Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Heel veel gelik

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Karen_

Heel veel gelik

Ongelezen bericht door Karen_ »

Een vriendin van mij (hahaha echt waar!!) heeft een hondje van anderhalf jaar. Het probleem is dat deze de hele dag door aan alles likt. Je kunt hem niet eens aaien want die tong zit meteen aan je vastgeplakt. Hij likt echt overal aan. Misschien heel lief hoor maar ook wel vervelend. Is er een manier om dit af te leren? Of is er een speciale reden waarom hij dit doet?

Thanx,
Carmen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje
Aantal honden: 2

Re: Heel veel gelik

Ongelezen bericht door Carmen »

Karen_ schreef:Een vriendin van mij (hahaha echt waar!!) heeft een hondje van anderhalf jaar. Het probleem is dat deze de hele dag door aan alles likt. Je kunt hem niet eens aaien want die tong zit meteen aan je vastgeplakt. Hij likt echt overal aan. Misschien heel lief hoor maar ook wel vervelend. Is er een manier om dit af te leren? Of is er een speciale reden waarom hij dit doet?

Thanx,
Karen, het is een soort liefkozen/ verzorgen. Kira van ons doet het ook (al 4,5 jaar). Het schijnt dat honden door te likken eenstof aanmaken (serotonine??) waarvan ze zich prettig gaan voelen. Het is dus ook nog eens zelfbelonend.
Ik weet niet of je het af kunt leren die vraag had ik zelf ook al eens gesteld hier. Maar nu ik weet waarom en dat het erg prettig is voor de hond, laat ik haar lekker haar gang gaan. Als het te lang duurt zeg ik wel genoeg en dan houdt ze wel op.
Je zou dus wel het commando "nee"of "genoeg"aan kunnen leren. Maar het is dus eigenlijk gewoon heel lief.
Karen_

Ongelezen bericht door Karen_ »

Ja, nou dat is dan duidelijk... het is gewoon lief!!! allemaal kusjes. Leuk hoor.

Even iets heel anders dan. Welk ras is die ene met die vlek op zijn oog (van jou?)

Groetjes
Carmen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Carmen »

Karen_ schreef:Ja, nou dat is dan duidelijk... het is gewoon lief!!! allemaal kusjes. Leuk hoor.

Even iets heel anders dan. Welk ras is die ene met die vlek op zijn oog (van jou?)

Groetjes
Een staffordshire bullterrier :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”