Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

voeding en ontlasting

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

chuckie
Zeer actief

voeding en ontlasting

Ongelezen bericht door chuckie »

chuckie eet op het moment nog carocroc premium puppy brokken,maar ik zit er over te denken om hem over te zetten op vers,eerst gedeeltelijk om de brokken nog op te maken en daarna helemaal.
ik had een vraag over het aantal keren dat hi moet poepen.hij krijgt nu 3 keer per dag brokken,zo'n 125 gr,maar hij poept wel 4 of 5 keer per dag :19: .zn ontlasting ziet er wel mooi uit en hij vindt de brokken ook erg lekker,maar is het normaal dat een pup zoveel poept?zou dit met vlees minder zijn?
Chuckie 16-12-2005 - 16-11-2018 +
Voor altijd in ons hart
chuckie
Zeer actief

Re: voeding en ontlasting

en nog wat:als ik hem versvlees zou gaan voeren,dan het liefst iets waar geen gevogelte inzit.ook al wordt er gezegd dat het geen kwaad kan,ik vertrouw het toch niet en het zou me geen goed gevoel geven als ik het dan wel zou voeren.nou zie ik op de site van duck en rodi verschillende produkten staan zoals bijvoorbeeld rodi compleet pens en hart,maar daar staat dan weer niet bij wat voor vlees er in verwerkt is.en dat is ook zo bij verschillende varianten van duck.
overdrijf ik nu heel erg als ik zeg dat ik het niet vertrouw om (rauw) gevogelte aan mn hond te gaan geven?
Voor altijd in ons hart
stefanie
Zeer actief

Ongelezen bericht door stefanie »

chuckie schreef:
overdrijf ik nu heel erg als ik zeg dat ik het niet vertrouw om (rauw) gevogelte aan mn hond te gaan geven?
Een beetje wel ja. :wink: Kan echt geen kwaad hoor. Er zijn een heleboel topics over, lees maar eens na.
En versvlees zorgt er inderdaad voor dat honden minder ontlasting hebben.
chuckie
Zeer actief

stefanie schreef:
chuckie schreef:
Een beetje wel ja. :wink: Kan echt geen kwaad hoor. Er zijn een heleboel topics over, lees maar eens na.
heb ik al gelezen,zelfs op barfplaats, maar ben er toch niet geruster op...een overbezorgde pup-moeder dus hahahaha.
Voor altijd in ons hart
stefanie
Zeer actief

Ongelezen bericht door stefanie »

chuckie schreef:
stefanie schreef:
chuckie schreef:
heb ik al gelezen,zelfs op barfplaats, maar ben er toch niet geruster op...een overbezorgde pup-moeder dus hahahaha.
Als het niet veilig zou zijn, waarom zou het dan toch worden gebruikt als ingrediënt? Fabrikanten van versvlees doen echt geen dingen in hun produkt die niet goed zijn voor de hond. :wink:
ignit
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door ignit »

chuckie schreef:overdrijf ik nu heel erg als ik zeg dat ik het niet vertrouw om (rauw) gevogelte aan mn hond te gaan geven?
Ik vind van niet - ik denk dat het heel goed is om je angst voor iets neer te zetten. :ok:

Toch zou ik heel graag willen weten waarom je zo bang bent voor rauw gevogelte.

Vriendelijke groet,
Ignit Bekken.
www.barf-natuurlijk.nl
chuckie
Zeer actief

ignit schreef:
chuckie schreef:overdrijf ik nu heel erg als ik zeg dat ik het niet vertrouw om (rauw) gevogelte aan mn hond te gaan geven?
Ik vind van niet - ik denk dat het heel goed is om je angst voor iets neer te zetten. :ok:

Vriendelijke groet,
Ignit Bekken.
www.barf-natuurlijk.nl
ben niet bang om rauw vlees te voeren,alleen nu met die vogelgriep.
ik heb echt zoiet van stel dat er nou net een zieke kip tussenzit,en ze komen daar te laat achter...ik weet dat honden een sterk maagzuur hebben wat alle bacterien zou moeten kunnen doden,maar waarom wordt er dan tegen mensen gezegd dat we nog gewoon gevogelte kunnen eten MITS we het goed doorbakken?? :19:
Voor altijd in ons hart
Mauyak

Ongelezen bericht door Mauyak »

chuckie schreef:
ignit schreef:

Vriendelijke groet,
Ignit Bekken.
www.barf-natuurlijk.nl
ben niet bang om rauw vlees te voeren,alleen nu met die vogelgriep.
ik heb echt zoiet van stel dat er nou net een zieke kip tussenzit,en ze komen daar te laat achter...ik weet dat honden een sterk maagzuur hebben wat alle bacterien zou moeten kunnen doden,maar waarom wordt er dan tegen mensen gezegd dat we nog gewoon gevogelte kunnen eten MITS we het goed doorbakken?? :19:
Dan geef je Rodi Hart&Pens of Rodi Rund&Groente daat zit in allebei geen gram kip in.Mogelijkheden zat,maar je moet wel willen.
chuckie
Zeer actief

Dan geef je Rodi Hart&Pens of Rodi Rund&Groente daat zit in allebei geen gram kip in.Mogelijkheden zat,maar je moet wel willen.
ok dat is natuurlijk ook een mogelijkheid.had al op de site van rodi gekeken maar ik kon daar niet echt duidelijk ingredienten vinden.
ook op de site van duck,zoals bijv duck uitmuntend,staat niet wat voor vlees er in verwerkt zit.
Laatst gewijzigd door chuckie op 04 mar 2006 20:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Voor altijd in ons hart
chuckie
Zeer actief

nou goed ik ben overtuigd,maar welk merk is nu het best??
Voor altijd in ons hart
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Rimpel krijgt Carnibest light.
Geen kip :wink:
mercedes2803
Zeer actief

maar dat heeft bij Rimpel wel een andere reden dan de vogelgriep..kip allergie.

Maar ik ben wel blij dat hij geen kip krijgt op het moment...
Ergens zit hij mij ook niet lekker met die vogelgriep.
het scheelt dat ik sinds een paar maanden helemaal gestopt ben met vlees eten voor mezelf. Ik at al praktisch geen vlees en sinds een paar maand helemaal niet meer...ik heb het gehad.
En dat heeft niet alleen met al die ziektes te maken maar mijn keuze heeft er wel mee te maken gehad.

Ik ben dik tevreden over CB.Hiervoor heb ik bijna twee jaar lang Energique gevoerd waar ik ook tevreden over was hoor.
Maar met Rimpel's kip allergie moesten we overstappen op een ander voer omdat in alle Energique varianten kip zit.

Over zijn CB krijgt hij een spuit zalmolie.
chuckie
Zeer actief

carnibest en bibi zijn hier in de buurt niet te krijgen dus die vallen af...
Voor altijd in ons hart
joline
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door joline »

Ik geef Rodi, en dat is bij de meeste supermarkten gewoon te krijgen. Smuldier ook. Ik kan het hier bij de c1000, Albert Heijn en Konmar halen. Ook niet bij alle vestigingen van die supermarkten, maar bij veel wel :wink: Ook kan ik het hier bij sommige dierenwinkels halen, maar dan betaal je wel meteen een stuk meer.
mercedes2803
Zeer actief

chuckie schreef:carnibest en bibi zijn hier in de buurt niet te krijgen dus die vallen af...
Energique?
Duck?
AVH?
Rodi...

Tja..genoeg merken denk ik...gewoon kijken wat je hond lekker vindt en waar hij het goed op doet.
Ontlasting wordt idd minder..
Ik ben al een tijd niet anders gewend...maar als ik de bulten stront hier vergelijk met die van Rimpel dan zie ik dus meteen welke hond brok krijgt
chuckie
Zeer actief

chuckie heeft nu net zn eerste smuldier maaltijd op,hij vond het heerlijk!!hij schrokt nu tenminste ook niet zo erg als met zn brokken.ik vond de stank van smuldier erg meevallen eigenlijk (en het was echt de kompleet versie hoor)maar is dit goed voer?ik heb de analyses van smuldier en energique vergeleken en dat is bijna het zelfdeL

smuldier analyse per kg

vit A 6300 IE
vit D3 660 IE
vit E 22 IE
koper 0,9 mg

ruw eiwit 14%
ruw vet 13,5 %
ruwe celstof 2,0 %
ruwe as 2,2 %
vocht 65%
calcium 0,6 %
fosfor 0,4 %

energique

ruw eiwit 14,8 %
ruw vet 14,1 %
ruw as 2,95 %
ruwe celstof 0,70 %
vocht 61,5 %
calcium 0,66 %
fosfor 0,48 %

Toegevoegd per kilo:
Vit. A 6500. IE
Vit. D3 650. IE
Vit. E 21 mg
koper 2 mg
Voor altijd in ons hart
chuckie
Zeer actief

heb net een pak energique gehaald van 3kg.hier krijgt hij morgen wat van.de smuldier bevalt hem ook goed,maar energique lijkt me toch wat betrouwbaarder en qua prijs maakt het weinig uit.(was voor 3kg nr 2 €10,- kwijt.
Voor altijd in ons hart
hond
Actief
Mijn ras(sen): poedel

Ongelezen bericht door hond »

smuldier is wel veel goedkoper hoor ik betaal voor een bakje 49 ct en rodi is ook goedkoper als de energique ik heb dat ook gehad voor de honden maar ze vonden het niet zo lekker is nogal klef die plakken de honden tilden hun lip op om te eten
ben een hondengek
chuckie
Zeer actief

hond schreef:smuldier is wel veel goedkoper hoor ik betaal voor een bakje 49 ct en rodi is ook goedkoper als de energique ik heb dat ook gehad voor de honden maar ze vonden het niet zo lekker is nogal klef die plakken de honden tilden hun lip op om te eten
als ik energique voer volgens de richtlijnen dan ben ik zo'n 10 tot 12 euro per maand kwijt,als ik smuldier volgens de richtlijnen zou geven dan zou ik rond de 8 euro per maand kwijt zijn.dus die paar euro verschil...ik ben met energique toch wat zekerder van de kwaliteit.
hij vond de smuldier vandaag wel erg lekker,en hij had meteen ook een stuk minder ontlasting,tot nu toe slechts 1x,met brokken toch zo'n 5x per dag
Voor altijd in ons hart
chuckie
Zeer actief

lang leve smuldier :jank: ik had vanmorgen een bench vol met zwarte plakpoep,en dus ook een hond+kussen vol met zwarte plakpoep!! :smile2: dus chuckie onder de douche,bench schoongeboent,kussen in de was....en dat allemaal om half 7 zondag ochtend :slaap: .vanmorgen heeft hij energique gehad en dat vondt hij ook erg lekker.
hij heeft gister trouwens maar 2x gepoept wat al een heel verschil is met 5x per dag op brokken.ik weet ook niet of hij diaree had,het kan ook zijn dat hij er zelf in heeft staan stampen,het zag er niet echt vloeibaar uit. :kotz: .
ik geef hem trouwens nog wel brokjes tijdens het trainen.kan dit kwaad tussen het versvlees door?er moet toch altijd een paar uur tussen zitten dacht ik??of maakt het met zo'n kleine hoeveelheid niks uit?
Voor altijd in ons hart
joline
Zeer actief

Ongelezen bericht door joline »

Hier vinden ze Smuldier altijd erg lekker, ik heb altijd de complete versie van Rodi, en af en toe krijgen ze pens en gevogelte van Smuldier. Ze hebben er ook gewoon goede ontlasting van.
Mauyak

chuckie schreef:lang leve smuldier :jank: ik had vanmorgen een bench vol met zwarte plakpoep,en dus ook een hond+kussen vol met zwarte plakpoep!! :smile2: dus chuckie onder de douche,bench schoongeboent,kussen in de was....en dat allemaal om half 7 zondag ochtend :slaap: .vanmorgen heeft hij energique gehad en dat vondt hij ook erg lekker.
hij heeft gister trouwens maar 2x gepoept wat al een heel verschil is met 5x per dag op brokken.ik weet ook niet of hij diaree had,het kan ook zijn dat hij er zelf in heeft staan stampen,het zag er niet echt vloeibaar uit. :kotz: .
ik geef hem trouwens nog wel brokjes tijdens het trainen.kan dit kwaad tussen het versvlees door?er moet toch altijd een paar uur tussen zitten dacht ik??of maakt het met zo'n kleine hoeveelheid niks uit?
Ik denk dat de schijven van Energique ook wel wat handiger zijn dan de 400 grams verpakking van Smuldier voor zo'n klein hondje.Ik heb ook bijna een half jaar tot volle tevredenheid Rodi gevoerd,maar een van mijn hondjes was een week of twee geleden niet zo lekker en aan de diarree,en dat ging niet zo snel over,dus toen heb ik de honden weer op Energique nr.4 gezet en de ontlasting was direct weer perfect.Dus voeren we nu maar weer een poosje Energique.Ik vind overigens Energique wel een veel betrouwbaardere uitstraling hebben dan Smuldier.Mijn honden vinden Smuldier wel erg lekker maar ik zou het zelf nooit langere tijd achtereen willen voeren,ik heb niet veel vertrouwen in het product.Maar dat is mijn mening.
chuckie
Zeer actief

ik vind energique er idd ook veel beter uitzien.ben ook van plan om hem dit te blijven geven.nou staat op de verpakking dat een pup van 2,5kg 1 schijf moet,en een pup van 5kg 2 schijfjes.chuckie is nu 3 kg,is 1,5 schijf dan genoeg?dat is dan 150 gr=50 gr per kg lichaamsgewicht.moet toch goed zijn?alleen het lijkt zo weinig omdat je t verdeelt over 3 maaltijden.
Voor altijd in ons hart
Mauyak

chuckie schreef:ik vind energique er idd ook veel beter uitzien.ben ook van plan om hem dit te blijven geven.nou staat op de verpakking dat een pup van 2,5kg 1 schijf moet,en een pup van 5kg 2 schijfjes.chuckie is nu 3 kg,is 1,5 schijf dan genoeg?dat is dan 150 gr=50 gr per kg lichaamsgewicht.moet toch goed zijn?alleen het lijkt zo weinig omdat je t verdeelt over 3 maaltijden.
Ja dat zou dan genoeg moeten zijn,maar als jouw chuckie erg actief is kun je ook 2 schijven geven en dan aankijken of hij niet te dik word,en dan kun je weer terug naar 1,5 schijf.Maar in princiepe moet het genoeg zijn wat de fabrikant zegt.
chuckie
Zeer actief

chuckie had net behoorlijk dunne ontlasting,komt dit omdat hij moet wennen aan het versvoer?gaat dit vanzelf over?ik geef hem er ook nog wat kwark bij waar probiotica inzitten,misschien is dit goed ter ondersteuning (hij kreeg dit ook al toen hij brokken at)
Voor altijd in ons hart
Mauyak

chuckie schreef:chuckie had net behoorlijk dunne ontlasting,komt dit omdat hij moet wennen aan het versvoer?gaat dit vanzelf over?ik geef hem er ook nog wat kwark bij waar probiotica inzitten,misschien is dit goed ter ondersteuning (hij kreeg dit ook al toen hij brokken at)
Omdat chuckie nog niet gewend is aan KVV zou ik hem de komende dagen/weken maar èèn merk geven en niet alles door elkaar.En ook geen kwark etc.hij moet nu even de tijd krijgen om eerst aan het nieuwe voer te wennen.
chuckie
Zeer actief

Mauyak schreef:
chuckie schreef:chuckie had net behoorlijk dunne ontlasting,komt dit omdat hij moet wennen aan het versvoer?gaat dit vanzelf over?ik geef hem er ook nog wat kwark bij waar probiotica inzitten,misschien is dit goed ter ondersteuning (hij kreeg dit ook al toen hij brokken at)
Omdat chuckie nog niet gewend is aan KVV zou ik hem de komende dagen/weken maar èèn merk geven en niet alles door elkaar.En ook geen kwark etc.hij moet nu even de tijd krijgen om eerst aan het nieuwe voer te wennen.
ok dan zal ik ook geen kwark meer geven,dacht dat het geen kwaad kon omdat hij al gewend was om dit te eten.merken door elkaar geven doe ik niet,had hem in eerste instantie smuldier willen gaan voeren,maar omdat ik overal las dat energique beter is heb ik dat gehaald,en dat blijf ik hem nu ook geven.

ik geef hem trouwens nog wel af en toe een brokje bij het trainen,maar dat zijn echt maar een paar brokjes per dag.kan dit kwaad?Ik moet hem toch belonen tijdens het trainen.
Voor altijd in ons hart
mercedes2803
Zeer actief

Rimpel krijgt zalmsnoepjes als beloning...maar daarvoor ook weleens frolic.
Met lessen moet je idd toch belonen..ik ken er genoeg die dat nog met brokjes doen hoor.
Je zou ook kunnen kiezen voor kleine penssnoepjes of zo...
maar je kan ook gewoon eerst jebrokjes opmaken.
chuckie
Zeer actief

mercedes2803 schreef:Rimpel krijgt zalmsnoepjes als beloning...maar daarvoor ook weleens frolic.
Met lessen moet je idd toch belonen..ik ken er genoeg die dat nog met brokjes doen hoor.
Je zou ook kunnen kiezen voor kleine penssnoepjes of zo...
maar je kan ook gewoon eerst jebrokjes opmaken.
wat voor zalmsnoepjes zijn dat?

chuckie had vanmorgen een perfekte drol gedraaid :mrgreen: .waarom doet hij dat nou altijd snachts?onvoorstelbaar!!maar goed,ik denk toch dat die dunne ontlasting door de smuldier kwam.ik h eb trouwens het idee dat hij er al beter uit begint te zien ook,kan dat zo snel al?het zal wel aan mij liggen denk ik. :19:
Voor altijd in ons hart
mercedes2803
Zeer actief

Ik koop die zalm snoepjes bij de hondenschool..
Lakse Kronch heet het ....met een streepje door de O. gemaakt in denemarken.
En hier kun je het bestellen

http://www.euregio-gundogs.com/index.ph ... oducts=301

Ik geef ze omdat Rimpel er dol op is...en voor de rest moet hij nergens wat van weten dus het is of zalm of niks hhahaha!
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”