Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Reu en plassen

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

~Tine~
Zeer actief
Mijn ras(sen): Australian Kelpie
Aantal honden: 2

Reu en plassen

Ongelezen bericht door ~Tine~ »

Is het mogelijk om een reu te leren enkel op één bepaalde plek of enkel tegen een bepaalde paal in de tuin te plassen?
Sem - Australian Kelpie °14-06-2006
Finn - Australian Kelpie °18-03-2020
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

Ja.
~Tine~
Zeer actief

Scooby schreef:Ja.
Ok, dat is kort en duidelijk :mrgreen: . Op een ander forum waren de antwoorden niet zo positief...
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

Jep, dat kan. Maar waarom zou je dat doen?
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

miekmiek schreef:Jep, dat kan. Maar waarom zou je dat doen?
Omdat je dan geen reu hebt die tegen ieder boompje, tuinhek, fietswiel, autoband, heggetje en paaltje zijn poot optilt.
~Tine~
Zeer actief

Goh ja, ik weet dat het in Nederland heel abnormaal is dat je de hond laat plassen in de tuin, maar hier in België is dat de normaalste zaak van de wereld. Ook al omdat de meeste tuinen veel groter zijn dan de gemiddelde tuin in Nederland.

Ik ga wandelen met mijn hond, maar dat is één (of soms twee) grote wandeling(en) en voor de rest plast ze gewoon in de tuin op haar vaste plekje.
miekmiek

Dat lijkt me logisch ja. Nou is het niet ieder hekje, paaltje, autoband, enz waar Tommie zijn poot tegen optilt, maar ik moet voor hem wel wat vaker stil staan. Vind het niet zo erg. :19: Hij weet prima dat wanneer ik Nee zeg dat hij gewoon door moet lopen.
Marja
Zeer actief

Ongelezen bericht door Marja »

~Tine~ schreef:
Goh ja, ik weet dat het in Nederland heel abnormaal is dat je de hond laat plassen in de tuin, maar hier in België is dat de normaalste zaak van de wereld. Ook al omdat de meeste tuinen veel groter zijn dan de gemiddelde tuin in Nederland.

Ik ga wandelen met mijn hond, maar dat is één (of soms twee) grote wandeling(en) en voor de rest plast ze gewoon in de tuin op haar vaste plekje.
Ik kom naar Belgie :mrgreen:
groetjes Marja Zara en Stapper
Afbeelding
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

~Tine~ schreef:

ik heb een hele grote tuin, maar toch plast ze er niet in (allé, een 'dringende' boodschap kan natuurlijk altijd hé :wink: ) maar als ik ze buiten laat, ga ik er vlug eens mee op straat waar ze kan plassen langs de kant, dus dan ben ik ook maar 5 minuten weg en is mijn tuin plasvrij en kan ze tevens plassen waar ze wil. :19: (ik woon wel erg afgelegen met veel velden en weilanden, weet niet hoe het bij jou is :wink: )
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

miekmiek schreef:Nou is het niet ieder hekje, paaltje, autoband, enz waar Tommie zijn poot tegen optilt, maar ik moet voor hem wel wat vaker stil staan. Vind het niet zo erg. :19:
Ik vind het, eerlijk gezegd, erg smerig dat reuen tegen van alles en nog wat aan plassen. Bono mag dat dus ook niet. In het bos maakt het me niet uit waar hij tegenaan plast, maar in de wijk mag hij één keer plassen op het veldje en dat weet hij ook (en doet hij ook).
miekmiek

Scooby schreef:
miekmiek schreef:Nou is het niet ieder hekje, paaltje, autoband, enz waar Tommie zijn poot tegen optilt, maar ik moet voor hem wel wat vaker stil staan. Vind het niet zo erg. :19:
Ik vind het, eerlijk gezegd, erg smerig dat reuen tegen van alles en nog wat aan plassen. Bono mag dat dus ook niet. In het bos maakt het me niet uit waar hij tegenaan plast, maar in de wijk mag hij één keer plassen op het veldje en dat weet hij ook (en doet hij ook).
Ben ik met je eens hoor, Tommie mag ook niet tegen iedere paal zijn poot heffen. Vooral waar kinderen spelen moet hij gewoon doorlopen. Maar ik hecht er meer waarde aan om mijn hond te leren waar hij niet tegen aan mag plassen door het comando 'nee' te geven, dan dat mijn hond maar tegen 1 paaltje mag plassen en verder nergens. Lijkt me ook lastig als je ergens heen moet en je met een hond zit die je angstig aankijkt omdat hij niet tegen zijn vaste paaltje plast terwijl dat hem geleerd is. :19:
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Toby heeft niet zozeer geleerd om op 1 plek te plassen, maar hij weet wel dat ik het niet in de straat tegen de tuinhekken, auto's en andere zaken wil. Het mag alleen tegen bosjes en bomen. In de tuin mag hij in principe niet plassen, maar 's winters doet hij dat wel eens (zeker nu met de sneeuw lijkt het wel extra leuk om in de tuin te plassen :mrgreen: ). 's zomers doet hij het dus ook niet in de tuin.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
yeppe
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door yeppe »

Ik ken iemand die heeft een speciale piespaal in haar tuin, toen haar pup begon met z'n pootje op te tillen heeft ze er eerst een paar "vreemde"reuen tegenaan laten plassen en toen de piespaal bij haar hondje geintroduceerd. Hij maakt er nog steeds gebruik van :idea:
Dogs and horses are our link to heaven
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

miekmiek schreef: Maar ik hecht er meer waarde aan om mijn hond te leren waar hij niet tegen aan mag plassen door het comando 'nee' te geven, dan dat mijn hond maar tegen 1 paaltje mag plassen en verder nergens. Lijkt me ook lastig als je ergens heen moet en je met een hond zit die je angstig aankijkt omdat hij niet tegen zijn vaste paaltje plast terwijl dat hem geleerd is. :19:
Ja, alleen maar één paaltje waar hij tegenaan mag plassen is inderdaad wel wat weinig. :wink:
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Roelfien schreef:Toby heeft niet zozeer geleerd om op 1 plek te plassen, maar hij weet wel dat ik het niet in de straat tegen de tuinhekken, auto's en andere zaken wil. Het mag alleen tegen bosjes en bomen.
Hoi Roelfien,

Maar hoe ziet/weet Toby dan het verschil tussen bosjes in de gemeentetuin en bosjes als erf-afscheiding van iemand zijn tuin?
~Tine~
Zeer actief

miekmiek schreef:
Ben ik met je eens hoor, Tommie mag ook niet tegen iedere paal zijn poot heffen. Vooral waar kinderen spelen moet hij gewoon doorlopen. Maar ik hecht er meer waarde aan om mijn hond te leren waar hij niet tegen aan mag plassen door het comando 'nee' te geven, dan dat mijn hond maar tegen 1 paaltje mag plassen en verder nergens. Lijkt me ook lastig als je ergens heen moet en je met een hond zit die je angstig aankijkt omdat hij niet tegen zijn vaste paaltje plast terwijl dat hem geleerd is. :19:
Oh, maar zo bedoel ik het niet. De hond zou ook best buiten de tuin mogen plassen. Maar het is maar voor bv. 's morgens even of als we langere tijd weg zijn (de honden zitten dan in de tuin) dat ik liefst één bepaalde plasplek houdt voor in de tuin.
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

En kan dat ook een teef aangeleerd worden, 1x plassen en daarna niet nog 100x markeren? :pffff: :smile:
Jeff
Vaste gebruiker
Contacteer:

Re: Reu en plassen

Ongelezen bericht door Jeff »

~Tine~ schreef:Is het mogelijk om een reu te leren enkel op één bepaalde plek of enkel tegen een bepaalde paal in de tuin te plassen?
nu plast onze reu (pupje) binnen in een kattenbak en die zal steeds blijven. nu mag hij ook in de tuin plassen net zoals de andere hond maar vanaf dat we verhuizen krijgt hij een hondentoilet helemaal achteraan in de tuin, ik vind het namelijk ook niet tof dat de neefjes en nichtjes in de stront en plaskes moeten spelen als ze komen!

onze maltezer heeft trouwens ook zijn vaste toiletplekje in de tuin dus we weten dat we daar niet met blote voeten moeten lopen :idea: :mrgreen:
Gonny
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Gonny »

jidde schreef:En kan dat ook een teef aangeleerd worden, 1x plassen en daarna niet nog 100x markeren? :pffff: :smile:

:smile: dat probleem heb ik hier ook....Mientje loopt ook iedere wandeling 1000x te markeren....Boris loopt rustig door en zij piest op iedere natte plek.....
Afbeelding
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Gonny schreef: :smile: dat probleem heb ik hier ook....Mientje loopt ook iedere wandeling 1000x te markeren....Boris loopt rustig door en zij piest op iedere natte plek.....
Vorige week een weekje zandvoort. Daar heb je om de meter een paaltje :19: Heel leuk als je met een teef loopt die denk dat ze een reu is :smile: Elk paaltje liefst een piessie doen, om te laten weten dat ZIJ er is :pffff:
Gonny
Zeer actief

jidde schreef:
Gonny schreef: :smile: dat probleem heb ik hier ook....Mientje loopt ook iedere wandeling 1000x te markeren....Boris loopt rustig door en zij piest op iedere natte plek.....
Vorige week een weekje zandvoort. Daar heb je om de meter een paaltje :19: Heel leuk als je met een teef loopt die denk dat ze een reu is :smile: Elk paaltje liefst een piessie doen, om te laten weten dat ZIJ er is :pffff:
errrggg :smile: maar héél herkenbaar.....Boris is zó'n sulliebullie :mrgreen:
Afbeelding
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Gonny schreef:Boris is zó'n sulliebullie :mrgreen:
Wees blij! :wink:
Gonny
Zeer actief

Scooby schreef:
Gonny schreef:Boris is zó'n sulliebullie :mrgreen:
Wees blij! :wink:

Dat ben ik ook hoor!! Hij heeft ook nog nooit gereageerd op loopse honden (zelfs niet 2 huizen verder) dus Gonny is very happy.. :mrgreen:
Afbeelding
Selian
Actief
Mijn ras(sen): Groetjes,
Jeroen, Manuela
Selian,Jonas&Ruby
Selian Border Collie's
Contacteer:

Ongelezen bericht door Selian »

Hoe leer je het een reu dat ie niet overal tegen aan mag plassen?
En hoe oud zijn ze voordat ze voor het eerst hun poot optillen, gemiddeld??

xxx
Groetjes,
Jeroen, Manuela
Selian,Jonas & Ruby
Selian Border Collie's
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Hoi Selian,

Ik heb Bono altijd weggetrokken op plekken waar ik niet wilde dat hij zijn poot op zou tillen als hij dat van plan was. Dat heeft bij hem goed gewerkt. Hij weet dat hij in de wijk nergens tegenaan mag plassen.

Hoe oud een reu is, voordat hij voor het eerst zijn poot optilt, verschilt volgens mij heel erg per reu en per ras. Grote rassen zijn vaak wat later met alles. Bono was 11 maanden toen hij voor het eerst zijn poot op ging tillen.
*Anita*
Zeer actief
Mijn ras(sen): het Markiesje en border collie

Ongelezen bericht door *Anita* »

Ik heb een reu en een vierkante meter in mijn tuin afgemaakt waar hij mag plassen. Hij plast altijd tegen dezelfde paal. Gewoon een super hond :mrgreen:
Voor altijd in mijn gedachte Pardoes en Harley
Afbeelding
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

miekmiek schreef:
Scooby schreef:
Wat Miek zegt. Jack mag niet tegen plantjes en schuttingen en auto's aanpiesen, en dat probeer ik hem nog steeds duidelijk te maken. :roll: Maar lantarenpalen en struikjes en bomen en weetikwat allemaal, dat mag. Soms staat hij helemaal moeilijk te persen om nog een druppel op een belangrijke plek achter te laten. :mrgreen: Wat dat betreft is een teef wel een verademing, Lilo piest alleen als ze moet piesen. :mrgreen:
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Reini
Zeer actief

Ongelezen bericht door Reini »

Vegas kent het commando 'plasje doen' dat gebruik ik al vanaf dat hij pup was. Ik gebruik het alleen voor de laatste plas in de tuin voordat we naar bed gaan. Tijdens wandelingen trek ik hem weg als hij ergens tegenaan wil plassen waar het van mij niet mag (in het dorp b.v.), ik zorg er dan wel voor dat ik eerst met hem heb gewandeld zodat hij alleen nog zou willen markeren :wink:
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07
Afbeelding
miekmiek

Ik vind juist die laatste wandeling zo lekker. Nou poepen mijn honden ook nog die laatste wandeling, dus ik ga altijd even lopen. Maar ook voor mijzelf is het wel heel lekker om nog even het rondje te lopen. Even alles uit je hoofd zetten en als laatste moment van de dag nog even met de honden bezig zijn.

Maar ja, dat heeft helemaal niets met het onderwerp te maken. :mrgreen:
Selian
Actief
Mijn ras(sen): Groetjes,
Jeroen, Manuela
Selian,Jonas&Ruby
Selian Border Collie's
Contacteer:

Ongelezen bericht door Selian »

Scooby schreef:Hoi Selian,

Ik heb Bono altijd weggetrokken op plekken waar ik niet wilde dat hij zijn poot op zou tillen als hij dat van plan was. Dat heeft bij hem goed gewerkt. Hij weet dat hij in de wijk nergens tegenaan mag plassen.

Hoe oud een reu is, voordat hij voor het eerst zijn poot optilt, verschilt volgens mij heel erg per reu en per ras. Grote rassen zijn vaak wat later met alles. Bono was 11 maanden toen hij voor het eerst zijn poot op ging tillen.
Hoi Scooby,

Bedankt voor je advies, ik zal het proberen.. maar goed hoeft niet eerder dan dat hij zn poot optild haha..

xxx
Groetjes,
Jeroen, Manuela
Selian,Jonas & Ruby
Selian Border Collie's
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”