Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

hap zei de golden retriever.

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Silvia
Zeer actief
Contacteer:

hap zei de golden retriever.

Ongelezen bericht door Silvia »

Zoals ik al eerder had verteld zou diesel naar mijn schoonzusje gaan als ik op stap zou gaan. nu hadden we dat zo afgesproken en belde mijn vriendin die een golden retriever heeft "Summer" dat ze heel graag op diesel wilde passen de honden kennen elkaar en kunnen het goed met elkaar vinden. en ze wonen in een boeredrij dus plezier gegarandeerd!

nou zaterdag na het eten gingen we diesel brengen met bench eten en speelgoed en kluiven. He dacht summer da's lekker die wil ik wel hebben.
en zo brutaal als onze kleine opdonder is liep hij naar Summer sprong omhoog en pakte de kluif uit de bek van summer, summer pikte dit niet en greep hem in zijn nekvel om ff te laten zien wie de baas is.
Diesel was zo geschrokken en gilde als een speenvarken. Ik was natuurlijk boos op summer en zette mijn stem op naar haar.
Na 5 min hebben ze weer vrede gesloten en wat me nog het meeste verbaasde was dat ze het hele weekeind samen op het kleed van summer hebben liggen slapen tegen elkaar aan. en toen ik diesel kwam halen ging summer voor me op haar rug liggen. dus blijkbaar weet ze nu dat ik ook boos kan worden.
tenmiste ik neem aan dat dat onderdanig gedrag is?
Groetjes Silvia en Diesel
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Re: hap zei de golden retriever.

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

twinmamasilvia schreef: en zo brutaal als onze kleine opdonder is liep hij naar Summer sprong omhoog en pakte de kluif uit de bek van summer, summer pikte dit niet en greep hem in zijn nekvel om ff te laten zien wie de baas is.
Diesel was zo geschrokken en gilde als een speenvarken. Ik was natuurlijk boos op summer en zette mijn stem op naar haar.
Waarom was je natuurlijk boos op Summer? Ik zou dat niet geweest zijn. Het klinkt als een heel normale correctie van volwassen hond naar pup.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

Re: hap zei de golden retriever.

twinmamasilvia schreef: tenmiste ik neem aan dat dat onderdanig gedrag is?
Of angst :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Dat is een hele normale correctie van Summer waar je juist niet boos om moet worden; zo leert Diesel wat hij wel en niet kan maken bij andere honden. Pups krijzen trouwens snel als een speenvarken na een vrij zachte correctie.

Als Brammetje hier de kluif van Moos uit zijn bek probeert te sjorren wordt hij ook gecorrigeerd, en daar heeft Moos groot gelijk in. En Bram krijst dan ook als een speenvarken terwijl Moos hem amper aanraakt. Nu kunnen ze heerlijk samen spelen met alle speeltjes en kluifjes omdat Brammetje na een paar keer prima doorhad wat hij wel en niet kon maken.
Afbeelding
Silvia
Zeer actief
Contacteer:

nou ten eerste was het voor het eerst dat ik en diesel dat meemaakte en ik was boos omdat ze iets afpakte wat niet van haar was en daar ook nog voor in de aanval ging. of is dat heel raar?
jij noemt het normaal en dat zal het ook wel zijn misschien maar ik schrok me een ongeluk.

ik heb mijn vriendin nog een sms gestuurd of ik diesel wel zonder gaten en met staat terug kreeg :smile: voor de grap.
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

twinmamasilvia schreef:nou ten eerste was het voor het eerst dat ik en diesel dat meemaakte en ik was boos omdat ze iets afpakte wat niet van haar was en daar ook nog voor in de aanval ging. of is dat heel raar?
jij noemt het normaal en dat zal het ook wel zijn misschien maar ik schrok me een ongeluk.

ik heb mijn vriendin nog een sms gestuurd of ik diesel wel zonder gaten en met staat terug kreeg :smile: voor de grap.
Zij had het in haar bek als oudste hond, in haar huis, en dus is het van haar. Dat jij het meeneemt omdat het van Diesel is weet zo'n hond echt niet hoor.
Als je je ertegenaan gaat bemoeien als Diesel gewoon normaal gecorrigeerd wordt verpest je de rangorde tussen die twee, en bovendien geef je Diesel privileges die hij helemaal niet heeft. Straks denkt hij dat hij buiten ook alles bij vreemde honden kan maken omdat toen hij die ene keer een correctie kreeg de baas hem steunde.
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

Moos schreef:
Als Brammetje hier de kluif van Moos uit zijn bek probeert te sjorren wordt hij ook gecorrigeerd.
:jank: :jank: Wat zielug :jank: :jank:

:mrgreen:

Tsja, Twinmama het is moeilijk als je schatje gecorrigeerd wordt door een andere hond. Maar zolang dit 'normaal' gebeurt, is dat juist erg leerzaam! Anders krijg je een hondje die denkt dat hij alles kan maken als hij daarna hard gaat gillen, want baasje komt wel to the rescue.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Silvia
Zeer actief
Contacteer:

Moos schreef:
twinmamasilvia schreef:nou ten eerste was het voor het eerst dat ik en diesel dat meemaakte en ik was boos omdat ze iets afpakte wat niet van haar was en daar ook nog voor in de aanval ging. of is dat heel raar?

Zij had het in haar bek als oudste hond, in haar huis, en dus is het van haar. Dat jij het meeneemt omdat het van Diesel is weet zo'n hond echt niet hoor.
Als je je ertegenaan gaat bemoeien als Diesel gewoon normaal gecorrigeerd wordt verpest je de rangorde tussen die twee, en bovendien geef je Diesel privileges die hij helemaal niet heeft. Straks denkt hij dat hij buiten ook alles bij vreemde honden kan maken omdat toen hij die ene keer een correctie kreeg de baas hem steunde.
ja zit wat in ja, weer wat geleerd. diesel is indedaad voor niks en niemand bang.
Zoek stok!
Zeer actief

Eten en kluifjes kunnen tot de grootste ruzies leiden, zelfs tussen honden die elkaar erg lief vinden. Ik zou Diesel de volgende keer niet met een kluifje laten lopen. En als je het toch doet, tsja, dan is het idd heel normaal dat het afgepakt wordt door een oudere hond.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Annelies
Zeer actief

Ongelezen bericht door Annelies »

twinmamasilvia schreef:
Moos schreef:

ja zit wat in ja, weer wat geleerd. diesel is indedaad voor niks en niemand bang.
Nee hoor, Diesel moet nog leren wat rangorde inhoudt...
Afbeelding
Overgave kan de grootste overwinning zijn...
Frederique
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouvier des Flandres
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Frederique »

Moos schreef:

Precies; en voor je het weet loop je op straat met een hond die alle honden begint aan te grommen omdat zijn baasje hem toch wel steunt.

Het klinkt als een hele normale hondse correctie, het zien is soms niet leuk maar je ermee bemoeien maakt het vaak nog erger.
Groetjes, Fréderique en mijn Floddertje Babbe
In liefdevolle herinnering: Dayka, Devlin en Vinou, mijn Bouviermeiden. Mis jullie en hou van jullie :I:
Annelies
Zeer actief

Ongelezen bericht door Annelies »

Misschien is het nuttig om je eens te verdiepen in rangorde bij honden, Silvia :wink:.
Dan begrijp je wat beter hoe het zit met 'hondse omgangsvormen', kun je daar je eigen gedrag ook op aanpassen en heb je minder kans op een 'onuitstaanbaar mormeltje' in de toekomst... :mrgreen:
Afbeelding
Overgave kan de grootste overwinning zijn...
M@ri@nne
Zeer actief

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

Als ik met mijn honden bij andere honden in huis kom of andersom wil ik dat er geen botjes of dergelijke op de grond liggen.
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
Geer
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Geer »

Honden kennen 'mijn' en 'dijn' niet zoals wij dat kennen.

Ik heb twee honden, twee teefjes, Ted en Sophie. Ted is de oudste, maar Sophie is de baas. Ik kan Ted een kluifje geven en zeggen "Ted, da's jouw kluifje, helemaal voor jou alleen"... Maar zodra Sophie het afpakt is het toch echt Sophie haar kluifje, want Sophie is de baas. Zo werkt het en daar is niets gemeens aan.

Ik laat mijn eigen honden niet eens samen spelen met speeltjes of los kauwen op kauwstaafjes...ik zou dat dus ook noooooit bij 'vreemde' honden doen!
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”