ik had een vraag over het aantal keren dat hi moet poepen.hij krijgt nu 3 keer per dag brokken,zo'n 125 gr,maar hij poept wel 4 of 5 keer per dag

Moderator: moderatorteam
Een beetje wel ja.chuckie schreef:
overdrijf ik nu heel erg als ik zeg dat ik het niet vertrouw om (rauw) gevogelte aan mn hond te gaan geven?
heb ik al gelezen,zelfs op barfplaats, maar ben er toch niet geruster op...een overbezorgde pup-moeder dus hahahaha.stefanie schreef:Een beetje wel ja.chuckie schreef:
overdrijf ik nu heel erg als ik zeg dat ik het niet vertrouw om (rauw) gevogelte aan mn hond te gaan geven?Kan echt geen kwaad hoor. Er zijn een heleboel topics over, lees maar eens na.
En versvlees zorgt er inderdaad voor dat honden minder ontlasting hebben.
Als het niet veilig zou zijn, waarom zou het dan toch worden gebruikt als ingrediënt? Fabrikanten van versvlees doen echt geen dingen in hun produkt die niet goed zijn voor de hond.chuckie schreef:heb ik al gelezen,zelfs op barfplaats, maar ben er toch niet geruster op...een overbezorgde pup-moeder dus hahahaha.stefanie schreef:Een beetje wel ja.chuckie schreef:
overdrijf ik nu heel erg als ik zeg dat ik het niet vertrouw om (rauw) gevogelte aan mn hond te gaan geven?Kan echt geen kwaad hoor. Er zijn een heleboel topics over, lees maar eens na.
En versvlees zorgt er inderdaad voor dat honden minder ontlasting hebben.
Ik vind van niet - ik denk dat het heel goed is om je angst voor iets neer te zetten.chuckie schreef:overdrijf ik nu heel erg als ik zeg dat ik het niet vertrouw om (rauw) gevogelte aan mn hond te gaan geven?
ben niet bang om rauw vlees te voeren,alleen nu met die vogelgriep.ignit schreef:Ik vind van niet - ik denk dat het heel goed is om je angst voor iets neer te zetten.chuckie schreef:overdrijf ik nu heel erg als ik zeg dat ik het niet vertrouw om (rauw) gevogelte aan mn hond te gaan geven?![]()
Toch zou ik heel graag willen weten waarom je zo bang bent voor rauw gevogelte.
Vriendelijke groet,
Ignit Bekken.
www.barf-natuurlijk.nl
Dan geef je Rodi Hart&Pens of Rodi Rund&Groente daat zit in allebei geen gram kip in.Mogelijkheden zat,maar je moet wel willen.chuckie schreef:ben niet bang om rauw vlees te voeren,alleen nu met die vogelgriep.ignit schreef:Ik vind van niet - ik denk dat het heel goed is om je angst voor iets neer te zetten.chuckie schreef:overdrijf ik nu heel erg als ik zeg dat ik het niet vertrouw om (rauw) gevogelte aan mn hond te gaan geven?![]()
Toch zou ik heel graag willen weten waarom je zo bang bent voor rauw gevogelte.
Vriendelijke groet,
Ignit Bekken.
www.barf-natuurlijk.nl
ik heb echt zoiet van stel dat er nou net een zieke kip tussenzit,en ze komen daar te laat achter...ik weet dat honden een sterk maagzuur hebben wat alle bacterien zou moeten kunnen doden,maar waarom wordt er dan tegen mensen gezegd dat we nog gewoon gevogelte kunnen eten MITS we het goed doorbakken??
ok dat is natuurlijk ook een mogelijkheid.had al op de site van rodi gekeken maar ik kon daar niet echt duidelijk ingredienten vinden.Dan geef je Rodi Hart&Pens of Rodi Rund&Groente daat zit in allebei geen gram kip in.Mogelijkheden zat,maar je moet wel willen.
Energique?chuckie schreef:carnibest en bibi zijn hier in de buurt niet te krijgen dus die vallen af...
als ik energique voer volgens de richtlijnen dan ben ik zo'n 10 tot 12 euro per maand kwijt,als ik smuldier volgens de richtlijnen zou geven dan zou ik rond de 8 euro per maand kwijt zijn.dus die paar euro verschil...ik ben met energique toch wat zekerder van de kwaliteit.hond schreef:smuldier is wel veel goedkoper hoor ik betaal voor een bakje 49 ct en rodi is ook goedkoper als de energique ik heb dat ook gehad voor de honden maar ze vonden het niet zo lekker is nogal klef die plakken de honden tilden hun lip op om te eten
Ik denk dat de schijven van Energique ook wel wat handiger zijn dan de 400 grams verpakking van Smuldier voor zo'n klein hondje.Ik heb ook bijna een half jaar tot volle tevredenheid Rodi gevoerd,maar een van mijn hondjes was een week of twee geleden niet zo lekker en aan de diarree,en dat ging niet zo snel over,dus toen heb ik de honden weer op Energique nr.4 gezet en de ontlasting was direct weer perfect.Dus voeren we nu maar weer een poosje Energique.Ik vind overigens Energique wel een veel betrouwbaardere uitstraling hebben dan Smuldier.Mijn honden vinden Smuldier wel erg lekker maar ik zou het zelf nooit langere tijd achtereen willen voeren,ik heb niet veel vertrouwen in het product.Maar dat is mijn mening.chuckie schreef:lang leve smuldierik had vanmorgen een bench vol met zwarte plakpoep,en dus ook een hond+kussen vol met zwarte plakpoep!!
dus chuckie onder de douche,bench schoongeboent,kussen in de was....en dat allemaal om half 7 zondag ochtend
.vanmorgen heeft hij energique gehad en dat vondt hij ook erg lekker.
hij heeft gister trouwens maar 2x gepoept wat al een heel verschil is met 5x per dag op brokken.ik weet ook niet of hij diaree had,het kan ook zijn dat hij er zelf in heeft staan stampen,het zag er niet echt vloeibaar uit..
ik geef hem trouwens nog wel brokjes tijdens het trainen.kan dit kwaad tussen het versvlees door?er moet toch altijd een paar uur tussen zitten dacht ik??of maakt het met zo'n kleine hoeveelheid niks uit?
Ja dat zou dan genoeg moeten zijn,maar als jouw chuckie erg actief is kun je ook 2 schijven geven en dan aankijken of hij niet te dik word,en dan kun je weer terug naar 1,5 schijf.Maar in princiepe moet het genoeg zijn wat de fabrikant zegt.chuckie schreef:ik vind energique er idd ook veel beter uitzien.ben ook van plan om hem dit te blijven geven.nou staat op de verpakking dat een pup van 2,5kg 1 schijf moet,en een pup van 5kg 2 schijfjes.chuckie is nu 3 kg,is 1,5 schijf dan genoeg?dat is dan 150 gr=50 gr per kg lichaamsgewicht.moet toch goed zijn?alleen het lijkt zo weinig omdat je t verdeelt over 3 maaltijden.
Omdat chuckie nog niet gewend is aan KVV zou ik hem de komende dagen/weken maar èèn merk geven en niet alles door elkaar.En ook geen kwark etc.hij moet nu even de tijd krijgen om eerst aan het nieuwe voer te wennen.chuckie schreef:chuckie had net behoorlijk dunne ontlasting,komt dit omdat hij moet wennen aan het versvoer?gaat dit vanzelf over?ik geef hem er ook nog wat kwark bij waar probiotica inzitten,misschien is dit goed ter ondersteuning (hij kreeg dit ook al toen hij brokken at)
ok dan zal ik ook geen kwark meer geven,dacht dat het geen kwaad kon omdat hij al gewend was om dit te eten.merken door elkaar geven doe ik niet,had hem in eerste instantie smuldier willen gaan voeren,maar omdat ik overal las dat energique beter is heb ik dat gehaald,en dat blijf ik hem nu ook geven.Mauyak schreef:Omdat chuckie nog niet gewend is aan KVV zou ik hem de komende dagen/weken maar èèn merk geven en niet alles door elkaar.En ook geen kwark etc.hij moet nu even de tijd krijgen om eerst aan het nieuwe voer te wennen.chuckie schreef:chuckie had net behoorlijk dunne ontlasting,komt dit omdat hij moet wennen aan het versvoer?gaat dit vanzelf over?ik geef hem er ook nog wat kwark bij waar probiotica inzitten,misschien is dit goed ter ondersteuning (hij kreeg dit ook al toen hij brokken at)
wat voor zalmsnoepjes zijn dat?mercedes2803 schreef:Rimpel krijgt zalmsnoepjes als beloning...maar daarvoor ook weleens frolic.
Met lessen moet je idd toch belonen..ik ken er genoeg die dat nog met brokjes doen hoor.
Je zou ook kunnen kiezen voor kleine penssnoepjes of zo...
maar je kan ook gewoon eerst jebrokjes opmaken.