Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
snuffelen
Moderator: moderatorteam
-
muze
- Vaste gebruiker
snuffelen
hoi,
We hebben met onze hond eigenlijk nog weinig problemen gehad bij het wandelen. Hij trekt niet of heel weinig.Maar de laatste wandelingen snuffelt hij aan palen en muren iets wat hij voor dien niet deed. Het is een reu van 18 maand en heft al geruime tijd zijn poot op.
kunnen we dat snuffelen afleren en zo ja hoe?
vriendelijke groetjes muze
We hebben met onze hond eigenlijk nog weinig problemen gehad bij het wandelen. Hij trekt niet of heel weinig.Maar de laatste wandelingen snuffelt hij aan palen en muren iets wat hij voor dien niet deed. Het is een reu van 18 maand en heft al geruime tijd zijn poot op.
muze
- starfleet
- Erelid
Re: snuffelen
Je kan hem wel leren dat niet altijd en overal gesnuffeld wordt. Gewoon doorlopen dan, eventueel een commando eraan verbinden. Als hij veel los is, hoeft hij aan de lijn niet overal uitgebreid te snuffelen, is hij veel aan de lijn dan vind ik wel dat je ruimschoots snuffeltijd moet geven anders beperk je hem in zijn hond zijn vind ik.muze schreef:hoi,
Ik zie wel van die voorbeelden hier in de buurt, hond altijd aan de lijn en mag alleen stilstaan om snel even te poepen en (al lopend) te piesen.
Anne
-
Reini
- Zeer actief
De vraag is of je het af moet willen leren
Snuffelen voor een hond is hetzelfde als dat jij de krant leest. De hond snuffelt informatie op vanuit zijn omgeving. Wie heeft hier geplast, was het een reu of een teef etc. etc. De roddels van de buurt zeg maar
Na het snuffelen wordt er vaak gemarkeerd om een item voor de andere buurthonden achter te laten om te 'lezen'.
Mijn reu snuffelt ook aan veel bomen/palen/hekjes etc. Voor mij geen probleem, als het erg lang duurt krijgt hij wel het commando 'doorlopen', ik ga niet 10 minuten bij eén boom staan
Waarom mag jouw hond niet snuffelen?
Edit: Als Vegas losloopt dan mag hij naar hartelust snuffelen. Alleen aan de riem stel ik er wat beperkingen aan
Snuffelen voor een hond is hetzelfde als dat jij de krant leest. De hond snuffelt informatie op vanuit zijn omgeving. Wie heeft hier geplast, was het een reu of een teef etc. etc. De roddels van de buurt zeg maar
Na het snuffelen wordt er vaak gemarkeerd om een item voor de andere buurthonden achter te laten om te 'lezen'.
Mijn reu snuffelt ook aan veel bomen/palen/hekjes etc. Voor mij geen probleem, als het erg lang duurt krijgt hij wel het commando 'doorlopen', ik ga niet 10 minuten bij eén boom staan
Waarom mag jouw hond niet snuffelen?
Edit: Als Vegas losloopt dan mag hij naar hartelust snuffelen. Alleen aan de riem stel ik er wat beperkingen aan
Laatst gewijzigd door Reini op 03 mar 2006 10:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07

- Gonny
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
- Silvia
- Zeer actief
- Contacteer:
ik laat diesel meestal wel snuffelen. vind het ook leuk om te zien hoe hij reageerd, soms springt hij ineens naar achter en ik denk dat dat het een grote enge hond is die daar dan heeft gepiest.
ik vind het niet erg en trek hem wel mee als het te lang duurt.
Iemand van hier vertelde mij dat het het lezen van de krant is en dat gun ik hem wel.
de glamour vind hij niks aan geloof ik haha
ik vind het niet erg en trek hem wel mee als het te lang duurt.
Iemand van hier vertelde mij dat het het lezen van de krant is en dat gun ik hem wel.
de glamour vind hij niks aan geloof ik haha
Groetjes Silvia en Diesel
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
Tsja, waarom vind je dat zo erg? Snuffelen hoort toch bij het hond zijn? Ik blijf niet constant overal staan, maar als er een zeer interessant luchtje is, geef ik hem de kans om te snuffelen.
Als ik haast heb of het is te druk om te snuffelen (winkelcentrum ofzo), dan versnel ik m'n pas en zeg ik 'nee' als hij bij een boom wil staan. Hij heeft dan snel door dat hij mee moet lopen.
In dat soort situaties geef ik ook weleens het commando 'volg', hij weet dan dat hij niet mag snuffelen, maar strak naast me moet blijven lopen.
Als ik haast heb of het is te druk om te snuffelen (winkelcentrum ofzo), dan versnel ik m'n pas en zeg ik 'nee' als hij bij een boom wil staan. Hij heeft dan snel door dat hij mee moet lopen.
In dat soort situaties geef ik ook weleens het commando 'volg', hij weet dan dat hij niet mag snuffelen, maar strak naast me moet blijven lopen.

Linda, Izzie en Bram
-
BeëlzeBubble
- Zeer actief
Casper is echt een snuffelkont. Als je die de kans geeft staat hij rustig 10 minuten bij 1 boom om bij de volgende boom net zo lang te snuffelen
Als het me echt te gortig word dat tel ik af van 3 naar 1. Bij 1 loop ik door en dat weet hij. Dat aftellen doe ik zodat hij nog even de tijd heeft wat te "lezen" achter te laten voor de volgende hond 
Groetjes van Bianca en een slobber van Casper en Smekkie.

-
MJ&DiEv
- Vaste gebruiker
Manou (Beagle) doet niets liever! We moesten het dan ook afleren van de hondenschool!
Triest, maar toch proberen met commando 'neus', ondertussen hebben we dit opgegeven en mag ze snuffelen waar ze wil, maar als wij doorwillen moet ze mee doorlopen! Ach, het is zo leuk voor die diertjes, waarom dan afnemen!?

Zo is er een hele grote dame in de hondenschool met ook een beagle Troy, mijn vader zegt soms, kijk eens hoe mooi die loopt! (ze woont in een wijk die uitkomt in de straat van mijn ouders en hij ziet er haar vaak mee wandelen) Dan heb ik liever onze gekke beagle, dan arme Troy, die zo bang naar zijn bazinnetje kijkt! Hij mag dan opgeleerd zijn, maar zo wil ik de onze niet opleren! In de hondenschool waar wij gaan (gingen in feite) werkten ze met slipketting op de 1e plaats, als je dan nog wat naief bent, doe je natuurlijk wat ze zeggen! Hoe beter we onze hond leerden kennen, hoe vlugger we er ook vanaf stapten! Nu lukt het aardig, we leren haar ook zelf verder op, ze is erg sociaal naar honden en gek op kinderen (terwijl we er zelf geen hebben! Mijn zus heeft er drie en die mogen er gewoon ALLES meedoen, met onze Manou)
Week ik nu net af? Sorry... :sst:
Zo is er een hele grote dame in de hondenschool met ook een beagle Troy, mijn vader zegt soms, kijk eens hoe mooi die loopt! (ze woont in een wijk die uitkomt in de straat van mijn ouders en hij ziet er haar vaak mee wandelen) Dan heb ik liever onze gekke beagle, dan arme Troy, die zo bang naar zijn bazinnetje kijkt! Hij mag dan opgeleerd zijn, maar zo wil ik de onze niet opleren! In de hondenschool waar wij gaan (gingen in feite) werkten ze met slipketting op de 1e plaats, als je dan nog wat naief bent, doe je natuurlijk wat ze zeggen! Hoe beter we onze hond leerden kennen, hoe vlugger we er ook vanaf stapten! Nu lukt het aardig, we leren haar ook zelf verder op, ze is erg sociaal naar honden en gek op kinderen (terwijl we er zelf geen hebben! Mijn zus heeft er drie en die mogen er gewoon ALLES meedoen, met onze Manou)
Week ik nu net af? Sorry... :sst:

-
jidde
-
boxersien