Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Oude hond van 12 hitsig op gecastreerde reu

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

gromm
Vaste gebruiker

Oude hond van 12 hitsig op gecastreerde reu

Ongelezen bericht door gromm »

Wij hebben 3 reuen; de oudste is 12 jaar, de middelste is 1 jaaren de jongste is 6 maanden oud.
Onze hond van 1 jaar hebben we 2½ week geleden laten castreren en sinds 1½ week is onze oudste reu helemaal hitsig. Hij hijgt hij wil continue de gecastreerde reu bestijgen hij piept continue. Het is echt irritant. De gecastreerde reu vindt het grappig want hij krijgt volop aandacht en hij heeft niet in de gaten waar het die oudste om te doen is.
Zoiets raars hebben we nog nooit meegemaakt. Heeft iemand zoiets wel eens gehoord of zelf meegemaakt?

O ja, de oude hond van 12 is niet geholpen.
Danoontje
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Danoontje »

Misschien is je hond van 1 jaar op dit moment een beetje volwassen aan het worden en ruikt je hond van 12 jaar dat.

Wellicht wil je uodere hond gewoon op die manier duidelijk maken dat hij de baas is :denken: :denken:
Vito en Juna 4ever.............
gromm
Vaste gebruiker

Het is duidelijk hitsigheid en geen dominantie.
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

.
Laatst gewijzigd door Brindlecardi op 22 jun 2016 17:27, 1 keer totaal gewijzigd.
gromm
Vaste gebruiker

Ik dacht dat reuen vnl. hitsig werden van loopse teefjes en niet van teefjes in het algemeen. Op het andere hondje van een halfjaar reageert hij helemaal niet.
Danoontje
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Danoontje »

misschien een klein homo-hondje???? :denken:
Vito en Juna 4ever.............
gromm
Vaste gebruiker

Nou klein? De niet geholpen hond is een kruising Golden Retriever en de geholpen hond is een kruising maltezer / jack russel.
Het is echt heel raar. De DA had dit nog nooit gehoord,d at een reu zo reageert op een gecastreerde reu. Mede doordat het ca. 4 weken duurt voordat alle hormonen het lijf uit zijn.
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

MIsschien heeft de reu bij de da op een plek gelegen waar een loopse teef eerder heeft gelegen. Ik noem maar wat. Maar ik herken het wel,Bruno van bijna 12 jaar wordt stapeldol van labradors en dan is hij niet meer op andere gedachten te brengen. Ooit heeft een reu dat bij hem gehad, Bruno was toen al een tijdje gecastreerd.Dat is gelukkig vanzelf overgegaan maar het was wel heel erg lastig.
Gecastreerde reutjes schijnen toch anders te ruiken.
gromm
Vaste gebruiker

Ja de DA noemde ook zoiets of de gecastreerde hond een luchtje van de praktijk had meegenomen. Of dat er misschien een loopse teef in de buurt is? I.i.g. hoopte ik dat iemand het herkende. Ik hoop nl. dat het snel ophoudt. Het is nu echt geen doen.
M@ri@nne
Zeer actief

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

gromm schreef:Het is duidelijk hitsigheid en geen dominantie.
Hoe weet je dat verschil?
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
gromm
Vaste gebruiker

Ik kan me voorstellen dat je dat vraagt. Maar als je zijn gedrag ziet zou je ook realiseren dat dit typisch een geval van hitsigheid is. Hij piept continue hij likt continue aan het geslachtsdeel van de gecastreerde reu hij wil er continue op, hij hijgt. Tja, hoe omschrijf je hitsige hond.
Een dominante hond bespringt de hond en gaat rijen. Maar zoals hij reageert is gewoon anders.
Ik ben 40 jaar en heb mijn leven lang honden en dan herken je het verschil tussen hitsigheid en dominantie. Daarbij is de hitsige hond 12 jaar bij ons.
Brindlecardi
Zeer actief

ik las eens een stukje in de hart voor dieren over de nadelen van je reu te laten castreren en daar stond bij dat gecastreerde reuen een leuk rij object zijn voor niet- gecastreerde reuen door de geur die ze uitgeven, ze ruiken gewoon niet meer als reu.
Laatst gewijzigd door Brindlecardi op 22 jun 2016 17:28, 1 keer totaal gewijzigd.
gromm
Vaste gebruiker

Maar wat het rare is dat onze vorige honden die zijn overleden en waar Binky mee leefde ook gecastreerd waren. Daar deed hij nooit zo raar bij. Maar nu met deze wel.
Brindlecardi
Zeer actief

gromm schreef:Maar wat het rare is dat onze vorige honden die zijn overleden en waar Binky mee leefde ook gecastreerd waren. Daar deed hij nooit zo raar bij. Maar nu met deze wel.
heeft hij die andere honden dan gekend toen ze niet gecastreerd waren?
Laatst gewijzigd door Brindlecardi op 22 jun 2016 17:27, 1 keer totaal gewijzigd.
gromm
Vaste gebruiker

Ja een wel en een niet. Oscar was niet gecastreerd en werd gecastreerd met 3 jaar. Die kende hij vanaf pup. Smokey kwam later en was al gecastreerd.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”