over een maandje is het zover; dan komt onze pup.
De eerste nachten komt hij naast ons bed te liggen. Maar nu heb ik daar een vraag over.
Mag ik hem optillen en knuffelen als hij begint te piepen? Ik ben bang als ik hem steeds heel veel aandacht geef als hij piept, hij eraan went en het voortaan elke nacht gaat doen. Maar ik wil hem natuurlijk ook geen gevoel geven dat hij alleen gelaten wordt de hele nacht.
Weet iemand hier meer over?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
pup's eerste nacht bij ons
Moderator: moderatorteam
- Disney
- Vaste gebruiker
- Gordonsetter23
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Gordonsetter
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Re: pup's eerste nacht bij ons
wat ik zelf altijd deed was mijn hand naast het bed doen en hem een beetje aaien dit werkte altijd erg goed.Disney schreef:over een maandje is het zover; dan komt onze pup.
De eerste nachten komt hij naast ons bed te liggen. Maar nu heb ik daar een vraag over.
Mag ik hem optillen en knuffelen als hij begint te piepen? Ik ben bang als ik hem steeds heel veel aandacht geef als hij piept, hij eraan went en het voortaan elke nacht gaat doen. Maar ik wil hem natuurlijk ook geen gevoel geven dat hij alleen gelaten wordt de hele nacht.
-
Reini
- Zeer actief
Re: pup's eerste nacht bij ons
Je zegt het helemaal goed. Als je veel aandacht geeft aan piepen heeft hij er succes mee en zal hij het blijven herhalen. Maar het is niet zo dat je er helemaal niks aan moet doenDisney schreef:over een maandje is het zover; dan komt onze pup.
Een pup kan zijn plas nog niet zo lang ophouden dus zorg ervoor dat hij niet piept omdat hij moet plassen/poepen. Dat betekent de komende tijd 's nachts vaak uit bed om hem zijn behoefte te laten doen. Mijn pup sliep meteen door dus ik weet niet precies hoe vaak je het beste eruit kan gaan maar daar kan iemand anders vast wel een idee over geven
Voor je pup is straks alles nieuw en hij zal best even de tijd nodig hebben om te wennen. Als hij piept kan je best even je hand in de doos steken om hem te laten weten dat je dicht in de buurt bent. Een kruik in de doos is ook fijn voor je pup. Hij komt vers uit zijn warme nest dus een lekker warme kruik geeft hem dan een fijn gevoel. Sommige mensen leggen een wekker onder een kussen in de doos/bench om het hart van de moederhond na te bootsen, dit heb ik zelf niet gedaan overigens.
Neem je iets mee vanuit het nest? Een lapje o.i.d.? Dan kan je dat ook bij hem leggen
Spannend hoor
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07

-
Laila
- Actief