Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Lange dagwandeling 24 september
Moderator: moderatorteam
- Bayo
- Actief
- Contacteer:
Lange dagwandeling 24 september
Eind september ga ik een lange wandeling organiseren. We beginnen in de buurt van Harderwijk, lopen via Flevoland richting Nijkerk en via Gelderland weer terug naar het beginpunt. De route is zo'n 20 km. We lopen dus in een stevig tempo van een uur of 11 's morgens tot een uur of 5 's middags. Tussendoor komen we weinig mogelijkheden tegen om iets te kopen, dus picknicken we onderweg. Voor de honden is wel voldoende water aanwezig. Ik heb deze route samen met Gea op 27 februari gelopen. We beginnen met het fietspondje tussen strand Horst en Zeewolde. Hierna begint de route, langs hondenstrandjes, over de dijken en door stukjes 'bos'. De meeste stukken kunnen ze los, soms moeten ze uit veiligheidsoverwegingen even vast. Bijvoorbeeld als we over de brug bij Nijkerk lopen. Kortom een mooie route voor de fanatieke wandelaar.
Wie durft?
Meer informatie op mijn website.
Wie durft?
Meer informatie op mijn website.
Laatst gewijzigd door Bayo op 03 sep 2006 11:23, 2 keer totaal gewijzigd.
Petra Holierhoek & Bayo
Re: Lange dagwandeling
Ik zou durven, maar de wandeling is veel te ver uit mijn buurt.Bayo schreef:Eind september of begin oktober ga ik een lange wandeling organiseren. We beginnen in de buurt van Harderwijk, lopen via Flevoland richting Nijkerk en via Gelderland weer terug naar het beginpunt. De route is zo'n 20 km. We lopen dus in een stevig tempo van een uur of 11 's morgens tot een uur of 5 's middags. Tussendoor komen we weinig mogelijkheden tegen om iets te kopen, dus picknicken we onderweg. Voor de honden is wel voldoende water aanwezig. Ik heb deze route samen met Gea op 27 februari gelopen. We beginnen met het fietspondje tussen strand Horst en Zeewolde. Hierna begint de route, langs hondenstrandjes, over de dijken en door stukjes 'bos'. De meeste stukken kunnen ze los, soms moeten ze uit veiligheidsoverwegingen even vast. Bijvoorbeeld als we over de brug bij Nijkerk lopen. Kortom een mooie route voor de fanatieke wandelaar.
Wie durft?
Ben vorige week nog zo'n 22km gaan wandelen... doen we eigenlijk iedere zondag, we zijn lid van een wandelclub.
En of onze honden weten dat zondag "wandeldag" is!!!!
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Hoi Petra,
Ja, leuk! Levi en ik zijn dan ook zeker van de partij! (En misschien Bono ook wel.
)
Ja, leuk! Levi en ik zijn dan ook zeker van de partij! (En misschien Bono ook wel.

Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
- Bayo
- Actief
- Contacteer:
Welke data willen jullie?
Ik heb momenteel 4 data in gedachte. Aangezien ik op veel verschillende forums zit, heb ik via mijn eigen website een forumpoll gemaakt om te kijken welke datum jullie voorkeur heeft. Dus als jullie je voorkeur doorwillen geven, dan graag via mijn website.
Groeten Petra
Groeten Petra
Petra Holierhoek & Bayo
-
- Vaste gebruiker
Ik denk dat ik ook wel kom, ben altijd wel in voor zoiets. Ik neem mijn twee honden en mijn schoonzusje mee. We hebben vorig jaar ook meegedaan aan de Hondehike....... dat was 25 km. We zijn toen van Sevenum naar Neer gelopen.......
Ik denk dat we nu alleen wat eten en drinken en evt regenkleding mee hoeven te nemen he????? Toen moesten we de slaapspullen, tent, kookspullen enz enz ook nog meesjouwen......
Tot dan...... groetjes Dionne (ook uit noord limurg)
Ik denk dat we nu alleen wat eten en drinken en evt regenkleding mee hoeven te nemen he????? Toen moesten we de slaapspullen, tent, kookspullen enz enz ook nog meesjouwen......
Vito en Juna 4ever.............
- Bayo
- Actief
- Contacteer:
Mag wel
Natuurlijk mag je je kookspullen wel meenemen, hebben we wat warms bij de picknick.
Het is de bedoeling dat we niet overnachten, dus eten en drinken voor jezelf, eventueel eten voor de hond en wat je verder overdag nodig hebt. Ik neem zelf wel altijd mijn regenkleding mee, maar ik hoop altijd dat die in de tas mag blijven zitten.
Groeten Petra

Het is de bedoeling dat we niet overnachten, dus eten en drinken voor jezelf, eventueel eten voor de hond en wat je verder overdag nodig hebt. Ik neem zelf wel altijd mijn regenkleding mee, maar ik hoop altijd dat die in de tas mag blijven zitten.
Groeten Petra
Petra Holierhoek & Bayo
-
- Vaste gebruiker
hahaha, maar ik kan niet echt heel erg super koken hoor!!!! Laat maar zitten........
Ik hoop ook dat ik mijn regenspullen niet aan hoef......
Tot dan.......... ps dus je stuurt iedereen die zich aangemeld heeft nog een mail???? Ik zag de andere wandelingen ook op je website...... eens kijken of ik mee kan.....
Ik hoop ook dat ik mijn regenspullen niet aan hoef......
Tot dan.......... ps dus je stuurt iedereen die zich aangemeld heeft nog een mail???? Ik zag de andere wandelingen ook op je website...... eens kijken of ik mee kan.....

- Bayo
- Actief
- Contacteer:
Mensen die zich via een E-mail naar mij hebben aangemeld krijgen aanvullende informatie, als die er is. Als je je alleen via een forum aanmeldt, dan bestaat de kans dat ik iemand vergeet. Sorry.
Vandaar mijn vraag om je even via de E-mail aan te melden.
Groeten van Petra
Vandaar mijn vraag om je even via de E-mail aan te melden.
Groeten van Petra
Petra Holierhoek & Bayo
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Hoi Dionne,Danoontje schreef:Ik denk dat ik ook wel kom, ben altijd wel in voor zoiets. Ik neem mijn twee honden en mijn schoonzusje mee. We hebben vorig jaar ook meegedaan aan de Hondehike....... dat was 25 km. We zijn toen van Sevenum naar Neer gelopen.......
Wat leuk, dat jullie vorig jaar de Hondenhike hebben gelopen! Ik heb 'm twee jaar geleden meegelopen (ons team was toen zelfs derde geworden!

Groetjes, Karen
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Re: Mail
Hoi Petra,Bayo schreef:Mensen die zich via een E-mail naar mij hebben aangemeld krijgen aanvullende informatie, als die er is. Als je je alleen via een forum aanmeldt, dan bestaat de kans dat ik iemand vergeet.
Ik neem aan dat je op het forum toch ook wel informatie zet over de wandeling?
Groetjes, Karen
- Bayo
- Actief
- Contacteer:
Natuurlijk
Natuurlijk zet ik ook op de forums wel informatie. Maar met zo'n 8 forums ben ik altijd bang dat ik iemand vergeet. Daarom graag verwijs ik vaak naar mijn website en de E-mail.
Groeten Petra
Groeten Petra
Petra Holierhoek & Bayo
- clausipaus
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zooitje kruisingen
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
-
- Zeer actief
Als is de datum nog ver weg, ik wil me toch opgeven
Wat versta je onder flink door wandelen?
20 km in 6 uur is vrij langzaam, of worden er wat langere pauzes gehouden?
Niet dat ik dat er vind hoor, het lijkt me erg leuk om mee te wandelen.
Ik neem dan wel alleen Yildah mee, voor Sandro zijn deze afstanden helaas te ver.

Wat versta je onder flink door wandelen?

20 km in 6 uur is vrij langzaam, of worden er wat langere pauzes gehouden?
Niet dat ik dat er vind hoor, het lijkt me erg leuk om mee te wandelen.
Ik neem dan wel alleen Yildah mee, voor Sandro zijn deze afstanden helaas te ver.
Laatst gewijzigd door Charlotte* op 04 mar 2006 00:23, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Zeer actief
oowww, hahaha, als ik eraan terug denk voel ik weer m'n benenScooby schreef:Hoi Dionne,Danoontje schreef:Ik denk dat ik ook wel kom, ben altijd wel in voor zoiets. Ik neem mijn twee honden en mijn schoonzusje mee. We hebben vorig jaar ook meegedaan aan de Hondehike....... dat was 25 km. We zijn toen van Sevenum naar Neer gelopen.......
Wat leuk, dat jullie vorig jaar de Hondenhike hebben gelopen! Ik heb 'm twee jaar geleden meegelopen (ons team was toen zelfs derde geworden!)

Maar het was echt een geweldige ervaring!!
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Beauceron
- Aantal honden: 3
- Marit
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Border collie en kruising
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Nah, als ervaren Vierdaagse wandelaar valt dat toch wel mee?Sandro schreef:oowww, hahaha, als ik eraan terug denk voel ik weer m'n benenScooby schreef:Hoi Dionne,Danoontje schreef:Ik denk dat ik ook wel kom, ben altijd wel in voor zoiets. Ik neem mijn twee honden en mijn schoonzusje mee. We hebben vorig jaar ook meegedaan aan de Hondehike....... dat was 25 km. We zijn toen van Sevenum naar Neer gelopen.......
Wat leuk, dat jullie vorig jaar de Hondenhike hebben gelopen! Ik heb 'm twee jaar geleden meegelopen (ons team was toen zelfs derde geworden!)
![]()
Ga je trouwens dit jaar weer lopen? (ik heb me al weer ingeschreven!)
groetjes, Marit
-
- Zeer actief
Marit schreef:Nah, als ervaren Vierdaagse wandelaar valt dat toch wel mee?Sandro schreef:oowww, hahaha, als ik eraan terug denk voel ik weer m'n benenScooby schreef:Hoi Dionne,Danoontje schreef:Ik denk dat ik ook wel kom, ben altijd wel in voor zoiets. Ik neem mijn twee honden en mijn schoonzusje mee. We hebben vorig jaar ook meegedaan aan de Hondehike....... dat was 25 km. We zijn toen van Sevenum naar Neer gelopen.......
![]()
groetjes, Marit
Met de hondenhike moest je een rugzak meeslepen van ongeveer 11 kilo

Ik ga dit jaar helaas niet.....ik ga wat anders leuks doen

Vind het wel jammer dat ik niet kan want nu kan ik me niet meer zomaar inschrijven maar moet ik weer de loting in

- Marit
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
-
- Vaste gebruiker
Ik sla dit jaar over hoor!!!! Het was niet echt een super succes..... hahaha. Ik ga toch meer voor de evenementen zonder overnachting ( 4 personen en 4 honden in een tent onder een zwart zeiltje.....)Sandro schreef:Marit schreef:Nah, als ervaren Vierdaagse wandelaar valt dat toch wel mee?Sandro schreef:oowww, hahaha, als ik eraan terug denk voel ik weer m'n benenScooby schreef: Hoi Dionne,
![]()
groetjes, Marit
Met de hondenhike moest je een rugzak meeslepen van ongeveer 11 kilo![]()
Ik ga dit jaar helaas niet.....ik ga wat anders leuks doen(ik he b niet zoveel vrije dagen en moest kiezen tussen de 4daagse en twee weken Spanje)
Vind het wel jammer dat ik niet kan want nu kan ik me niet meer zomaar inschrijven maar moet ik weer de loting in
- Bayo
- Actief
- Contacteer:
24 september of 1 oktober 2006
Inmiddels begint mijn agenda aardig vol te lopen, dus zijn alleen de zondagen nog open bij mij. Binnenkort ga ik een keuze maken tussen 24 september en 1 oktober. Tot nu heeft nog niemand voorkeur voor één van deze data, dus als je wel een voorkeur hebt, dan hoor ik het graag.
Groeten Petra
Groeten Petra
Petra Holierhoek & Bayo
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
- Bayo
- Actief
- Contacteer:
Meer informatie
Wandelen door Flevoland en Gelderland
Rondje Nuldernauw
Op 24 september of 1 oktober 2006 gaan we door Flevo- en Gelderland wandelen.
We beginnen de wandeling deze keer bij het fiets- en voetveer "Horsterveer". Deze vaart tussen Zeewolde (Flevoland) en Strand-Horst (Gelderland). Aangezien deze veerpond rond 11:00 uur vertrekt van Strand-Horst, is het lastig om na 11:00 uur aan te komen. We verzamelen dus bij het veerpond. Deze ligt aan het einde van onderstaande weg (zie foto op mijn website).
De oversteek kost anderhalve euro per persoon, dus is het handig als je dit gepast bij je hebt.
Routebeschrijving:
Voor de routebeschrijving kan je de Palmbosweg 22 in Ermelo gebruiken, postcode 3853 LB (dit is de McDonalds). We parkeren op een parkeerplaats bij McDonalds. Er is een aparte parkeerplaats voor McDonalds, maar daar rechts van is een parkeerplaats waar wij de hele dag kunnen parkeren. Zonder tegenslagen zal ik hier tot 10:45 uur wachten, waarna ik naar het Horsterveer loop.
Ik neem aan dat de McDonalds goed te vinden is. Voor de zekerheid hier een aantal aanwijzingen:
Neem op de A28 afslag 11, Strand Horst.
Komt u uit de richting van Amersfoort, dan moet u bij de rotonde de derde afslag nemen, richting Strand Horst. Aan het einde van de weg rechts. Aan uw linkerhand passeert u de McDonalds, hierna ziet u de parkeerplaats.
Komt u uit de richting van Harderwijk, dan moet u aan het einde van de weg rechts. Aan uw linkerhand passeert u weer de McDonalds, hierna ziet u de parkeerplaats.
Mensen die met de trein komen kunnen in Harderwijk uitstappen. Aangezien het ongeveer 15 minuten rijden is naar het vertrekpunt, kunt u hier uiterlijk om 10:30 uur aankomen. Als u opgehaald wilt worden hier, dan wel even mailen, anders wacht u waarschijnlijk wel erg lang op een lift. Natuurlijk is carpoolen ook altijd een idee.
Voor meer informatie, graag even een E-mail.
We verzamelen om 10:45 uur, zodat we om 11:00 kunnen vertrekken. Waarschijnlijk zijn we rond een uur of vijf-zes pas weer terug. Hierna kunnen we ervoor kiezen om gezellig nog wat te gaan eten, dit kan bij McDonalds, maar er schijnt ook een goede pizzeria te zitten. Onderweg kan de hond voldoende drinken, wij helaas niet (op een verdwaalde strandtent na). Zorg dus dat je zelf voldoende eten en drinken meeneemt.
Aangezien we rond het Nuldernauw lopen, is het inkorten van de route niet mogelijk.
Voor verder informatie kunt u contact opnemen met Petra.
Opgegeven tot nu toe:
Petra met Bayo (Friese Stabij X Border Collie)
Gea met Chintho (Rottweiler X pinscher)
Daarnaast zijn er nog enkele mensen die zich alleen via het forum opgegeven hebben en/of het nog niet zeker weten i.v.m. de datum.
Rondje Nuldernauw
Op 24 september of 1 oktober 2006 gaan we door Flevo- en Gelderland wandelen.
We beginnen de wandeling deze keer bij het fiets- en voetveer "Horsterveer". Deze vaart tussen Zeewolde (Flevoland) en Strand-Horst (Gelderland). Aangezien deze veerpond rond 11:00 uur vertrekt van Strand-Horst, is het lastig om na 11:00 uur aan te komen. We verzamelen dus bij het veerpond. Deze ligt aan het einde van onderstaande weg (zie foto op mijn website).
De oversteek kost anderhalve euro per persoon, dus is het handig als je dit gepast bij je hebt.
Routebeschrijving:
Voor de routebeschrijving kan je de Palmbosweg 22 in Ermelo gebruiken, postcode 3853 LB (dit is de McDonalds). We parkeren op een parkeerplaats bij McDonalds. Er is een aparte parkeerplaats voor McDonalds, maar daar rechts van is een parkeerplaats waar wij de hele dag kunnen parkeren. Zonder tegenslagen zal ik hier tot 10:45 uur wachten, waarna ik naar het Horsterveer loop.
Ik neem aan dat de McDonalds goed te vinden is. Voor de zekerheid hier een aantal aanwijzingen:
Neem op de A28 afslag 11, Strand Horst.
Komt u uit de richting van Amersfoort, dan moet u bij de rotonde de derde afslag nemen, richting Strand Horst. Aan het einde van de weg rechts. Aan uw linkerhand passeert u de McDonalds, hierna ziet u de parkeerplaats.
Komt u uit de richting van Harderwijk, dan moet u aan het einde van de weg rechts. Aan uw linkerhand passeert u weer de McDonalds, hierna ziet u de parkeerplaats.
Mensen die met de trein komen kunnen in Harderwijk uitstappen. Aangezien het ongeveer 15 minuten rijden is naar het vertrekpunt, kunt u hier uiterlijk om 10:30 uur aankomen. Als u opgehaald wilt worden hier, dan wel even mailen, anders wacht u waarschijnlijk wel erg lang op een lift. Natuurlijk is carpoolen ook altijd een idee.
Voor meer informatie, graag even een E-mail.
We verzamelen om 10:45 uur, zodat we om 11:00 kunnen vertrekken. Waarschijnlijk zijn we rond een uur of vijf-zes pas weer terug. Hierna kunnen we ervoor kiezen om gezellig nog wat te gaan eten, dit kan bij McDonalds, maar er schijnt ook een goede pizzeria te zitten. Onderweg kan de hond voldoende drinken, wij helaas niet (op een verdwaalde strandtent na). Zorg dus dat je zelf voldoende eten en drinken meeneemt.
Aangezien we rond het Nuldernauw lopen, is het inkorten van de route niet mogelijk.
Voor verder informatie kunt u contact opnemen met Petra.
Opgegeven tot nu toe:
Petra met Bayo (Friese Stabij X Border Collie)
Gea met Chintho (Rottweiler X pinscher)
Daarnaast zijn er nog enkele mensen die zich alleen via het forum opgegeven hebben en/of het nog niet zeker weten i.v.m. de datum.
Petra Holierhoek & Bayo
- Bayo
- Actief
- Contacteer:
Recente informatie
Alle recente informatie staat op mijn website. Opgeven graag via de mail, aangezien ik deze wandeling bij diverse forums staat.
Tot nu toe gaan er 6 personen mee.
Tot nu toe gaan er 6 personen mee.
Petra Holierhoek & Bayo
- Marit
- Vaste gebruiker
- Contacteer: