Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
wie kan mij helpen?
Moderator: moderatorteam
- Blanco
- Vaste gebruiker
wie kan mij helpen?
had hem bij gehoorzaamheid ook al geplaatst, maar hier nog maar een keer. ik denk dat mijn vragen beter ij dit onderwerp passen:
sinds zaterdag hebben wij een schat van een hondje opgenomen in ons gezin. het is een kruising boerenfox/bordercollie, en ontzettend lief. we hebben hem bij mensen vandaan die het niet best met hem voorhadden. heb beestje is pas 8 maanden, maar vertoont in mijn ogen bhoorlijk probleemgedrag.
ik wil graag met hem op cursus, maar helaas begint de volgende cursus bij onze hondenschool pas volgende maand weer.
ik zal een beetje uitleg geven wat Blanco zijn problemen zijn:
- hij was daar gewend om zijn behoefte te doen wanneer het hem uitkwam. het beestje leefde zo'n beetje in de keuken, waar hij een groot katteluik had, en dan kon hij naar buiten wanner hij dat wilde. hij deed dus zijn behoefte op de achterplaats. nu willen wij hem aanleren dat hij zijn behoefte doet wanner wij dat willen, dus wanneer we met hem uitgaan. op het moment is dat nu zo 5-6 keer per dag, en dan maken we een behoorlijke wandeling. tijdens de wandelingen doet hij niets, hobbelt wel gezellig mee. hij vind het heerlijk buiten. vervolgens komen we thuis, en staat hij tegen de bank aan te piesen... of hij poept achter de tafel...
hoe ga ik hier het beste mee om?
- Blanco is een enorme blaffer. om het minste geringste slaat hij aan. ook als ik even naar de keuken ga o.i.d. Blanco zit momenteel in de huiskamer, eerst om dit zichzelf eigen te maken, en omdat er nog 3 poesjes rondlopen die vreselijk aan een hondje moeten wennen.
maar goed, ik heb het idee dat hij niet alleen wil zijn. nu kreeg ik hier en daar dus al tips dat ik dit gedrag negeren moet. maar 's avonds en 's nachts kan ik dit niet negeren, want hij blaft dan ook mijn dochtertje van 8 maanden wakker, wie dan dus met geen mogelijkheid meer wil slapen... maar boos worden en corrigeren heeft ook geen zin, want het beestje is gewoon bang, verhuisd, vreemd huis, 3 katten die aan de duer snuffelen... logisch eigenlijk.
maar wat doe ik hiermee?
- Blanco is heel erg enthousiast, naar iedereen. zo ook naar mijn dochtertje. hij wil graag haar aandacht, en 'krabt' haar dan vaak. ik wil graag dat hij zachtjes doet, aangezien m'n dochtertje zich nog niet kan verweren. ik laat ze in ieder geval nooit samen alleen, daar vertrouw ik 'm nog niet genoeg voor.
ondanks dat Blanco erg enthousiast is, is hij ook erg angstig. hij is best schuw naar andere mensen toe. ook is hij bang voor auto's bijvoorbeeld, of voor hem onverwachte situaties, zoals een afvoer van een droger die naar buiten hangt, en ineens stoom begint te blazen. het liefst zou hij er dan vandoor gaan. hoe kan ik hier het beste op reageren?
al met al een verschrikkelijk lieve hond, die in zijn jonge leven al veel heeft meegemaakt, en verkeerde dingen is aangeleerd. ik heb echt het idee dat sinds hij bij ons is, dat hij rust heeft. hij kwam ook binnen, snuffelde even, ging lekker liggen op het kleed, en zuchtte, alsof hij zeggen wilde, ik ben thuis!
ow, wat ik bijna vergeet, hoe kan ik hem aanleren om in een bench te slapen 's nachts? we hebben het vannacht geprobeerd, maar een groot drama. hij houdt dan niet meer op met blaffen. over dag hetzelfde probleem, alleen als ik erbij ben, is het goed. maar ja, ik moet toch eens naar de wc, of naar m'n dochtertje... niet dat hij nou de hele dag in de bench zit hoor, maar hij heeft de neiging om te slopen, geen meubels, maar kleine dingen, zoals folders, plantjes op tafel en de vensterbank... dus vandaar ook de bench als ik even bij hem wegga.
zo, al met al een heel verhaal, maar ik hoop dat er iemand is die me met dit verschrikkelijk lieve hondje kan helpen. zowiezo ga ik op cursus, maar ott die tijd wil ik toch graag wat aanknopingspunten hebben. het is onze eerste hond, dus veel ervaring heb ik niet...
wie helpt me verder!!!
groetjes, wendy, vrouwtje van Blanco
sinds zaterdag hebben wij een schat van een hondje opgenomen in ons gezin. het is een kruising boerenfox/bordercollie, en ontzettend lief. we hebben hem bij mensen vandaan die het niet best met hem voorhadden. heb beestje is pas 8 maanden, maar vertoont in mijn ogen bhoorlijk probleemgedrag.
ik wil graag met hem op cursus, maar helaas begint de volgende cursus bij onze hondenschool pas volgende maand weer.
ik zal een beetje uitleg geven wat Blanco zijn problemen zijn:
- hij was daar gewend om zijn behoefte te doen wanneer het hem uitkwam. het beestje leefde zo'n beetje in de keuken, waar hij een groot katteluik had, en dan kon hij naar buiten wanner hij dat wilde. hij deed dus zijn behoefte op de achterplaats. nu willen wij hem aanleren dat hij zijn behoefte doet wanner wij dat willen, dus wanneer we met hem uitgaan. op het moment is dat nu zo 5-6 keer per dag, en dan maken we een behoorlijke wandeling. tijdens de wandelingen doet hij niets, hobbelt wel gezellig mee. hij vind het heerlijk buiten. vervolgens komen we thuis, en staat hij tegen de bank aan te piesen... of hij poept achter de tafel...
- Blanco is een enorme blaffer. om het minste geringste slaat hij aan. ook als ik even naar de keuken ga o.i.d. Blanco zit momenteel in de huiskamer, eerst om dit zichzelf eigen te maken, en omdat er nog 3 poesjes rondlopen die vreselijk aan een hondje moeten wennen.
maar goed, ik heb het idee dat hij niet alleen wil zijn. nu kreeg ik hier en daar dus al tips dat ik dit gedrag negeren moet. maar 's avonds en 's nachts kan ik dit niet negeren, want hij blaft dan ook mijn dochtertje van 8 maanden wakker, wie dan dus met geen mogelijkheid meer wil slapen... maar boos worden en corrigeren heeft ook geen zin, want het beestje is gewoon bang, verhuisd, vreemd huis, 3 katten die aan de duer snuffelen... logisch eigenlijk.
maar wat doe ik hiermee?
- Blanco is heel erg enthousiast, naar iedereen. zo ook naar mijn dochtertje. hij wil graag haar aandacht, en 'krabt' haar dan vaak. ik wil graag dat hij zachtjes doet, aangezien m'n dochtertje zich nog niet kan verweren. ik laat ze in ieder geval nooit samen alleen, daar vertrouw ik 'm nog niet genoeg voor.
ondanks dat Blanco erg enthousiast is, is hij ook erg angstig. hij is best schuw naar andere mensen toe. ook is hij bang voor auto's bijvoorbeeld, of voor hem onverwachte situaties, zoals een afvoer van een droger die naar buiten hangt, en ineens stoom begint te blazen. het liefst zou hij er dan vandoor gaan. hoe kan ik hier het beste op reageren?
al met al een verschrikkelijk lieve hond, die in zijn jonge leven al veel heeft meegemaakt, en verkeerde dingen is aangeleerd. ik heb echt het idee dat sinds hij bij ons is, dat hij rust heeft. hij kwam ook binnen, snuffelde even, ging lekker liggen op het kleed, en zuchtte, alsof hij zeggen wilde, ik ben thuis!
ow, wat ik bijna vergeet, hoe kan ik hem aanleren om in een bench te slapen 's nachts? we hebben het vannacht geprobeerd, maar een groot drama. hij houdt dan niet meer op met blaffen. over dag hetzelfde probleem, alleen als ik erbij ben, is het goed. maar ja, ik moet toch eens naar de wc, of naar m'n dochtertje... niet dat hij nou de hele dag in de bench zit hoor, maar hij heeft de neiging om te slopen, geen meubels, maar kleine dingen, zoals folders, plantjes op tafel en de vensterbank... dus vandaar ook de bench als ik even bij hem wegga.
zo, al met al een heel verhaal, maar ik hoop dat er iemand is die me met dit verschrikkelijk lieve hondje kan helpen. zowiezo ga ik op cursus, maar ott die tijd wil ik toch graag wat aanknopingspunten hebben. het is onze eerste hond, dus veel ervaring heb ik niet...
wie helpt me verder!!!
groetjes, wendy, vrouwtje van Blanco
- Hanneke2
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Pffft, je hebt je aardig wat op de hals gehaald, vrees ik. In het algemeen zou ik zeggen dat je verkeerd gedrag zoveel mogelijk moet negeren, en goed gedrag waanzinnig belonen. Als je dat als basisregel aanhoudt, heb je de minste kans om fouten te maken.
Zindelijk wordt hij vanzelf, echt. Lilo (was 1,5 toen ze hier kwam) poepte en pieste ook waar ze stond, en het enige wat ik heb gedaan was de hemel inprijzen en frolicjes geven als ze buiten iets deed, en inmiddels heeft ze heel zelden een ongelukje.
Wat betreft slopen: mijn ervaring (weer met Lilo
), is dat het ook vanzelf overgaat als je hond zich wat meer op zijn gemak gaat voelen, als je maar genoeg alternatieven aanbiedt (bergen knuffels zijn er hier inmiddels vakkundig vermoord), en zorgt dat er niks van waarde op de grond ligt.
Van anderen krijg je ongetwijfeld nog wel meer tips en adviezen. Succes in elk geval!
Zindelijk wordt hij vanzelf, echt. Lilo (was 1,5 toen ze hier kwam) poepte en pieste ook waar ze stond, en het enige wat ik heb gedaan was de hemel inprijzen en frolicjes geven als ze buiten iets deed, en inmiddels heeft ze heel zelden een ongelukje.
Wat betreft slopen: mijn ervaring (weer met Lilo
Van anderen krijg je ongetwijfeld nog wel meer tips en adviezen. Succes in elk geval!
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
-
Some-one
- Actief
Re: wie kan mij helpen?
Omdat je zo weinig reacties krijgt, wil ik proberen mijn "ervaring" met mijn "probleemhondje" te delen...misschien kun je er wat mee...Blanco schreef:had hem bij gehoorzaamheid ook al geplaatst, maar hier nog maar een keer. ik denk dat mijn vragen beter ij dit onderwerp passen
Ik zou het binnen plassen/poepen proberen te negeren...gewoon opruimen...het liefst zonder dat jouw hondje het ziet...in ieder geval zo min mogelijk aandacht aan geven....doet hij het een keer buiten: uitbundig belonen!!!Blanco schreef: - hij was daar gewend om zijn behoefte te doen wanneer het hem uitkwam. het beestje leefde zo'n beetje in de keuken, waar hij een groot katteluik had, en dan kon hij naar buiten wanner hij dat wilde. hij deed dus zijn behoefte op de achterplaats. nu willen wij hem aanleren dat hij zijn behoefte doet wanner wij dat willen, dus wanneer we met hem uitgaan. op het moment is dat nu zo 5-6 keer per dag, en dan maken we een behoorlijke wandeling. tijdens de wandelingen doet hij niets, hobbelt wel gezellig mee. hij vind het heerlijk buiten. vervolgens komen we thuis, en staat hij tegen de bank aan te piesen... of hij poept achter de tafel...
Ons hondje (ook een hondje met een "verleden") blafte toen ze net bij ons was ook om alles....wij laten haar 3 keer blaffen....en roepen dan: genoeg! Als ze dan stil is: belonen!! Gek genoeg (?) werkt dat bij ons heel goed! Straffen heeft in mijn ogen geen enkele zin...Blanco schreef: - Blanco is een enorme blaffer. om het minste geringste slaat hij aan. ook als ik even naar de keuken ga o.i.d. Blanco zit momenteel in de huiskamer, eerst om dit zichzelf eigen te maken, en omdat er nog 3 poesjes rondlopen die vreselijk aan een hondje moeten wennen.
maar wat doe ik hiermee?
Ik zou de hond zo wie zo nooit alleen met jouw dochter alleen laten...ook niet als je hem straks wel "vertrouwt"! Als hij te ruw met jouw dochter speelt zou ik zeggen: zachtjes! Reageert hij daar niet op.....stoppen met laten spelen....Blanco schreef: - Blanco is heel erg enthousiast, naar iedereen. zo ook naar mijn dochtertje. hij wil graag haar aandacht, en 'krabt' haar dan vaak. ik wil graag dat hij zachtjes doet, aangezien m'n dochtertje zich nog niet kan verweren. ik laat ze in ieder geval nooit samen alleen, daar vertrouw ik 'm nog niet genoeg voor.
In situaties waarin hij angstig reageert: negeren! Als hij merkt dat jullie het niet eng vinden, zal hij die omstandigheden makkelijker accepteren. Ons hondje vond bijv. stofzuigen heeeel eng...dan kroop ze weg in een hoekje. Wij hebben dat genegeerd en als we nu aan het stofzuigen zijn, gaat ze gewoon door met wat ze aan het doen was. Zelfs als ze slaapt, slaapt ze gewoon door!
Wennen aan een bench moet je niet te snel willen doen. Hoe rustiger je werkt aan het wennen...hoe makkelijk hij er straks in zal willen....De bench moet een veilige plaats worden. Met een deken er in en er 1 overheen, wordt het sneller een veilige plek. Geef zijn eten in de bench....ook lekkere hapjes in de benche! Zelf hebben wij ons hondje de eerste weken bij ons op de slaapkamer laten slapen! Als ze s'nachts wakker werd, was een hand bij haar al genoeg om haar te laten kalmeren.....na een paar weken was dat niet meer nodig....Blanco schreef: ow, wat ik bijna vergeet, hoe kan ik hem aanleren om in een bench te slapen 's nachts? we hebben het vannacht geprobeerd, maar een groot drama. hij houdt dan niet meer op met blaffen. over dag hetzelfde probleem, alleen als ik erbij ben, is het goed. maar ja, ik moet toch eens naar de wc, of naar m'n dochtertje... niet dat hij nou de hele dag in de bench zit hoor, maar hij heeft de neiging om te slopen, geen meubels, maar kleine dingen, zoals folders, plantjes op tafel en de vensterbank... dus vandaar ook de bench als ik even bij hem wegga.
Wat het slopen betreft: wij hebben alle losse spullen uit de woonkamer weg gehaald...op dezelfde manier als toen onze kinderen begonnen met kruipen.....
Wat ik je vooral mee wil geven: heb geduld!! Een hondje met een verleden is niet in een paar dagen "gewend"! Wij zijn nu 3 maanden verder sinds wij ons hondje in huis hebben....en zien steeds meer resultaat! Het gaat met ups en downs....maar met veel geduld komen wij waar we met haar willen komen....Wens jullie veel succes!!
- MJ
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Poeh... euhm.....
Even over s'nachts: zou hij in eerste instantie met jullie mee op de slaapkamer kunnen? Misschien geeft hem dat een wat veiliger gevoel en blaft hij niet (komen jullie ook allemaal aan je nachtrust toe?)
Even over s'nachts: zou hij in eerste instantie met jullie mee op de slaapkamer kunnen? Misschien geeft hem dat een wat veiliger gevoel en blaft hij niet (komen jullie ook allemaal aan je nachtrust toe?)
Laatst gewijzigd door MJ op 07 mar 2006 23:32, 1 keer totaal gewijzigd.
- Hanneke2
- Zeer actief
Nog even een aanvulling: ik zou hem voorlopig niet of nauwelijks alleen laten. Desnoods bij je op de slaapkamer halen 's nachts of zelf in de huiskamer gaan slapen. Hij moet erop gaan vertrouwen dat je hem niet in de steek laat, en als je nu flink investeert in het voorkomen van ernstige verlatingsangst, en het alleen zijn met seconden en minuutjes op gaat bouwen, heb je uiteindelijk een hond die wel op zijn gemak alleen kan zijn.
- MJ
- Zeer actief
Hanneke2 schreef:Nog even een aanvulling: ik zou hem voorlopig niet of nauwelijks alleen laten. Desnoods bij je op de slaapkamer halen 's nachts of zelf in de huiskamer gaan slapen. Hij moet erop gaan vertrouwen dat je hem niet in de steek laat, en als je nu flink investeert in het voorkomen van ernstige verlatingsangst, en het alleen zijn met seconden en minuutjes op gaat bouwen, heb je uiteindelijk een hond die wel op zijn gemak alleen kan zijn.
- Hanneke2
- Zeer actief
Re: wie kan mij helpen?
Of gewoon negeren. Lilo begon hier in het begin ook al te gillen als de overbuurman zijn balkondeur opendeed.Some-one schreef:Ons hondje (ook een hondje met een "verleden") blafte toen ze net bij ons was ook om alles....wij laten haar 3 keer blaffen....en roepen dan: genoeg! Als ze dan stil is: belonen!! Gek genoeg (?) werkt dat bij ons heel goed! Straffen heeft in mijn ogen geen enkele zin...Blanco schreef: - Blanco is een enorme blaffer. om het minste geringste slaat hij aan. ook als ik even naar de keuken ga o.i.d. Blanco zit momenteel in de huiskamer, eerst om dit zichzelf eigen te maken, en omdat er nog 3 poesjes rondlopen die vreselijk aan een hondje moeten wennen.
maar wat doe ik hiermee?
Straffen werkt alleen averechts denk ik.
- Hanneke2
- Zeer actief
Ja jij was vlugger.Marie-José schreef:Hanneke2 schreef:Nog even een aanvulling: ik zou hem voorlopig niet of nauwelijks alleen laten. Desnoods bij je op de slaapkamer halen 's nachts of zelf in de huiskamer gaan slapen. Hij moet erop gaan vertrouwen dat je hem niet in de steek laat, en als je nu flink investeert in het voorkomen van ernstige verlatingsangst, en het alleen zijn met seconden en minuutjes op gaat bouwen, heb je uiteindelijk een hond die wel op zijn gemak alleen kan zijn.
- MJ
- Zeer actief
Jij completer!Hanneke2 schreef:Ja jij was vlugger.Marie-José schreef:Hanneke2 schreef:Nog even een aanvulling: ik zou hem voorlopig niet of nauwelijks alleen laten. Desnoods bij je op de slaapkamer halen 's nachts of zelf in de huiskamer gaan slapen. Hij moet erop gaan vertrouwen dat je hem niet in de steek laat, en als je nu flink investeert in het voorkomen van ernstige verlatingsangst, en het alleen zijn met seconden en minuutjes op gaat bouwen, heb je uiteindelijk een hond die wel op zijn gemak alleen kan zijn.
- Hanneke2
- Zeer actief
En dus langzamer.Marie-José schreef:Jij completer!Hanneke2 schreef:Ja jij was vlugger.Marie-José schreef:Hanneke2 schreef:Nog even een aanvulling: ik zou hem voorlopig niet of nauwelijks alleen laten. Desnoods bij je op de slaapkamer halen 's nachts of zelf in de huiskamer gaan slapen. Hij moet erop gaan vertrouwen dat je hem niet in de steek laat, en als je nu flink investeert in het voorkomen van ernstige verlatingsangst, en het alleen zijn met seconden en minuutjes op gaat bouwen, heb je uiteindelijk een hond die wel op zijn gemak alleen kan zijn.
En nou zitten we een topic te verzieken.
- MJ
- Zeer actief
- Hanneke2
- Zeer actief
Weer even on-topic: elders wordt geadviseerd om je hond op te pakken en buiten te zetten als hij poept of piest. Ik zou dat dus *echt* niet doen met een wat onzekere oudere pup. Als het tegenzit wordt hij bang om zijn behoefte te doen en dan ben je veel en veel verder van huis.
- Blanco
- Vaste gebruiker
jeetje wat een tips, hartstikke goed van jullie!!!Hanneke2 schreef:Weer even on-topic: elders wordt geadviseerd om je hond op te pakken en buiten te zetten als hij poept of piest. Ik zou dat dus *echt* niet doen met een wat onzekere oudere pup. Als het tegenzit wordt hij bang om zijn behoefte te doen en dan ben je veel en veel verder van huis.
vannacht is het redelijk gegaan. we hebben hem flink afgemat door veel met hem te lopen gisteravond en veel met hem te spelen. ook heeft hij gisteren buiten gepoept, en heb ik hem echt de hemel ingeprezen!!! hij vond dat helemaal geweldig. verder heeft hij alleen in de kamer geplast, toen mijn vriend vanmorgen aan het werk ging. waarschijnlijk een nerveus plasje, omdat hij weer alleen gelaten werd. ik ben toen even bij hem gaan zitten, nadat ik het opgeruimd had. hij is toen gekalmeerd, en heeft maar eventjes gepiept, ten ik weer naar bed ging. het was tenslotte pas half 6!!!
en hij heeft het keurig uitgehouden tot 9.15 uur!!!
toen we gingen slapen gisteravond, heeft hij ook maar eventjes pepiept, en tegen de duer gekrabt. kijk, dit kan ik ng wel negeren. niet gebleaft, niks, en is daarna lekker gaan slapen.
verder is het een leergierig hondje! de commando's wacht (bij de stoeprand, hij zou zo klakkeloos oversteken!!!) en laag heeft hij nu al door.
groetjes, wendy
- M@ri@nne
- Zeer actief
- Blanco
- Vaste gebruiker
hoe kan ik dit het beste aanpakken? ik wil ook met hem op cursus, maar welke commando's gebruiken ze daar in het algemeen?M@ri@nne schreef:Ik denk gezien de kruising dat het zeker ook slim is om hier wat mee te doen.Blanco schreef:verder is het een leergierig hondje! de commando's wacht (bij de stoeprand, hij zou zo klakkeloos oversteken!!!) en laag heeft hij nu al door.
groetjes, wendy
groetjes, wendy
- Blanco
- Vaste gebruiker
niemand???Blanco schreef:hoe kan ik dit het beste aanpakken? ik wil ook met hem op cursus, maar welke commando's gebruiken ze daar in het algemeen?M@ri@nne schreef:Ik denk gezien de kruising dat het zeker ook slim is om hier wat mee te doen.Blanco schreef:verder is het een leergierig hondje! de commando's wacht (bij de stoeprand, hij zou zo klakkeloos oversteken!!!) en laag heeft hij nu al door.
groetjes, wendy
groetjes, wendy
- M@ri@nne
- Zeer actief
Het gaat hem niet zozeer over welke commando's maar meer om het feit dat hij op de juiste manier geprikkeld word.Blanco schreef:hoe kan ik dit het beste aanpakken? ik wil ook met hem op cursus, maar welke commando's gebruiken ze daar in het algemeen?M@ri@nne schreef:Ik denk gezien de kruising dat het zeker ook slim is om hier wat mee te doen.Blanco schreef:verder is het een leergierig hondje! de commando's wacht (bij de stoeprand, hij zou zo klakkeloos oversteken!!!) en laag heeft hij nu al door.
groetjes, wendy
groetjes, wendy
Je hebt een kruising ultieme werkhond en stronteigenwijsje zeg maar.
Groetjes, Marianne.

- Hanneke2
- Zeer actief
Marianne heeft wel gelijk dat je hem misschien wat meer uitdagingen zal moeten bieden dan het gemiddelde boerenfoxje. Dus na de basistraining op een *goeie* hondenschool misschien behendigheid of flyball of iets anders wat jullie allebei leuk vinden gaan doen. Borders kunnen geweldig leuke en supergehoorzame honden zijn, maar als ze te weinig gelegenheid hebben om te 'werken' kunnen het ook van die hyperhonden worden waar geen land mee te bezeilen valt. :N: 
-
rubella
- Actief
Je hebt een interessante kruising, mogelijk niet de gemakkelijkste door de slimheid!
Je hebt al een heleboel prima tips gehad.
Hier nog een: neem de tijd, de hond is er pas, stel niet te hoge eisen, verwacht niet teveel! Besteed wel veel leuke aandacht aan hem, wandelen, naar hondenschool etc.
Negeer "zitplasjes", maar als je hem betrapt op markeren zou ik hem wél laten weten dat wij dat hier niet doen
Je baby gaat over niet al te lange tijd kruipen of begint hier al mee?
Laat de viervoetige leeftijdgenoot nooit alleen met je kindje!!
Kruipertjes en jonge honden samen zijn vaak linke soep!
Succes
Je hebt al een heleboel prima tips gehad.
Hier nog een: neem de tijd, de hond is er pas, stel niet te hoge eisen, verwacht niet teveel! Besteed wel veel leuke aandacht aan hem, wandelen, naar hondenschool etc.
Negeer "zitplasjes", maar als je hem betrapt op markeren zou ik hem wél laten weten dat wij dat hier niet doen
Je baby gaat over niet al te lange tijd kruipen of begint hier al mee?
Laat de viervoetige leeftijdgenoot nooit alleen met je kindje!!
Kruipertjes en jonge honden samen zijn vaak linke soep!
Succes
groetjes, Wina