Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Verlegen?
Moderator: moderatorteam
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
Verlegen?
Ik weet het, ik vermenselijk veel te veel, maar kan een hond verlegen zijn? Als Brammetje ligt en ik overlaad hem met kusjes, dan lijkt hij wel verlegen te worden. Kan dat?

Linda, Izzie en Bram
- Carmen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje
- Zoek stok!
- Zeer actief
- MJ
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
- Zoek stok!
- Zeer actief
- MJ
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Hanneke2
- Zeer actief
Op zich is het denk ik een goed teken, hij voelt zich ongemakkelijk als jij als onbetwiste roedelleider naar hem toe gaat en 'onderdanig' kusjes uit gaat delen. Jack had dat in het begin ook een beetje, en ik heb hem heel lang niet even lekker weltrusten kunnen zeggen als ik naar bed ging, want dat vond hij maar eng en raar.
Je kan het een beetje ondervangen door heel duidelijk aan te geven dat je uit bent op een partijtje stoeien/kroelen. Dus je kont in de lucht
, beetje porren en duwen, niet te voorzichtig / lief doen. Dan kom je 'gewoon' over als sterke roedelleider die even wil spelen, en dat is niet bedreigend.
Je kan het een beetje ondervangen door heel duidelijk aan te geven dat je uit bent op een partijtje stoeien/kroelen. Dus je kont in de lucht
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
- Zoek stok!
- Zeer actief
Ik moet dus eigenlijk nog vreemder doen, nou dat lukt wel hoorHanneke2 schreef: Je kan het een beetje ondervangen door heel duidelijk aan te geven dat je uit bent op een partijtje stoeien/kroelen. Dus je kont in de lucht, beetje porren en duwen, niet te voorzichtig / lief doen. Dan kom je 'gewoon' over als sterke roedelleider die even wil spelen, en dat is niet bedreigend.

Linda, Izzie en Bram
-
bianca83
- Zeer actief
Zoek stok! schreef:Ik moet dus eigenlijk nog vreemder doen, nou dat lukt wel hoorHanneke2 schreef: Je kan het een beetje ondervangen door heel duidelijk aan te geven dat je uit bent op een partijtje stoeien/kroelen. Dus je kont in de lucht, beetje porren en duwen, niet te voorzichtig / lief doen. Dan kom je 'gewoon' over als sterke roedelleider die even wil spelen, en dat is niet bedreigend.

- Moos
- Zeer actief
Ik heb bij Saar af en toe het idee dat ze echt een beetje verlegen kan zijn. Als er iemand aan de deur komt til ik haar meestal op omdat ze nogal opspringerig is en niet iedereen daar van is gediend. Als ik haar dan op de arm heb en die vreemde persoon aan de deur zegt wat tegen haar of wil haar aaien, dan draait ze haar koppie in mijn nek, duwt haar neusie tegen mijn schouder, maar kijkt wel slinks uit een ooghoek naar die andere persoon.
Nu zou dat ook angst of onzekerheid kunnen zijn, maar Saar is dol op mensen. Als die persoon haar dan wel gaat aaien dat springt ze ook bijna in hun armen....
Overladen met kusjes kan trouwens niet bij haar, dan schiet ze in de stress, die veel verder gaat dan 'verlegen'
Moos heeft daar niet zo'n last van, haha, maar als ik hem heel uitgebreid knuffel en bij hem op de grond ga liggen gaat hij me wel altijd heel erg likken met zo'n lage kwispel.
Nu zou dat ook angst of onzekerheid kunnen zijn, maar Saar is dol op mensen. Als die persoon haar dan wel gaat aaien dat springt ze ook bijna in hun armen....
Overladen met kusjes kan trouwens niet bij haar, dan schiet ze in de stress, die veel verder gaat dan 'verlegen'
Moos heeft daar niet zo'n last van, haha, maar als ik hem heel uitgebreid knuffel en bij hem op de grond ga liggen gaat hij me wel altijd heel erg likken met zo'n lage kwispel.

- Zoek stok!
- Zeer actief
Pas op he, mij een beetje uitlachenbianca83 schreef:Zoek stok! schreef:Ik moet dus eigenlijk nog vreemder doen, nou dat lukt wel hoorHanneke2 schreef: Je kan het een beetje ondervangen door heel duidelijk aan te geven dat je uit bent op een partijtje stoeien/kroelen. Dus je kont in de lucht, beetje porren en duwen, niet te voorzichtig / lief doen. Dan kom je 'gewoon' over als sterke roedelleider die even wil spelen, en dat is niet bedreigend.
![]()
Ik zie het al helemaal voor me

Linda, Izzie en Bram
- Zoek stok!
- Zeer actief
Bij Saar is het volgens mij een mix van angst met nieuwsgierigheid en blijheid :smile1:Moos schreef:Ik heb bij Saar af en toe het idee dat ze echt een beetje verlegen kan zijn. Als er iemand aan de deur komt til ik haar meestal op omdat ze nogal opspringerig is en niet iedereen daar van is gediend. Als ik haar dan op de arm heb en die vreemde persoon aan de deur zegt wat tegen haar of wil haar aaien, dan draait ze haar koppie in mijn nek, duwt haar neusie tegen mijn schouder, maar kijkt wel slinks uit een ooghoek naar die andere persoon.
Nu zou dat ook angst of onzekerheid kunnen zijn, maar Saar is dol op mensen. Als die persoon haar dan wel gaat aaien dat springt ze ook bijna in hun armen....![]()

Linda, Izzie en Bram
- Moos
- Zeer actief
Eigenlijk nogal een aparte combinatie als je er zo eens over na gaat denkenZoek stok! schreef:Bij Saar is het volgens mij een mix van angst met nieuwsgierigheid en blijheid :smile1:Moos schreef:Ik heb bij Saar af en toe het idee dat ze echt een beetje verlegen kan zijn. Als er iemand aan de deur komt til ik haar meestal op omdat ze nogal opspringerig is en niet iedereen daar van is gediend. Als ik haar dan op de arm heb en die vreemde persoon aan de deur zegt wat tegen haar of wil haar aaien, dan draait ze haar koppie in mijn nek, duwt haar neusie tegen mijn schouder, maar kijkt wel slinks uit een ooghoek naar die andere persoon.
Nu zou dat ook angst of onzekerheid kunnen zijn, maar Saar is dol op mensen. Als die persoon haar dan wel gaat aaien dat springt ze ook bijna in hun armen....![]()

- Zoek stok!
- Zeer actief
Tis ook een apart hondjeMoos schreef:Eigenlijk nogal een aparte combinatie als je er zo eens over na gaat denkenZoek stok! schreef:Bij Saar is het volgens mij een mix van angst met nieuwsgierigheid en blijheid :smile1:Moos schreef:Ik heb bij Saar af en toe het idee dat ze echt een beetje verlegen kan zijn. Als er iemand aan de deur komt til ik haar meestal op omdat ze nogal opspringerig is en niet iedereen daar van is gediend. Als ik haar dan op de arm heb en die vreemde persoon aan de deur zegt wat tegen haar of wil haar aaien, dan draait ze haar koppie in mijn nek, duwt haar neusie tegen mijn schouder, maar kijkt wel slinks uit een ooghoek naar die andere persoon.
Moos heeft daar niet zo'n last van, haha, maar als ik hem heel uitgebreid knuffel en bij hem op de grond ga liggen gaat hij me wel altijd heel erg likken met zo'n lage kwispel.![]()

Linda, Izzie en Bram
- Moos
- Zeer actief
Haha, hoe gaat dat van Dik Trom ook alweer?Zoek stok! schreef:Tis ook een apart hondjeMoos schreef:Eigenlijk nogal een aparte combinatie als je er zo eens over na gaat denkenZoek stok! schreef:Bij Saar is het volgens mij een mix van angst met nieuwsgierigheid en blijheid :smile1:Moos schreef:Ik heb bij Saar af en toe het idee dat ze echt een beetje verlegen kan zijn. Als er iemand aan de deur komt til ik haar meestal op omdat ze nogal opspringerig is en niet iedereen daar van is gediend. Als ik haar dan op de arm heb en die vreemde persoon aan de deur zegt wat tegen haar of wil haar aaien, dan draait ze haar koppie in mijn nek, duwt haar neusie tegen mijn schouder, maar kijkt wel slinks uit een ooghoek naar die andere persoon.
Moos heeft daar niet zo'n last van, haha, maar als ik hem heel uitgebreid knuffel en bij hem op de grond ga liggen gaat hij me wel altijd heel erg likken met zo'n lage kwispel.![]()
![]()
't Is een bijzondere jongen, en dat is-ie!

- Zoek stok!
- Zeer actief
Inge O schreef:dat is dan misschien niet bedreigend voor bram, maar wel voor mensen die je zo bezig zienZoek stok! schreef:Ik moet dus eigenlijk nog vreemder doen, nou dat lukt wel hoorHanneke2 schreef: Je kan het een beetje ondervangen door heel duidelijk aan te geven dat je uit bent op een partijtje stoeien/kroelen. Dus je kont in de lucht, beetje porren en duwen, niet te voorzichtig / lief doen. Dan kom je 'gewoon' over als sterke roedelleider die even wil spelen, en dat is niet bedreigend.
:N: :N: :N: .

Linda, Izzie en Bram
- Carmen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje
Tuurlijk wel...en lekker vaak...Zoek stok! schreef:Ja dat zou ook kunnenCarmen schreef:Ik noem het ongemakkelijk. Basco en Kira doen dat ook, maar volgens mij kom ik dan als roedelleider een beetje dichtbij en worden ze daar ongemakkelijk van.
CarmenMoet ik het dan niet meer doen?
Ik vind het ook wel schattig eigenlijk...