Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Mijn Jack Russel is jaloers!!! Wie helpt !

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

mireillenumeijer

Mijn Jack Russel is jaloers!!! Wie helpt !

Ongelezen bericht door mireillenumeijer »

Hallo,

Ik heb een Jack Russell, ze is 5 jaar en ze heet Charlie.
Ik ben hartstikke gek op haar, ze is echt mijn oogappeltje.
Ze is hartstikke lief, ik vertrouw haar blind bij kinderen, tegen mensen is ze eigenlijk altijd redelijk aanhankelijk. Alleen tegen andere honden niet.

Mijn moeder heeft ook een hondje, en als we bij haar zijn is ze helemaal geobserdeerd. Als ze bijvoorbeeld op de bank zit en Joy komt in haar buurt, dan gromt ze. Als ik haar op pak is het heel heftig. Soms liggen we daar op de bank en wil ik haar oppakken dan haalt ze gewoon naar me uit. Straffen helpt gewoon niet. :boos: Ze houd Joy constant in de gaten, het is heel vervelend vooral ook voor Charlie, want zij is helemaal gestressed als we daar zijn :jank:

Ze slaapt bij mij in bed en daar doet ze het ook wel eens, vooraal als me vriend ook bij mij slaapt, maar als we samen zijn ook, maar dan veel minder, ik denk zelf dat ze jaloers is, maar wat kan ik hier aan doen.

Wie heeft hier ervaring mee, of tips??

Groetjes Mireille :mrgreen:
En pootje van Charlie :devil:
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Ik denk(ik kan dit verkeerd denken hoor) dat je misschien wat strengere regels voor je hond moet toepassen,als ik hoor dat je hond dat ook doet als je in bed ligt? ik zou dat niet pikken van je hond.
Jij bent zijn bezit niet. als jij beslist om iemand anders of een andere hond aandacht te geven dan hoort jou hond zich daar niet mee te bemoeie(zo is het zoals ik het zie he).
kan zijn dat ik dit fout denk/vind...
ben wel benieuwd wat andere hun mening hierover is.

gr Aimee
astrid
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Griekse herplaatsers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door astrid »

Ik vermoed dat jij een hondje hebt met een heel groot ego. Lees eens wat over de rangorderegeltjes, er staat genoeg op het forum :wink:
nance
Erelid

Re: Mijn Jack Russel is jaloers!!! Wie helpt !

Ongelezen bericht door nance »

mireillenumeijer schreef:Mijn moeder heeft ook een hondje, en als we bij haar zijn is ze helemaal geobserdeerd. Als ze bijvoorbeeld op de bank zit en Joy komt in haar buurt, dan gromt ze. Als ik haar op pak is het heel heftig. Soms liggen we daar op de bank en wil ik haar oppakken dan haalt ze gewoon naar me uit. Straffen helpt gewoon niet. :boos: Groetjes Mireille :mrgreen:
En pootje van Charlie :devil:
Welke hond pak je dan op?
Volgens mij reageert je hond normaal als jij Joy op pakt. Jouw hond is hoger in rang dan Joy , dus die mag dan niet op de bank als jouw hond er ligt. Een JR staat nu eenmaal niet bekend om z n verdraagzaamheid en dan moet jij t niet moeilijk gaan maken voor je hond.
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

nance schreef: Welke hond pak je dan op?
Volgens mij reageert je hond normaal als jij Joy op pakt. Jouw hond is hoger in rang dan Joy , dus die mag dan niet op de bank als jouw hond er ligt. Een JR staat nu eenmaal niet bekend om z n verdraagzaamheid en dan moet jij t niet moeilijk gaan maken voor je hond.
Moeilijk maken van de hond? Ik pik het van geen enkele hond als hij naar me gromt in mijn eigen bed. Ook een JR niet.
In huis is er maar 1 baas, en dat hoor jij te zijn. Niet je hond. Zelfs niet als het een mormel is.
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

mireillenumeijer schreef::

Ze slaapt bij mij in bed en daar doet ze het ook wel eens, vooraal als me vriend ook bij mij slaapt, maar als we samen zijn ook, maar dan veel minder, ik denk zelf dat ze jaloers is, maar wat kan ik hier aan doen.
Een hond die gromt in bed wordt van de slaapkamer verbannen, een hond die gromt om een plek op de bank wordt ook verbannen van de bank.

Ik zou het zien als: mijn zoontje zit op de bank, ik wil ook op de bank en dan zegt zoontje: "Oprotten mama hier zit ik trut". Dan zit hij er niet lang meer. Zulke dingen pik je al niet van je kind, laat staan van je hond.

Anne
Annelies
Zeer actief

Ongelezen bericht door Annelies »

mireillenumeijer schreef:Straffen helpt gewoon niet. :boos:
Hoe straf je haar..?
Afbeelding
Overgave kan de grootste overwinning zijn...
bianca83
Zeer actief

Ongelezen bericht door bianca83 »

Quincy doet dit ook weleens :roll: Voor hem is het dan gelijk even einde bank en komt hij dus niet verder dan z'n mand. Alleen heb ik bij Quincy het idee dat hij gewoon een soort van kronkel in z'n koppie heeft. Ik zie het bij hem ook aankomen en zeg dan al tegen mensen blijf maar even bij hem uit de buurt en haal hem vooral niet aan.
Afbeelding
mireillenumeijer

Charlie gromt

Bedant voor jullie adviesen.
Ik denk dat ik haar inderdaad maar eens van de slaapkamer ga verbannen. :slaap:

Maar daarmee is het probleem niet opgelost. Want bij me moeder doet ze het ook. Als Charlie bij me zit en joy loopt voorbij, dan gromt ze :evil: , pak ik haar daana op, dan wordt ze gewoon aggresief. Meestal zet ik haar dan op de grond en geef haar even geen aandacht. :pffff:
Als ze op de grond is is het wel minder, maar toch niet helemaal weg.
Ik heb er ook een tijdje even in de gang gezet als ze het deed.
Maar als ik dus niet bij me moeder ben en Charlie wel, doet ze het niet.
Ze doet dit dus alleen als ik erbij ben, zonder mij niet.

Help!!!! Wie weet hier wat op.

Groetjes Mireille en Charlie :cheer:
nance
Erelid

Ongelezen bericht door nance »

Je zit zo te rommelen in de rangorde tussen de honden onderling en dat bedoelde ik. Jouw hond is hoger als Joy, als jij haar straft op het moment dat ze gromt naar Joy, dan rommel je in de onderlinge rangorde. En daar lok je knokpartijen mee uit. Ze gromt niet tegen jou ,maar tegen Joy. Laat ze dan geen van beide op de bank of op bed, maar niet jouw hond straffen en Joy aanhalen, want dan heb je knokken in huis :wink:
mireillenumeijer

hee

Nou ja, Charlie was er eerder als Joy, maar het is wel in Joy's huis.
Charlie ziet dat ook een beetje als haar gebied.
Ze gromt denk ik ook naar Joy, als zij er niet is, dan doet ze het niet.
Voorheen had me moeder 2 andere hondjes, die zijn nog niet zo lang geleden overleden, daarbij deed ze het ook hoor, maar wel minder erg als bij Joy, dat is toch een nieuwe eend in de bijt.

Dus eigenlijk vinden jullie dat ik Joy moet negeren? en ze allebei niet meer op de bank te laten.
Joy is altijd een heel vrolijk hondje, ze komt altijd naar me toe gerend en ze staat dan te trappelen om aandacht.

Nou ik hoop gewoon dat ik het haar af kan leren.
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Ik zou gewoon charlie niet corrigeren als hij lelijk doet tegen Joy,als Joy dat niet wil dan gromt hij heus wel terug,en ja daar kan misschien eens ruzie van komen,maar meestal is het daarna wel duidelijk wie er nou de baas is.
En oppakken moet je zeker niet doen,zo geef je die hond al een hogere positie,dat is niet eerlijk.
dus gewoon je er niet mee bemoeie,allebei niet op de bank,allebei niet op schoot,allebei niet oppakken..

gr Aimee
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”