Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

De Amerikaanse Stafford...wat vindt men ervan?

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Sunnybunny schreef:
yamie schreef:
Hanneke2 schreef:
Sunnybunny schreef: Nee hoor :wink: , gewoon degenen die roepen als ze een molosser of ander soort "stoere" hond aan zien komen, terwijl ze zelf gewoon een hond hebben die niet aggressief is of iets dergelijks, rechts om keert gaan, Starfleet bijvoorbeeld. Gewoon alleen maar omdat ze ze eng vind. Gewoon echt helemaal zonder reden, echt alleen maar gebasseerd op het ras wat er aan komt, helemaal los van wat hun eigen hond doet.
Het is ook nooit goed he? :mrgreen: Stel, jij komt met twee staffords aanlopen. Staffs zijn aangelijnd of blijven keurig naast jou lopen, beter onder appel dan die van mij blijkbaar. Ik zie jou aankomen, lijn mijn honden aan, ga rechtsomkeert en loop snel weg. Niet goed, want dan discrimineer ik.

Okee, zelfde situatie, jij komt met twee staffords aan, ik loop jou gewoon tegemoet. Jack gaat vriendelijk snuffelen, ik roep al vanaf een afstandje dat Jack makkelijk is met andere honden, en dan roep jij terug dat die van jou dat niet zijn. Lekker is dat. :roll: Maar okee, mijn schuld, ik had Jack bij me moeten houden om te voorkomen dat hij naar jouw honden toeliep. Weer niet goed dus.

Volgende poging. Jij roept dat jouw honden makkelijk zijn, ik roep alvast terug dat Jack dat ook is, maar Lilo niet, en die hou ik dus netjes bij me. Jack en jouw staffs gaan vrolijk kennismaken, er wordt even gerend en gestoeid op z'n staffs, Jack slaat drie keer over de kop en vindt het duidelijk niet leuk. Jack snauwt van zich af, jouw honden accepteren dat zonder morren en alles is in orde. Nou ja, Jack hinkt een beetje. Toch niet goed dus. :roll:

Laatste versie. Jouw staffs lopen netjes op twee meter afstand langs ons, en Lilo blaft en gromt als een bezetene naar ze. Jack gaat van de weersomstuit mee doen. Een van jouw honden vindt dat hij dat niet hoeft te pikken en scheurt Lilo aan gort. Mijn schuld, want Lilo 'begon'.

Misschien ben ik simpel hoor, maar als ik zo al die opties na ga, vind ik optie 1, discrimineren dus, toch echt de beste. :19:
uh :denken: beide de honden aan de riem houden of doen en gewoon elkaar passeren?
Dat bedoel ik :pffff: :mrgreen:
Oh, dus dat mag opeens ook. Even hoor; wat is er minder discriminerend of kortzichtig aan aanlijnen dan aan een blokje omgaan? Beiden gebeuren omdat je niet zeker weet of die Staffs met jouw honden kunnen. Ik zie qua gevoel het verschil niet zo :19:
Afbeelding
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

Het gaat er om dat je je honden gewoon, net als bij iedere andere hond, gewoon kunt aanlijnen. En niets "mag dat opeens ook", het lijkt mij vrij normaal. Maar als jullie er speciaal een omweg voor gaan maken, is dat alleen maar een bevestiging van de kortzichtigheid van sommige mensen.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Moos schreef:
Sunnybunny schreef:
yamie schreef:
Hanneke2 schreef: Het is ook nooit goed he? :mrgreen: Stel, jij komt met twee staffords aanlopen. Staffs zijn aangelijnd of blijven keurig naast jou lopen, beter onder appel dan die van mij blijkbaar. Ik zie jou aankomen, lijn mijn honden aan, ga rechtsomkeert en loop snel weg. Niet goed, want dan discrimineer ik.

Okee, zelfde situatie, jij komt met twee staffords aan, ik loop jou gewoon tegemoet. Jack gaat vriendelijk snuffelen, ik roep al vanaf een afstandje dat Jack makkelijk is met andere honden, en dan roep jij terug dat die van jou dat niet zijn. Lekker is dat. :roll: Maar okee, mijn schuld, ik had Jack bij me moeten houden om te voorkomen dat hij naar jouw honden toeliep. Weer niet goed dus.

Volgende poging. Jij roept dat jouw honden makkelijk zijn, ik roep alvast terug dat Jack dat ook is, maar Lilo niet, en die hou ik dus netjes bij me. Jack en jouw staffs gaan vrolijk kennismaken, er wordt even gerend en gestoeid op z'n staffs, Jack slaat drie keer over de kop en vindt het duidelijk niet leuk. Jack snauwt van zich af, jouw honden accepteren dat zonder morren en alles is in orde. Nou ja, Jack hinkt een beetje. Toch niet goed dus. :roll:

Laatste versie. Jouw staffs lopen netjes op twee meter afstand langs ons, en Lilo blaft en gromt als een bezetene naar ze. Jack gaat van de weersomstuit mee doen. Een van jouw honden vindt dat hij dat niet hoeft te pikken en scheurt Lilo aan gort. Mijn schuld, want Lilo 'begon'.

Misschien ben ik simpel hoor, maar als ik zo al die opties na ga, vind ik optie 1, discrimineren dus, toch echt de beste. :19:
uh :denken: beide de honden aan de riem houden of doen en gewoon elkaar passeren?
Dat bedoel ik :pffff: :mrgreen:
Oh, dus dat mag opeens ook. Even hoor; wat is er minder discriminerend of kortzichtig aan aanlijnen dan aan een blokje omgaan? Beiden gebeuren omdat je niet zeker weet of die Staffs met jouw honden kunnen. Ik zie qua gevoel het verschil niet zo :19:
waar slaat dat nou op? het gaat om een situatie dat je iemand ziet met een staff ( of een andere "gevaarlijke"hond ) honden lopen bij de eigenaar, eigenaar lijnt ze aan, jij doet hetzelfde en dan kun je elkaar toch gewoon passeren? waarom moet je dan omdraaien en een blokje om lopen? als die honden loslopen en op jou honden afvliegen ben je toch al te laat :19: dus daar gaat het niet om...
Moos
Zeer actief

yamie schreef:
waar slaat dat nou op? het gaat om een situatie dat je iemand ziet met een staff ( of een andere "gevaarlijke"hond ) honden lopen bij de eigenaar, eigenaar lijnt ze aan, jij doet hetzelfde en dan kun je elkaar toch gewoon passeren? waarom moet je dan omdraaien en een blokje om lopen? als die honden loslopen en op jou honden afvliegen ben je toch al te laat :19: dus daar gaat het niet om...
Het gaat erom dat Sunnybunny het kortzichtig en discriminererd vindt als je bepaalde honden uit de weg gaat. Als je je honden aanlijnt als je zo'n hond aan ziet komen doe je dat met precies dezelfde reden als dat je omdraait of een ander pad inslaat. Beiden doe je omdat je even niet wil dat jouw honden in contact komen met die andere honden. Volgens Sunnybunny mag je geen onderscheidt maken in rassen, dus dan is aanlijnen bij bepaalde rassen net zo discriminerend als een blokje om gaan.

Ik doe beiden, ik loop weleens een ander paadje in als dat mogelijk of, of ik lijn Moos en Saar aan. Allebei omdat ik het niet altijd vertrouw als ik iemand met 2 of 3 Staffs mijn kant op zie komen. Allebei om precies dezelfde reden dus.
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Contacteer:

Moos schreef:
yamie schreef:
Het gaat erom dat Sunnybunny het kortzichtig en discriminererd vindt als je bepaalde honden uit de weg gaat. Als je je honden aanlijnt als je zo'n hond aan ziet komen doe je dat met precies dezelfde reden als dat je omdraait of een ander pad inslaat. Beiden doe je omdat je even niet wil dat jouw honden in contact komen met die andere honden. Volgens Sunnybunny mag je geen onderscheidt maken in rassen, dus dan is aanlijnen bij bepaalde rassen niet zo discriminerend als een blokje om gaan.
ik vind het wel even wat anders, je honden aanlijnen en langs lopen of omdraaien en een andere route kiezen... en het ging erom dat het gezegd word als het om "gevaarlijke"honden gaat...dan draaien mensen zich om en is aanlijnen (van beide partijen) niet eens meer voldoende, terwijl men wel gewoon aanlijnd en langs loopt als het om een golden of een lab of een wat dan ook gaat....raar vind ik dat...
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

starfleet schreef:
Sunnybunny schreef:
Dit vind ik dus echt heel kortzichtig. Hoe zou jij het vinden als ik mijn Jack Russel omhoog til als jij er aan komt met je "snapperige" Kooiker? Ze staan daar tenslotte om bekend.
Dat kan me niet schelen, jij doet zoals jij het goed acht. Ik weet hoe Buffy is en ik ga confrontaties die mogelijk tot flinke gaten kunnen leiden uit de weg.

Anne

Dus ga jij elke hond maar uit de weg, want elke hond is gewoon hoe je het went of keert een potentieel gevaar?
Moos
Zeer actief

yamie schreef:
Moos schreef:
yamie schreef:
Het gaat erom dat Sunnybunny het kortzichtig en discriminererd vindt als je bepaalde honden uit de weg gaat. Als je je honden aanlijnt als je zo'n hond aan ziet komen doe je dat met precies dezelfde reden als dat je omdraait of een ander pad inslaat. Beiden doe je omdat je even niet wil dat jouw honden in contact komen met die andere honden. Volgens Sunnybunny mag je geen onderscheidt maken in rassen, dus dan is aanlijnen bij bepaalde rassen niet zo discriminerend als een blokje om gaan.
ik vind het wel even wat anders, je honden aanlijnen en langs lopen of omdraaien en een andere route kiezen... en het ging erom dat het gezegd word als het om "gevaarlijke"honden gaat...dan draaien mensen zich om en is aanlijnen (van beide partijen) niet eens meer voldoende, terwijl men wel gewoon aanlijnd en langs loopt als het om een golden of een lab of een wat dan ook gaat....raar vind ik dat...
Ik heb het nergens zo geinterpreteerd dat aanlijnen opeens niet genoeg is :denken: , maar ik kan wat gemist hebben.

Als iemand een 'gevaarlijke' hond aanlijnt, lijn ik ook aan en passeren we gewoon hoor. Ik denk ook niet dat Anne of Hanneke opeens drie straten om gaan lopen als die andere hond gewoon wordt aangelijnd, tenminste, zo las ik het niet.

Alleen als er niet wordt aangelijnd, dan sla ik wel een ander paadje in als het kan ja. En heus niet bij 1 sullige Molosser die een beetje links en rechts loopt te snuffelen. Wel bij iemand met 3 Staffs die over het pad heen en weer stuiteren, en die niet aangelijnd worden of even worden geroepen als ik eraan kom (en ik Moos en Saar dus wel al bij me heb geroepen of aangelijnd).

Maar het ging mij vooral om het kortzichtige en discriminerende. En als ik Moos en Saar aanlijn bij 'gevaarlijke' honden is dat om dezelfde reden als ik dat ik een ander paadje in zou slaan.
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Contacteer:

ik reageerde op Hanneke, en in haar "opties"stond toch echt niet beide aanlijnen en elkaar passeren, vandaar mijn opmerking, waarop suunybunny zegt, precies dat bedoel ik, waarop jij zegt "oh mag dat ineens wel..... zo is ut gekomen :mrgreen: dus nee ik zeg ook nergens dat JIJ het zo gezegd heb... ik reageerde ook niet op jou ;)

en ik vind dus aanlijnen en langslopen wel iets anders dan aanlijnen en omdraaien en een andere route kiezen.
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

yamie schreef: ik vind het wel even wat anders, je honden aanlijnen en langs lopen of omdraaien en een andere route kiezen... en het ging erom dat het gezegd word als het om "gevaarlijke"honden gaat...dan draaien mensen zich om en is aanlijnen (van beide partijen) niet eens meer voldoende, terwijl men wel gewoon aanlijnd en langs loopt als het om een golden of een lab of een wat dan ook gaat....raar vind ik dat...
Als ik iemand zijn Staffords zie aanlijnen, dan loop ik gewoon langs. Punt is dat er nooit op de eigenaar staat wat hij gaat doen en "Ze doen niks" dat ben ik al heel erg lang voorbij als ik de honden in kwestie niet zelf ken.

Anne
starfleet
Erelid

Rob* schreef:
Dus ga jij elke hond maar uit de weg, want elke hond is gewoon hoe je het went of keert een potentieel gevaar?
Nee, ik maak onderscheid tussen rassen, dat had ik al gezegd.

Anne
starfleet
Erelid

Rob* schreef:
Nee, ik maak onderscheid tussen rassen, dat had ik al gezegd. Neemt niet weg dat ik ook zal omlopen als ik iemand met een Golden met een houding die me absoluut niet aanstaat tegenkom, maar dat laatste gebeurt niet erg vaak.

Anne
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Natuurlijk mag en zelfs móet je als eigenaars van een niet-overmatig potente hond onderscheid maken tussen de honden waar je je hond wél of juist niet aan blootstelt.

Maar even afgezien van wat in iedere situatie de juiste manier van omgaan is met potente rassen/honden die je pad dreigen te gaan kruisen op door jou ongewenste wijze.

Eigenaars van door anderen als potentïeel gevaarlijk beschouwde honden moeten gewoon weten dat ze gedurende de levensweg die zij samen met hun hond(-en) zullen bewandelen ze steeds weer door hen als ongewenst of zelfs als ronduit onaangenaam ervaren gedragingen van hun medeburgers zullen beleven.

Kun je hier als eigenaar niet mee omgaan dan moet je niet aan een bovengemiddelde hond beginnen en een Golden aanschaffen.

Ik vind dit echt iets wat je van te voren goed bij je raskeuze dient te betrekken: "Hoe reageert de rest van Nederland op mijn toekomstige hond en zal ik in staat zijn om daar mee om te gaan zonder er zelf door in de geestelijke problemen te geraken?"
Gabber
Actief
Mijn ras(sen): mechelaar
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Gabber »

[yyyyyyyyyyyyy
Laatst gewijzigd door Gabber op 12 sep 2007 15:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Reini
Zeer actief

Ongelezen bericht door Reini »

Wil de hond schreef: Ik vind dit echt iets wat je van te voren goed bij je raskeuze dient te betrekken: "Hoe reageert de rest van Nederland op mijn toekomstige hond en zal ik in staat zijn om daar mee om te gaan zonder er zelf door in de geestelijke problemen te geraken?"
Klopt helemaal :wink:

Voor mij steken mensen ook weleens de straat over. Van het weekend in het bos kwamen we een hele leuke flatcoated retriever teef tegen. Vegas vond haar helemaal leuk en ze waren samen aan het rennen en dollen. Onderwijl kon ik duidelijk merken dat de eigenaar van de flatcoat het niet echt leuk vond, hij was erg op zijn hoede. Ik ben toch nog een eindje meegelopen omdat Vegas echt geen vlieg kwaad doet tegen zo'n leuke teef. Op een gegeven moment rende ze best een eindje weg. Ik riep Vegas en die braverik kwam direct. Toen stond de eigenaar wel even verbaasd want hij had niet verwacht dat Vegas zo goed zou luisteren :roll: :mrgreen:

Toch vind ik het niet raar als mensen op hun hoede zijn bij Vegas. Als iemand weinig tot geen verstand heeft van het ras overheersen de vooroordelen vaak :wink: Ik ga meestal een gesprekje aan als ik zie dat iemand hem 'eng' vindt en geef dan wat informatie over het ras en over Vegas zelf. Ik ga dan natuurlijk niet zeggen dat het óh zó makkelijke honden met soortgenoten zijn maar ik vertel wel dat Vegas dat tot nu toe nog wel is en dat ik daarom gewoon nog in het bos loop.

Overigens ga ik ook vaak 'gevaarlijke' honden uit de weg. Hier op de hei loopt een roedel honden die erg op fila's lijken maar dan een stuk kleiner en als ik die aan zie komen neem ik een ander paadje. Er loopt een flinke reu tussen en als die in conflict komt met Vegas komen daar flinke gaten van. Ik ga trouwens ook een viszla uit de weg en een golden, dat zijn beide reuen die erg graag vechten en daar zit ik niet op te wachten.

Als ik b.v. een staff, een bullmastiff, een golden, een labrador of een jack tegen kom met een houding die me niet aanstaat, dan lijn ik Vegas aan en als de andere hond niet wordt aangelijnd of bij de eigenaar wordt geroepen, dan neem ik indien mogelijk een ander paadje. Mensen denken dan al snel dat ik dat doe omdat Vegas vecht maar ik doe dat omdat Vegas inmiddels een leeftijd heeft bereikt dat hij een goede uitdaging waarschijnlijk niet meer uit de weg gaat en als er dan zo'n zelfverzekerde hond met hoge houding op me af komt, dan ga ik die uit de weg.
Laat die mensen dan maar lekker denken dat ik dat doe omdat Vegas een engerd is, dan lijnen ze hun hond tenminste snel aan :mrgreen:
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

starfleet schreef:
Rob* schreef:
Nee, ik maak onderscheid tussen rassen, dat had ik al gezegd.

Anne
Volgens mij doet bijna iedereen dat. Ik heb werkelijk nog nooit een hondeneigenaar gesproken die niet extra oplet met een bepaald ras.

Doe ik dat ook?

Jazeker, ik let extra op bij Jack Russells. Amstaffs kom ik eigenlijk nooit tegen (behalve Vegas dan haha), maar ook daarbij zou ik extra opletten.

En verder ben ik zeer alert als ik bepaald gedrag zie. En ja, als het dan een grote hond is (daar versta ik ook een Lab onder) ben ik nog weer wat alerter op de schaal van 10.

En dan heb ik nog een hond die het met 99 van de 100 honden goed kan vinden en die 100e hond uit de weg gaat :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

Reini schreef: Laat die mensen dan maar lekker denken dat ik dat doe omdat Vegas een engerd is, dan lijnen ze hun hond tenminste snel aan :mrgreen:
Toch vind ik niet dat mensen in bijv. de Soesterduinen anders reageren op Vegas dan op Bram. Ja, jij krijgt meer complimenten over Vegas dan ik over Bram :jank: :jank:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Reini
Zeer actief

Zoek stok! schreef: Toch vind ik niet dat mensen in bijv. de Soesterduinen anders reageren op Vegas dan op Bram. Ja, jij krijgt meer complimenten over Vegas dan ik over Bram :jank: :jank:
Op zich valt het heel erg mee inderdaad :wink: Maar ik heb er wel mee te maken en dan vooral als ik hier door de wijk of door het dorp loop. Hier lopen veel honden gewoon los op straat en die worden dan toch wel vaak bij de baas geroepen als ik met aangelijnde Vegas nader :mrgreen:

Vorige week riep een vrouw haar Golden bij zich en toen die niet meteen luisterde, en ik al een aardig eind in de buurt kwam, ging ze met haar handen naar de riem maaien waarop de hond natuurlijk achteruit deinsde. Ik ben de straat maar overgestoken omdat ik die vrouw niet bang wilde maken door op haar af te blijven lopen. Ik weet wel zeker dat ze dacht dat Vegas haar hond zou gaan verslinden.

Ik krijg wel ook vaak complimentjes ja :cheer: :mrgreen:
Afbeelding
gucci
Zeer actief

Ongelezen bericht door gucci »

nou reini, hier doen ze gewoon al erg snel spastisch als ze maar denken dat je met een vechthond loopt, ook ik krijg wel eens zulke reacties als ik met mijn bulldogje loop, zelfs een keer gehad toen ik mijn reu nog had, dat er bij de volkstuintjes aan de overkant, een man van zijn fiets afstapte en naar me toekwam, en zei, nou de buurt gaat hier echt achteruit, ik snapte hem niet en vroeg wat hij bedoelde, zijn antwoord al die vechthonden hier, daar stond ik met mijn kontschuddende bulldog, vreemde lui soms.

zodra je hier niet met een lab, westie, bernersennen of teckel loopt is het allemaal snel eng en vreemd.

groetjes,
Groetjes,

Afbeelding
BeëlzeBubble
Zeer actief

Ongelezen bericht door BeëlzeBubble »

Laat mij maar lekker kortzichtig en hysterisch zijn omdat ik mijn eenhapscrackertje niet met elke hond die we tegenkomen laat kennismaken en waarmee ik af en toe zelfs de straat oversteek om sommige onbekende honden te ontwijken. Liever kortzichtig dan een kapotte Smekkie :roll:
Groetjes van Bianca en een slobber van Casper en Smekkie.

Afbeelding
Reini
Zeer actief

gucci schreef:nou reini, hier doen ze gewoon al erg snel spastisch als ze maar denken dat je met een vechthond loopt, ook ik krijg wel eens zulke reacties als ik met mijn bulldogje loop, zelfs een keer gehad toen ik mijn reu nog had, dat er bij de volkstuintjes aan de overkant, een man van zijn fiets afstapte en naar me toekwam, en zei, nou de buurt gaat hier echt achteruit, ik snapte hem niet en vroeg wat hij bedoelde, zijn antwoord al die vechthonden hier, daar stond ik met mijn kontschuddende bulldog, vreemde lui soms.

zodra je hier niet met een lab, westie, bernersennen of teckel loopt is het allemaal snel eng en vreemd.

groetjes,
Op de hei (bij de Postoljon) waar ik 's middags altijd loop merk ik daar echt helemaal niets van :wink: Daar vind iedereen (op een uitzondering hier en daar na) Vegas leuk en merk ik niks van vooroordelen. Maar in het dorp en bij mij achter de wijk (rozenlaantje etc.) wel inderdaad :wink:

Je vergeet trouwens de border collies in je rijtje :mrgreen: die zie je hier ook veel :wink:
Afbeelding
Reini
Zeer actief

BeëlzeBubble schreef:Laat mij maar lekker kortzichtig en hysterisch zijn omdat ik mijn eenhapscrackertje niet met elke hond die we tegenkomen laat kennismaken en waarmee ik af en toe zelfs de straat oversteek om sommige onbekende honden te ontwijken. Liever kortzichtig dan een kapotte Smekkie :roll:
Van mij heb je gelijk :wink: Ik heb een 'gevaarlijke vechthond' en ik doe dat ook :wink:
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

gucci schreef:
Dan moet je hier ook niet lopen. Alles wat niet Labrador of Golden is, is vreemd :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Moos
Zeer actief

Zoek stok! schreef:
En verder ben ik zeer alert als ik bepaald gedrag zie. En ja, als het dan een grote hond is (daar versta ik ook een Lab onder) ben ik nog weer wat alerter op de schaal van 10.
Hier hetzelfde. Ik ben ook alert op bepaald gedrag. Daarom zei ik ook dat ik Moos en Saar bijvoorbeeld niet bij me roep als we een Molosser tegenkomen die rustig wat rondhobbelt en mijn honden totaal niet ziet staan. Maar ik ben wel weer alerter op een Molosser die met hoge stramme houding op ons af komt gelopen dan op een teckel met datzelfde gedrag. Bij die teckel redden Moos en Saar zich nog wel bij die Molosser niet. (bovendien kan ik zelf die Teckel ook nog wel aan, en sjor hem als dat nodig is aan de halsband van mijn hond af)
Afbeelding
Living XL
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mastiff!
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Living XL »

Niet lullig bedoeld, maar meestal meng ik me niet eens meer in dit soort discussies,
simpelweg omdat het feit dat men zijn/haar mening toch al heeft en
ook al wordt hemel en aarde bewogen, die mening staat toch al vast.
Dus ik ben niet van plan om daar moeite voor te doen.

Persoonlijk heb ik er geen moeite mee wanneer mensen hun hond aanlijnen,
als ik met mijn hond(en) aangelijnd aan kom wandelen (maakt niet uit in welke samenstelling)en
dit gaat op een heel normale manier...

Ik vind het zelf niet meer dan normaal om je hond even bij je te roepen of
aan te lijnen als er iemand met een aangelijnde hond aan komt, dat doe ik zelf tenslotte ook,

Hetgeen mij als eigenaar van "gevaarlijke vechthonden" kortom als eigenaar van
ook gewoon normaal opgevoedde honden,
wel eens steekt is dat wanneer men als een idioot zijn honden bij zich loopt te blerren,
met paniek in de stem en als gevolg daarop paniekering naar hun hond lopen te graaien.

Mensen, mensen toch, natuurlijk heb ik er geen problemen mee als mensen een blokje om gaan,
als die persoon zich daar nou prettig bij voelt.
Hij/zij loopt om, ik niet. Alleen het is vaak de manier waarop.
Tuurlijk ik loop zelf ook een blokje om als ik de 2 Tatra's van verderop
(die de eigenaren niet onder controle hebben en niet kunnen houden, niet eens 1 laat staan 2) aan zie komen.
Ook ik heb geen zin in mot, je schiet er niets mee op, alleen maar een hoop ellende voor je hond(en) en jezelf.
En ja, dat doe ik idem voor de 2 Ierse Setters van het pleintje verderop
en de behoorlijk hondagressieve (reu) R.Ridgeback van om de hoek.
Maar altijd op een heel normale manier, zeker met de R.Ridgeback eigenaar van om de hoek,
wij als eigenaren kijken elkaar aan van wie gaat waar heen...no problem.
Hebben verder ook een normaal contact, de man weet wat hij aan zijn lijn heeft en handeld daar dus ook naar.
Groetjes
Sandra
en een high 5 van Amiga, Perro & Meissie
Afbeelding
In loving memory Bink 08-05-1999 / 25-11-2011
In loving memory Murphy 16-03-1998 / 29-04-2013
*Linda*
Zeer actief

yamie schreef:ik reageerde op Hanneke, en in haar "opties"stond toch echt niet beide aanlijnen en elkaar passeren, vandaar mijn opmerking, waarop suunybunny zegt, precies dat bedoel ik, waarop jij zegt "oh mag dat ineens wel..... zo is ut gekomen :mrgreen: dus nee ik zeg ook nergens dat JIJ het zo gezegd heb... ik reageerde ook niet op jou ;)

en ik vind dus aanlijnen en langslopen wel iets anders dan aanlijnen en omdraaien en een andere route kiezen.
Dat is ook wat ik bedoelde. Schrijf ik nu echt zo'n andere taal of lijkt dat maar zo??
Moos
Zeer actief

Sunnybunny schreef:
yamie schreef:ik reageerde op Hanneke, en in haar "opties"stond toch echt niet beide aanlijnen en elkaar passeren, vandaar mijn opmerking, waarop suunybunny zegt, precies dat bedoel ik, waarop jij zegt "oh mag dat ineens wel..... zo is ut gekomen :mrgreen: dus nee ik zeg ook nergens dat JIJ het zo gezegd heb... ik reageerde ook niet op jou ;)

Dat is ook wat ik bedoelde. Schrijf ik nu echt zo'n andere taal of lijkt dat maar zo??
Als ik iemand met 3 Staffs tegenkom en ik lijn mijn honden aan dan discrimineer ik niet. Als ik iemand met 3 Staffs tegenkom en ik sla een ander paadje in dan discrimineer ik wel en ben ik tevens kortzichtig. Dat bedoel je? Of niet?
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

Murphy's Place schreef:de man weet wat hij aan zijn lijn heeft en handeld daar dus ook naar.
Helaas geldt dat niet voor iedereen is mijn ervaring. En daar gaat het mis.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
*Linda*
Zeer actief

Moos schreef:
Sunnybunny schreef:

Als ik iemand met 3 Staffs tegenkom en ik lijn mijn honden aan dan discrimineer ik niet. Als ik iemand met 3 Staffs tegenkom en ik sla een ander paadje in dan discrimineer ik wel en ben ik tevens kortzichtig. Dat bedoel je? Of niet?
Met welke intentie jij dit doet, weet je alleen zelf. Als je bij alle honden dit doet, tja dan ben je gewoon zo. Doe je dit alleen bij honden die jij eng vind (vind he, niet zijn) dan ben je kortzichtig ja. Want je weet helemaal niet of die honden ook gevaarlijk zijn. Je kan hier nog wel uren over doorgaan maar ik heb inmiddels genoeg van je gelezen dat ik wel weet hoe je reageert op "enge" en grote honden :roll:
Moos
Zeer actief

Sunnybunny schreef:
Moos schreef:
Sunnybunny schreef:

Met welke intentie jij dit doet, weet je alleen zelf. Als je bij alle honden dit doet, tja dan ben je gewoon zo. Doe je dit alleen bij honden die jij eng vind (vind he, niet zijn) dan ben je kortzichtig ja. Want je weet helemaal niet of die honden ook gevaarlijk zijn. Je kan hier nog wel uren over doorgaan maar ik heb inmiddels genoeg van je gelezen dat ik wel weet hoe je reageert op "enge" en grote honden :roll:
Het gaat mij er niet om dat jij schijnbaar vindt dat ik kortzichtig ben hoor, mag jij vinden als je dat wilt. ( Wat ik wel weer apart vind is dat jij daar mij daar schijnbaar erg vreemd door vindt worden. Dat jij op elke hond hetzelfde reageert reken ik je ook niet op af met smileys als deze :roll: Ieder zijn mening, ieder zijn visie. ) Ik snap alleen niet waarom ik als ik een ander paadje insla dat wel ben, en niet als ik aanlijn. Aangezien beiden gebeuren met dezelfde intentie.

Ik vraag trouwens serieus wat je nou precies bedoelt hoor, was gewoon een normale vraag.
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Contacteer:

leg mij nou eens uit waarom jij geen verschil ziet tussen, aanlijnen...( en ik heb het dus steeds over beide partijen he) en elkaar paseren, of aanlijnen , omdraaien en een andere route kiezen?

stel dat ik staffords had, en ik loop daar , ik zie jou ik lijn keurig mijn honden aan, jij ook en jij draait je om en floept een ander paadje in? mij zou het persoonlijk niet intereseren, maar je ziet toch zelf ook wel verschil?
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”