uit en gaan we erop in (maar niet altijd), de andere keer dagen we haar uit voor een spelletje. Zo wordt het voor haar ook niet vanzelfsprekend...
Afbeelding
Overgave kan de grootste overwinning zijn...
Mark-Tinny
Actief
Mijn ras(sen): Labrador en een kruising
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Mark-Tinny »

Tinny speelt maar met één ding, een tennisbal.
Daar kan hij echt blijven mee spelen, bij warm weer moet ik er echt een grens in trekken.
Met stokken en andere dingen wilt hij niet spelen en dat heb ik dan ook niet in huis.
Wat hij wel doet om uit te dagen is zijn knauwbot naar ons gooien.
Zit je rustig TV te kijken krijg inééns dat ding op je tenen.
En voor de rest word hier ook wel ééns flink gerollebolt over de grond.
zepenko
Zeer actief

Ongelezen bericht door zepenko »

Die regel dat je altijd je hond uit moet nodigen voor spel en dat je altijd zelf het spel moet afbreken en dat je nooit op de uitnodiging van je hond in moet gaan...wat een onzin.

Voor degenen die meerdere honden hebben:
- Is het altijd de ranghoogste hond die tot spel uitnodigd? (bij mij (vaak zelfs) niet)
- Is het altijd de ranghoogste hond die het spel stopt (bij mij niet)
- Gaat de ranghoogste hond nooit in op de uitnodiging van de ranglaagste (hier geregeld wel).

Dus wat zou dan de reden zijn dat je dat als baas allemaal wel of niet moet doen?
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Ik vind die regel ook onzin. Als je altijd zo met je honden omgaat, dat beschouw je ze volgens mij als een paar lappenpoppen die stil op hun plaats zitten te wachten tot jij een keer naar hun toe komt om met ze te spelen. Lijkt me ook niet echt leuk voor een hond om zo'n baas te hebben!

Met honden moet je toch een interactieve band hebben? Dus mijn honden komen naar mij toe met hun speeltjes (ze hebben een hele doos vol) als ze willen spelen en de ene keer speel ik wel en soms heb ik geen zin/tijd en dan ga ik er niet op in. Zelfs niet als de speeltjes demonstratief op mijn schoot worden gedumpt :mrgreen: .
Afbeelding
yruvian
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door yruvian »

lieke schreef:Ik vind die regel ook onzin. Als je altijd zo met je honden omgaat, dat beschouw je ze volgens mij als een paar lappenpoppen die stil op hun plaats zitten te wachten tot jij een keer naar hun toe komt om met ze te spelen. Lijkt me ook niet echt leuk voor een hond om zo'n baas te hebben!

Met honden moet je toch een interactieve band hebben? Dus mijn honden komen naar mij toe met hun speeltjes (ze hebben een hele doos vol) als ze willen spelen en de ene keer speel ik wel en soms heb ik geen zin/tijd en dan ga ik er niet op in. Zelfs niet als de speeltjes demonstratief op mijn schoot worden gedumpt :mrgreen: .
Hier idem ditto. En dat werkt, vreemd genoeg... als je de hondenschool mag geloven, gaat zoiets niet goed :roll:
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

Hier gaan we ook gewoon spelen met Ameno als ze zelf komt aanlopen met een speeltje hoor.
Ik zie daar geen kwaad in. Ik vind dat een hond ook best zelf mag aangeven als het speelkwartier is.
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Zucht, als het aan Tuana ligt, speelt zij de hele dag. En als je niet wilt, gaat ze piepen :boos: Maar gelukkig als je der negeert houdt ze wel een keertje op :mrgreen:
Tuana heeft afgelopen 2 weken heel af en toe gespeeld. Ze was doodziek entoch pakte ze af en toe een speeltje. Malle meid!
Nu speelt ze weer zo hard en ruig mogelijk :smile:
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Als het me uitkomt, ga ik er op in. Ook ik had zo'n hondenschool waar dat absoluut 'verboden' was. Maar ja, je moet niet alles overnemen he :mrgreen:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
BeëlzeBubble
Zeer actief

Ongelezen bericht door BeëlzeBubble »

Smekkie is gek op trekspelletjes met zijn flossie dus die komt een paar keer per dag met dat ding aansjouwen. Negen van de tien keer heeft hij mazzel en krijgt hij een van ons zo gek dat we een paar rondes meedoen. Af en toe heeft hij vette pech... En Casper ook want die is dan de lul :mrgreen:

Hier zitten/liggen/rollenbollen we regelmatig met Smek en zijn flossie over de grond. Hij houdt van ruig... Hoe ruiger hoe beter. Of we rennen achter elkaar het huis door.

Dat gedoe dat je een hond moet negeren als hij om een spelletje (of een knuffeltje) komt bedelen vind ik maar onzin. Daar heb ik die beesten toch voor: om lekker mee te spelen en te knuffelen. Ik ben alleen maar blij dat Smek zo graag met ons wil spelen. Casper heeft het als zwerfhond namelijk nooit geleerd dus die speelt nooit met ons maar alleen met Smekkie.
Groetjes van Bianca en een slobber van Casper en Smekkie.

Afbeelding
ro en cilla
nieuw lid

Ongelezen bericht door ro en cilla »

hoi hoi

Meestal ben ik hem voor, en ik stop op het moment dat hij het te leuk gaat vinden, want als ik door zo gaan, en hij is het zat sta ik daar met zijn speeltje :smile2:
Ja en zeg nou eerlijk, als hij met z,n speeltje aan komt zetten is het soms ook moeilijk om daar niet op in te gaan, doe het wel eens maar niet te veel, wat je ook al zei je begint en eindigt het spel zelf!

Groetjes Cilla en Thailo
zepenko
Zeer actief

Ongelezen bericht door zepenko »

ro en cilla schreef:hoi hoi

Meestal ben ik hem voor, en ik stop op het moment dat hij het te leuk gaat vinden, want als ik door zo gaan, en hij is het zat sta ik daar met zijn speeltje :smile2:
Ja en zeg nou eerlijk, als hij met z,n speeltje aan komt zetten is het soms ook moeilijk om daar niet op in te gaan, doe het wel eens maar niet te veel, wat je ook al zei je begint en eindigt het spel zelf!

Groetjes Cilla en Thailo
Waarom moet je het spel dan zelf eindigen en starten?
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”