Ik heb nu al verschillende topics gelezen waarin kvv in voorkwam maar ik ben de draad een beetje kwijt. Dus bij deze een voedings/gezondheidsvraagje:
Damian hebben we nu twee maanden in huis. Bij zijn vorige baasjes kreeg hij hele goedkope brokken en zijn vacht glansde niet meer, voelde heel vettig aan. Je kon je handen gaan wassen wanneer je hem had geaaid. We hebben toen besloten om meteen zijn oude brokken (dit was nog maar een klein beetje en ik wilde hier ook zo snel mogelijk van af) te mengen met nieuw voer. Ik gaf mijn vorige hond altijd Hill's lam en rijst en zij deed het er uitstekend op, poepte veel minder en compacter ook de kleur was goed donker bruin tot zwarte keutels.
Dus we zijn met kleine beetjes begonnen. En hij vond/vindt de brokken erg lekker smaken. Alleen zijn keutels zijn groot/veel, en de kleur van knaloranje is nu geel. Ik vind dit zelf niet echt een gezonde kleur. En het stinkt heel erg. Hij poept twee a drie keer per dag volgens mij is dat niet echt veel, maar de hoeveelheid vind ik niet echt weinig. Nu weegt Damian 36 kg en ik was een beagle van 15 kg gewend dus mss ligt dit wel aan mij.
Van zijn vorige baasjes kregen we wat later via de mail te horen dat hij niet zo goed tegen zout kan en laat dat nou net in veel soorten brokken zitten! We hebben dit ook wel gemerkt tijdens het trainen kreeg hij wel eens frolic (in vieren gedeeld) maar hij kreeg allemaal blaasjes op zijn huid. Zijn vacht ziet er nu dof uit, het schilfert en er staan plukjes omhoog van de kleine blaasjes (dit zijn er niet heel veel hoor, maar toch). De dierenarts heeft er drie weken geleden naar gekeken en die gaf ons een anti-allergie shampoo mee en rade ons aan om Damian hiermee om de drie dagen te wassen en na drie keer wassen over te gaan op om de 10 dagen wassen. Nu ben ik niet zo fan van veel wassen, maar dit werd aangeraden door de dierenarts en die wilde niet meteen overschakelen naar allemaal allergietests en/ of antibiotica. Maar die zitten er zo wel aan te komen, tenzij ik het door voeding kan voorkomen.
Nu heb ik hier in een aantal topics gelezen van mensen die zijn overgestapt op versvlees, Farmfood, e.d. En bij deze honden ziet de vacht er weer mooi uit en deze honden waren vaak ook van de jeuk af. (Damian heeft nog geen jeuk, of i.i.g. merk ik daar helemaal niets van.)
Farmfood wordt bij ons in de buurt niet geleverd. En de dichtsbijzijnde winkel die het verkopen is voor mij te ver weg, ik ben niet in het bezit van een auto. En om nou met een zak van 15 kg met de tram te gaan zie ik eerlijk gezegd niet echt zitten.
Wat zou voor mij nog een optie kunnen zijn? Duck en Rodi heb ik weleens in huis en dit vindt hij ook erg lekker, hij lust echt alles! Maar hoeveel moet ik hem daarvan geven, en kan ik dat ook aanvullen met iets anders? Of is dit alles. En hoeveel kost dit ongeveer? Ik wil eerst wat meer informatie voordat ik ga experimenteren. Want daar wordt zijn vacht niet mooier op, en daar voelt Damian zich ook niet echt lekker bij.
Sorry hoor het is een hele lap tekst geworden maar ik zit er nu al een week op te broeden. Ik hoop dat jullie mij op weg kunnen helpen.
Wat gegevens van Damian:
Weimaraner van 6 jaar oud en hij weegt 36 kg.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Voedings/gezondheidsvraag?
Moderator: moderatorteam
-
- Actief
- Mijn ras(sen): Betyar - Magyar Vizsla Draadhaar
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Voedings/gezondheidsvraag?
Groetjes Laurie & Betyar.
-
- Erelid
- Contacteer:
Re: Voedings/gezondheidsvraag?
heel simpel.Farmfood bezorgd aan huisLaurie en Denis schreef:Farmfood wordt bij ons in de buurt niet geleverd. En de dichtsbijzijnde winkel die het verkopen is voor mij te ver weg, ik ben niet in het bezit van een auto. En om nou met een zak van 15 kg met de tram te gaan zie ik eerlijk gezegd niet echt zitten.

maar Farmfood is geen versvlees maar een brok.
Verder kan je je hond voorzichtig laten wennen aan vers vlees
dan geef je hem s'morgens wat brokken en s'avonds wat versvlees
geef eerst even een paar dagen wat verse pens..meer niet
en dan langzaam opbouwen naa rander voer!
succes

- Seven6
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie x border collie
thanks kijk dat is het antwoord wat ik zocht oja dit teld ook voor puppies ze zijn namelijk niet op gegroeid met vers vleesien schreef:heel simpel.Farmfood bezorgd aan huisLaurie en Denis schreef:Farmfood wordt bij ons in de buurt niet geleverd. En de dichtsbijzijnde winkel die het verkopen is voor mij te ver weg, ik ben niet in het bezit van een auto. En om nou met een zak van 15 kg met de tram te gaan zie ik eerlijk gezegd niet echt zitten.![]()
succes
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Contacteer:
Hoi Laurie,
Zit er geen Carnibest-verkooppunt bij jullie in de buurt? (www.carnibest.nl)
Ik zou je hond in elk geval géén Frolic meer geven. Als er iets zout is, is het wel Frolic!
Zit er geen Carnibest-verkooppunt bij jullie in de buurt? (www.carnibest.nl)
Ik zou je hond in elk geval géén Frolic meer geven. Als er iets zout is, is het wel Frolic!
Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
- amiwoods
- Zeer actief
- Contacteer:
basisbrok schreef:thanks kijk dat is het antwoord wat ik zocht oja dit teld ook voor puppies ze zijn namelijk niet op gegroeid met vers vleesien schreef:heel simpel.Farmfood bezorgd aan huisLaurie en Denis schreef:Farmfood wordt bij ons in de buurt niet geleverd. En de dichtsbijzijnde winkel die het verkopen is voor mij te ver weg, ik ben niet in het bezit van een auto. En om nou met een zak van 15 kg met de tram te gaan zie ik eerlijk gezegd niet echt zitten.![]()
succes
dat maakt niet uit hoor of een pup ermee is groot gebracht of niet.
ik heb met aangekochte pups die brokken kregen nooit een probleem gehad als ik ze overzette op vers vlees. ik heb nooit gemengd.