Sunnybunny schreef:marian* schreef:Sunnybunny schreef:Rob* schreef:
Tenzij er een "lief" labje komt aangehuppelt, dat is altijd zo vrolijk....zo vrolijk en tralala

Inderdaad. Ik vind het echt belachelijk, die discriminatie die er onder hondeneigenaren is. Echt waar, walgelijk.
Mocht je mij bedoelen: ik discrimineer niet,maar maar weet dat Max tegen andere reuen niet vriendelijk is.
Wat heb ik er dan aan om de confrontatie op te zoeken? En zéker met iemand wiens hond van een ras is dat altijd aan het kortste eindje trekt als er een knokpartij van komt?
Dat ik iemand met Amstaffs o.i.d liever mijd als ik Max bij me heb is niet omdat ik het geen leuke honden vind of omdat ik er bang voor ben(want dat ben ik niet),maar puur om te voorkomen dat er een matpartij ontstaat waarbij -als het goed mis gaat - de Amstaff aan het kortste eindje trekt.
Nee hoor

, gewoon degenen die roepen als ze een molosser of ander soort "stoere" hond aan zien komen, terwijl ze zelf gewoon een hond hebben die niet aggressief is of iets dergelijks, rechts om keert gaan, Starfleet bijvoorbeeld. Gewoon alleen maar omdat ze ze eng vind. Gewoon echt helemaal zonder reden, echt alleen maar gebasseerd op het ras wat er aan komt, helemaal los van wat hun eigen hond doet.
Het is ook nooit goed he?

Stel, jij komt met twee staffords aanlopen. Staffs zijn aangelijnd of blijven keurig naast jou lopen, beter onder appel dan die van mij blijkbaar. Ik zie jou aankomen, lijn mijn honden aan, ga rechtsomkeert en loop snel weg. Niet goed, want dan discrimineer ik.
Okee, zelfde situatie, jij komt met twee staffords aan, ik loop jou gewoon tegemoet. Jack gaat vriendelijk snuffelen, ik roep al vanaf een afstandje dat Jack makkelijk is met andere honden, en dan roep jij terug dat die van jou dat niet zijn. Lekker is dat.

Maar okee, mijn schuld, ik had Jack bij me moeten houden om te voorkomen dat hij naar jouw honden toeliep. Weer niet goed dus.
Volgende poging. Jij roept dat jouw honden makkelijk zijn, ik roep alvast terug dat Jack dat ook is, maar Lilo niet, en die hou ik dus netjes bij me. Jack en jouw staffs gaan vrolijk kennismaken, er wordt even gerend en gestoeid op z'n staffs, Jack slaat drie keer over de kop en vindt het duidelijk niet leuk. Jack snauwt van zich af, jouw honden accepteren dat zonder morren en alles is in orde. Nou ja, Jack hinkt een beetje. Toch niet goed dus.
Laatste versie. Jouw staffs lopen netjes op twee meter afstand langs ons, en Lilo blaft en gromt als een bezetene naar ze. Jack gaat van de weersomstuit mee doen. Een van jouw honden vindt dat hij dat niet hoeft te pikken en scheurt Lilo aan gort. Mijn schuld, want Lilo 'begon'.
Misschien ben ik simpel hoor, maar als ik zo al die opties na ga, vind ik optie 1, discrimineren dus, toch echt de beste.